Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Far Cry 3

239 svar i tråden
Far Cry 3 (Xbox 360-spel) 0 10 (3) 99:-
Far Cry 3 - Collector's Edition (Xbox 360-spel) 0 0 (0) Inga priser

#1

Skickat 07 juni 2011 - 19:52

Gameplay live demo


Postad bild

#2

Skickat 07 juni 2011 - 21:15

Herregud Audio, jag fick ändra din subrubrik "Det är brutalt och galet i spelet" :D

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 07 juni 2011 - 21:16


#3

Skickat 07 juni 2011 - 21:21

Visa inläggZoiler Jun 7 2011, 22:15 skrev:

Herregud Audio, jag fick ändra din subrubrik "Det är brutalt och galet i spelet" :D
;)

Men det är ju så, he he :D

#4

Skickat 09 juli 2011 - 03:06

Alternet trailer (e3)

#5

Skickat 09 juli 2011 - 10:31

  • JSan
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
Får hoppas dom har löst transportsystemet på nåt smidigare sätt i 3:an, det var lite störande köra så mycket bil fram och tillbaka i 2:an

#6

Skickat 09 juli 2011 - 10:55

Underbar spelserie detta, har spelat alla delar och ser riktigt fram mot del 3.

#7

Skickat 16 februari 2012 - 00:35

Trailer :)

Bild på en jeep :ph34r: :wacko: :angry:

#8

Skickat 16 februari 2012 - 10:16

Ska vi gå genom djungeln eller ta någon åsna? Det ska banne mig inte va någon teleportation eller något sådant. Det tar ju bort hela simulationskänslan. Nej ni ska inte ens kunna få detta som val :P.

Det är som att lägga till rewind funktioner i race titlar. Du behöver inte använda den men lik förbannat missar du en kurva så används den för att den finns ;)

Döden måste ha någon konsekvens för att man ska respektera den. Var smått episkt när man blir räddad. Absolut meningslöst om man kör quicksave eller enkelt kan transportera sig tillbaka. Och det roliga med Far Cry 2 var lika mycket vad som hände längs vägen som när man kom fram. Far Cry 2 var en enastående uppföljare som faktiskt tillförde en jäkla massa mycket nytt jämfört med originalet. Mycket vågat då det går motsatt väg som call of Duty liren som kräver mindre hjärnceller för att åtnjuta.

Visst fanns det viss frustration över kontrollposter som man rensade men sedan bemannades blixtsnabbt igen men utöver det så gjorde de precis allting rätt. Behövs inte mer busstationstäthet.

Dock så med tanke på alla klagomål på simdelarna i Far Cry 2 så räknar jag nog med att det här kommer va betydligt mer linjärare, story drivet och mainstreamat.

#9

Skickat 16 februari 2012 - 13:07

Visa inläggoqvist 16 februari 2012 - 10:16 skrev:

Visst fanns det viss frustration över kontrollposter som man rensade men sedan bemannades blixtsnabbt igen men utöver det så gjorde de precis allting rätt. Behövs inte mer busstationstäthet.
Viss frustration? ;) Det var ju det, att vapnen gick sönder, och att det var en bilmekanikersimulator som gjorde att många illa kvickt kastade spelet i papperskorgen.

#10

Skickat 16 februari 2012 - 14:55

Visa inläggZoiler 16 februari 2012 - 13:07 skrev:

Viss frustration? ;) Det var ju det, att vapnen gick sönder, och att det var en bilmekanikersimulator som gjorde att många illa kvickt kastade spelet i papperskorgen.

Vad är problemet med att vapnen går sönder? De går att repa och går att köpa modifieringssatser så de håller bättre förutom de prestandahöjande modifieringarna. Samt se till att du alltid har nya i de safe houses du låser upp. Att bilar havererar om man krockar eller får skotthål är ju inga problem heller. Du kunde ju lätt utnyttja detta mot AIn och använda bilen som rullande bomb. Biljakterna blir ju bra mycket tristare om bilen du sitter i är oförstörbar.

Synd för de spelare som inte hajar grejen. Ska vi dumma ner liret så även johan 6 år ska kunna lira?. Kan nämna att jag gjorde samma miss med Morrowind. Newbie på rpg. Hade väll läst något om att Morrowind var ett rpg men det var ett fps så man började lira det som ett sådant. Gick ju bra ett tag :D... Men sedan fattade aldrig varför jag behövde hålla på 15 minuter i god mode för att spöa någon liten tanig tjuv med min dagger som givetvis var nere på noll procent ;)... Slutade jag spela Morrowind. Nej efterhand så börja man haja konceptet och hade kört över 200h och var major bad ass när jag var klar.

