Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#401

Postad 16 september 2011 - 07:36

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Kan du velge Discovery HD og sjekke signalet på den kanalen/frekvensen?
på 1 west så er den frekvensen den "svakeste" og er fin å bruke til å finjustere skåla.
LNB vinkel justerer du best med Eurosport HD, den er på en frekvens som brukes både horisontal og vertikal.
Jusert forsiktig ene veien til bilde blir borte så den andre veien til det samme skjer, sett LNB i midten.

Måleren i denne boksen er heller ikke så veldig bra, det burde ikke være så lett å få 100% på begge.
Selv om den viser 100% så kan det fortsatt være mer å hente.


Discovery HD 100% styrka, 100% kvalitet BER=0,0 CN/=14,0

Eurosport HD 100% styrka, 100% kvalitet BER=0,0 CN/=15,1

#402

Postad 16 september 2011 - 07:54

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

sjostrand
Hur länge var den på utan att du rörde den? Boxen är som standard inställd att gå ned i vila efter.... x antal timmar om användaren inte gör något. Kanske det som slog till?

Fjärrinspelningen borde inte påverka men å andra sidan har jag inte testat ställa in denna när boxen är igång. Kan du upprepa det?

Det är möjligt, jag satt ju inte aktivt vid tvn utan hade den på som lite bakgrundsljud. Men jag hade å andra sidan kopplat in nätverkssladden och i samband med det gått in i menyn och aktiverat fjärrinspelning, men kommer inte ihåg om jag gjorde det alldeles innan jag testade. Jag får försöka återskapa problemet.

#403

Postad 16 september 2011 - 08:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har nu haft 2 inspelningar på test i natt.

Första spelar in 34min och info att "Inspelningen ej utförd pga signalfel"
Andra spelar in 25 min (av 1 timme) med info "Inspelningen ej utförd pga signalfel"

När jag går in och tittar under "inspelningar" och går upp o ner med pilarna så ibland men bara ibland visar den ovanstående info "inspelningen ej utförd..." märkligt

Vilken kanal?
Jag tar och testar sätta inspelningar på Disc HD och Eurosport HD samt TV4 HD under dagen...
ja, nu ska den få jobba... så jag minns:
Bifogad fil  insp.PNG   13,24K   6 Antal nerladdningar

Redigerat av Monshi, 16 september 2011 - 08:27.


#404

Postad 16 september 2011 - 09:24

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Discovery HD 100% styrka, 100% kvalitet BER=0,0 CN/=14,0

Eurosport HD 100% styrka, 100% kvalitet BER=0,0 CN/=15,1

Hvordan skål og LNB har du?

#405

Postad 16 september 2011 - 09:41

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Hvordan skål og LNB har du?


CD standardparabol men med http://www.kjell.com...o...30344&path=

#406

Postad 16 september 2011 - 10:54

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

CD standardparabol men med http://www.kjell.com...o...30344&path=

Har du CD sin LNB liggende? hvis ja prøv med den i en periode.
Det stod veldig lite data om den du bruker, kanskje den har stor forsterkning av signalet som gjør at ADB tuneren går i metning.
Sjøl er skeptisk til aktører som som bruker "HD klar" og brusfaktor på 0.1 på sine LNB, det er like useriøst som å sette "Turbo" på. Neste blir vel 3D klar LNB :(

#407

Postad 16 september 2011 - 10:59

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Har du CD sin LNB liggende? hvis ja prøv med den i en periode.
Det stod veldig lite data om den du bruker, kanskje den har stor forsterkning av signalet som gjør at ADB tuneren går i metning.
Sjøl er skeptisk til aktører som som bruker "HD klar" og brusfaktor på 0.1 på sine LNB, det er like useriøst som å sette "Turbo" på. Neste blir vel 3D klar LNB :(


Jag har CD original LNB men har många boxar som kräver fler utgångar än 4...

#408

Postad 16 september 2011 - 11:01

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Neste blir vel 3D klar LNB :(

Det finnes vist alt : http://www.satshop.t...y-3D-Compatible


Jag har CD original LNB men har många boxar som kräver fler utgångar än 4...

Ring CD og hør om du kan få en med 8, de leverer det også. I hverfall i Norge.

#409

Postad 16 september 2011 - 15:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Vilken kanal?
Jag tar och testar sätta inspelningar på Disc HD och Eurosport HD samt TV4 HD under dagen...
ja, nu ska den få jobba... så jag minns:
Bifogad fil  insp.PNG   13,24K   6 Antal nerladdningar


Den spelade in allt även om det nu inte var fotboll på Esport när tablån sade att det skulle vara det...

