Vilken film är den värsta/obehagligaste film ni någonsin sett!?
168 svar till detta ämne
Postad 21 April 2011 - 17:23
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
I vintras hittade jag ultrabit-utgåvan av "Cannibal Holocaust" och återupptäckte därmed en gammal favorit. En person i sällskapet tipsade då om "A Serbian Film" vilken jag införskaffade på en oklippt BluRay-utgåva, men jag var ännu inte nöjd. En bekant sade senare att han kunde visa den sistnämnda som godnattsaga för sin 7-åriga dotter om man jämförde med "Grotesque" vilken jag köpte unrated på eBay, men även denna lämnade mig helt oberörd. Nu har jag precis fått hem ett exemplar av "Orozco" men jag förstörde nog skräcknerven för gott när jag var liten. Vad har ni för tips!? Vad har ni sett som får ovastående filmer att framstå som barnprogram!? "August Underground's mordum"?, "Martyrs"?, "Inside"? OBS! Jag söker inte "hoppa högt"-skräck som Paranormal Activity, utan filmer i samma stil som i de ovan.
Postad 21 April 2011 - 19:53
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
August Underground Murdom-trilogin kanske kan vara nåt... Skulle tro att Rolle har eller kan ta hem dom HÄR... finns för övrigt massor att frossa i där så håll till godo...
Postad 21 April 2011 - 21:08
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Men behind the sun är rätt så nästy med tanke på att den är baserad på verklighet. Samt att dom använt riktiga lik.
Redigerat av Lactoferrin, 22 April 2011 - 09:10.
Postad 21 April 2011 - 21:26
Dj AudaSpexx
-
Dj AudaSpexx
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
När jag var 13, så var Braindead den värsta film jag sett. Nu är det väl ingen speciell film som jag tycker är obehaglig. Fast jag äcklas lite fortfarande av huvudet som exploderade i Scanners
Postad 21 April 2011 - 21:37
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Känner mig rätt mjuk i sammanhanget, men jag satt och vred mig rätt så rejält i biostolen i vissa delar av "Black Swan"...
Redigerat av Unregistered1573, 21 April 2011 - 21:37.
Postad 22 April 2011 - 09:11
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Irreversible är oxå riktigt obehaglig.
Postad 22 April 2011 - 09:49
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
"Huset som Gud glömde" som 10-11 åring är nog det värsta.
Postad 22 April 2011 - 09:53
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Twilight-filmerna förmodligen.
Har annars inte sett så många av den "obehagliga" filmtypen.
Postad 22 April 2011 - 22:08
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
August Underground Murdom-trilogin kanske kan vara nåt... Skulle tro att Rolle har eller kan ta hem dom HÄR... finns för övrigt massor att frossa i där så håll till godo...
Tackar! Jag har även butiken SubDVD runt hörnet där jag bor. De bör ha det mesta. No offence övriga, men jag är inte ute efter filmer ni tyckte var läskiga när ni var små. Jag söker filmer som toppar de i första inlägget. Ni som sett dem och många fler kanske kan komma med ytterligare tips!?
Postad 22 April 2011 - 23:42
MackeMack
-
MackeMack
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Twilight-filmerna förmodligen. 
Haha! tummen upp för denna kommentar. Såg ettan på bio med tjejen och kommer ihåg att jag höll på att kväva mig själv bara för att få ett slut på lidandet... Såg faktist The Shining som liten, runt 12-15 år tror jag. Kommer ihåg att tvillingarna och häxan i badet gav mig en hel del mardrömmar :/ Tycker fortfarande det är rätt obehagligt stora delar av den filmen, dock har Simpsons gjort det lite lättare efter deras parodi...
Postad 22 April 2011 - 23:57
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Det finns en himla massa vidriga filmer på nätet. Bl a The beheading of Kenneth Bigley. Skulle aldrig se på något sådant själv dock. När det är på riktigt är det inte intressant för mig.
Postad 22 April 2011 - 23:59
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
No offence övriga, men jag är inte ute efter filmer ni tyckte var läskiga när ni var små. Jag söker filmer som toppar de i första inlägget. Ni som sett dem och många fler kanske kan komma med ytterligare tips!?
Verkar som riktiga snuff filmer är det enda valet för dig om man skall hitta filmer som toppar äcklighet av ditt första inlägg, då du verkar gilla riktigt vidriga pervo/slaktarfilmer. Edit: Är du medlem på flashback så får du nog vad du behöver
Redigerat av Bigrauk, 23 April 2011 - 00:00.
Postad 23 April 2011 - 00:05
KingMan
-
KingMan
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
Kanske "Guinea Pig" serien, Hostel I & II , The loved ones eller vaför inte Takashi Miike's "Imprint" som ingår i TV-serien Masters of Horror och som är den enda delen som aldrig visades på TV på grund av sitt extrema innehåll...
