* Officiell Tråd - Nokia N9 *, Världens första mobil med MeeGo
Nokia N9 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(45)
|
Inga priser | |
Nokia N9 64GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 30 November 2011 - 13:23
Postad 04 December 2011 - 18:42

Inget settings-GUI så skapa en konfigurationsfil döpt till "scrobbler" under "~/.config/" (mer beskrivning finns i länken ovan).
Han har ett flatter konto här: flattr.com/thing/444081/felipec-on-Flattr
(visa er uppskattning till dom som fixar program ni gillar så kommer vi förmodligen se fler i framtiden)
//j
Redigerat av jesperC, 04 December 2011 - 18:42.
Postad 06 December 2011 - 03:58
Postad 06 December 2011 - 09:44
N9an är min första smartphone, men jag känner mig osäker nu om jag ändå har köpt rätt...
2700kr ville MM ha för utbyte utav display...
Postad 06 December 2011 - 20:53
Om jag skulle slår vad 10 lakan att det är Mr. Flop som försöker sabotera igen, hur många skulle våga sätta emot?
Postad 07 December 2011 - 16:27
http://file.status.n...443-g6xmqqv.png
"
Fakes have:
4 buttons on the side.
3 buttons on the front.
A nasty OS with tiles
"
KLOCKRENT!!!
Redigerat av SRICE, 07 December 2011 - 16:29.
Postad 07 December 2011 - 19:42
Nej nu får dom fixa ut den där ***** uppdateringen, nu har det gått över en månad sedan den släpptes, verkar som man Aldrig kommer få den.
Om jag skulle slår vad 10 lakan att det är Mr. Flop som försöker sabotera igen, hur många skulle våga sätta emot?
Det är så jävla Nokia! N9an kommer att bli en ny N900 i fråga om support tror jag, Finnjävlarna måste ha ett gäng mongos inhyrda som kommer att dra ner namnet Nokia ännu djupare i skiten. Det fanns någon jävla gök som heter Klas från Nokia som snackade smörkräm om N900an här på forumet när den kom. Undrar var han är nu? Han skulle behöva rycka in för N9an också. Kan annars bara hålla med dig och stilla undra var uppdateringen är. N9an är ju absolut inte värd sitt pris så mycket kan jag säga. Så till er som funderar på köp, fundera en gång till! Prova den absolut en tid innan köp! Och du Klas.......skicka uppdatering.....NU!
Postad 08 December 2011 - 04:40
Det är så jävla Nokia! N9an kommer att bli en ny N900 i fråga om support tror jag, Finnjävlarna måste ha ett gäng mongos inhyrda som kommer att dra ner namnet Nokia ännu djupare i skiten. Det fanns någon jävla gök som heter Klas från Nokia som snackade smörkräm om N900an här på forumet när den kom. Undrar var han är nu? Han skulle behöva rycka in för N9an också. Kan annars bara hålla med dig och stilla undra var uppdateringen är. N9an är ju absolut inte värd sitt pris så mycket kan jag säga. Så till er som funderar på köp, fundera en gång till! Prova den absolut en tid innan köp! Och du Klas.......skicka uppdatering.....NU!
Jaja nu lugnar vi ner oss, varför skall man börja med folkhets mot en folkgrupp i detta fall "finnjävlar" ?? E den berömda "niiven" framme också?? skulle man säga likandant om "nysvenskar" från 90-talet o 2000 talet, skulle det ju vara censurerat för längesedan.
Visst har en telefon kallad N9:a i mina ägo av flera andra märken, man är ännu nöjd med N9:an på gott o ont, men för dom flesta ny orienterade ägare mest gott, ifall man har inte haft en Maemo5-pryl innan..
Postad 08 December 2011 - 09:20
Postad 08 December 2011 - 11:57
Uppdateringen anlände alldeles nu! Hoppas det gäller alla svarta 64gb nu då! Skyhöga förväntningar!
PR 1.1 eller PR 1.1.1?
Postad 08 December 2011 - 12:22
1.1 inte 1.1.1 (http://mynokiablog.c...n9-fw-versions/)PR 1.1 eller PR 1.1.1?
Såg dels att den dykt upp för sverige i navifirm, men jag använde Nokia Software Updater via windowsmaskinen.Var kommer uppdatering ifrån, från Nokia eller ens telenätleverantör?
Om Nokia, skall man då vara registrerad där för att få uppdateringen?
Postad 08 December 2011 - 12:36
1.1 inte 1.1.1 (http://mynokiablog.c...n9-fw-versions/)
Såg dels att den dykt upp för sverige i navifirm, men jag använde Nokia Software Updater via windowsmaskinen.
