Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ 95.XX-tråden

605 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 March 2013 - 07:51

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

haha de e en bit. Bussgods går ju :) pröjsa bara frakten så skickar jag om du vill. Vet dock ej om de e värt det.

Jag avvaktera så länge. Bygget av övervåningen har inte ens börjat än och jag funderar på hur jag skall möblera biorummet. Blir klart till sommaren så jag kanske tar upp detta igen då. För jag tyckte den såg riktigt cool ut!

Postad 16 March 2013 - 15:42

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Jag avvaktera så länge. Bygget av övervåningen har inte ens börjat än och jag funderar på hur jag skall möblera biorummet. Blir klart till sommaren så jag kanske tar upp detta igen då. För jag tyckte den såg riktigt cool ut!

De e lungt. Blir du sugen så e de bara å höra av dig.

Postad 02 April 2013 - 17:33

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Är det meningen att Golvhögtalarna ska låta högre än Centern, för alla är inställda på Large och dem har samma Distance, men Centern ligger på +7db och Golvarna på +4db!

Redigerat av UseJimmy, 02 April 2013 - 17:37.

Postad 02 April 2013 - 17:56

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
De låter säkert inte högre. Om du har autokalibrerat, så har receivern säkert ställt in 'rätt'.
Det kan vara så att +7db på centern motsvarar +4 på golvarna, för att få balanserad ljudbild.

Redigerat av Unregistered1605, 02 April 2013 - 17:58.

Postad 02 April 2013 - 18:01

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

De låter säkert inte högre. Om du har autokalibrerat, så har receivern säkert ställt in 'rätt'.
Det kan vara så att +7db på centern motsvarar +4 på golvarna, för att få balanserad ljudbild.

Ok :)
Sedan så kom jag ioförsig på att just Centern inte har blivit helt inspelad ännu, så det är säkert en annan anledning det med ^^

Redigerat av UseJimmy, 02 April 2013 - 18:05.

Postad 07 May 2013 - 19:44

SBirgersson
  • SBirgersson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hallå !
Som många andra här så har även jag införskaffat mig ett par 95.44. Men jag går i tankarna att lägga till 2 xtz subbar (99W12.16). Det är så att jag blev rätt besviken på basen. Visst, dom skrev att dom inte satsat på den djupaste basen men allt är relativt (tänkte jag). Hur som helst så kör jag med deras A100D3 förstärkare och deras star quad kablar.

Placeringen på högtalarna är inte det optimalaste, en intryckt i ett hörn och den andra är halva högtalaren i en dörröppning. I början trodde jag att nånting var helt fel eftersom den knapppt hördes alls, men det blev snabbt bättre och bättre. Nu har ja spelat i ca 20-30 timmar och som någon skrev här för ett par sidor sen så ville han få ner basen för den dunka så fruktansvärt och kanske väckte grannarna, då hade han spelat nåt liknande. De gör att man blir ännu mer fundersam eftersom jag upplever precis tvärtom, (Tycker man kan spela högt för en gångs skull utan att väcka grannarna hehe) har förstärkaren en såpass stor inverkan?

För övrigt så är jag grymt nöjd med allt annat med högtalarna, Klarheten i ljudet är helt otroligt, infected mushrooms är en fröjd att spela. Basen hänger med och är riktigt rapp, plus att dom är grymt fina! Tror att det skulle bli riktigt bra att slå till på 2 subbar för att få det där lilla extra djupa som jag saknar! Finns det nån som tycker som jag? Även om jag vrider in den ena högtalaren så den har väggen helt bakom så får jag ju inte den djupa basen jag önskar. Tror ni att subbar är lösningen? Ska tillägga att systemet står i ett vanligt vardagsrum.

MVH Sebastian

Postad 07 May 2013 - 20:13

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Hallå !
Som många andra här så har även jag införskaffat mig ett par 95.44. Men jag går i tankarna att lägga till 2 xtz subbar (99W12.16). Det är så att jag blev rätt besviken på basen. Visst, dom skrev att dom inte satsat på den djupaste basen men allt är relativt (tänkte jag). Hur som helst så kör jag med deras A100D3 förstärkare och deras star quad kablar.