#410

Postad 16 september 2011 - 23:17

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jag har bara haft boxen i knappt två veckor.
Jag har spelat in några timmar varje dag, både via boxen direkt och via fjärrinspelningen.
Allt jag har spelat in har fungerat. Hoppas på riktigt att min box är bra, än så länge verkar det lovande.

Ett problem fick jag idag iofs, vet inte var felet låg. Jag spelade in Glamour till tanten kl 18.00, men fick inte med början av programmet. Vet inte om boxen starta sin inspelning för sent eller om programmet börja innan 18.00 som det var enligt EPG.

Men annars så är det helt underbart att se på inspelat, även i HD-kvalité utan att bild och ljud hackar var femte minut som det var med den förra boxen. (Canal Digital HD PVR 101-ST)

Var det en bugg? Jag ringde flera gånger om detta, men enligt Canal Digital så måste det vara fel på hårddisken.
Jag fick ju några utbytesboxar men samma problem ändå.

Redigerat av Mazak, 16 september 2011 - 23:18.


#411

Postad 17 september 2011 - 07:00

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Ett problem fick jag idag iofs, vet inte var felet låg. Jag spelade in Glamour till tanten kl 18.00, men fick inte med början av programmet. Vet inte om boxen starta sin inspelning för sent eller om programmet börja innan 18.00 som det var enligt EPG.

Men annars så är det helt underbart att se på inspelat, även i HD-kvalité utan att bild och ljud hackar var femte minut som det var med den förra boxen. (Canal Digital HD PVR 101-ST)

Var det en bugg? Jag ringde flera gånger om detta, men enligt Canal Digital så måste det vara fel på hårddisken.
Jag fick ju några utbytesboxar men samma problem ändå.

5:ans program har jag märkt börjar en minut för tidigt t ex "Breaking news" eller var det mer i ditt fall?

#412

Postad 17 september 2011 - 08:27

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jag vet inte exakt, men det var nog minst fem minuter sa frugan.

#413

Postad 17 september 2011 - 08:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag vet inte exakt, men det var nog minst fem minuter sa frugan.


Boxen har någon gång startat en minut sent för mig, dvs man ser på tidsstämpeln att inspelningen starta 20:31 istället för 20:30. Annars är det som sagt som så att kanal 5 är kroniskt tidiga med sina program alltför ofta.

#414

Postad 18 september 2011 - 10:44

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jag tog bort inspelningen direkt efter att hon hade tittat klart. Men ska kolla tidsstämpeln om det händer fler gånger.

#415

Postad 18 september 2011 - 11:22

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Kan det vara att HDD'n ligger i viloläge och att den tar ett tag att komma igång som gör att den missar början?

#416

Postad 18 september 2011 - 11:38

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
För att få bild och ljud på en sekundär TV via SCART verkar det krävas att HDMI-kabeln från boxen är kopplad till en påslagen enhet (t.ex TV eller receiver som klarar HDCP) eller att kabeln är fysiskt urkopplad? Jag hittar inget sätt att tala om för boxen att den bara ska gå ut på SCART:en? Om den enhet som HDMI-kabeln är ansluten till är avslagen får jag bild men inget ljud, boxen säger HDCP? och det går inte att byta kanal.
Det borde väl åtmonstone finnas ett kommando till boxen att skifta från HDMI till SCART.

#417

Postad 18 september 2011 - 11:52

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

För att få bild och ljud på en sekundär TV via SCART verkar det krävas att HDMI-kabeln från boxen är kopplad till en påslagen enhet (t.ex TV eller receiver som klarar HDCP) eller att kabeln är fysiskt urkopplad? Jag hittar inget sätt att tala om för boxen att den bara ska gå ut på SCART:en? Om den enhet som HDMI-kabeln är ansluten till är avslagen får jag bild men inget ljud, boxen säger HDCP? och det går inte att byta kanal.
Det borde väl åtmonstone finnas ett kommando till boxen att skifta från HDMI till SCART.

Ev kunde du "lura" boxen med en HDCP ready HDMI splitt?

#418

Postad 18 september 2011 - 12:33

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Boxen har någon gång startat en minut sent för mig, dvs man ser på tidsstämpeln att inspelningen starta 20:31 istället för 20:30. Annars är det som sagt som så att kanal 5 är kroniskt tidiga med sina program alltför ofta.

