Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Darksiders II

56 svar i tråden
Darksiders II (PlayStation 3-spel) 0 0 (0) 149:-
Darksiders II (Nintendo Wii U-spel) 0 9 (1) 268:-
Darksiders II (Xbox 360-spel) 0 0 (0) 139:-
1 relaterade trådar

#1

Skickat 01 juni 2011 - 22:47

Postad bild

DARKSIDERS: WRATH OF WAR 9/10 MHB

Citat

AGOURA HILLS, Calif. June 1, 2011 – THQ Inc. (NASDAQ: THQI) today announced the sequel to its award-winning Action/Adventure title, Darksiders®, is scheduled to come to the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, PlayStation®3 computer entertainment system and Windows PC in calendar 2012.

Darksiders® II follows the exploits of DEATH, one of the four horsemen of the Apocalypse, in a weaving tale that runs parallel to the events in the original Darksiders game. This epic journey propels DEATH through various light and dark realms as he tries to redeem his brother WAR, the horseman who was blamed for prematurely starting the Apocalypse in Darksiders.

Featuring a dramatically larger world, full weapon and armor upgrade systems as well as bigger and more challenging dungeons and vast array of new enemies and bosses, Darksiders II strives to improve on every aspect of the original hit.

Danny Bilson, Executive Vice President of Core Games commented: “We have taken the best parts of Darksiders and improved on them with a host of new mechanics and features. You will see great things from this epic game.”

Darksiders II is scheduled to be available for console and PC in calendar 2012, for more information check www.Darksiders.com .

About Darksiders 2

Awakened by the End of Days, Death, the most feared of the legendary Four Horsemen, embarks upon a quest to restore mankind, and redeem his brother’s name. Along the way, the Horseman discovers that there are far worse things than an earthly Apocalypse, and that an ancient grudge may threaten all of Creation . . . Can DEATH really become mankind’s savior? The original Darksiders, released in January 2010, received critical acclaim including the Best Fantasy Game 2010 award from IGN. Darksiders followed the story of WAR, wrongly accused of starting the apocalypse, on a quest to reclaim lost honor and take revenge on those who wronged him.


OH YES! Ett av mina mest efterlängtade 2012-spel utan tvekan. Missa inte detta och spela ettan om ni inte gjort det.

#2

Skickat 02 juni 2011 - 10:21

Woohoo :D Hoppas man får höra om det på E3

No, not alone är fortfarande ett av de mäktigaste slut jag sett. Går lite rysningar längst ryggen när man tänker på det :D

#3

Skickat 02 juni 2011 - 13:11

  • Kamui
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
Ettan var ju klockrent fram tills att man skulle rikta om strålarna på slutet. Då var jag så förbannad att jag knappt visste var jag skulle ta vägen. Kan de skippa såna frustrationsmoment så blir det nog riktigt bra. Men jag kommer ju köpa det oavsett...

#4

Skickat 02 juni 2011 - 13:40

Visa inläggKamui Jun 2 2011, 14:11 skrev:

Ettan var ju klockrent fram tills att man skulle rikta om strålarna på slutet. Då var jag så förbannad att jag knappt visste var jag skulle ta vägen. Kan de skippa såna frustrationsmoment så blir det nog riktigt bra. Men jag kommer ju köpa det oavsett...
Hehe, det var en tuff bana. Jag tyckte inte det var svårt direkt men det var ändå ett grovjobb att hålla på. Jag trodde aldrig det skulle ta slut. Inte helt perfekt design.

Det är lite synd dock att man inte får vara WAR igen nu när man lärt känna honom. Death är säkert också badass iofs men ändå. Det utspelas samtidigt som första spelet, då kanske man kan tänka sig att de ska göra ett spel per ryttare..?