Placeringen på högtalarna är inte det optimalaste, en intryckt i ett hörn och den andra är halva högtalaren i en dörröppning. I början trodde jag att nånting var helt fel eftersom den knapppt hördes alls, men det blev snabbt bättre och bättre. Nu har ja spelat i ca 20-30 timmar och som någon skrev här för ett par sidor sen så ville han få ner basen för den dunka så fruktansvärt och kanske väckte grannarna, då hade han spelat nåt liknande. De gör att man blir ännu mer fundersam eftersom jag upplever precis tvärtom, (Tycker man kan spela högt för en gångs skull utan att väcka grannarna hehe) har förstärkaren en såpass stor inverkan?

För övrigt så är jag grymt nöjd med allt annat med högtalarna, Klarheten i ljudet är helt otroligt, infected mushrooms är en fröjd att spela. Basen hänger med och är riktigt rapp, plus att dom är grymt fina! Tror att det skulle bli riktigt bra att slå till på 2 subbar för att få det där lilla extra djupa som jag saknar! Finns det nån som tycker som jag? Även om jag vrider in den ena högtalaren så den har väggen helt bakom så får jag ju inte den djupa basen jag önskar. Tror ni att subbar är lösningen? Ska tillägga att systemet står i ett vanligt vardagsrum.

MVH Sebastian

Jag gillar bas som tusan men med rätt mängd och rätt material :)
När jag lyssnar på musik så slår jag av mina subbar annars så riskerar jag att någon i familjen slår sönder dom haha.
Jag har för övrigt 2st 12.18 ICE. VÄLDIGT NÖJD!
Högtalarna klarar sig ganska bra på egen hand men som du skriver så vill man vissa fall få det lilla extra.
Just nu så är film ett prio och det är anledningen till att jag kör med 12.18 ICE för att dom går djupt och jag är nöjd med det för tillfället... (läs: för tillfället)
Haha. Jag vill ha mer djup bas med det har jag ej råd med just nu och då känner jag att 12.18 ICE räcker fint.
Har lyssnat på lite olika subbar i olika prisklasser och tycker att man får MYCKET för pengarna.

Jag är övertygad om att när du skaffar subbar så blir du tagen, har du råd med 12.18 ICE så rekommenderar jag dom.
Vissa Receivers kan tydligen färga ljudet mer med bas än andra men jag tror inte att det löser din hunger.

Subbar fyller ut det du saknar men kom ihåg att det dånar haha alltså om du gillar mycket så kommer dina grannar troligen hata dig haha
Alla här hemma hatar när jag ser på film, det ska vara högt och spela starkt så att allt skakar (man blir skadad haha)

Postad 07 May 2013 - 20:54

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

Hallå !

MVH Sebastian

Har du dom två byglarna i plast/metall inkopplade bakpå? Dom höjer ju diskanten, så se till att dom är ute. Sedan så har du baspluggarna att labba med också.
Jag tycker att basen är helt ok för "finlyssnande", men ska man dunka på lite så vill man ha subbar.
Men tja, jävligt mysiga högtalare för Infected Mushroom är det. Vill man ha en drastisk förbättring på den punkten får man gå upp till runt 30k i pris :P

Postad 08 May 2013 - 04:51

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Har du dom två byglarna i plast/metall inkopplade bakpå? Dom höjer ju diskanten, så se till att dom är ute. Sedan så har du baspluggarna att labba med också.
Jag tycker att basen är helt ok för "finlyssnande", men ska man dunka på lite så vill man ha subbar.
Men tja, jävligt mysiga högtalare för Infected Mushroom är det. Vill man ha en drastisk förbättring på den punkten får man gå upp till runt 30k i pris :P

Ino Audio typ :P

Postad 08 May 2013 - 19:03

SBirgersson
  • SBirgersson
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tack för era svar, uppskattas :)

Ska säga att jag spelar nästan bara musik i mina högtalare, kan bli en och annan film på helgerna endast just nu. Men det är för att jag har för många intressen! och det vill säga mycket olika saker man lägger pengar på. 12.18 ice har ja kollat lite på, men de är priset som får utesluta dom. Har inga problem med att lägga såpass mycket pengar på ljud, men jag behöver som sagt lägga en hel del på annat också :)

Har nog kommit på mig själv att det kanske inte är den riktigt djupa basen jag vill åt, utan mycket mera tryck i det jag har. Vill ha det rappt med en gnutta djuphet som jag saknar och med bra tryck. Har laborerat med det jag kan (flyttat runt på pluggar och den där bygeln) slutar alltid att jag föredrar bygeln i och med översta röret ipluggat.