Det tog ett tag för mig själv att ställa om mig från korridorskjutarna också absolut. Men sedan så gjorde det inget annat än växte på en.

#11

Skickat 16 februari 2012 - 15:25

Visa inläggoqvist 16 februari 2012 - 14:55 skrev:

Synd för de spelare som inte hajar grejen. Ska vi dumma ner liret så även johan 6 år ska kunna lira?.
Det är väl viss skillnad på att "haja" och att "inte gilla"? Det är liksom ett jätteproblem, alla klagade på de här grejerna. Att fiender respawnas vid vaktstationer och att bilen går sönder stup i kvarten... om du fixar de designaspekterna, menar du att det är förenklat då så att dumma konsolspelare kan spela? Det är ju ett designval, inget komplicerat RPG-system som tar lång tid att lära sig. Antingen gillar man det eller inte, du verkar tro att problemet ligger i att förstå det.

Sen hade vi kartan också, täckte hela skärmen när man kollade på den och ingen minimap -_-.

Men visst, gillar man att köra bil fram och tillbaka så var det kanske kul. Jag ogillar för det mesta att köra till uppdragen i spel som Saints Row och GTA.

#12

Skickat 16 februari 2012 - 18:56

ganska sugen på detta. men funderar lite på var jag ska skaffa det. har dragit mig mer åt att spela på pc numera, men är inte jättesugen på att bråka med ubisofts muppiga drm. kan tänka mig att skaffa till 360, var ju där jag körde fc2. men som sagt, lirar inte så mycket konsol just nu.

humtidumti...

#13

Skickat 16 februari 2012 - 21:53

Tar de bort features som den här reparationsgrejen så blir spelet förenklat/fördummat för de som inte gillar rpg/simulationsdelen utan vill ha ett mer rakt action fps absolut.

Gällande vaktposterna så är det längre tidsintervall som krävs mer än något annat. Måste ju finnas tillgång till kanonfoder att experimentera med. System med längre tidsintervall och man kan investera pengar för att muta vissa vaktposter som ligger i rutter som man gärna vill kunna ta sig smidigt och fort igenom.

Far Cry 2 var ganska likt Bethesdas rollspel för övrigt i och med att det är lika mycket vad som händer mellan uppdragen och utforskandet av en fantastiskt levande spelvärld som main quest som är intressant.Jag tillåts göra mina egna historier i Far Cry 2 som jag i stort sett aldrig upplevt i något fps mer än möjligen operation flashpoint, armed assault!

Mycket sugen på Far Cry 3 dock. Jag kommer absolut lira detta på release dagen. Hoppas bara de inte lyssnar för mycket på dem som lirade ett par timmar och la ner i frustration. Gällande drm vet man aldrig vad de kör med på Ubisoft. De älskar att experimentera med alla möjliga typer eller inget DRM alls. Var väl länge sedan jag körde något lir där deras kopieringsskydd vart direkt påträngande.

#14

Skickat 16 februari 2012 - 22:37

Visa inläggoqvist 16 februari 2012 - 21:53 skrev:

Måste ju finnas tillgång till kanonfoder att experimentera med.
Finns ju andra sätt. I Just Cause 2 och Saints Row tar du över ställen, det är roligare eftersom du känner att det betyder något att du dödar/rensar. Det blir ju så orealistiskt om alla respawnar, hatar sånt. Precis samma sak finns i Rage, vaktposter som respawnas och du åker till dem i ett fordon. Ska finnas nog med fiender i sådana stora spel att de inte ska "ta slut".

Vill minnas att AIn var helt sjuk i FC2 också. Alla anföll dig vad du än gjorde, spelade ingen roll om du bara stod och tittade på vildlivet. I början kunde man köra taxi hur som helst, men när man själv skulle åka jeep så var det skjut först och fråga sen =P.

#15

Skickat 16 februari 2012 - 23:03

Absolut det ska betyda något. omrekryteringen gick för snabbt i Far Cry 2. De skulle kunna köra något inFamous liknande system eller för all del Assassins Creed baserat. Speciellt AC är ju ytterst flexibelt fast det är bara synd det är så förbaskat simpelt så det finns ingen mening med att försöka göra det enkelt för en annat än för att...