Spelar boxen in Text-TV? Prova isåfall att se på 'Text-TV klockan' när isnpelningen verkligen startat.

#419

Postad 18 september 2011 - 13:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Spelar boxen in Text-TV? Prova isåfall att se på 'Text-TV klockan' när isnpelningen verkligen startat.

Nope, den spelar inte in TextTv. Något jag påpekat för Canal Digital att den borde med tanke på att en del vill nyttja stödtext på exempelvis SVT (TextTv s 199)

Och nej, knappast heller att hårddisken är i viloläge med tanke på att boxen är uppe och visar bild på ett par, tre sekunder.

#420

Postad 18 september 2011 - 15:00

Unregistered9a65ea8f
  • Unregistered9a65ea8f
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Ev kunde du "lura" boxen med en HDCP ready HDMI splitt?


Jag tror inte att det skulle fungera för HDMI-switchen måste nog se till att HDCP "förhandlas" korrekt från Boxen till enheten på andra sidan, i mitt fall receivern. Om det fanns en HDMI on/off-switch som helt kopplar bort HDMI-anslutningen skulle det däremot fungera men jag vet inte om någon sådan finns. Det är tydligen så att en enhet i standby-läge fortfarande lägger ut en signal som säger till Boxen att HDMI är inkopplat. Om jag gör receivern/TV:n strömlös i stället för standby så skickar boxen ut både bild och ljud via SCART. Läge för en powerswitch kanske.
Istället för att stöka till det med fler burkar och kablar gör jag nog så att receivern får stå på men med avslaget ljud.

I reklamen säger man "The multi-award-winning ADB-5720SX is a powerful..." man undrar lite på vilka meriter den blivit det.
Visserligen har den fungerat snabbt och stabilt hittills med bra bild men nog hade man väntat sig dubbla inspelningar och lite till.
Min några år gamla box (Digiality 624) kunde till exempel mata en sekundär TV med en egen kanal eller tidigare inspelat material. Tyvärr hade den inte HD och låste sig dessutom titt som tätt.

#421

Postad 18 september 2011 - 16:23

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Idag skulle jag titta på The killing TV4 HD.
Men början var inte med nu heller. Jag kanske bara missa en minut, men konstigt att det blir så.
Enligt inspelningslistan så skulle inspelningen starta 23.00.

#422

Postad 18 september 2011 - 21:50

Unregistered1a25347f
  • Unregistered1a25347f
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Jag spelade in Idol på TV 4 HD ikväll för att kunna titta på det lite fördröjt och spola förbi reklamen. Ca kl 20.30 sätter vi oss vid tvn och slår på inpelningen i My Tv/Inspelat bara för att se att vi börjar titta mitt i programmet! Dvs i realtid. Boxen började alltså inte inspelningen förrän vi satte igång vad vi trodde var inspelningen från början.
Vi missade alltså halva programmet/inspelningen. Nu när boxen är färdig med inspelningen så ser jag att den är 36 minuter lång (20.27-21.03)
Mycket frustrerande! Är det någon annan som har märkt av något liknande? Jag har två kablar in i boxen och 100% signalkvalitet.

Min fru sa en inte så snäll kommentar om att jag spenderat pengar på en ny box från CD. ( Köpte och reklamerade den förra HD-boxen.)
Hon blev desto gladare när jag sa att jag hade en inspelning på Idol igång på HTPCn (Boxer) med. (Säkrast för husfriden ifall något strular med nya boxen), kör alltså boxer parallellt med CD ett tag.

I övrig är jag jättenöjd med boxen, och en sådan här grej fixas väl med en uppdatering snart. ( Jag antar att representanter från CD läser denna tråden också)

Förresten så verkar mina inspelningar börja någon minut in i programmet med överlag.

Redigerat av Unregistered1a25347f, 18 september 2011 - 21:51.


#423

Postad 18 september 2011 - 21:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag spelade in Idol på TV 4 HD ikväll för att kunna titta på det lite fördröjt och spola förbi reklamen. Ca kl 20.30 sätter vi oss vid tvn och slår på inpelningen i My Tv/Inspelat bara för att se att vi börjar titta mitt i programmet! Dvs i realtid. Boxen började alltså inte inspelningen förrän vi satte igång vad vi trodde var inspelningen från början.