Struntar helt o hållet i om ja inte kan spela fullt ut när jag har subbar när ja bor som ja gör i lägenhet, man är ju rätt framtidssäker hur som ;) och så spelar jag bara högt dom tider på dygnet som jag får hehe.
Måste tillägga att nu när ja spelat runt 30 timmar så har högtalarna gjort ett litet större kliv! basen känns ju faktiskt lite i magen nu när ja drar på (notera: svårt att beskriva ljud hehe)

RobNB: Sälja subbarna till mig? <_<

Postad 09 May 2013 - 09:40

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Tack för era svar, uppskattas :)

Ska säga att jag spelar nästan bara musik i mina högtalare, kan bli en och annan film på helgerna endast just nu. Men det är för att jag har för många intressen! och det vill säga mycket olika saker man lägger pengar på. 12.18 ice har ja kollat lite på, men de är priset som får utesluta dom. Har inga problem med att lägga såpass mycket pengar på ljud, men jag behöver som sagt lägga en hel del på annat också :)

Har nog kommit på mig själv att det kanske inte är den riktigt djupa basen jag vill åt, utan mycket mera tryck i det jag har. Vill ha det rappt med en gnutta djuphet som jag saknar och med bra tryck. Har laborerat med det jag kan (flyttat runt på pluggar och den där bygeln) slutar alltid att jag föredrar bygeln i och med översta röret ipluggat.

Struntar helt o hållet i om ja inte kan spela fullt ut när jag har subbar när ja bor som ja gör i lägenhet, man är ju rätt framtidssäker hur som ;) och så spelar jag bara högt dom tider på dygnet som jag får hehe.
Måste tillägga att nu när ja spelat runt 30 timmar så har högtalarna gjort ett litet större kliv! basen känns ju faktiskt lite i magen nu när ja drar på (notera: svårt att beskriva ljud hehe)

RobNB: Sälja subbarna till mig? <_<

Hehe mina subb är nog det sista jag säljer av. Inte nog med att dom sköter sitt jobb så tycker jag att dom är snygga med :P
Ska försöka spara ihop penhar till Ino Audio som jag troligtvis köper i etapper pga priset.
Är i liknande sits som du, pengar behövs på annat håll och då tar det tid at få ihop till det man vill haha.

I ditt fall så tror jag att 10" basar skulle göra jobbet kansle till och med 8". Men köp 2st då det blir bättre resultat.
När du ska köpa 2st så ber du om offert så sparar du någon slant.
Personligen så tycker jag att XTZ ger VÄLDIGT MYCKET för pengarna i dom prisklasserna som dom ligger i.
Har lyssnat på en del olika fabrikat och fastnat för just XTZ :)

Lycka till med valet.

Postad 14 June 2013 - 23:10

Sirmiax
  • Sirmiax
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tja snubbar!
Såg till min förvåning när jag surfade på CDON att dom hade XTZ stuff :-D.
OCH VILKA PRISER!!!!!!
Beställde med en gång 2st 95.44 frontar och en 95.33 center för 5235 riksdaler inkl. frakt.
På Fyndbörsen skulle dom ha 7978 :-

http://cdon.se/hemel..._black-16991138
http://cdon.se/hemel..._black-16991135

Gött mos och så vidare ;-)

Postad 15 June 2013 - 00:40

Sirmiax
  • Sirmiax
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Sååå var man nere på jorden igen :(
Dom tog styckpris dom jävlarna :/.
Tur att jag alltid dubbelkollar det mästa.
Får räcka med centern om dom inte kan gå ner.

Tjuriga hälsningar från underjorden......

Postad 15 June 2013 - 02:23

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Dom tog styckpris dom j*vlarna :/.

Fy va trisst :(
Löjligt att de är st pris. Tror nog en å annan kommer att göra fel.