Bemödade mig aldrig med att modda liret men för min del så hade det räckt långt med att bara förlänga omrekryteringstiden. Som sagt egentligen den enda idén jag inte är helt med spelutvecklarna på.

Håller helt med dig om att det hade vart roligt med mer civilt liv därute dessutom om de kan få till det bra så man slipper se för mycket AI som kruppar ur. Vill gärna se mer djurliv också. Ormar, elefanter, noshörningar, flodhästar, lejon, krokodiler och andra potentiella livsfarliga djur tack vid sidan om gnuer hordar du skrämmer slag på genom gräsbrand och orsakar mayhem ;). Ej för framträdande roll så man har lejon som hoppar på en stup i kvarten. Är det eldstrid så håller de sig nog borta förhoppningsvis lol. Mer något att jaga än att jagas av.

AIn upplevde jag som relativt kompetent dock. Finns givetvis alltid rum för förbättring på den fronten. Mycket svårt att koda så de upplevs mänskliga :)

Samla xp som vilt fotograf eller game hunter som bisysslor?

Drömma kan man ju.

#16

Skickat 16 februari 2012 - 23:28

Visa inläggoqvist 16 februari 2012 - 23:03 skrev:

Vill gärna se mer djurliv också. Ormar, elefanter, noshörningar, flodhästar, lejon, krokodiler och andra potentiella livsfarliga djur
Hear, hear. Men det läste jag någonstans, ska kolla.

Här...

Andrea Zanni, one of Far Cry 3’s designers, told the magazine, “We have land animals and sea animals. They’ll be there as threats, they’ll be there for you to utilize – you can go out into the jungle and go hunting, which is all part of Jason growing and surviving on the island. If you go deep into the jungle, you’re going to have some encounters that may not be so pleasant. So they’re a part of the ecology of the island, and really making the island this savage place for the player.” If the animals on the island weren’t enough, the waters surrounding the location will be shark infested, which should lead to some interesting images when bullet-riddled bodies happen to fall in.

The article also details one mission in the game where the player character Jason goes through a hallucinogenic trip after an encounter with a doctor on the island. Players will experience some trippy effects thanks to being drugged, though it appears this type of gameplay is limited to a singular mission. Additionally, there are details about the branching paths players can take to avoid combat all together. There are some exciting elements we hope to see ourselves soon, as Far Cry 3 is shaping up to be one of the more interesting first-person shooters of 2012.


Du kan ju även läsa den här intervjun med utvecklarna som diskuterar ungefär det vi har diskuterat.

http://www.computera...istakes/?page=3

Kan inte säga att jag håller med om det här:

"If you've never been on a plane or never experienced the Indian Ocean, or Thailand, or the Philippines," Hay says, "well, now you can, for the price of a videogame.

:rolleyes:

Men annars låter det bra.

#17

Skickat 17 februari 2012 - 01:20

Intressant. Gillar inte riktigt det där med att belöna i stället för att bestraffa. Kan ju givetvis betyda vad som helst men många lir idag är livrädda för att utmana dig som spelare då utgivarna legat på för hårt med att pressa in det där mantrat i skallen.

Kommer de ha precis samma utvecklingsteam för konsol som för PC för övrigt?

#18

Skickat 17 februari 2012 - 02:33

  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
Gamespot Preview


IGN Preview


Ser mycket lovande ut.

#19

Skickat 17 februari 2012 - 12:57

Visa inläggzxcv 17 februari 2012 - 02:33 skrev:

Ser mycket lovande ut.
Ja det såg riktigt bra ut, gillar att det är mer storydrivet.

Men... jag önskar att jag inte sett IGN-videon. De snackar om ett uppdrag som de tycker är skithäftigt, och så spolierar de hela uppdraget genom att visa vad som händer så att det inte blir någon överraskning längre. Sånt vill jag upptäcka i själva spelet, nu vet man ju redan vad som händer. Nu gäller mediablackout för det här =/.

#20

Skickat 17 februari 2012 - 16:16

Absolut kul om de verkligen fokuserar på att belöna utforskandet än mer. Man är ju en explorer.

#21

Skickat 19 maj 2012 - 20:43

Snyggt! (PC?)



#22

Skickat 19 maj 2012 - 23:20

tycker inte riktigt rörelserna ser ut att vara pc, men kan ha fel.

