Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 9.249998 (11) Inga priser
1 relaterade trÄdar

Postad 22 August 2011 - 12:45

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • ForumrĂ€v

• 916 inlĂ€gg
  • 0

Jag fick till svar att 2 inspelningar samtidigt skulle komma senast första kvartalet 2012. SÄ det kÀnns inte som att jag kommer skaffa denna boxen innan den funktionen verkligen finns och fungerar.

2012.. dÄ kan ju folk lika gÀrna vÀnta in TiVo boxen som förmodligen pissar pÄ denna :D

Postad 22 August 2011 - 17:26

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlĂ€gg
  • 0

2012.. dÄ kan ju folk lika gÀrna vÀnta in TiVo boxen som förmodligen pissar pÄ denna :D

Hmm
Tvio boxen kommer inte förrÀn hösten 2012, sÀgs det frÄn Norge nu
De ska vÀl skala bort det mesta pÄ den ocksÄ.....

Postad 22 August 2011 - 17:55

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0
Jag har haft ADB boxen som testpilot nu i nÄgra mÄnader och inte haft nÄgra riktiga problem. Att den enbart kan hantera en inspelning Àr ju ett minus, men allt annat vÀger upp.

Den Àr tyst, den har ingen flÀkt och ser man till allt elÀnde man hade för att fÄ tyst pÄ Sagem sÄ Àr man kÀr redan hÀr.

Bra funktioner för snabbspolning, man kan sÀtta tid för fram och bakhopp som Àr vÀldigt bra för att hoppa över reklam.

Man kan blÀddra i nedkanten av bilden för att se kommande program, tvÄ visas men det gÄr att rulla pÄ och se fler, man kan dÄ sÀtta inspelningar direkt frÄn denna lista, bÄde enkel och serie inspelningar

Inte nÄgra hÀngningar pÄ flera mÄnader :-), startar alltid!

De punkter jag ser som kan förbÀttras Àr att programmerade inspelningar blandas med utförda inspelningar, sÄ den gamla "myTV " blir ganska lÄng

Den har vissa svagheter nÀr den varnar för överlapp av inspelningar, att detta enbart markeras som ett ? eller ! i listan sÄ det gÀller att man kontrollerar i listan att man inte fÄr nÄgra sÄdana markeringar

EPG i sidvisning tycker jag visar för mycket information sÄ man kanske enabrt ser 2-4 program per sida

Att man endast kan ha en inspelning igÄng samtidigt, men man kan se pÄ en annan kanal.

Tycker ljudnivÄn ut Àr nÄgot lÀgre, man mÄste höja pÄ TV'n nÀr man kör via boxen

Har inte haft igÄng Sagemboxen pÄ nÄgra mÄnader och detta Àr förklaringen

Postad 22 August 2011 - 18:17

Tinaett
  • Tinaett
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
TyvÀrr fÄr jag meddela att vid nÄgon inspelning har vid uppspelning ej textningen följt med den har fastnat och trots försök med paus, stopp och snabbspolning har det ej lossnat Àven vid ett tillfÀlle med timeshift upptrÀdde samma fel. I övrigt hÄller jag nog med föregÄende talare att hittills Àr det inga större problem upptÀckta.

Postad 22 August 2011 - 18:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

TyvÀrr fÄr jag meddela att vid nÄgon inspelning har vid uppspelning ej textningen följt med den har fastnat och trots försök med paus, stopp och snabbspolning har det ej lossnat Àven vid ett tillfÀlle med timeshift upptrÀdde samma fel. I övrigt hÄller jag nog med föregÄende talare att hittills Àr det inga större problem upptÀckta.

Har jag aldrig sett, var det textremsan som stannade? Har det hÀnt vid flera tillfÀllen frÄn flera olika kanaler?

Som jag gjorde med Sagem boxen, sÄ skickar jag felrapporter till CD, sÄ ge mig gÀrna info nÀr ni ser nÄgot konstigt.

Jag vet inte nu om den mjukvara som ni nu kör Àr samma som min testbox eller om ni fÄtt en senare version, men jag ska kolla detta.

Redigerat av Unregistered124686ac, 22 August 2011 - 18:35.

Postad 22 August 2011 - 18:31

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • LĂ€rjunge

• 320 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde ADB-boxen idag sÄ nu Àr det bara att vÀnta pÄ leverans sÄ att jag kan pensionera Sagem PVR frÄn att vara primÀr box.

Postad 22 August 2011 - 18:39

Tinaett
  • Tinaett
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Har stannat pÄ Jagten pÄ Atlantis Nato Geo Nordic igÄr 21 30 senast har Àven skett pÄ andra kanaler.
Mjukvara 1.o.2.b

Redigerat av Tinaett, 22 August 2011 - 18:47.

Postad 22 August 2011 - 20:08

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0

Har jag aldrig sett, var det textremsan som stannade? Har det hÀnt vid flera tillfÀllen frÄn flera olika kanaler?

Som jag gjorde med Sagem boxen, sÄ skickar jag felrapporter till CD, sÄ ge mig gÀrna info nÀr ni ser nÄgot konstigt.