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 02 juni 2011 - 13:40


#5

Skickat 02 juni 2011 - 19:25

E3 Trailer

Oh my goooood! Synd att kvaliten är dålig men väntan kommer bli lång alltså ;(

#6

Skickat 02 juni 2011 - 22:52

  • JSan
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
Tufft, tyckte nog redan 1:an var roligare än t ex god of war spelen så det här ser vi fram emot väldigt :(

#7

Skickat 03 juni 2011 - 18:17

  • Kamui
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
Ojojoj, den trailern var rena dynamiten! Väntan blir lång...

#8

Skickat 04 juni 2011 - 10:34

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#9

Skickat 04 juni 2011 - 12:32

Celshading ftw. Deaths häst ser rätt.. död ut.

#10

Skickat 10 juni 2011 - 01:30

Info från Gameinformer:

http://www.neogaf.co...ad.php?t=433266

-Vigil says that the first hub of the 2nd game will have as many dungeons as the entire first game had

:)

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 10 juni 2011 - 01:31


#11

Skickat 10 juni 2011 - 05:33

Ser mycket lovande ut

#12

Skickat 10 juni 2011 - 08:22

Visa inläggZoiler Jun 10 2011, 02:30 skrev:

-Vigil says that the first hub of the 2nd game will have as many dungeons as the entire first game had

:)
Som om att ettan var ett för kort spel :D

Nä, detta har nog hoppat upp som nummer ett bland mina mest efterlängtade spel :D

#13

Skickat 20 januari 2012 - 11:34

Mer gameplay:



Ser skitbra ut men vill inte spoila för mycket =P.

#14

Skickat 24 januari 2012 - 17:05

Ny trailer:



#15

Skickat 24 januari 2012 - 23:43

  • MdaG
  • Guru

  • 4 113 inlägg
Föredrar Pratchetts version av döden...

#16

Skickat 25 januari 2012 - 00:01

  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
Darksiders 2 till Wii U kommer se ut som PC versionen sägs det. Så där har ni en smygtitt på nästa generation THQ-style.

#17

Skickat 15 februari 2012 - 13:13

Releasedatum: 29:e juni.

Härligt!

#18

Skickat 18 april 2012 - 22:07

Försenat till augusti. Bra faktiskt eftersom det är ganska späckat de närmaste månaderna.

#19

Skickat 19 juni 2012 - 17:34

Inte allt för långt kvar nu :)



#20

Skickat 03 augusti 2012 - 13:19

21/8-12 är det dags. Ska bli riktigt nice!

#21

Skickat 03 augusti 2012 - 15:12

Ja, fin månad med detta, Sleeping Dogs och Transformers.

#22

Skickat 03 augusti 2012 - 22:28

Sleeping dogs ska jag nog skaffa till PC. Darksiders väntar jag nog med till Wii-U faktiskt. Kanske PC versionen får se.

#23

Skickat 04 augusti 2012 - 11:01

Cdon har en bra peng just nu men frågan är om det är värt en hundring extra för att få "Deadly Despair" perken om man köper det från WH istället. I vilket som så kommer det bli riktigt kul med tvåan.

#24

Skickat 04 augusti 2012 - 21:03

Visa inläggCrabban 04 augusti 2012 - 11:01 skrev:

Cdon har en bra peng just nu men frågan är om det är värt en hundring extra för att få "Deadly Despair" perken om man köper det från WH istället. I vilket som så kommer det bli riktigt kul med tvåan.

Ja det blir nice med ett nytt "Zelda" :D

#25

Skickat 07 augusti 2012 - 19:12

AGOURA HILLS, Calif. Aug 07, 2012 – THQ Inc. (NASDAQ: THQI) today announced that Darksiders II will feature a survival arena mode allowing players to continue advancing their character even after finishing the main game.

The game features a combat arena which will provide the ultimate challenge for Darksiders II players. After completing five of the mode’s 100 unique waves, gamers will be given the option of taking a prize or continuing for another five waves for a chance at even better items. However, if they fall in combat they will leave with nothing. Only the most skilled players will have what it takes to best all 100 waves and claim the greatest prizes.