#23

Skickat 20 maj 2012 - 00:19

Ser lite lågupplöst ut också men mysigt i vilket fall. Dock våldtäkt på licensen om de gör linjär unchartedsoppa

#24

Skickat 05 september 2012 - 08:49

Och där bestämde jag mig för pc-versionen. Ubisoft kör visst inte med sitt värdelösa drm längre. Bra för dom :-)

#25

Skickat 05 september 2012 - 09:28

Citat

Men visst, gillar man att köra bil fram och tillbaka så var det kanske kul. Jag ogillar för det mesta att köra till uppdragen i spel som Saints Row och GTA.

Du kan inte ha diggat GTA. Snarare, du lär ha hatat GTA. Eller så gick du till alla uppdrag. HAHA!

Transporten aka. bilkörning i open-world spel är ju sjukt viktig. Hur kul skulle tex Just Cause vara om det inte fanns bilar eller båtar mm.?


Hoppas oxå att dom inte har gjort 3:an för "arcadigt". Även om jag hatade 2:an pga av att det inte gick att ta sig någonstans utan att det blev beef.

/Niklas

#26

Skickat 05 september 2012 - 12:21

Visa inläggevil_nike 05 september 2012 - 09:28 skrev:

Du kan inte ha diggat GTA. Snarare, du lär ha hatat GTA. Eller så gick du till alla uppdrag. HAHA!
Det finns Taxi i GTA 4 ;) . De andra gillade jag inget speciellt. Inte fyran heller så mycket iofs, var väl okej. Men berodde inte på transportsträckor.

Citat

Transporten aka. bilkörning i open-world spel är ju sjukt viktig. Hur kul skulle tex Just Cause vara om det inte fanns bilar eller båtar mm.?
Men i Just Cause finns överljudsplan som tar en dit man vill i hyperspeed =P.

Det jag inte gillar specifikt är ifall du ska ta dig till ett uppdrag med en transportsträcka på typ 5 minuter och de snackar i bilen under tiden. När du har kommit till uppdraget och misslyckas det så får du göra om hela transportsträckan. Det är samma sak som i t.ex. ett actionspel där du dör på bossen men de 20 minuter av fighting du måste göra innan det är hur lätt som helst, men måste göras.

Men ja även rent generellt vill jag ha ett sätt att komma till uppdragen direkt och undvika all dötid. Som Dragon's Dogma, där är man tvungen att gå flera mil för att komma till uppdragen, blir tråkigt i längden.

Att köra i någon minut för att komma till ett uppdrag är inga problem dock.

#27

Skickat 05 september 2012 - 14:18

Ok, jag är med. Nej sitta å lyssna på samma ramsa blev lite tröttsamt kommer jag ihåg. Jag gillar generellt att köra bil i spel och ta mig dit på egen hand. Men blir det långa sträckor kan det bli segt. I SKATE teleporterade jag mig hela tiden jommer jag ihåg. Vart skitsegt att trampa sig fram i uppförsbackarna.

Men dom sa i videon (Far cry 3) att man kunde köra om man ville, eller teleporta om man ville. Så dom kanske täcker allas behov. Kan ju hoppas iaf. Ser fram imot spelet hur som helst.
Kan man fortfarande leva ut sin pyromanfetish tro? Bränna ner hela djungeln!

/Niklas

EDIT: Video från PAX 2012.


Det här inlägget har ändrats av evil_nike 05 september 2012 - 14:29


#28

Skickat 20 oktober 2012 - 12:45



#29

Skickat 20 oktober 2012 - 14:18

Ser trevligt ut om än lågupplöst. Huden, typsnittet etc påminde inte så lite om RDR :)

#30

Skickat 20 oktober 2012 - 23:14

Hmm varför kommer Insane edition bara till Europa? Verkade ju ovanligt saftigt gällande innehåll för en 100 extra. Men några listar det för 900?

#31

Skickat 21 oktober 2012 - 10:37

blir bara mer taggad när jag ser den filmen :)
gillar verkligen miljön. riktigt läcker.

#32

Skickat 23 november 2012 - 02:10

Jag har spelat några timmar under kvällen och jag förstår verkligen att det får så mycket beröm på Metacritic. Jag har endast hunnit med ett av de 14 storyuppdragen eftersom det finns ÄCKLIGT mycket att göra alltså, man blir alltid sidetracked :) . Grym grafik för att vara konsol och så stor open world också.. såå mycket grääääs.