Jag vet inte nu om den mjukvara som ni nu kör Àr samma som min testbox eller om ni fÄtt en senare version, men jag ska kolla detta.

HÀnde mig oxÄ, nÀr jag spelade in ett program pÄ vanliga Nat Geo nordic o dÄ fastnade textningen.. HÀnde Àven oxÄ pÄ sagem boxen ibland.. Men annars pÄ andra kanaler o HD kanaler sÄ funkar textningen vid inspelning etc.. :D

Versions Id Àr ju: 0_0_52/2.7.64/2560/rel/NA

Redigerat av Unregistered76030ce5, 22 August 2011 - 20:16.

Postad 22 August 2011 - 20:27

Creedence
  • Creedence
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
En sak jag haft problem med Àr att jag tidigare haft en projektor inkopplad via KomponentutgÄngen pÄ min Sagem-box. Komponent finns inte pÄ ADB-boxen, men jag tÀnkte mig komma runt detta genom att anvÀnda Scarten och ta ut en komposit-signal dÀrifrÄn. Visst, jag sumpar HD men jag fÄr i alla fall bild tÀnker jag. Fel. NÀr jag stÀnger av TVn som ligger pÄ HDMI-porten, sÄ ger boxen ett HDCP-meddelande, och sÄ slÀcks bilden över Scart - trots att det inte Àr en HD-signal.

SÄ vill jag anvÀnda projektorn mÄste jag nu antingen ha TVn pÄ (vilket jag förstÄs helst inte vill) eller dra ur HDMI-sladden ur boxen, för dÄ slÀpps signalen igenom pÄ Scart-uttaget. Och sÄ blir jag förstÄs av med HD.

NÄgon som har nÄgra tips för hur man kan komma runt detta problem, givet att man inte slÀnger projektorn och köper en HDMI-ditto?

PS: Detta funkar faktiskt bra pÄ Sagem-boxen, kanske det enda omrÄde dÀr den Àr överlÀgsen? :D

Postad 22 August 2011 - 21:01

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

• 866 inlĂ€gg
  • 0
Du kan vÀl skaffa en HDMI till component omvandlare?
En snabb sökning pÄ google = http://www.nextag.co...ter/stores-html

Eller finns det hemmabiorecivers som gör om signalen? Komposkit kan du ju inte köra :D

Postad 22 August 2011 - 21:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0
Som Que har jag haft boxen i ett antal mÄnader som testpilot.

Saker jag gillar Àr
  • Att den Ă€r tyst
  • Snabb
  • Enkel att anvĂ€nda och förstĂ„
  • Ger bra bild fast med en 37" Tv kanske inte jag Ă€r den som ska ge betyg.
  • Kunna blĂ€ddra i tid i snabbinfon pĂ„ vilken kanal som helst och se program i upp till cirka ett dygn framĂ„t.
  • EPGn med tvĂ„ lĂ€gen. Fast det vore inte fel om man kunde "zooma ut".
  • Hoppa i tid med styrkorset. Spolar sĂ€llan. Samt möjlighet att gĂ„ i tid genom att mata in tiden man ska till i inspelning.
  • Sökning i EPG fast se nedan för kritik. Bra att den finns men...
  • Stor hĂ„rddisk. ja, 500 GB rĂ€cker gott för mig.
Saker som jag inte gillar
  • Max volym ut frĂ„n stereokanaler upplever jag som mycket lĂ€gre Ă€n Dolby-ljudet. Dvs man mĂ„ste skruva upp volymen vid byte till kanal/program med bara stereoljud.
  • Sökning i EPG borde kunna begrĂ€nsas till de kanaler man önskar/har.
  • Parallella inspelningar saknas (men kommer förhoppningsvis snart)
  • MyTV grupper ej serier, svĂ„rt att överblicka vid mĂ„nga avsnitt.
  • Ingen TextTv sparas vid inspelning. Möjligt problem för de som anvĂ€nder stödtext via TextTv.
Överlag fungerar boxen mycket bra. Den har iofs tvingat mig till Norsk reset en gĂ„ng och den har missat nĂ„gra inspelningar av oklar anledning men det Ă€r undantag.

Sagemboxen? Den kÀnns gammal i jÀmförelse. Mycket pga dess utformning, att den lÄter och vÀsnas.

Fast que - sitter det inte en flÀkt i den? Jag tror det... har dock inte undersökt det nÀrmre ska medges.

Postad 22 August 2011 - 21:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

En sak jag haft problem med Àr att jag tidigare haft en projektor inkopplad via KomponentutgÄngen pÄ min Sagem-box. Komponent finns inte pÄ ADB-boxen, men jag tÀnkte mig komma runt detta genom att anvÀnda Scarten och ta ut en komposit-signal dÀrifrÄn. Visst, jag sumpar HD men jag fÄr i alla fall bild tÀnker jag. Fel. NÀr jag stÀnger av TVn som ligger pÄ HDMI-porten, sÄ ger boxen ett HDCP-meddelande, och sÄ slÀcks bilden över Scart - trots att det inte Àr en HD-signal.

SÄ vill jag anvÀnda projektorn mÄste jag nu antingen ha TVn pÄ (vilket jag förstÄs helst inte vill) eller dra ur HDMI-sladden ur boxen, för dÄ slÀpps signalen igenom pÄ Scart-uttaget. Och sÄ blir jag förstÄs av med HD.