Postad 16 June 2013 - 13:47

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Dom tog styckpris dom j*vlarna :/.

5K för frontarna på fyndbörsen nu är ju bra pris mot ordinarie 6500kr

Postad 17 July 2013 - 21:07

Antonle
  • Antonle
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tja snubbar!
Såg till min förvåning när jag surfade på CDON att dom hade XTZ stuff :-D.
OCH VILKA PRISER!!!!!!
Beställde med en gång 2st 95.44 frontar och en 95.33 center för 5235 riksdaler inkl. frakt.
På Fyndbörsen skulle dom ha 7978 :-

http://cdon.se/hemel..._black-16991138
http://cdon.se/hemel..._black-16991135

Gött mos och så vidare ;-)

Nu går 95.44 för 1770 styck!

Postad 17 July 2013 - 21:12

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Nu går 95.44 för 1770 styck!

Tyvärr inte dom vita

Postad 17 July 2013 - 21:18

Antonle
  • Antonle
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tyvärr inte dom vita

Är sugen på att köpa!
Har Dynavoice Challenger M-65 EX (v.3) idag, någon som hört båda ? är det värt bytet? vill ha klarare ljud!
Har redan 2 st subwoofers.

Redigerat av Antonle, 17 July 2013 - 21:19.

Postad 13 August 2013 - 11:27

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Hej! Jag har lite av samma problem som nämnts längre upp på sidan angående basen på 95.44. Jag har haft mitt system i någon månad nu som för tillfället består utav 95:serien med 2st 99 w10.16. Som förstärkare har jag Onkyo 616. Jag är väldigt nöjd med ljudet när jag kollar på film vilket jag gör nästan varje dag.Även om jag gärna hade velat spela på reference volym 82 ibland vilket är väldigt högt ��men jag kan inte höja riktigt så mycket för att det fortfarande ska vara behagligt för öronen. Jag kan dock höja till mellan 72-75 innan de börjar krokna. Sen har jag börjat lyssna mer på musik nu när man har spotify inbyggt i förstärkaren men jag tycker inte det låter bra. Lyssnar jag på musik så är jag tvungen att stänga av subbarna, dom mullrar mest i bakgrunden än spelar med frontarna. Utan subbarna är där alldeles för lite bas i frontarna just till musik. Kan det vara så att jag har en för klen förstärkare med dåligt kalibrerings program för mina krav eller kan det vara att jag växt ur högtalarna och fått större krav nu när man fått smak på Hifi-hemmabio? Mycket vill ha mer så att säga �� jag ska ta mig tid ikväll o göra en ny kalibrering samt ställa förstärkaren på Pure Direkt för att stänga av allt annat i förstärkaren och sedan prova att köra en CD-skiva istället för spotify för jag misstänker att det även kanske kan vara dålig upplösning på Spotify..kom gärna med feedback eller andra tips jag bör prova/ mvh Mike

Postad 13 August 2013 - 17:05

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Sätt i pluggarna i dina baslådor.
Om du bara ska spela med frontarna så kolla så dom inte står som small.

Postad 13 August 2013 - 18:27

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Sätt i pluggarna i dina baslådor.
Om du bara ska spela med frontarna så kolla så dom inte står som small.

frontarna var delade på 80hrz.Jag gjorde en ny kalibrering eftersom det hänt mycket med rummet sen jag gjorde kalibreringen sist b.l.a heltäckningsmatta och ljudabsorbentor så rummet är väldigt dämpat nu..efter kalibreringen satte jag igång tv-ljudet och jävlar vilken skillnad det blev bara av kalibreringen.Allt med ljudet e mycket bättre som dag o natt,provade sedan att spela musik genom spotify i både stereo samt pure direkt läget.Vad gäller basen som jag tyckte tidigare fattades vid musik lyssning har fått nytt liv o nu låter de väldigt trevligt o spela musik. Vad gäller subbarna i stereo läget provade jag att sänka subbarnas volym till noll och sedan höja tills jag hitta ett läge där dom spelar på bra tillsammans med frontarna.Mest gillade jag pure direkt läget utan subbar även om båda lägena låter bra,låter som där e mer dynamik i pure direkt läget..