In addition to this mode, Darksiders II will feature a New Game+ mode which will allow players to carry over their Death for a new game retaining all of their skills and equipment.

Jim Huntley, Vice President of Global Brand Marketing commented: “The Arena Challenge Mode and the New Game+ function are the perfect way to continue building the ultimate Death even after finishing the main game. This upgraded and customized character can then be carried over into the upcoming DLC campaign missions.”

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 07 augusti 2012 - 19:13


#26

Skickat 08 augusti 2012 - 13:20

Det här verkar ju galet bra!

Får nog köpa ettan och lira igenom det först!


#27

Skickat 08 augusti 2012 - 15:59

Har du inte gjort det? Det är ett måste :)

Och min recension bara för att inspirera dig ;)

#28

Skickat 08 augusti 2012 - 23:40

Visa inläggZoiler 08 augusti 2012 - 15:59 skrev:

Har du inte gjort det? Det är ett måste :)

Och min recension bara för att inspirera dig ;)

Väl skrivet som alltid Zoiler!

Beställningen är gjord och min semesterkassa är officiellt tömd! Men det verkar vara värt pengarna! :-)

Det här inlägget har ändrats av karlnr9 08 augusti 2012 - 23:40


#29

Skickat 22 augusti 2012 - 00:22

Körde två timmar idag fram till första templet. Det är som Diablo nu med loot som har olika stats som droppar från fienden. Dessutom kan man möta monster som är riktigt tuffa att slå i början (för hög lvl). Mötte nåt j-vla träd som dödade mig på ett slag och tålde asmycket. Och det var ändå i nån dungeon jag spelat i.. så det var bara att gå ur den och mot main objective.

Mycket lovande so far, men det visste man ju. Death är inte lika cool som War dock.

#30

Skickat 22 augusti 2012 - 06:50

jag antar att det är 1:an som var på PSN typ nu.. tankade ner det och testade det, men kändes inte rätt. Jag är inte så het på tombraider-view-spel typ. Ett spel som hade löst det bra dock var dark kingdom.. där var det typ samma view, men du kunde zooma ut det tillräckligt mycket för att få en respektabel topview. Önskar att fler iallafall kunde ha det som option att kunna zooma ut, då skulle spelen kunna passa fler typer av spelare...

#31

Skickat 26 augusti 2012 - 01:36

Känns som det här är ännu mer pusselinriktat än första spelet. Death kommer inte i närheten av War som karaktär, varken till beteende, utseende eller rösten tyvärr. Men det är bra förstås, ett stort äventyr.

Måste dock ge duktigt med kritik till lock-on-systemet i fighterna... att man endast kan låsa på närmaste fiende och inte på en viss fiende är bedrövligt. Det är fullständigt kaos när flera fiender anfaller (och de är snabba som f-n).

#32

Skickat 26 augusti 2012 - 12:11

  • JSan
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
Också kört nån timme nu, gillar det såklart precis som man gjorde med 1an. Får ge ett plus till ljudet i spelet, riktigt skönt och man känner sig lugn och behaglig i själen :P

#33

Skickat 26 augusti 2012 - 12:42

Ja, ljudet var mäktigt i ettan och låter bra so far i tvåan också. Påminner ännu mer om Zelda nu, speciellt första templet.

#34

Skickat 04 september 2012 - 13:57

  • JSan
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
Man får allt tänka till en hel del på vissa pussel och det tar sin tid. Kört 16 timmar nu och känns som man inte kommit jättelångt, skulle gissa på säkert 30-40 timmar för att klara det. Men det gillas att spel har mer än 10-13 timmar speltid som dom flesta annars har.
Helt klart grymt spel och det blir bara bättre ju längre man kommer tycker jag, man blir starkare hela tiden men detsamma gäller fienderna :)

#35

Skickat 04 september 2012 - 17:14

Tydligen ska det bli klart sämre enligt många när man kommer till de sista två banorna. Men återstår att se, är själv på slutet av act 2.