NÄgon som har nÄgra tips för hur man kan komma runt detta problem, givet att man inte slÀnger projektorn och köper en HDMI-ditto?

PS: Detta funkar faktiskt bra pÄ Sagem-boxen, kanske det enda omrÄde dÀr den Àr överlÀgsen? :D

Jag har inte samma problem men nÄgot snarlikt, ska ta det med CD. Jag vet att de tittar pÄ just handskakningen och att det ibland kan bli svart bild nÀr man startar HDMI (man mÄste dÄ vÀxla kanal för att fÄ bild, detta hÀnder dock vÀldigt sÀllan), kanske kan de titta pÄ detta ocksÄ

Jag har TV'n kopplad via HDMI och SCART till en PC. SCART Àr just nu instÀlld till CVBS (har inte testat att sÀtta den i RGB, men det gick vÀl inte heller pÄ Sagem tillsammans med HDMI?)

- Om jag har allt avstÀngt och sÀtter pÄ boxen sÄ fÄr jag bild pÄ PC'n via SCART (komposit), allt fungerar som det ska
- Om jag sÀtter pÄ TV'n sÄ har jag fortfarande bild pÄ PC'n men att det dyker upp HDCP pÄ displayen pÄ boxen och jag kan inte byta kanal, men jag har bild pÄ SCART ocksÄ
- Om jag sÀtter TV'n i HDMI lÀge sÄ att boxen fÄr sin handskakning sÄ funkar allt igen som det ska

Det problem jag har Àr om jag skulle vilja byta kanal och har TV'n pÄ en annan ingÄng Àn HDMI, annars sÄ tycker jag allt fungerar

Redigerat av Unregistered124686ac, 22 August 2011 - 21:47.

Postad 22 August 2011 - 21:42

jokim
  • jokim
  • ForumrĂ€v

• 527 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde min box i onsdags förra veckan och fick den idag, sÄ det var snabbt jobbat CD...

nu har jag pillat med boxen hela kvÀllen och Àr riktigt nöjd med den...

det enda jag sÀtter pÄ negativlistan sÄ hÀr lÄngt Àr att ljudet Àr vÀldigt lÄgt ifrÄn den. med den gamle sagemboxen hade jag ljudet pÄ 27 pÄ min onkyo vid slötittande och vid film 33 samma som jag har vid film ifrÄn ps3 men nu fÄr jag upp pÄ 40 vid slötittande ... och ja jag har höjt volymen till max pÄ boxen...

bilden upplever jag som bra men vitt Àr lite vÀl vitt ifrÄn den boxen. kan va att jag Àr van vid sagems usla bild ocksÄ...

Redigerat av jokim, 22 August 2011 - 21:44.

Postad 22 August 2011 - 21:46

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0
Monshi, hÄller med om allt du gillar (samma hÀr), nÄgra kommentarer till nedan:

-Max volym ut frÄn stereokanaler upplever jag som mycket lÀgre Àn Dolby-ljudet. Dvs man mÄste skruva upp volymen vid byte till kanal/program med bara stereoljud.
Q- har du volymen pÄ fjÀrren pÄ max alltid? Jag hÄller med om att volymen Àr för lÄg, men jag vet inte om jag har mÀrkt att den skulle var högre pÄ Dolby, ska kolla

-Sökning i EPG borde kunna begrÀnsas till de kanaler man önskar/har.
Q- har pÄpekat detta till CD, som den Àr nu sÄ Àr den ganska vÀrdelöst och jag har inte anvÀnt den funktionen

-Parallella inspelningar saknas (men kommer förhoppningsvis snart)
Q- enligt CD sÄ ska det göra det

-MyTV grupper ej serier, svÄrt att överblicka vid mÄnga avsnitt.
Q- hÄller med, samt att jag skulle vilja dela inspelat och oinspelat

-Ingen TextTv sparas vid inspelning. Möjligt problem för de som anvÀnder stödtext via TextTv.
Q-vet jag inget om (kunde Sagem det?)

----------------
- den har missat nÄgra inspelningar av oklar anledning men det Àr undantag.
Q- min har missat tvÄ inspelningar under dessa mÄnader. Första gÄngen sÄ kollade jag att jag inte satt nÄgot parallellt som störde sÄ det var nÄgot boxen missade. Andra gÄngen sÄ kan det ha varit att jag gjort dubbelbokning, man vet inte sÀkert. SÄg bara att jag hade en icke utför inspelning i listan fastÀn den var nÄgon dag gammal

-Fast que - sitter det inte en flÀkt i den? Jag tror det... har dock inte undersökt det nÀrmre ska medges.
Q-jag har dÄ aldrig hört nÄgon.

----------------------

Glömde skriva att med denna boxen och med den nya fjÀrren sÄ kan jag rikta fjÀrren lite som jag vill i rummet och den tar emot i boxen (inga problem alls). Intressant var att jag började med min gamla Sagem fjÀrr (som Àr samma typ) och dÄ var den lika riktningskÀnslig som mot Sagemboxen, sÄ nÄgot hÀnde nÀr jag skiftade till den nya fjÀrren som följde med

Redigerat av Unregistered124686ac, 22 August 2011 - 21:55.