Det har hänt, vilket du kan se bakåt i tråden, några gånger men generellt så spelar den in det mesta man säger åt den.
OM du lyckas finna ett samband mellan läge på boxen (kanal, påslagen, hur länge sedan programmerades programmet osv) och att den börjar sent/missar posta det här så snart du kan...

#424

Postad 18 september 2011 - 22:32

Albertanton
  • Albertanton
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Hej,

Har inte lyckats få igång fjärrinspelningar ännu, får bara upp en ruta att mitt konto inte har tillgång till tjänsten....

Löste det faktiskt för en stund sedan genom att ta ut kort och ta ut alla sladdar utom HDMI för att se på skärmen vad jag gjorde och efter det så valde jag fabriksåterställning igen och denna gången valde jag att bock för valet "radera inspelningar (detta borde vara formatering av hårddisken) och efter det så fungerade det igen.

trist att behöva göra så här eftersom alla inspelningar (ungarna blir inte glada när de kommer hem), schemalagda inspelningar, favoritlistor och andra inställningar är bota och den är lika ren som när jag fick den.

Hoppas detta bara var en engångsföreteelse, ska nog för att vara säker ta emot den andra boxen de erbjöd sej att skicka om det nu är något problem med min nuvarande hårddisk.


Problemet fixades men kom tillbaka efter ett par dagar, hämtade därför ut den nya som CD skickade.

Nu har ÄVEN DEN ANDRA BOXEN börjat på samma sätt som den första. Det började efter det att jag stängde av boxen, stängde strömmen via strömbrytaren och flyttade strömmen till den gamla boxen för att se ett avsnitt av Top Gear som jag inte tittat på och som jag inte ville missa eftersom den gamla boxen skulle skickas tillbaka (tar jag ut antennkablarna så kan jag komma åt allt inspelat med mera.....).
Satte tillbaka strömmen till den nya boxen och den börjar uppträda som den förra - känns som om man är tillbaka i träsket igen.

Redigerat av Albertanton, 18 september 2011 - 22:52.


#425

Postad 19 september 2011 - 08:28

Albertanton
  • Albertanton
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Problemet fixades men kom tillbaka efter ett par dagar, hämtade därför ut den nya som CD skickade.

Nu har ÄVEN DEN ANDRA BOXEN börjat på samma sätt som den första. Det började efter det att jag stängde av boxen, stängde strömmen via strömbrytaren och flyttade strömmen till den gamla boxen för att se ett avsnitt av Top Gear som jag inte tittat på och som jag inte ville missa eftersom den gamla boxen skulle skickas tillbaka (tar jag ut antennkablarna så kan jag komma åt allt inspelat med mera.....).
Satte tillbaka strömmen till den nya boxen och den börjar uppträda som den förra - känns som om man är tillbaka i träsket igen.


Kontaktade nu CD igen och den respons jag fick var att testa bägge boxarna på närmaste elkedja för att se om problemet kvarstår, de trodde problemet var hemma hos mej.
Själv tror jag att det är transformatorn som strular eftersom den nya boxen strular efter det att jag tog ur strömmen och när jag kopplade in den igen så var problemen där.

Känns dock konstigt att jag måste bevisa att problemen ligger hos mej när jag har två boxar från dem som inte funka. Hade "service" på parabol kopplingar och sladdar senast i maj av installatör som uppgav att allt var OK (vilket jag oxå nämnde, utan effekt). Var nere nu för några minuter sedan på en elkedja (lillbrorsan jobbar på en av de större så jag fick komma inom innan de öppnade) och problemet kvarstod.

De ska nu skicka en nu strömsladd, känner igen situationen då jag testade säkert 6 strömadaptrar och 5 boxar på den gamla goda "Sagemtiden".

Den som lever får väl se................

#426

Postad 19 september 2011 - 09:32

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Alberanton
Får man fråga var du bort? Granne med ett pappersbruk?
Du har inte problem med annan elektrisk utrustning som går sönder i otid? Lampor som håller kort tid? Dator/TV/radio/mobilladdare/vattenkokare/...whatever som också rasat i otid?
eller en TV som inte sköter sig? En antenn inkopplad på den med en stooor elektrisk potential på skärmen som vandrar ned i boxen och stör denna? (kan göra ont: ta i antennkabelns skärm, nudda ett element...). ja, har du antenn till TVn, testa koppla ur denna och/eller skaffa ett mantelfilter till den.