PR 1.1.1 är släppt i MEA (Middle East)
Var kommer uppdatering ifrån, från Nokia eller ens telenätleverantör?
Om Nokia, skall man då vara registrerad där för att få uppdateringen?
Uppdateringen får du OTA via telefonen. Man kan flasha om den via en dator också...
Postad 08 December 2011 - 18:20
Men det är riktigt värdelöst att inte alla kan få den via OTA, för då slipper man skitgörat med att göra backup.
Hoppas verkligen 1.2 funkar över OTA för då lär man ha samlat på sig lite mer, orka göra backup när man har 64gig att fylla upp.
*Edit* Men vilka idioter Nokia är, har försökt uppdatera 2 gånger nu och det funkar inte, synd att den inte blev brickad så man kunde reklamera skiten..
*Edit* Trotts att Software Updater visa ett felmeddalande att uppdateringen misslyckades så har jag nu 20.2011.40-4.339.2_PR_339, WTF!?!?!?!?!
Redigerat av SRICE, 08 December 2011 - 18:47.
Postad 08 December 2011 - 19:33
Redigerat av Unregistered31511, 09 December 2011 - 22:59.
Postad 09 December 2011 - 11:09
Hur man känner igen en Fake Nokia N9.
http://file.status.n...443-g6xmqqv.png
"
Fakes have:
4 buttons on the side.
3 buttons on the front.
A nasty OS with tiles
"
KLOCKRENT!!!
Kul
Men ska jag vara helt ärlig så saknade jag en riktig tvåstegs kameraknapp på N9.
Dessutom så släpper Nokia utan dröjsmål fungerande uppdateringar till faketelefonen.
Postad 10 December 2011 - 00:44
Kul
Men ska jag vara helt ärlig så saknade jag en riktig tvåstegs kameraknapp på N9.
Dessutom så släpper Nokia utan dröjsmål fungerande uppdateringar till faketelefonen.
Nu är det iofs inte nokia som släpper uppdateringar till den, utan Microsoft.
Och om det inte vore för den där äckliga elop och hans MS så hadde N9an fått betydligt mer kärlek, känns lite som han lät den lanseras för att se till att vi som köper skiten får så dålig service och användarupplevelse som möjligt. I tron om att vi ska falla för propagandamaskinen och köpa en crap lumia.
Nej mitt hopp ligger nu med Samsung och att dom lyckas med Tizen, Nokia kan dra åt *******, hoppas verkligen att dom totalfailar med wp7 och går i konkurs.
Postad 10 December 2011 - 03:01
Och om det inte vore för den där äckliga elop och hans MS så hadde N9an fått betydligt mer kärlek, känns lite som han lät den lanseras för att se till att vi som köper skiten får så dålig service och användarupplevelse som möjligt. I tron om att vi ska falla för propagandamaskinen och köpa en crap lumia.
Nej mitt hopp ligger nu med Samsung och att dom lyckas med Tizen, Nokia kan dra åt *******, hoppas verkligen att dom totalfailar med wp7 och går i konkurs.
Jo Nokia släpper uppdateringar till den, Microsoft har tex inget med batteritiden på Lumia att göra.
Tizen kan du glömma det kommer totalfloppa precis som Samsungs Bada, sen om TouchWiz är det bästa Samsung kan komma med i gränssnittsväg så lär det bli en tragisk skapelse. Som partner har de pålitliga Intel som övergivit projekt efter projekt, nu senast MeeGo och före det Moblin. Sen verkar Intel aldrig få fram sin mobilprocessor som de vill ha till operativet, de har ju hållt på i flera år nu, mycket snack och liten verkstad från dem. Inte undra på att Nokia ledsnade.
Mitt hopp står till Meltemi.
Redigerat av Unregistered31511, 10 December 2011 - 03:04.
Postad 10 December 2011 - 11:02
Vilken attityd ..
Postad 10 December 2011 - 12:39
Vilken attityd ..
Håller med.
Att önska ett så viktigt företag för Nordiska välmåendet i konkurs är bara löjligt. Nokia är inte lika viktiga idag som dom var för några år sedan för Finland men de är fortfarande enorma skattepengar som kommer in. Så faller Nokia är det stor chans de inte går så bra för Finlands ekonomi och då är det högst troligt Sverige rycks med. Har nämligen för mig jag såg någon siffra på att 40% av Sveriges export går till Finland. Är ingen liten summa det. Att då gå och önska sådana företag i konkurs bevisar bara okunskap.