Postad 22 August 2011 - 22:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0

Monshi, hÄller med om allt du gillar (samma hÀr), nÄgra kommentarer till nedan:

-Max volym ut frÄn stereokanaler upplever jag som mycket lÀgre Àn Dolby-ljudet. Dvs man mÄste skruva upp volymen vid byte till kanal/program med bara stereoljud.
Q- har du volymen pÄ fjÀrren pÄ max alltid? Jag hÄller med om att volymen Àr för lÄg, men jag vet inte om jag har mÀrkt att den skulle var högre pÄ Dolby, ska kolla

Boxen Àr alltid stÀlld pÄ max volym. Denna volym pÄverkar bara om det Àr stereoljud. styr sedan volymen via hemmabio, oftast, eller via TVn.
Kan iofs vara min hemmabio som pÄverkar ljudet, mÀrks iofs Àven nÀr TVn stÄr för ljudet men inte lika klart.

FlÀkt, du har nog rÀtt, den verkar vara passivt kyld.

Postad 23 August 2011 - 07:10

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • AnvĂ€ndare

• 164 inlĂ€gg
  • 0

InnebÀr detta att man inte kan fÄ ut HDMI och komposit via SCART samtidigt?
Kör HDMI till fin-TV'n och SCART/komposit via trÄdlös överföring till sovrummet, sÄ funktionen Àr ett mÄste...

Postad 23 August 2011 - 08:19

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

InnebÀr detta att man inte kan fÄ ut HDMI och komposit via SCART samtidigt?
Kör HDMI till fin-TV'n och SCART/komposit via trÄdlös överföring till sovrummet, sÄ funktionen Àr ett mÄste...

InlÀgget editerat:

Jag kan det om du ser mitt inlÀgg ovan, vore fint om Creedence kan se om det Àr nÄgot i sin set-up som gör att han inte kan det.

Jag tror att han har TV'n stÀlld sÄ att HDMI Àr första val. Jag tror att om boxen kÀnner den inaktiva HDMI ingÄngen sÄ ger den ifrÄn sig HDCP och med detta en svart bild, med HDMI sÄ Àr boxen lÄst och dÀrför ingen bild pÄ SCART. Om han kan sÀtta sÄ att tex en SCART Àr första val pÄ TV'n vid start sÄ borde det bli samma som jag har och ge bild

Jag ska dock ta det med CD, för nÀr HDCP visas pÄ displayen sÄ Àr min box lÄst för att ta emot kommando, men jag har bild ut pÄ SCART men kan inte vÀxla kanal.

Men som jag skrev ovan, det Àr endast nÀr jag sÀtter pÄ min TV utan att ha den HDMI som problemet uppstÄr.

Men det Àr klart att man ska kunna se bÄde HDMI och SCART oberoende av varandra, sÄ jag ska ta det med CD

Redigerat av Unregistered124686ac, 23 August 2011 - 09:36.

Postad 23 August 2011 - 08:55

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • AnvĂ€ndare

• 164 inlĂ€gg
  • 0

InlÀgget editerat:

Jag kan det om du ser mitt inlÀgg ovan, vore fint om Creedence kan se om det Àr nÄgot i sin set-up som gör att han inte kan det.

Jag tror att han har TV'n stÀlld sÄ att HDMI Àr första val. Jag tror att om boxen kÀnner den inaktiva HDMI ingÄngen sÄ ger den ifrÄn sig HDCP och med detta en svart bild, med HDMI sÄ Àr boxen lÄst och dÀrför ingen bild pÄ SCART. Om han kan sÀtta sÄ att tex en SCART Àr första val pÄ TV'n vid start sÄ borde det bli samma som jag har och ge bild

Jag ska dock ta det med CD, för nÀr HDCP visas pÄ displayen sÄ Àr min box lÄst för att ta emot kommando, men jag har blid ut pÄ SCART men kan inte vÀxla kanal.

Men som jag skrev ovan, det Àr endast nÀr jag sÀtter pÄ min TV utan att ha den HDMI som problemet uppstÄr.

Men det Àr klart att man ska kunna se bÄde HDMI och SCART oberoende av varandra, sÄ jag ska ta det med CD

OK, men kanalbyte mÄste ju fungera oavsett om jag anvÀnder SCART/komponent/HDMI anslunta kÀllor pÄ "finTV'n" eller om den Àr pÄ eller av.
Hoppas bara det inte Àr ytterligare en medveten försÀmring frÄn CD's sida (sÄsom bara inspelning av en kanal) utan "bara" en bugg.

Postad 23 August 2011 - 09:34

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

OK, men kanalbyte mÄste ju fungera oavsett om jag anvÀnder SCART/komponent/HDMI anslunta kÀllor pÄ "finTV'n" eller om den Àr pÄ eller av.
Hoppas bara det inte Àr ytterligare en medveten försÀmring frÄn CD's sida (sÄsom bara inspelning av en kanal) utan "bara" en bugg.