Inga mer jeep repairs! Nu är problemet galna kodomovaraner ^_^

Det infriar alla förväntningar och mer. Far Cry is back! :wub:

Edit: Hahaha (de hajarna alltså.. vågar inte simma på djupt vatten bara för det =/)



Edit2: Omg.




Postad bild

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 23 november 2012 - 02:24


#33

Skickat 23 november 2012 - 10:53

misstänkte när jag såg att du skrivit att du redan hade fått spelet, svin :angry:
vill också ha!

tydligen ska ain vara lite skum, men det kan ju bli ganska kul :D

landhajarna verkar lite tråkiga. attackerar ju inte =/

#34

Skickat 23 november 2012 - 13:16

De har ju fixat alla issues jag hade med FC2.

Malaria, respawnande fiendebaser, vapen och bilar som behöver repareras...

Postad bild

Finns svensk text för övrigt, ganska bra faktiskt för en gångs skull ;). Inte som Epic Mickey 2 där de översatte Svarte Petter till Stora Stygga Petter (Big Bad Pete) :rolleyes:


Edit: Bra info i Neogafs OT, de har fixat så mycket som var dåligt.

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 23 november 2012 - 13:20


#35

Skickat 23 november 2012 - 14:14

jag försöker komma överfund med vad fan det är jag ser på den gifen, men jag förstår verkligen inte vad det är.

jag köpte på pc så det blir nog engelsk text för mig.

#36

Skickat 23 november 2012 - 14:26

Haha, det är en sorts afrikansk fågel som attackerar helt oprovocerat. Man blir attackerad av en massa olika djur, man kan jaga dem och flå dem för att få större bärkapacitet, mer ammo etc. Riktigt coolt.

Men jag tycker det är omständigt att flå dem för man måste ju gå till dem. När jag är ute och kör jeep och "råkar" köra över några getter och en och annan gris så vill jag ju bara kunna köra vidare och "få" deras skinn/hud men tyvärr måste man ut och flå dem.. och då kommer givetvis de j-vla varanerna och hoppar på en bakifrån.

När jag var ute och badade en gång och simmade till en sten så började två bulldog sharks cirkla runt mig. De blev hajsoppa dock. Men man måste ju först skjuta dem med uzi och sen... brr... ner i vattnet och flå dem.

Btw, sneakingen är mycket, mycket bättre i FC3. Man har en del coola moves också.

Postad bild


Postad bild

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 23 november 2012 - 14:29


#37

Skickat 23 november 2012 - 14:35

jo vafan jag vet att man kan flå och sådär, helt dum i huvet är jag väl inte ;)

och nu när du sagt att det är en fågel ser jag det :D

du får sluta skriva nu blir bara mer och mer sugen på det! lär inte få det förrens tidigast första veckan i december.

#38

Skickat 23 november 2012 - 15:00

Visa inläggSilverDogg 23 november 2012 - 14:35 skrev:

jo vafan jag vet att man kan flå och sådär, helt dum i huvet är jag väl inte ;)
Jag vet väl inte vilka som läst vad om spelet ;) , jag höll mig rätt ouppdaterad själv. Plus att jag försöker få ut info så andra ska bli intresserade :)

#39

Skickat 25 november 2012 - 00:45

Har spelat hela dagen, tiden går ju skitfort. Faen vad bra det är alltså! Ren oskriptad spelglädje :)

Helt sjukt vilken variation/detaljrikedom med tanke på hur stort det är också.

Gött att släppa alla tävlingsinriktade MP-spel ett tag och bara njuta av ett bra singleplayeräventyr.


Postad bild

Postad bild

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 25 november 2012 - 01:13


#40

Skickat 26 november 2012 - 10:51

Ser bra ut. Kan man elda på samma sätt som i 2:an? Onödigt men kul. Det låter som det är mycket djur som attakerar, är det så att man inte kan jogga runt i landskapet utan att vara nojjig? Eller är det vissa platser som är farligare än andra.
Hur är bilkörningen? (Fysiken) Är det skönt att köra jeep i djungeln?

/Niklas

#41

Skickat 26 november 2012 - 13:54

Visa inläggevil_nike 26 november 2012 - 10:51 skrev:

Ser bra ut. Kan man elda på samma sätt som i 2:an? Onödigt men kul. Det låter som det är mycket djur som attakerar, är det så att man inte kan jogga runt i landskapet utan att vara nojjig? Eller är det vissa platser som är farligare än andra.
Hur är bilkörningen? (Fysiken) Är det skönt att köra jeep i djungeln?