Postad 10 December 2011 - 12:47
Jo Nokia släpper uppdateringar till den, Microsoft har tex inget med batteritiden på Lumia att göra.
Tizen kan du glömma det kommer totalfloppa precis som Samsungs Bada, sen om TouchWiz är det bästa Samsung kan komma med i gränssnittsväg så lär det bli en tragisk skapelse. Som partner har de pålitliga Intel som övergivit projekt efter projekt, nu senast MeeGo och före det Moblin. Sen verkar Intel aldrig få fram sin mobilprocessor som de vill ha till operativet, de har ju hållt på i flera år nu, mycket snack och liten verkstad från dem. Inte undra på att Nokia ledsnade.
Mitt hopp står till Meltemi.
Jo jag vet att chansen att Tizen lyckas är minimal, men man kan alltid hoppas och just nu finns det inget annat hopp.
Meltemi är tyvärr inte för smartphones utan för billigare modeller, och sen har vi samma problem där med inkompetenta Nokia som släpper uppdateringar som "brickar" telefonen.
Attityd? nej jag är bara så sjukt besviken på Nokias Lögner om att stödja N9an med uppdateringar, nu hade jag tur (eller otur?) att min inte blev "brickad" som så många andra när uppdateringen misslyckades, den funkar bara inte som den ska.Vilken attityd ..
*edit* Har märkt att den kopplar ner från nätet hele tiden, mest när man surfar men även samtal kopplas ner, blir väl till att skicka in min också efter thailandsresan. Känns lagom värdelöst...
Redigerat av SRICE, 10 December 2011 - 16:22.
Postad 10 December 2011 - 16:46
Har nån fått tag på en blå/cyan 64gb ännu? Kollat tre/telenor/telia/tele2 och ett gäng butiker på prisjakt men hittar inget.
Om inte det, några rykten om ifall det kommer att finnas? Vore tråkigt om de bara kommer att tillverka 64or i svart....
Om man googlar på "nokia n9 cyan 64gb" hittar man nåt test på zdnet och lite amerikanska butiker som har dem upplagda i webshop men inte i lager... inget av det känns speciellt pålitligt.
//signaturen "sugen"
Med största sannolikhet Nov/Dec. Danmark kommer få den i slutet på Nov verkar det som. N9 finns inte ens i USA de importerar bara, så deras beteckningar ska man inte lita på alls.
1 och en halv månad senare - har nån sett till en blå 64a ännu? Jag hittar inga på nätet, frågat i några butiker också... Börjar smått misströsta att det kommer några, eller vad tror ni andra? Blå 16 eller svart 64 kommer bli ett ohyggligt svårt beslut isf :-o
Postad 10 December 2011 - 17:37
Jo jag vet att chansen att Tizen lyckas är minimal, men man kan alltid hoppas och just nu finns det inget annat hopp.
Meltemi är tyvärr inte för smartphones utan för billigare modeller, och sen har vi samma problem där med inkompetenta Nokia som släpper uppdateringar som "brickar" telefonen.
nej jag är bara så sjukt besviken på Nokias Lögner om att stödja N9an med uppdateringar,
Vad är 1.1 som kommit nyss, och kommande 1.2 om inte uppdateringar?
Meltemi är till för att ersätta S40 på Nokias billigare mobiler, men Nokia har redan släppt åtminstonde en S40 mobil med 1GHz och Nokia maps.
http://www.gsmarena....y-news-2902.php
Sen så kommer Meltemi vad det ryktas om få Qt precis som Symbianmobiler och N9 och som Elpo har sagt så kommer teknik från N9 att användas i kommande mobiler, så Meltemi ryktas även få N9:s grymma gränssnitt. Så det du kallar "billigare mobiler" är inget annat än smartphones.
Redigerat av Unregistered31511, 10 December 2011 - 17:40.
Postad 10 December 2011 - 18:23
Vad är 1.1 som kommit nyss, och kommande 1.2 om inte uppdateringar?
Meltemi är till för att ersätta S40 på Nokias billigare mobiler, men Nokia har redan släppt åtminstonde en S40 mobil med 1GHz och Nokia maps.
http://www.gsmarena....y-news-2902.php
Sen så kommer Meltemi vad det ryktas om få Qt precis som Symbianmobiler och N9 och som Elpo har sagt så kommer teknik från N9 att användas i kommande mobiler, så Meltemi ryktas även få N9:s grymma gränssnitt. Så det du kallar "billigare mobiler" är inget annat än smartphones.