Har skickat in det till CD, det verkar vara en bugg. För mig, sÄsom jag har det kopplat, sÄ Àr det inget större problem men som jag skrev sÄ beror nog pÄ att min TV inte ligger med HDMI som första val, har man det sÄ tror jag att det stÀller till problem och kanske ingen bild alls, sÄ detta mÄste fixas. För mig sÄ mÄste jag byta kanal nÀr TV'n Àr avstÀngd eller nÀr TV'n Àr kopplad mot HDMI-BOX, Àr TV'n pÄ och inte mot boxen sÄ gÄr det inte att skifta kanal

Redigerat av Unregistered124686ac, 23 August 2011 - 09:35.

Postad 23 August 2011 - 12:21

Creedence
  • Creedence
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0

InlÀgget editerat:

Jag ska dock ta det med CD, för nÀr HDCP visas pÄ displayen sÄ Àr min box lÄst för att ta emot kommando, men jag har bild ut pÄ SCART men kan inte vÀxla kanal.

Jag pratade med en installatör som nÀmnde precis denna typ av problemlösning, dvs att man vÀljer vilken utgÄng som har prioritet av HDMI och SCART pÄ vissa boxar, dock har jag inte hittat nÄgon sÄdan instÀllning pÄ ADB-boxen. Har nÄgon hittat nÄgot som kan hjÀlpa hÀr?

En annan intressant sak jag mÀrkt Àr att Inspelningslistan och Guiden bara visas över SCART om jag stÀllt in upplösningen 576i; om jag kör högre upplösning över HDMI sÄ visas endast TV-bilden pÄ SCART men inga menyer. SÄ det blir lite svÄrnavigerat dÄ!

Postad 23 August 2011 - 12:24

Creedence
  • Creedence
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0

Du kan vÀl skaffa en HDMI till component omvandlare?
En snabb sökning pÄ google = http://www.nextag.co...ter/stores-html

Eller finns det hemmabiorecivers som gör om signalen? Komposkit kan du ju inte köra :)

RÄdet jag fÄtt Àr att man Àr ute pÄ tunn is med dessa lösningar dÄ man fortfarande har HDCP-skyddet att hantera, har nÄgon erfarenhet av en lösning som ni fÄtt att fungera?

Postad 23 August 2011 - 12:37

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Jag pratade med en installatör som nÀmnde precis denna typ av problemlösning, dvs att man vÀljer vilken utgÄng som har prioritet av HDMI och SCART pÄ vissa boxar, dock har jag inte hittat nÄgon sÄdan instÀllning pÄ ADB-boxen. Har nÄgon hittat nÄgot som kan hjÀlpa hÀr?

En annan intressant sak jag mÀrkt Àr att Inspelningslistan och Guiden bara visas över SCART om jag stÀllt in upplösningen 576i; om jag kör högre upplösning över HDMI sÄ visas endast TV-bilden pÄ SCART men inga menyer. SÄ det blir lite svÄrnavigerat dÄ!

Fint med din input, ska testa detta.

PÄ boxen kan du vad jag vet inte styra detta, men du kunde kanske styra din TV. Brukar vara sÄ att om man ansluter en SCART sÄ finns det en styrsignal i scart kontakten som aktiverar denna ingÄng nÀr man sÀtter pÄ TV'n, det Àr sÄ jag har det sÄ min TV startar alltid mot min kabel-TV box och dÀrför ser jag inte ditt problem till fullo

Postad 23 August 2011 - 13:18

decahb
  • decahb
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0
Sitter fortfarande och vÀntar pÄ min box, CD Àr ju komplett vÀrdelösa pÄ att ge besked "postas idag, senast i morgon" har de nu sagt i 5 dagar..... :)

Hur som helst, har lÀst instruktionsboken p Äderas hemsida.
Jag mÄ fatta dÄligt, men lite osÀker pÄ om jag mÄste anvÀnda rca till min recivier eller om jag kan plocka ut " rÀtt" ljud men enbart HDMI.
RĂ€cker det med HDMI kabeln ?

Postad 23 August 2011 - 13:43

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlĂ€gg
  • 0
Vore kanon om du kunde nÀmna det för dem que. Jag har exakt en sÄdan uppsÀttning hemma med hdmi till en switch och komponent till sovrummet via en Hauppague HD-PVR. En av de fÄ bra grejjerna med den gamla boxen.

JĂ€kla synd att den inte har komponent ut.

Postad 23 August 2011 - 15:11

jokim
  • jokim
  • ForumrĂ€v

• 527 inlĂ€gg
  • 0
nÄgon mer som fÄr upp HDCP-medelande ibland?

en grej jag tÀnkte pÄ nu nÀr jag skulle lÀgga ner kartongen i kÀllaren var att dÀr följer med ett papper dÀr CD förklarar att man enbart har 3Ärs reklamationsrÀtt pÄ boxen... med andra ord CD lÀmnar ingen garanti pÄ boxen, dom byter dock ut boxen emot en annan om boxen skulle gÄ i sönder inom dom 6 första mÄnaderna... praxis i elektronikbranchen Àr annars 1Ärs garanti...