Håller med om pusslen, det är ingen handhållning som Zelda direkt. Oftast får man ju komma på nya saker helt själv.

#36

Skickat 08 september 2012 - 00:37

Minhembios recension :mellow:

#37

Skickat 09 september 2012 - 00:01

Det var ingen rolig läsning det där :(

Får göra som jag gjort med Skyrim (som jag för övrigt började med denna veckan), alltså vänta tills det är ordentligt patchat.

#38

Skickat 09 september 2012 - 00:09

Ja du brukar ju köra spelen efteråt så det är ju ingen fara så sett. Men för min del fanns ändå så många grejer utöver det tekniska som gjorde att spelet inte tog av som Darksiders. Läser runt på diverse forum och visst finns det de som gillar det såklart, men det är väldigt många som tycker ettan var mycket bättre och de klagar ungefär på det jag gör.

84 % på metacritic och idel åttor+ av svenska recensenter, känns som många recenserade tidigt efter kanske halva spelet. Eller så bara blev det ett högt betyg för att man ju "ska" ge det till såna här spel. Ett vanligt fenomen. Jag kör hellre spelen lite längre och släpper recensionen senare. Folk här är ändå prismedvetna och köper sällan direkt vid launch.

#39

Skickat 09 september 2012 - 20:06

  • stock
  • Användare

  • 115 inlägg
Från din recension Zoiler:

"Man kan inte låsa fast på en fiende och låta den vara fast där. Man kan inte låsa fast och sedan manuellt flytta fokus på en annan fiende, vilket är helt otroligt. Jag undrar fortfarande om jag har missat något."

På Xbox drar du högra analoga spaken åt höger eller vänster för att byta mål manuellt när du låst på någon fiende, tyckte det kändes hyfsat intuitivt i alla fall. Antar att det är samma på PS3, men PC har jag ingen aning om. Höll jag dessutom bara inne "låsa mål-knappen" så bytte den aldrig till en annan fiende oavsett avstånd, dubbelkollade precis ;)

Annars håller jag med om det mesta i din recension, bra skrivet. Tyvärr är, som du säger, DS 1 ett mycket bättre spel. Även om jag hade roligt större delen av tiden när jag spelade genom 2an så ville aldrig riktigt samma känsla infinna sig som man hade medans man njöt genom det första spelet. Hoppas på 3an :lol:

#40

Skickat 09 september 2012 - 20:10

Provade just detta till Pc.

Riktigt skitspel imo, som blev avinstallerat efter 15 min spel.

Grafiskt kändes det daterat minst sagt, allt annat än impad.

#41

Skickat 10 september 2012 - 12:08

Visa inläggstock 09 september 2012 - 20:06 skrev:

På Xbox drar du högra analoga spaken åt höger eller vänster för att byta mål manuellt när du låst på någon fiende, tyckte det kändes hyfsat intuitivt i alla fall. Antar att det är samma på PS3, men PC har jag ingen aning om. Höll jag dessutom bara inne "låsa mål-knappen" så bytte den aldrig till en annan fiende oavsett avstånd, dubbelkollade precis ;)
Hmm, det vore ju rätt konstigt om jag missat detta. Jag flyttar gärna kameran när jag låst på någon så det kan förklara att min flög omkring hejvilt. Men normalt sett så ska man ju dra högerspaken snabbt åt något håll för att byta fiende, inte bara röra den. Dessutom är ju inzoomningen alldeles för hård ändå.