Postad 23 April 2011 - 00:57
Unregistered60e95600
-
Unregistered60e95600
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Det finns en himla massa vidriga filmer på nätet. Bl a The beheading of Kenneth Bigley. Skulle aldrig se på något sådant själv dock. När det är på riktigt är det inte intressant för mig.
På skalan av sjuka saker på nätet så får nog den videon 1/10 i betyg. Finns både filmer ifrån mexicos drogkarteller och framför allt några ryska filmer som är ja... helt annan kvalite och brutalitet. Hur som helt så tycker jag inte dom går att jämför på några sett med en väl inspelad spelfilm. (nej jag söker inte aktivt upp såna saker men det dyker upp på sidor jag kollar andra clip på)
Postad 23 April 2011 - 06:04
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
...inser att detta inlägg kommer att framstå som rätt löjligt, men i alla fall.
Jag har aldrig haft svårt för skräckfilmer men Paranormal Activity fick det att rysa i kroppen hos mig - något jag aldrig upplevt förut när jag kikat på just skräckisar. Men det ju bara jag.
EDIT: Rättstavning.
Redigerat av MrSpokk, 23 April 2011 - 06:05.
Postad 23 April 2011 - 16:13
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Den här är riktigt nästy, har inte kunna/klarat se den i sin helhet utan jag såg den i 4 omgångar med nåt år emellan. http://video.google....72964130308142#
Postad 23 April 2011 - 16:20
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Den här är riktigt nästy, har inte kunna/klarat se den i sin helhet utan jag såg den i 4 omgångar med nåt år emellan.
http://video.google....72964130308142#
Grymt bra film. Har du sett Faces Of Death?
Postad 23 April 2011 - 16:22
mrgorgo
-
mrgorgo
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Postad 23 April 2011 - 16:22
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Grymt bra film.
Har du sett Faces Of Death? 
Nä ingen av dom, sett en film som hette True Gore för länge sedan på 90 talet, en gris-scen där som inte var att leka med
Postad 23 April 2011 - 16:30
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Den här vad det nu är verkar oxå riktigt sjuk. http://www.youtube.c...feature=related
Postad 23 April 2011 - 16:33
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Postad 23 April 2011 - 18:24
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Den här vad det nu är verkar oxå riktigt sjuk.
http://www.youtube.c...feature=related
Vad i hel.... det där.... var......extremt sjukt
Postad 23 April 2011 - 18:49
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Vad i hel.... det där.... var......extremt sjukt   Väldigt mysig trailer.
Postad 23 April 2011 - 18:59
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Nä ingen av dom, sett en film som hette True Gore för länge sedan på 90 talet, en gris-scen där som inte var att leka med 
Skulle tro att du menar Traces of Death.... men jag gissar att trådskaparen inte är ute efter filmer från verkliga livet utan filmer med skådisar som får det att vända i magen.. Inget ont om SubDvd Svärta men Rolle & co har lite "bättre" utbud just när det kommer till den här genren... och har han det inte hemma så fixar han det.... Edit: Slaughtered Vomit Dolls är ju oxå en film man kommer att tänkta på när man läser rubriken....
Redigerat av Unregistered36883, 23 April 2011 - 19:08.
Postad 23 April 2011 - 18:59
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Ni får ju gärna skriva vad det är ni länkar till.
Postad 23 April 2011 - 19:12
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Väldigt mysig trailer.
Mm, verkligen blev sjukt sugen att kolla den filmen nu! NOT!
Postad 23 April 2011 - 19:20
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Честилище
En rysk film om kriget i Tjetjenien. Kommer inte ihåg hur mycket den kunna stämma med verkligheten men obehaglig var den.
Postad 23 April 2011 - 19:27
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Skulle tro att du menar Traces of Death.... men jag gissar att trådskaparen inte är ute efter filmer från verkliga livet utan filmer med skådisar som får det att vända i magen..
Inget ont om SubDvd Svärta men Rolle & co har lite "bättre" utbud just när det kommer till den här genren... och har han det inte hemma så fixar han det....
Edit: Slaughtered Vomit Dolls är ju oxå en film man kommer att tänkta på när man läser rubriken....
Ah, jag fick ett reklamblad från dem men har dålig koll på denna genre och butiker som säljer dessa. Tack! Jag måste styra upp tråden lite. 1. Jag betvivlar inte att ni tyckte vissa filmer var otäcka när ni var små, men jag söker filmer som överträffar de i första inlägget.2. Jag söker endast officiellt utgivna spelfilmer. Inte YouTube-klipp.Verkar som riktiga snuff filmer är det enda valet för dig om man skall hitta filmer som toppar äcklighet av ditt första inlägg, då du verkar gilla riktigt vidriga pervo/slaktarfilmer.