Postad 23 August 2011 - 15:15

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

• 866 inlĂ€gg
  • 0

RÄdet jag fÄtt Àr att man Àr ute pÄ tunn is med dessa lösningar dÄ man fortfarande har HDCP-skyddet att hantera, har nÄgon erfarenhet av en lösning som ni fÄtt att fungera?

Det finns sÀkert nÄgon variant av HDFury som funkar. Jag har en sjÀlv till min CRT projektor. In med HDMI och ut kommer RGB HV utan HDCP. Orkar inte lÀsa all text nu men det finns sÀkert med component ut ocksÄ.

Redigerat av AC3, 23 August 2011 - 15:17.

Postad 23 August 2011 - 15:23

Creedence
  • Creedence
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0

Det finns sÀkert nÄgon variant av HDFury som funkar. Jag har en sjÀlv till min CRT projektor. In med HDMI och ut kommer RGB HV utan HDCP. Orkar inte lÀsa all text nu men det finns sÀkert med component ut ocksÄ.

Ska kolla den, tack för tipset!

PÄ boxen kan du vad jag vet inte styra detta, men du kunde kanske styra din TV. Brukar vara sÄ att om man ansluter en SCART sÄ finns det en styrsignal i scart kontakten som aktiverar denna ingÄng nÀr man sÀtter pÄ TV'n, det Àr sÄ jag har det sÄ min TV startar alltid mot min kabel-TV box och dÀrför ser jag inte ditt problem till fullo

AlltsÄ, jag har inte SCART kopplad till en TV utan det sitter en konverterare som plockar ut komposit + ljud genom 3x RCA, som sedan gÄr till projektorn. Styrsignalen tror jag inte kommer i spel i detta lÀge?

Postad 23 August 2011 - 16:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

AlltsÄ, jag har inte SCART kopplad till en TV utan det sitter en konverterare som plockar ut komposit + ljud genom 3x RCA, som sedan gÄr till projektorn. Styrsignalen tror jag inte kommer i spel i detta lÀge?

Det Àr rÀtt, du behöver ha en fullbestyckad SCART kabel, har du den kopplade till TV'n och den andra enheten Àr pÄ sÄ drar den TV'n att starta i SCART mode, dÄ borde du fÄ bild till projektorn (dÄ Àr det som min uppkoppling)

Postad 23 August 2011 - 16:47

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2810 inlĂ€gg
  • 0
Hej alla. Har nu fÄtt igÄng boxen efter 4 dygn,CD hade missat nÄn aktiveringssignal eller nÄt sÄnt. Jag undrar om inspelning startar Àven om boxen Àr i standby. (Nattetid t.ex.) Eller mÄste den varra i "skarpt lÀge?"

Postad 23 August 2011 - 16:59

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Hej alla. Har nu fÄtt igÄng boxen efter 4 dygn,CD hade missat nÄn aktiveringssignal eller nÄt sÄnt. Jag undrar om inspelning startar Àven om boxen Àr i standby. (Nattetid t.ex.) Eller mÄste den varra i "skarpt lÀge?"

den startar inspelningar i stand-by

Postad 23 August 2011 - 17:11

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 0
Fick min idag efter bestÀllning i lördags, det var ju snabbt arbetat.
De skickade med en massa saker i boxen, ett nytt kort, 25m kabel, ett quad-LNB, DVB-T USB-sticka.

TyvÀrr stod det att jag nu hade multiabonnemang vilket jag inte bestÀllde, ringde in och dÄ sa dem att jag inte skulle bry mig om det utan att jag fÄtt nytt kort för att on-demand skulle fungera.

Lite rÀdd blev man ju med att stoppa det nya kortet i kort-delaren eftersom jag har tre boxar och en TV med inbyggd Canal Digital, men det fungerar (Àn sÄ lÀnge i vart fall).

Postad 23 August 2011 - 17:18

Creedence
  • Creedence
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr rÀtt, du behöver ha en fullbestyckad SCART kabel, har du den kopplade till TV'n och den andra enheten Àr pÄ sÄ drar den TV'n att starta i SCART mode, dÄ borde du fÄ bild till projektorn (dÄ Àr det som min uppkoppling)

DessvĂ€rre har jag inte en SCART in pĂ„ projektorn, sĂ„ det funkar inte för mig dessvĂ€rre... Åh, sĂ„ störande detta Ă€r!!

Postad 23 August 2011 - 17:22

Creedence
  • Creedence
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0

Jag antar att du dÀrmed kör SCART mot TVn? Jag kör över HDMI för att fÄ HD. Eller menar du att koppla in bÄde HDMI och SCART i TVn samtidigt?

Postad 23 August 2011 - 17:28

echotuva
  • echotuva
  • LĂ€rjunge

• 287 inlĂ€gg
  • 0

Vore kanon om du kunde nÀmna det för dem que. Jag har exakt en sÄdan uppsÀttning hemma med hdmi till en switch och komponent till sovrummet via en Hauppague HD-PVR. En av de fÄ bra grejjerna med den gamla boxen.

JĂ€kla synd att den inte har komponent ut.

Det Àr ingen som vet om det fungerar med Hauppague HD-PVR och HDfury:s kontakt för att fÄ ut en fungerande komponentsignal i detta fallet?