Låter jekligt konstigt det här.
Om du stoppar in en multimeter i elurtaget, vad får du ut för spänning? Stabil?
Det finns delar av landet som har lite smutsigare el än andra men å andra sidan borde transingen klara av att jämna ut/hantera de störningar som eventuellt finns.

Kan lillbrorsan din kanske hosta fram en kraftigare transing som du kan testa boxen med? Om han jobbar på en elkedja borde han klara av det. värt att testa kanske? Bara att testa just. (kraftigare = högre ampere, samma spänning, samma polaritet)

För inte kan alla boxar du fått vara trasiga? Alla transingar?

Redigerat av Monshi, 19 september 2011 - 09:33.


#427

Postad 19 september 2011 - 09:45

Albertanton
  • Albertanton
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Alberanton
Får man fråga var du bort? Granne med ett pappersbruk?
Du har inte problem med annan elektrisk utrustning som går sönder i otid? Lampor som håller kort tid? Dator/TV/radio/mobilladdare/vattenkokare/...whatever som också rasat i otid?
eller en TV som inte sköter sig? En antenn inkopplad på den med en stooor elektrisk potential på skärmen som vandrar ned i boxen och stör denna? (kan göra ont: ta i antennkabelns skärm, nudda ett element...). ja, har du antenn till TVn, testa koppla ur denna och/eller skaffa ett mantelfilter till den.

Låter jekligt konstigt det här.
Om du stoppar in en multimeter i elurtaget, vad får du ut för spänning? Stabil?
Det finns delar av landet som har lite smutsigare el än andra men å andra sidan borde transingen klara av att jämna ut/hantera de störningar som eventuellt finns.

Kan lillbrorsan din kanske hosta fram en kraftigare transing som du kan testa boxen med? Om han jobbar på en elkedja borde han klara av det. värt att testa kanske? Bara att testa just. (kraftigare = högre ampere, samma spänning, samma polaritet)

För inte kan alla boxar du fått vara trasiga? Alla transingar?


Problemen med alla de boxarna kom med uppdateringen till Sagemboxen iseptember förra året, iannan dess inga problem med tansformatorer eller boxar som inte startar upp ordentligt.
Har TV, dator, förstärkare och bluerayspelare inkopplade och de strular inte.
Har combobox och standardbox till mina tvillingkort och de strular inte.

Tror inte det var fel på transformatorerna utan de skickades ut av CD per automatik, 1 av gångerna hjälpte faktiskt bytet av transformatorn men de andra har inte gjort någon skillnad.

Bor i Karlskrona och har inte hört att elen skulle vara sämre på något sätt här eller specifikt i det området i Karlskrona där jag bor.

Strulet med de tidigare boxarna har varit pga Sagemboxen utan tvekan, probelmen med den nya boxen känns däremot konstigare då denna nya ADB-box på något sätt känns stabilare.

Problemen med båda de nya boxarna kom när jag tryckte av strömmen via strömbrytaren på strömsladden så har jag tur så har det något med den att göra.
Känns lite konstigt att jag inte kan få boxen att starta upp när antennkablarna är ikopplade och att den först fungerar med atennkablarna i när jag formaterat om hårddisken.

Redigerat av Albertanton, 19 september 2011 - 09:47.


#428

Postad 19 september 2011 - 09:50

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0


Problemen med alla de boxarna kom med uppdateringen till Sagemboxen iseptember förra året, iannan dess inga problem med tansformatorer eller boxar som inte startar upp ordentligt.
Har TV, dator, förstärkare och bluerayspelare inkopplade och de strular inte.
Har combobox och standardbox till mina tvillingkort och de strular inte.

Tror inte det var fel på transformatorerna utan de skickades ut av CD per automatik, 1 av gångerna hjälpte faktiskt bytet av transformatorn men de andra har inte gjort någon skillnad.

Bor i Karlskrona och har inte hört att elen skulle vara sämre på något sätt här eller specifikt i det området i Karlskrona där jag bor.

Strulet med de tidigare boxarna har varit pga Sagemboxen utan tvekan, probelmen med den nya boxen känns däremot konstigare då denna nya ADB-box på något sätt känns stabilare.

Problemen med båda de nya boxarna kom när jag tryckte av strömmen via strömbrytaren på strömsladden så har jag tur så har det något med den att göra.
Känns lite konstigt att jag inte kan få boxen att starta upp när antennkablarna är ikopplade och att den först fungerar med atennkablarna i när jag formaterat om hårddisken.