Redigerat av MikeVKR, 13 August 2013 - 18:45.

Postad 13 August 2013 - 18:52

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
vad kul att du har fått till det!
då kan du ju vänta en "liten" stund innan det blir nya högtalare :)
man blir bara nöjd för stunden sen brukar det ta ca ett år sen vill man byta upp sig så är det för mig iaf.

Postad 13 August 2013 - 18:58

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

vad kul att du har fått till det!
då kan du ju vänta en "liten" stund innan det blir nya högtalare :)
man blir bara nöjd för stunden sen brukar det ta ca ett år sen vill man byta upp sig så är det för mig iaf.

ja det känns väldigt skönt :) hehe ja tyvärr e det väll så,man vill ju förnya sig hela tiden vilket oxå kan vara bra kanske,men dyrt :P

Postad 13 August 2013 - 19:21

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jo det brukar bli bättre ljud men ett större hål i plånboken.
själv har man börjat från botten med lite olika högtalare. från proson till cerwin till nytillverkade qln till xtz 99.25 som jag var rätt nöjd med.
Sen vart det canton ref 9.2 och nu börjar man va riktigt sugen på xtz divine 100.33.
men man ska ju ha råd med mat också.

Postad 13 August 2013 - 20:04

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Jo det brukar bli bättre ljud men ett större hål i plånboken.
själv har man börjat från botten med lite olika högtalare. från proson till cerwin till nytillverkade qln till xtz 99.25 som jag var rätt nöjd med.
Sen vart det canton ref 9.2 och nu börjar man va riktigt sugen på xtz divine 100.33.
men man ska ju ha råd med mat också.

hehe man ska ju de :) dröjer nog nått år till innan jag börjar kolla in högtalare i den prisklassen,detta system jag har nu e mitt första som är värt att nämna..

Postad 13 August 2013 - 21:12

Unregistered13d51662
  • Unregistered13d51662
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Då har du valt fina första högtalare!
Xtz gör väldigt prisvärda högtalare.

Postad 14 August 2013 - 07:29

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Då har du valt fina första högtalare!
Xtz gör väldigt prisvärda högtalare.

ja jag är väldigt nöjd med dom,nu när jag även fått till kalibreringen i förstärkaren oxå,trodde inte det kunde göra så mycket men nu när man vet så kommer ett bättre kalibreringsprogram vara prio på framtida köp av förstärkare..

Postad 31 August 2013 - 12:23

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Jag lyssnar mycket på musik och funderar på hur mycket bättre det skulle bli i fall jag uppgraderar mig till en Yamaha R-S700, Jag har för tillfället en Yamaha RX-A1020 + XTZ 95.44.
Eller räcker det med en billigare 2 kanals förstärkare?

Redigerat av UseJimmy, 31 August 2013 - 14:05.

Postad 31 August 2013 - 12:39

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
rent spontant tror jag den är i ungefär samma klass som din 1020 när det kommer till kraft..

Postad 31 August 2013 - 17:01

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

rent spontant tror jag den är i ungefär samma klass som din 1020 när det kommer till kraft..

Tack för svaret, men jag tänkte mera ljudmässigt.
För vad jag har hört så slår ju en 2 kanals förstärkare, hemmabio förstärkare när det kommer till musik och dess ljudkvalitet.
Men frågan är hur mycket bättre det egentligen blir, och hur mycket jag behöver lägga ner för att slå hemmabio förstärkaren på fingrarna!

Postad 08 October 2013 - 10:57

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
Kan någon med vita golvare knäppa bild på hur dom ser ut med frontskydden på ?

Postad 22 October 2013 - 17:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
95.44 och 95.36 cdon rabatt 20% med koden xY96JyvE

Postad 22 October 2013 - 18:49

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

dom är snyggare utan skydden på ;)

Postad 22 October 2013 - 18:52

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Sant :)

Postad 22 October 2013 - 20:06

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

95.44 och 95.36 cdon rabatt 20% med koden xY96JyvE

Kan endast se att de säljer 95.44 styckvis för 3245kr, fattar inte att de kan använda såna fula knep när det gäller högtalare. Blir ju 3245*2*0,8=5192 vilket ändå är dyrare än fyndbörsen som tar 4990kr just nu för paret.