Postad 23 August 2011 - 17:51

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

DessvĂ€rre har jag inte en SCART in pĂ„ projektorn, sĂ„ det funkar inte för mig dessvĂ€rre... Åh, sĂ„ störande detta Ă€r!!

Det Àr inte SCARTkabel du ska köra mot projektern, utan vad jag ville va att du skulle testa sÄ hÀr:

- koppla frÄn CD boxen SCART dina kablar mot projektorn, som du har det idag
- koppla frÄn CD boxen HDMI till TV'n HDMI, precis som du har det idag

Jag tror att varför du inte fÄr ovan att fungera Àr att TV'n Àr instÀlld som att starta upp i HDMI (gör den det om du sÀtter pÄ TV'n)? Min TV startar allltid mot SCART eftersom jag har en fullbestyckat SCARTkabel mellan en TELE2 kabelbox och TV'n och jag mÄste skifta ingÄng varje gÄng jag ska se frÄn CD boxen.

Vad jag ville du skulle testa var att sÀtta en fullbestyckad SCART mellan nÄgot annat du har tex frÄn en DVD till TV'n och se om det dÄ Àr nÄgon skillnad nÀr du startar CD boxen utan att TV'n Àr pÄ. För mig som kör sÄ Àr det nÀmligen inget problem att fÄ bild för troligen kÀnner inte boxen av att HDMI kableln Àr kopplad till TV'n eftersom den ligger dragen mot SCART

Postad 23 August 2011 - 17:55

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr ingen som vet om det fungerar med Hauppague HD-PVR och HDfury:s kontakt för att fÄ ut en fungerande komponentsignal i detta fallet?

Tveksam till att man fÄr bygga nÄgot som Àr HDMI till komponent som pÄ nÄgot sÀtt accepterar HDCP, det skulle ju vara ett sÀtt att kringÄ kopieringsskyddet. Min gissning Àr att det Àr dÀrför som boxen inte har nÄgon komponetutgÄng, pga att man dÄ kan kopiera i HD kvalité

Postad 23 August 2011 - 18:14

echotuva
  • echotuva
  • LĂ€rjunge

• 287 inlĂ€gg
  • 0

Tveksam till att man fÄr bygga nÄgot som Àr HDMI till komponent som pÄ nÄgot sÀtt accepterar HDCP, det skulle ju vara ett sÀtt att kringÄ kopieringsskyddet. Min gissning Àr att det Àr dÀrför som boxen inte har nÄgon komponetutgÄng, pga att man dÄ kan kopiera i HD kvalité

Det Àr ju just det som HDfurys kontakt ska fixa. Men jag vet ingen som har en och har testat.

http://www.hdfury.com/

Postad 23 August 2011 - 19:11

jokim
  • jokim
  • ForumrĂ€v

• 527 inlĂ€gg
  • 0
en sak till jag kom pÄ som jag ser som negativt med boxen...

displayen, kan man sÀnka ljusstyrkan pÄ den?
har en box i sovrummet me och den lyser upp halva rummet pÄ natten...

Postad 23 August 2011 - 19:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

StÀmmer som du sÀger har precis testat, man mÄste sÀtta upplösning till 576i för att fÄ ut menyn till SCART'n. Vet inte om det Àr nÄgra större problem, man har vÀl enbart SCART'n som ett "sidospÄr"

Postad 23 August 2011 - 20:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlĂ€gg
  • 0

nÄgon mer som fÄr upp HDCP-medelande ibland?

I vilka sammanhang? Det kan blinka förbi nÀr jag byter kÀlla pÄ TVn eller stÀnger av/pÄ den men aldrig om jag inte provocerat fram det, dvs aldrig nÀr jag bara tittar pÄ TV.

en sak till jag kom pÄ som jag ser som negativt med boxen...

displayen, kan man sÀnka ljusstyrkan pÄ den?
har en box i sovrummet me och den lyser upp halva rummet pÄ natten...

Hehe, pÄpekade denna tidigt under mitt betatest men sade samtidigt att det gÄr inte att göra alla nöjda. Mitt tips till dig Àr en tejpbit över displayen. Man behöver ju inte se vilken kanal som Àr instÀlld men lÀmna av/pÄ/inspelningssymbolerna synliga.

SCART - ja du, Àr rÀtt imponerad av att boxen ens har en SCART-kontakt. I mitt tycke kunde den gott vara utan en...Det Àr HD-box, med skarpa fina menyer i HD-upplösning. Köra detta via SCART? Okej, det finns alltid nÄgon som behöver det.

Postad 23 August 2011 - 20:45

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 0
Efter en kvĂ€lls anvĂ€ndande sĂ„ kan jag sĂ€ga att jag Ă€r mycket nöjd, en vĂ€l fungerande box ÄNTLIGEN!

