Äger en Nad T747 reciver som jag har ett NAD C275BEE kopplat till.
Har precis kopplat in 2st XTZ 99 W12.16 som jag kör på sub utgången med en Y split.
Kört kallibrerings programet och allt funkar bra sålänge jag kör 7.1 eller 5.1.
Men om jag sätter det i stereo så låter det som subbarna får alldeles för hög delning , som att Nad inte plockar bort HP ljuden som skickas ut i stereo till subbarna. Visserligen har subbarna ett eget HP filter men tycker oavsett hur mkt jag vrider på det så hör jag lite för höga toner, tills jag vrider så pass mkt så att röster försvinner men då är typ basen halverad , kör med en test ton 100-120 hz som dom säger Hz tal emellanåt därav jag hör ljusa ljud/tal. Visst kan jag skita i subbarna i musik läge men vill endå kunna ha alternativet vid fester eller tyngre musik o kunna fylla ut med lite mer tryck.
Lånade hem en Denon avr 3311 tror jag den hette o då efter kallibrerings programet gjort sitt så lät det precis som jag vill äver i stereo. Är det så att denon har bättre filter än Nad eller nad kanske inte enns har Hp filter i T747?
Har skickat mail till både Nad o hifiklubben men utan svar änsålänge.
Kör delningen i Nad på 80hz på frontarna o sub på - resten av högtalarna är avstängda i stereo läge.
Högtalare Lektor 8
Sub XTZ W12,16
Musik o film via en laptop - externt ljudkort - dac , eller nad blueray.
Finns där någon klok som har en ide eller ska jag köpa en denon 2311?
//Rickard
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?