Postad 22 October 2013 - 21:22

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

hörs att du inte ha en 5,5 åring samt 3,5åring hemma som springer. för att inte tala om den yngsta som kryper om någon månad :P

Postad 23 October 2013 - 06:46

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

hörs att du inte ha en 5,5 åring samt 3,5åring hemma som springer. för att inte tala om den yngsta som kryper om någon månad :P

jodå, jag har en 4åring och en på snart 2år, det går vilt till vill jag lova men högtalarna intresserar dom inte som tur är :)

Postad 23 October 2013 - 07:32

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Kul med barn. Min 8 årings va ingen ängel när han var liten. Matade subben med bilar och gubbar, dvd och video spelaren med kakor haha. Som tur är så va de inga dyra prylar på den tiden :)

Redigerat av RobNB, 23 October 2013 - 07:33.

Postad 23 October 2013 - 07:41

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Haha,visst e det härligt med barn. Min minsta tycker det är jätte kul att slakta mina bluray fördral, sålänge det bara är det så är det lugnt för mig :)

Postad 23 October 2013 - 15:05

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Mitt nYa fiende är valpen som tuggar på allt.
Total förbud för han att gå ner ill bio grottan.
Han har redan tuggat sönder 4 iphone laddare pin slipmaskin som lagades och tuggades på nytt och grabbens wii u laddare till plattan. Den laddaren va inte lätt att finna på nätet.

F*n om han skulle tugga på mina subbar...

Postad 23 October 2013 - 18:56

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Då gissar jag på att din valp blir utan julklapp iår :) dina subbar ligger i riskzonen, du kan förvara dom här hos mig annars ;) fast risken är att då måste jag antagligen uppgradera mina egna efteråt och det kommer inte frugan gilla..

Postad 23 October 2013 - 19:22

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Då gissar jag på att din valp blir utan julklapp iår :) dina subbar ligger i riskzonen, du kan förvara dom här hos mig annars ;) fast risken är att då måste jag antagligen uppgradera mina egna efteråt och det kommer inte frugan gilla..

haha allt handlar om hur bra du är på att övertala henne ; )

Postad 23 October 2013 - 20:19

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0
Mina älskar att trycka in högtalare om dom inte har skydden på sig ; (

Postad 23 October 2013 - 20:54

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Mina älskar att trycka in högtalare om dom inte har skydden på sig ; (

haha klassiker. Haft lite tur ned det.

Postad 30 October 2013 - 09:27

Kristofer Alexis
  • Kristofer Alexis
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ni som gått från 95.24 till 95.44 som frontar, hur stor är skillnaden? Jag sitter för närvarande med 2.1 i form av ett par 95.24 och en W10.16. men funderar lite på hur mycket bättre jobb 95.44 gör som frontar. I takt med att systemet byggs ut kommer jag nog vilja flytta ut högtalarna åt sidorna då de står på tv-bänken som är 180 cm bred. Utan center är det väl ok, men när en center är införskaffad så känns det som att det är bättre att flytta ut dem lite och då måste de ställas på något. FAW spelar in väääldigt mycket här också så ska det vara några stora stativ kan man likväl ha en golvare känns det som.

Postad 30 October 2013 - 09:52

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Ni som gått från 95.24 till 95.44 som frontar, hur stor är skillnaden? Jag sitter för närvarande med 2.1 i form av ett par 95.24 och en W10.16. men funderar lite på hur mycket bättre jobb 95.44 gör som frontar.

Du får ju framförallt en djupare bas med 95.44, 95.24 låter aningen tunna jämförelse med 95.44

Postad 30 October 2013 - 10:42

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

här har du en bild..

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   301.03K   7 Antal nerladdningar

Postad 30 October 2013 - 21:44

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

här har du en bild..

tycker dom är riktigt snygga =)

Postad 06 November 2013 - 10:15

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

tycker dom är riktigt snygga =)

Håller med :)

Postad 06 November 2013 - 15:35

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
Som jag har skrivit i en annan tråd här så finns de nya 95.22 i lager för beställning. Priset är 3200 kr/par. Maila eller ring in beställning nu innan de finns uppe på Fyndbörsens hemsida.

/Joel

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.