Postad 23 August 2011 - 21:01

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

• 2810 inlĂ€gg
  • 0
:) Jag Ă€r sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt nöjd med boxen,har bara den "gamla" hd-boxen att jĂ€mföra med men jag tycker nog att det Ă€r bĂ€ttre bild iallafall,en nackdel dock, gigantiska textremsor dom tĂ€cker ju 25% av bilden hoppas dom fixar det pĂ„ nĂ„t sĂ€tt,nĂ„n av er testpiloter kanske redan har det nĂ€mt i feedbacken till CD. En annan sak,C+ action laggar rejĂ€lt och har gjort sĂ„ lĂ€nge boxen gĂ„tt signalerna Ă€r 100% och gröna. Är det utsĂ€ndningarna (upplever nĂ„n annan samma sak?) eller Ă€r det nĂ„t i boxen. Tacksam för svar. PS Om man sĂ€tter boxen i standby under en pĂ„gĂ„ende inspelning avbryts den dĂ„?

Postad 23 August 2011 - 21:03

janb
  • janb
  • AnvĂ€ndare

• 228 inlĂ€gg
  • 0

.. För mig sÄ mÄste jag byta kanal nÀr TV'n Àr avstÀngd eller nÀr TV'n Àr kopplad mot HDMI-BOX, Àr TV'n pÄ och inte mot boxen sÄ gÄr det inte att skifta kanal

Är det bara anvĂ€ndaren som blir utlĂ„st eller blir det problem för boxen sjĂ€lv att vĂ€xla kanal vid timerinspelning om box och TV Ă€r igĂ„ng men en annan ingĂ„ng Ă€r vald pĂ„ TV:n ?

Postad 23 August 2011 - 21:15

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Är det bara anvĂ€ndaren som blir utlĂ„st eller blir det problem för boxen sjĂ€lv att vĂ€xla kanal vid timerinspelning om box och TV Ă€r igĂ„ng men en annan ingĂ„ng Ă€r vald pĂ„ TV:n ?

Bra frÄga, har jag inte testat.

Postad 23 August 2011 - 21:30

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 0

:) Jag Ă€r sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt nöjd med boxen,har bara den "gamla" hd-boxen att jĂ€mföra med men jag tycker nog att det Ă€r bĂ€ttre bild iallafall,en nackdel dock, gigantiska textremsor dom tĂ€cker ju 25% av bilden hoppas dom fixar det pĂ„ nĂ„t sĂ€tt,nĂ„n av er testpiloter kanske redan har det nĂ€mt i feedbacken till CD. En annan sak,C+ action laggar rejĂ€lt och har gjort sĂ„ lĂ€nge boxen gĂ„tt signalerna Ă€r 100% och gröna. Är det utsĂ€ndningarna (upplever nĂ„n annan samma sak?) eller Ă€r det nĂ„t i boxen. Tacksam för svar. PS Om man sĂ€tter boxen i standby under en pĂ„gĂ„ende inspelning avbryts den dĂ„?

Du har inte stÀllt HDMI pÄ 1080P tror du, det verkar den inte klara av processormÀssigt, det hackar.

Postad 23 August 2011 - 21:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlĂ€gg
  • 0

Om man sÀtter boxen i standby under en pÄgÄende inspelning avbryts den dÄ?

Nej, den bryts inte

Postad 23 August 2011 - 21:57

yellowmanX
  • yellowmanX
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0
NÄgra frÄgor till er som har boxen:
* Om man har pausat/timeshiftat det man tittar pÄ och en inspelning börjar pÄ en annan kanal, vad hÀnder dÄ?
* Om man startar boxen nÀr en inspelning pÄgÄr, vad hÀnder dÄ? Funkar det pÄ denna boxen? :)
* Om man byter till en kanal dÀr en inspelning pÄgÄr och man spolar tillbaka till början, vad hÀnder nÀr inspelningen Àr klar?

Postad 23 August 2011 - 22:03

KoktGrus
  • KoktGrus
  • ForumrĂ€v

• 504 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som provat denna med SmartWi?

Postad 23 August 2011 - 22:19

jokim
  • jokim
  • ForumrĂ€v

• 527 inlĂ€gg
  • 0

I vilka sammanhang? Det kan blinka förbi nÀr jag byter kÀlla pÄ TVn eller stÀnger av/pÄ den men aldrig om jag inte provocerat fram det, dvs aldrig nÀr jag bara tittar pÄ TV.

Hehe, pÄpekade denna tidigt under mitt betatest men sade samtidigt att det gÄr inte att göra alla nöjda. Mitt tips till dig Àr en tejpbit över displayen. Man behöver ju inte se vilken kanal som Àr instÀlld men lÀmna av/pÄ/inspelningssymbolerna synliga.

jag har inte kunnat provocera fram den blÄ rutan, dock visas den nÄgon sekund varje gÄng jag slÄr pÄ boxen, har Àven bytt HDMI-kabeln nu till den som följde med, trodde min var kass pÄ nÄgot sÀtt... kan va att jag kör boxen genom en onkyo 607:a pÄ passthough ocksÄ...

en funktion att styra ljusstyrkan pÄ displayen vore ju perfekt, men som du sa gÄr inte att göra alla nöjda...

Postad 23 August 2011 - 22:26

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som provat denna med SmartWi?

Funkar, stoppade bara i det nya kortet alla boxar funkar Àn sÄ lÀnge, fÄr vÀl se nÀr de begrÀnsar kortet efter tvÄ veckor.
Boxen funkade med gamla kortet ocksÄ via smartwi

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.