En liten fråga - hur formaterar man om hårddisken på nya boxen egentligen?

#429

Postad 19 september 2011 - 10:07

Albertanton
  • Albertanton
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

En liten fråga - hur formaterar man om hårddisken på nya boxen egentligen?


Via menyn så väljer du "fabriksåterställning" - väl där så väljer du att både att återställa och att radera inspelningarna (i mina ögon så är det formatering).

#430

Postad 19 september 2011 - 10:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Alberanton
Kan nog bara önska dig lycka till. jag har slagit av min box via strömbrytaren några gånger utan att den tagit skada. Hoppas som sagt att det löser sig.

Min misstanke slog helt klart inte rot, var helt klart fel.

#431

Postad 19 september 2011 - 11:07

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
FYI jag hade satt inspelning av "Gäster med gester" i lördags, och inspelningen startade först när jag startade boxen från standby. Liknar rogerk:s problem ovan...

#432

Postad 19 september 2011 - 11:36

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Albertanton: Använde du strömkabeln från den nya boxen till den "gamla" defekta? I så fall kanske du har orsaken där...

#433

Postad 19 september 2011 - 11:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0


Problemen med alla de boxarna kom med uppdateringen till Sagemboxen iseptember förra året, iannan dess inga problem med tansformatorer eller boxar som inte startar upp ordentligt.
Har TV, dator, förstärkare och bluerayspelare inkopplade och de strular inte.
Har combobox och standardbox till mina tvillingkort och de strular inte.

Tror inte det var fel på transformatorerna utan de skickades ut av CD per automatik, 1 av gångerna hjälpte faktiskt bytet av transformatorn men de andra har inte gjort någon skillnad.

Bor i Karlskrona och har inte hört att elen skulle vara sämre på något sätt här eller specifikt i det området i Karlskrona där jag bor.

Strulet med de tidigare boxarna har varit pga Sagemboxen utan tvekan, probelmen med den nya boxen känns däremot konstigare då denna nya ADB-box på något sätt känns stabilare.

Problemen med båda de nya boxarna kom när jag tryckte av strömmen via strömbrytaren på strömsladden så har jag tur så har det något med den att göra.
Känns lite konstigt att jag inte kan få boxen att starta upp när antennkablarna är ikopplade och att den först fungerar med atennkablarna i när jag formaterat om hårddisken.



Hejsan!

Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att göra en grundlig felsökning.
Du kan skicka dina kunduppgifter i ett PM till oss här på forumet så kommer vi
ta kontakt med dig inom kort
Med vänliga hälsningar
Pauline

#434

Postad 19 september 2011 - 12:46

Albertanton
  • Albertanton
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Albertanton: Använde du strömkabeln från den nya boxen till den "gamla" defekta? I så fall kanske du har orsaken där...


Fick tyvärr ingen ny strömkabel med i kartongen till den andra boxen som skickades så det är samma kabel.
RIngde idag och bad om en ny kabel istället för en ny box.'

Hoppas att kabeln är problemet eftersom jag inte orkar att formatera ytterliggare en gång - känns inte som om jag haft en PVR sedan ett år tillbaka eftersom allt raderats så många gånger för att boxarna ska fungera, tycker det är sällan det räcker med enbart fabriksåterställning.

Känns ändå skumt att funkar bra ända tills jag släcker strömmen helt i boxen och att allt fungerar igen efter en formatering.

Hoppas ändå på det bästa då dennna boxen (ffa när man kan spela inpå två kanaler samtidigt) kan bli riktigt bra.

Saknar dock att kunna ställa in hur många minuter innan en inspelning ska starta men det har CD bett om att få så det kommer förhoppningsvis "snart".

Saknar även att kunna ta bort all info om programmen i Guiden - som det är nu så ser jag bara 1-3 program framåt per kanal vilket är lite störigt när ma nska kolla guiden ett par dagar framåt.
Skulle även vilja hoppa ett par timmar framåt i guiden istället för att trycka mej framåt så många steg enbart för att vad som är ett par timmar senare (har en Logitech Harmony som inte direkt har ett starkt batteri, har aldrig laddat den så mycket).

Har valt att göra "Tidsinspelning" istället för att programera inspelningar pga att inledningen på programmen inte är med men får utropstecken på alla de inspelningarna - någon som vet varför?
Till min vetskap så har de spelats in ändå men jag blir lite osäker när det står ett utropstecken bredvis den röda klockan i inspelningslistan.