Haha. Långt ifrån faktiskt. Min favoritgenrer är RomCom följt av drama, men just nu har jag ett litet "projekt" att nå ytterligheten i denna genre som omväxling.
Postad 23 April 2011 - 19:31
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Vad i hel.... det där.... var......extremt sjukt 
Tack! Jag chansar en hundring och klickade precis iväg en beställning från eBay.co.uk.
Postad 23 April 2011 - 20:04
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Vilken film är den värsta/obehagligaste film ni någonsin sett!?
Jag tycket att vanliga skräckfilmer är nästan alltid "over the top" och hur hemskt det än framställs så känner man att det inte är "på riktigt". Riktigt skrämmande för mig är filmer typ Once Were Warriors.
Postad 23 April 2011 - 20:22
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Tack! Jag chansar en hundring och klickade precis iväg en beställning från eBay.co.uk.
Haha, varför kollar man på sådana filmer?
Postad 24 April 2011 - 06:03
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
förstår inte varför en film måste vara chockande, brutal osv osv.. själv nöjer jag mig med att filmen är bra.. oavsett genre
Postad 24 April 2011 - 06:41
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Sen har vi The Girl Next door Som har sina brister men är riktigt sjuk. Soulie Det är såna filmer man mår dåligt av, såna som kan göra en upprörd.  Den film som påverkat mig mest på senare år är Martyrs, jag tipsa mitt ex om den filmen, hon "gillar" filmer som upprör, och jag ångrar att jag inte var med och såg på när hon och hennes kompis såg den för dom hade tydligen blivit helt galna när dom såg den, bla tvungna att gå ifrån tv'n och ta djupa andetag i annat rum mm
Postad 24 April 2011 - 08:01
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Sen har vi The Girl Next door

Som har sina brister men är riktigt sjuk.
Soulie Det är såna filmer man mår dåligt av, såna som kan göra en upprörd. 
Den film som påverkat mig mest på senare år är Martyrs, jag tipsa mitt ex om den filmen, hon "gillar" filmer som upprör, och jag ångrar att jag inte var med och såg på när hon och hennes kompis såg den för dom hade tydligen blivit helt galna när dom såg den, bla tvungna att gå ifrån tv'n och ta djupa andetag i annat rum mm 
en film som man blir upprörd av är bra gjord, fast sådant som bara är till för att chocka har jag inte mycket över för(om den inte är bra i övrigt då) Martyrs såg jag efter ha jobbat 12 timmar, städat och donat och skulle lägga mig(såg den på datorn ~04.00 nånstans) i sängen, kanske inte rätt tid att se den efter ha varit utmattad fysiskt som psykiskt men jag gillade den  girl next door har jag hört mycket om så kanske skulle ta o se den (:
Postad 24 April 2011 - 11:07
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Just bara obehaglig tycker jag "Tropa d'Elite" var. Många riktigt jobbiga scener. Både riktigt obehaglig ibland men också bra som film jag är klassiska "A Clockwork Orange" med Malcom McDowell i sin paradroll som smått sociopatiske Alex.
Postad 24 April 2011 - 15:45
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
förstår inte varför en film måste vara chockande, brutal osv osv.. själv nöjer jag mig med att filmen är bra.. oavsett genre 
Håller med! ... Men ibland kan det dock vara trevligt med en obehaglig film, samt lite popcorn.
Postad 24 April 2011 - 17:30
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Håller med!
... Men ibland kan det dock vara trevligt med en obehaglig film, samt lite popcorn. 
obehaglig gör det inget om filmen är, kan dem förmedla en bra känsla(förutom att vara obehaglig att se på) så kan jag se nästan vadsomhelst. Att bygga en film för att vara värst eller obehagligast endast.. nja.. har man fått till en bra känsla kan man skapa obehag genom att INTE visa något utan bara förmedla känslan och DET är 100ggr bättre i mina ögon emot filmer som måste göra det grafiskt för att man inte kan vara intressant på annat sätt.
Postad 24 April 2011 - 17:35
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ja känslan är den viktigaste punkten som måste uppfyllas för då kan filmer som Irreversible slå A Serbian Film med hästlängder.
Jag tyckte tex att August underground inte gav nån känsla, en tjej som skulle slaktas kunde knappt hålla sig för garv, då tappa man förtroendet, blir nästan lite Resurrection of Michael Myers över det.
Postad 24 April 2011 - 18:31
boefs
-
boefs
-
Amatör
-
-
61 inlägg
The Vanishing ( http://www.imdb.com/title/tt0096163/ ) är oförglömlig. Men förväxla den inte med den amerikanska töntversionen med Jeff Bridges. Och den som tänkte ihop The Human Centipede kan ju inte vara helt fräsch i huvudet.