/Niklas
Jag har skrivit en rätt matig recension på nästan 3000 ord som snart kommer upp men för att svara på frågorna:

Elden sprider sig, dock kan man ju inte lönta hela skogar. Djuren absolut inga problem eftersom de inte är överallt på kartan. Det står utsatt var de är när man tar över tornen. Fast man kan ju ha otur som jag hade igår när jag sprängde en stenöppning för att komma åt en lootkista. Några fiender hörde mig tydligen och sprang mot mig. De kastade en molotov på mig så jag började brinna och sprang iväg för att hela mig. Samtidigt som jag brinner och de skjuter mot mig så kommer BÅDE en tiger OCH en björn (aldrig hänt förut), och båda två vill vara med i mobbningen så där dog jag :D

Bilkörningen är riktigt skön! Ingen simulator såklart men du kör i förstaperson och ja, det känns skönt och lättstyrt utan att vara för arkadigt heller. Skönt att köra t.ex. jetski också. Mycket nöjd med fordonkörningen, önskar det fanns fler än 12 olika.

#42

Skickat 26 november 2012 - 14:32

så länge elden sprider sig bättre än i tvåan är jag nöjd. där var ju elden ett jävla skämt som inte gick att utnyttja som dom sagt att man kunde.

#43

Skickat 26 november 2012 - 14:32

Shit vad sugen man är nu då.....

#44

Skickat 26 november 2012 - 14:44

Visa inläggZoiler 26 november 2012 - 13:54 skrev:

Jag har skrivit en rätt matig recension på nästan 3000 ord som snart kommer upp men för att svara på frågorna:

Elden sprider sig, dock kan man ju inte lönta hela skogar. Djuren absolut inga problem eftersom de inte är överallt på kartan. Det står utsatt var de är när man tar över tornen. Fast man kan ju ha otur som jag hade igår när jag sprängde en stenöppning för att komma åt en lootkista. Några fiender hörde mig tydligen och sprang mot mig. De kastade en molotov på mig så jag började brinna och sprang iväg för att hela mig. Samtidigt som jag brinner och de skjuter mot mig så kommer BÅDE en tiger OCH en björn (aldrig hänt förut), och båda två vill vara med i mobbningen så där dog jag :D

Bilkörningen är riktigt skön! Ingen simulator såklart men du kör i förstaperson och ja, det känns skönt och lättstyrt utan att vara för arkadigt heller. Skönt att köra t.ex. jetski också. Mycket nöjd med fordonkörningen, önskar det fanns fler än 12 olika.

Tack!! Det låter riktigt bra det där. Har gått och blivit väldigt taggad på det här spelet under dagen.

/Niklas

#45

Skickat 26 november 2012 - 14:49

Visa inläggSilverDogg 26 november 2012 - 14:32 skrev:

så länge elden sprider sig bättre än i tvåan är jag nöjd.
Jag spelade inte tvåan jättemycket så jag testade inte. Men i trean har jag testat att bränna gräs och träd, det funkar inte (blir lite eld bara). Men det är antagligen av skälet att i så fall skulle hela kartan kunna brinna upp så det är väl ett designval.

Hus däremot brinner upp och sprider sig bra, men det lämnar inga tydliga spår att det hänt.

#46

Skickat 26 november 2012 - 14:57

Finns det någon vits med att lägga tid och energi på att smyga? I PAX demot ovan verkar "gubben" tåla ganska mycket stryk och eventuella förstärkningar verkar inte vara några problem att greja. Jämför lite med Operation Flashpoint som också hade ganska stor valfrihet i hur man utförde sina uppdrag, och där var det ofta så att en kula betydde döden och att man var tvungen att planera sina anfall/bakhåll/överfall väldigt väl annars var man stendöd. Förstärkningar bestod ofta i helikoptrar, hela regementen med fiender eller pansar som man inte hade en chans emot om man inte hade grym tur... Här verkar det vara ganska mycket "arkad" dvs springa fram mot kulspruteelden med sin kniv i högsta hugg...

Gillar annars spel där man kan neutralisera sina fiender tyst och effektivt utan att skjuta ett skott :)

/S

#47

Skickat 26 november 2012 - 15:06

Visa inläggZoiler 26 november 2012 - 14:49 skrev:

Jag spelade inte tvåan jättemycket så jag testade inte. Men i trean har jag testat att bränna gräs och träd, det funkar inte (blir lite eld bara). Men det är antagligen av skälet att i så fall skulle hela kartan kunna brinna upp så det är väl ett designval.