Här är en diskussion om lock-on-funktionen där en säger att det inte går och en säger att det går och det finns flera som säger att det inte går på andra ställen. Undrar om det är en av många buggar ^_^

#42

Skickat 10 september 2012 - 14:25

Visa inläggZoiler 09 september 2012 - 00:09 skrev:

Folk här är ändå prismedvetna och köper sällan direkt vid launch.
Så länge du skriver recensioner inom ett år efter release så är det användbart för mig som info innan jag köper ;)

#43

Skickat 10 september 2012 - 15:07

Gött, då kan jag ta gott om tid på mig :P

#44

Skickat 10 september 2012 - 23:31

  • stock
  • Användare

  • 115 inlägg

Visa inläggZoiler 10 september 2012 - 12:08 skrev:

Hmm, det vore ju rätt konstigt om jag missat detta. Jag flyttar gärna kameran när jag låst på någon så det kan förklara att min flög omkring hejvilt. Men normalt sett så ska man ju dra högerspaken snabbt åt något håll för att byta fiende, inte bara röra den. Dessutom är ju inzoomningen alldeles för hård ändå.

Här är en diskussion om lock-on-funktionen där en säger att det inte går och en säger att det går och det finns flera som säger att det inte går på andra ställen. Undrar om det är en av många buggar ^_^

Spelade lite till idag, snart maxlevel (ibland önskar jag att det inte fanns achievements...). Lock-on fungerar till 100% för mig, både att hålla kvar siktet och att flytta fokus genom att dra högra analoga (snabbt eller hålla inne, den flyttar bara 1 mål ändå tills du släppt och drar igen). Sedan har du helt rätt i att inzoomningen är värdelös ja, jag säger bara att target'ingen fungerar, inte att man vill använda den :P

#45

Skickat 12 september 2012 - 16:55

http://www.gamesindu...00-copies-in-us

Darksiders II sells just 247,000 copies in US

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 12 september 2012 - 16:56


#46

Skickat 05 oktober 2012 - 15:07

Visa inläggZoiler 12 september 2012 - 16:55 skrev:

http://www.gamesindu...00-copies-in-us

Darksiders II sells just 247,000 copies in US
Jag intresserar mig inte för Darksiders II själv, men det är synd för jag unnar THQ bra försäljning eftersom de har mycket bra spel överlag under sitt paraply. Warhammer och CoH är favoritspel.

Det här inlägget har ändrats av Alltidxx 05 oktober 2012 - 15:07


#47

Skickat 10 oktober 2012 - 19:08

Hittade Darksiders 2 på bibblan idag. Får vi hoppas jag hittar tid att lira det också. 30-40h speltid då är det väl tveksamt om man hinner spela igenom det. Kul ändå att trenden verkar ha vänt och vi får mer än 5h speltid i genomsnitt? Eller så har jag fel :)

#48

Skickat 10 oktober 2012 - 21:53

Kört ett par timmar nu. Inte riktigt lärt mig hur kartan fungerar och hur jag hittar till rätt uppdrag men det kommer nog. Från början kändes det mest som en billig god of war klon men konceptet fungerar ju. Lättsmält som glass ungefär. Kommer inte riktigt överens med kontrollerna dock. Saknar hoppa i luften knappen just nu så man kommer undan behovet av millimetersprecision. Står på någon avsats med en tryckplatta på som lyfter upp eller sänker en pelare. Verkar som man ska försöka tima det hela för att komma upp på den övre avsatsen men kräver verkligen millimetersprecision för att det ska fungera. Hur är det hoppar man högre när man levlar upp så det kan rent av vara omöjligt nu som level 4?

#49

Skickat 08 januari 2013 - 12:03

Är det någon som vet ifall det har släppts en patch till konsol versionerna?

#50

Skickat 08 januari 2013 - 12:14

Ingen patch till Wii U vad jag märkt iaf.

THQ är ju i konkurs så det är iofs inte så konstigt om det är tyst från deras håll.

Det här inlägget har ändrats av radiozo 08 januari 2013 - 12:15





1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Uppdatering
    Ahla77
    2014-11-24 20:15:49
  • Nya pickupen
    Ahla77
    2014-11-24 20:03:53
  • Nikon p7800
    Morot
    2014-11-24 19:45:55
  • Dynaudio Excite X14 vs System Audio Sa2k.
    Hifi_Perrra
    2014-11-24 18:47:47
  • 90" Screenie pausad
    Degpojken
    2014-11-24 14:16:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.