Postad 24 April 2011 - 18:38
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
The Vanishing ( http://www.imdb.com/title/tt0096163/ ) är oförglömlig. Men förväxla den inte med den amerikanska töntversionen med Jeff Bridges.
Och den som tänkte ihop The Human Centipede kan ju inte vara helt fräsch i huvudet.
Är den med Jeff en remake?
Postad 24 April 2011 - 18:46
Enicar
-
Enicar
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Seven.
Det är liksom jobbigt genomgående på nåt vis.
Fast bra
Postad 24 April 2011 - 18:55
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Japp. Har bara sett originalet, och den är bra och hyfsat otäck.
Postad 24 April 2011 - 19:19
Forshaga
-
Forshaga
-
Användare
-
-
206 inlägg
A serbian film är det sjukaste äckligaste jag någonsin sett.
Jag rekommenderar ingen att se den, den är bara vidrig och sjuk.
Postad 28 April 2011 - 07:07
boefs
-
boefs
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ja, och hollywoodiserad. Inte alls så gastkramande och klaustrofobisk som det fransk-nederländska originalet. Storyn måste göras om för att uppfylla de hollywoodska kraven på utslätning av allt som kan vara jobbigt. Men en bra gastkramare ska ju vara obehaglig och jobbig, annars kan man ju hellre se något relationsdrama eller nåt liknande. OK; relationsdramer brukar vara rätt obehagliga. Fast på fel sätt.
Postad 28 April 2011 - 07:28
lebowskii
-
lebowskii
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Är egentligen ingen skräck-fantast men ville ändock se den film som är "värst" i genren. En polare tipsade om Martyrs. Denna film resulterade i att jag inte ser skräckfilmer längre. Filmen i sig är inte speciellt bra men den hängde kvar i hjärnan flera veckor hos mig, en helt sinnessjuk film enligt mig. Inte mycket blod (vilket inte berör mig), men på något sätt var handlingen så pass sjuk att det var svårt att sluta tänka på den. Tog säkert ett par veckor innan jag var kvitt den ;-) Men det är väl då regissören har lyckats ...
Såg innan denna film High Tension som är en betydligt bättre film och även den den berörde mig, dock känns den som söndagsmatiné jmf med Martyrs.
/jl
Postad 02 May 2011 - 14:47
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
All night long 3 är en skön bisarr rulle. En kille som kidnappar en brud och torterar. Han kör bl.a. med en hårtork i [I AM A SPAMMER]n på henne. Lite andra sjuka grejer som händer också.
Postad 02 May 2011 - 16:53
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Såg innan denna film High Tension som är en betydligt bättre film och även den den berörde mig, dock känns den som söndagsmatiné jmf med Martyrs.
/jl
High Tensions twist är ju pricken över iet, jag har läst boken skriven av Dean Koontz men den har ingen twist men en mer spännande story. Jag har för mig att det finns ytterligare en filmversion av den boken. All night long 3 är en skön bisarr rulle. En kille som kidnappar en brud och torterar. Han kör bl.a. med en hårtork i [I AM A SPAMMER]n på henne. Lite andra sjuka grejer som händer också.
Är 3an värre än dom andra? Jag tror Guinea pig-serien nämnts tidigare, då är det Devils Experiment och Flowers of Flesh and Blood som ska ses, det var dom som Charlie Sheen anmälde till FBI att det var snuff, FBIs rättsläkare kunde inte säga om det var äkta eller inte
Postad 20 May 2011 - 14:44
Dan_The_Man75
-
Dan_The_Man75
-
Rookie
-
8 inlägg
"The magdalene sisters" Efter filmen var jag upprörd hela natten.
Postad 25 May 2011 - 21:39
Unregistered5b84dd24
-
Unregistered5b84dd24
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
The Fog of War är förmodligen den absolut värsta och obehagligaste filmen jag tittat på. Kanske inte den filmen du söker. Men en dokumentär om bland annat hur många gånger vi varit en hårsmån från att starta atomvapenkrig i stor skala, brandbombningarna av civilbefolkningen i Japan etc, etc.... "cold war, hell it was a hot war!" http://www.imdb.com/title/tt0317910/
Postad 28 September 2011 - 12:40
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Den här vad det nu är verkar oxå riktigt sjuk. http://www.youtube.com/watch?v=FbsFpOsQctc&feature=related
Ingen som har sett den än? Hitta en riktigt trailer, verkar vara en ganska varierande kvalité på filmen. http://www.youtube.com/watch?v=ZOg9wL85ysI
Redigerat av Lactoferrin, 28 September 2011 - 12:40.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|