Hus däremot brinner upp och sprider sig bra, men det lämnar inga tydliga spår att det hänt.

det är skillnad på gräset i fc2 och fc3 skulle jag vilja påstå, så att det inte brinner så mycket är sin sak. men jag vill minnas att jag sett områden som varit torrt gräs även i fc3, och det borde ju brinna lite bättre. i fc2 slocknade elden förbaskat snabbt, vilket bara var tråkigt.

att den kommer slockna så småningom är väl att räkna med, men så lite som det brann i tvåan var det bara löjligt som sagt. hur kul det än hade varit att starta en eld och sen se allt brinna ner :P.

#48

Skickat 26 november 2012 - 15:22

Visa inläggsteve5432 26 november 2012 - 14:57 skrev:

Finns det någon vits med att lägga tid och energi på att smyga? I PAX demot ovan verkar "gubben" tåla ganska mycket stryk och eventuella förstärkningar verkar inte vara några problem att greja. Jämför lite med Operation Flashpoint som också hade ganska stor valfrihet i hur man utförde sina uppdrag, och där var det ofta så att en kula betydde döden och att man var tvungen att planera sina anfall/bakhåll/överfall väldigt väl annars var man stendöd. Förstärkningar bestod ofta i helikoptrar, hela regementen med fiender eller pansar som man inte hade en chans emot om man inte hade grym tur... Här verkar det vara ganska mycket "arkad" dvs springa fram mot kulspruteelden med sin kniv i högsta hugg...

Gillar annars spel där man kan neutralisera sina fiender tyst och effektivt utan att skjuta ett skott :)

/S
Man tjänar på att smyga och det är riktigt kul att göra det. Jag har en egen sektion om smygdelen i recensionen. Jag smyger alltid som första alternativ. Smygdelen är inte helt perfekt men tusen gånger bättre än i FC2.

Man tål rätt mycket ja, helt klart. Men jag spelar å andra sidan på normal och det finns hard. Däremot är det svårt att ta sig an en hel bas om de har heavies, snipers, raketkastare etc för då dör du på några sekunder. Därför smyger jag hellre och plockar det jag kan utan att märkas (ofta hela basen).

Att springa fram med kniven mot skjutande fiender funkar i alla fall inte ;)

#49

Skickat 26 november 2012 - 15:54

Smyga har alltid vart lättare i Crysis, Far Cry liren. Fast mer tidskrävande om du är för pedant de har ju inte direkt vart hardcore utan tillåter dig att vara sloppig emellanåt :)

Hoppas verkligen inte de tummar på valfriheten. Vissa recensioner verkar nästan hävda att liret låser dig vid smygande på rätt många officiella uppdrag? Nu gillar jag iof stealth lir så är väl månne inte så stor skillnad mot hur jag brukar försöka köra crysis, FC 2, Red dead Redemption etc men ändå vill man mörsa på med eldkraft så varför inte.

Älskade FC 2 av samma anledningar som många hatar det. Jaktbiten ska bli kul för en the hunter prenumerant. Här snackar vi frihetskänsla. Rekommenderas om någon blir attraherad av den biten. Gratis att testa svenskt också.

#50

Skickat 26 november 2012 - 16:07

Visa inläggoqvist 26 november 2012 - 15:54 skrev:

Vissa recensioner verkar nästan hävda att liret låser dig vid smygande på rätt många officiella uppdrag?
Jag har kört 21 av 38 uppdrag typ och kan inte komma ihåg ett enda där jag var fastlåst att smyga. Förutom det första men det var ju en tutorial så jag vet inte vad de snackar om. Såvida det inte blir en massa stealth nu andra halvan men det kan jag inte tänka mig, hittills har jag varit helt fri att ta mig an uppdragen som jag vill. Snarare är det svårare att smyga i många av storyuppdragen, men det går.




1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • deeyay
    2014-07-22 21:15:02
  • Hegel H1 + HD11
    Glidtassen
    2014-07-22 20:16:39
  • Carl68
    2014-07-22 05:23:57
  • nybyggda fronthögtalare
    Carl68
    2014-07-21 19:27:43
  • 3D kit till projektorn
    FilmNerden
    2014-07-21 17:09:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.