I-lands problem iofs men ändå....

#435

Postad 19 september 2011 - 14:11

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
ni med problem boxarna vad har ni maskinvaruversion? min är 0x127:0x73 ... kan det vara så att det är ett helt parti som är "konstiga"?

min box fungerar helt underbart, har aldrig missat en inspelning eller börjat senare, nu har jag flera serieinspelningar på varje dag, jag har spelat in många många program hitentills...

det enda problem jag har är när jag startar boxen så kommer den blåa rutan upp med "handskakningsproblem" som försvinner efter någon sekund, ibland blir bilden svart efter den försvunnit och jag får byta kanal för att få bild...

#436

Postad 19 september 2011 - 16:49

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Tänkte bara kolla - när ni loggar in på fjärrinspelningstjänsten fungerar då "Kom ihåg mig" funktionen?

Mig kommer den aldrig ihåg. Vare sig med Firefox, IE eller via telefonen (Android).

#437

Postad 19 september 2011 - 17:37

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Tänkte bara kolla - när ni loggar in på fjärrinspelningstjänsten fungerar då "Kom ihåg mig" funktionen?

Mig kommer den aldrig ihåg. Vare sig med Firefox, IE eller via telefonen (Android).


den har aldrig kommit ihåg mig...

#438

Postad 19 september 2011 - 18:50

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Tänkte bara kolla - när ni loggar in på fjärrinspelningstjänsten fungerar då "Kom ihåg mig" funktionen?

Mig kommer den aldrig ihåg. Vare sig med Firefox, IE eller via telefonen (Android).

Inte mig heller. vare sig på iphone, windows eller mac diverse olika läsare

#439

Postad 19 september 2011 - 19:38

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jag behöver inte fylla i mitt användarnamn och lösenord, så mig kommer den ihåg Jag kör med Firefox.

#440

Postad 19 september 2011 - 20:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Intressant med olika svar, för de flesta inte alls, för EN fungerar det.
Maxak, kan du kolla vad för cookie den sätter?

#441

Postad 19 september 2011 - 21:04

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Åh vad trött jag blir...

Idag startade inspelningen av Svenska Hollywoodfruar kl 21.21 och avslutar normalt. Jag tittade på annan kanal ( 5:an) samtidigt.

Allvarligt talat - vad skall jag göra??? Själv tror jag att det är ett måndagsexemplar men CD säger att troligen är signalen för stark (se mina tidigare inlägg. Ingen annan av mina 3 boxar visar för stark signal (inte heller på dessa kablar). Och varför skulle felaktig (för svag eller för stark) signal försena inspelningen 21 minuter???

Gamla PVR-101 hade verkligen sina negativa sidor men det här tycker jag är värre. Synd för boxen i sig är jättebra men att kunna lita på sina inspelningar känns som en basfunktion!!!

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 19 september 2011 - 21:27.


#442

Postad 19 september 2011 - 21:33

walkerboh
  • walkerboh
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har precis bestämmt mig för att bli CD-kund och har beställt den nya boxen. Jag tänkte att det räcker en box. men när jag pratar med tjejen om det så vill hon helst ha 2 st boxar till....

Så frågan är: Räcker det att jag köper två boxar till och man kan flytta kortet mellan eller måste man skaffa multiabbonemang med?

#443

Postad 20 september 2011 - 07:10

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Åh vad trött jag blir...

Idag startade inspelningen av Svenska Hollywoodfruar kl 21.21 och avslutar normalt. Jag tittade på annan kanal ( 5:an) samtidigt.

Allvarligt talat - vad skall jag göra??? Själv tror jag att det är ett måndagsexemplar men CD säger att troligen är signalen för stark (se mina tidigare inlägg. Ingen annan av mina 3 boxar visar för stark signal (inte heller på dessa kablar). Och varför skulle felaktig (för svag eller för stark) signal försena inspelningen 21 minuter???

Gamla PVR-101 hade verkligen sina negativa sidor men det här tycker jag är värre. Synd för boxen i sig är jättebra men att kunna lita på sina inspelningar känns som en basfunktion!!!


Pratade precis med CD teknisk support. Lösningen tycker teknikern är att ställa in inspelningen 15 min före och 15 minuter efter.

#444

Postad 20 september 2011 - 07:18

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0


Pratade precis med CD teknisk support. Lösningen tycker teknikern är att ställa in inspelningen 15 min före och 15 minuter efter.

Varför 15 minuter när det felar 21 minuter?

#445

Postad 20 september 2011 - 07:33

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Varför 15 minuter när det felar 21 minuter?

Exakt!

#446

Postad 20 september 2011 - 08:04

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag har ännu inte kopplat in den här boxen. Känns inte så lönt när man läser här.

#447

Postad 20 september 2011 - 08:28

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Intressant med olika svar, för de flesta inte alls, för EN fungerar det.
Maxak, kan du kolla vad för cookie den sätter?


Jag sätter en djupfryst ekorre på att Maxak syftar till att FF kommer ihåg hans user/pass.
Tjänsten fjärrinspelning är så primitiv/buggig att jag närmast tror att det är någon som knackat ihop den under stark tidspress, eller inte riktigt har koll på utveckling. Den saknar så helt polering att det närmast är charmigt. Som t ex att kanalerna kommer helt huller om buller i drop-downen osv osv osv osv, till att det finns en checkbox "kom ihåg mig" som inte är implementerad, vad det verkar.

Jag skulle vilja be Canal Digital ordna med ett superenkelt API istället och inloggning m h a genererade nycklar till 3:e-part (man loggar in på sidan och genererar en nyckel till en annan app, så appen slipper ha tillgång till ditt user/pass). Då skulle vi snabbt få se väldigt mycket bättre appar för Android, iOS, HTML5 o s v är min gissning.
Men bara tanken på att prata med CD, få dem att förstå vad jag pratar om, hitta rätt förankring i deras organisation gör att jag lägger ned.
Skulle någon ha alldeles för mycket tid över och en speciell fetisch för sisyfosprojekt bidrar jag gärna med kod sedan.

/NOP

Jag har ännu inte kopplat in den här boxen. Känns inte så lönt när man läser här.

Koppla in den. Visst är den inte perfekt men den har potential, vilket man inte kan anklaga Sagem för.
Jag får fortfarande en liten rysning av glädje varje gång den startar på under 10 s. Sagem lyckades vid ett par tillfällen inte boota klart innan jag ätit lunch, vilket fortfarande är en gåta för mig.
/NOP

#448

Postad 20 september 2011 - 08:41

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Intressant med olika svar, för de flesta inte alls, för EN fungerar det.
Maxak, kan du kolla vad för cookie den sätter?


Det är som nope4e71 skriver här ovanför, det är Firefox som kommer ihåg användarnamn och lösenord.

Redigerat av Mazak, 20 september 2011 - 08:50.


#449

Postad 20 september 2011 - 08:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0



Koppla in den. Visst är den inte perfekt men den har potential, vilket man inte kan anklaga Sagem för.
Jag får fortfarande en liten rysning av glädje varje gång den startar på under 10 s. Sagem lyckades vid ett par tillfällen inte boota klart innan jag ätit lunch, vilket fortfarande är en gåta för mig.
/NOP

Hehe, startade upp Sagem i helgen. Tänkte spela in GoT på den. Den var igång i fem timmar, lämnade inte ett spår på hårddisken att den spelat in...
Men den fick ett nytt försök senare på kvällen.
Ja, Sagem-boxen känns gammal i jämförelse. Långsam, låter mycket, taskigt GUI....dock snyggare text på TextTv-textade kanaler.

Mazak
Aahh, där ser man.
Ja, själva tjänsten är primitivt. Jag har tipsat CD om att kika på MTGs TV-guide kolla.tv. Eller kanske något mer kompakt.
Det har lovat att den kommer att utvecklas, dock har de inte vågat ge mig en tid när en uppdatering kommer att ske.

Redigerat av Monshi, 20 september 2011 - 10:12.


#450

Postad 20 september 2011 - 16:55

Albertanton
  • Albertanton
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

ni med problem boxarna vad har ni maskinvaruversion? min är 0x127:0x73 ... kan det vara så att det är ett helt parti som är "konstiga"?

min box fungerar helt underbart, har aldrig missat en inspelning eller börjat senare, nu har jag flera serieinspelningar på varje dag, jag har spelat in många många program hitentills...

det enda problem jag har är när jag startar boxen så kommer den blåa rutan upp med "handskakningsproblem" som försvinner efter någon sekund, ibland blir bilden svart efter den försvunnit och jag får byta kanal för att få bild...


Har samma maskinvaruversion som du, verkar inte vara det..



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.