Det jag menar är att det inte kommer vara begränsade modeller, inte fullt lika fullmatade med teknik som wp7 modellerna, inga flagskepps modeller.
Postad 11 December 2011 - 04:01
Jo, börjar mer och mer gå i tankarna att jag kanske borde skippa N9 för tillfället och vänta med att se vad Meltemi kommer erbjuda.Mitt hopp står till Meltemi.
Kanske Meltemi får ett bättre utbud av program, och får ScummVM portat till det osv.
Redigerat av Kazutoyo, 11 December 2011 - 04:02.
Postad 11 December 2011 - 11:26
Jo, börjar mer och mer gå i tankarna att jag kanske borde skippa N9 för tillfället och vänta med att se vad Meltemi kommer erbjuda.
Kanske Meltemi får ett bättre utbud av program, och får ScummVM portat till det osv.
Jag rekomenderar att du skiter i N9an, Nokia har visat att dom tänker överge den precis som med N900an nu med 1.1 uppdateringen som sabbade min N9a, det är flera på MeGooSweeden som fått sin helt brickad efter uppdateringen. Så vi kan nog glömma att vi får något stöd alls för våra N9or
Postad 11 December 2011 - 13:43
De kommer nog köra Qt och ha samma gränssnitt så de kommer antagligen köra liknande program. Nokia N9 kommer nog vara en vassare mobil än vad åtminstonde första generationen Meltemi är, Meltemi är nog för att konkurrera med billigare Android mobiler. Sen är det bara rykten än så länge kanske inte ens blir något Meltemi, även om jag tror det. Jag skulle köpt en N9.Jo, börjar mer och mer gå i tankarna att jag kanske borde skippa N9 för tillfället och vänta med att se vad Meltemi kommer erbjuda.
Jag ser det som att Meltemi är bra för både N9 och Symbian då den kör Qt, "ekosystemet" blir därmed så mycket större för alla vilket bör locka utvecklare.
Redigerat av Unregistered31511, 11 December 2011 - 18:43.
Postad 15 December 2011 - 09:04
Postad 16 December 2011 - 12:28
3,5G internet uppkoppling ansuten med noll i teckning, wtf?!?!?!?!
Sen går det inte längre att skriva kommenterar med den inbyggda facebook appen, finns inte ens någon knapp att trycka på.
Redigerat av SRICE, 16 December 2011 - 12:31.
Postad 28 December 2011 - 08:53
http://www.youtube.c...d&v=SqemYmFx6ec
Redigerat av Unregistered31511, 28 December 2011 - 08:54.
Postad 02 January 2012 - 17:34
Om man köper en ny Nokia N9 nu, får man då senaste versionen av MeeGo eller behöver man uppdatera
Postad 03 January 2012 - 00:41
Priserna har sjunkit i några butiker så det verkar som så, vilket passar mig bra.Har Nokia sänkt priset på N9?
Har dock fortfarande inte köpt någon N9 ännu då ingen portat ScummVM till den. Har inte haft en mobil utan ScummVM i 5 år, och tänker inte gå tillbaka utan heller.
Postad 03 January 2012 - 20:51
Det går inte heller uppdatera facebook, twitter, kör, butik samt användarhandboken om jag inte gör en enhetsuppdatering.
Ska jag uppdatera? Jag är rädd att det kommer krångla, än så länge flyter allting på mumma.
Någon som vet hur man går bakåt en sida när man är i webbläsare?
I övrigt kan jag säga att detta är en underbar telefon, så vacker.
Postad 10 January 2012 - 16:51
Fick hem min N9 (4.000kr halebop.se abonnemang) igår och den rekommenderar att jag kör uppdatering av MeeGo till version 20.2011.40-4.339.2 storlek 215,3
Det går inte heller uppdatera facebook, twitter, kör, butik samt användarhandboken om jag inte gör en enhetsuppdatering.
Ska jag uppdatera? Jag är rädd att det kommer krångla, än så länge flyter allting på mumma.
Någon som vet hur man går bakåt en sida när man är i webbläsare?
I övrigt kan jag säga att detta är en underbar telefon, så vacker.
Så länge du uppdaterar via OTA (direkt i telefonen) så ska det inte vara några problem, men tänk inte ens tanken att göra det via Nokia Software Updater för då kan du va nästan säker på att du får problem som jag fick, eller en brickad telefon som många råkat ut för.
Min är helt värdelös just nu efter en misslyckad uppdatering, måste skickas in på service men jag måste lösa det med "lånetelefon" eftersom mitt micro sim inte funkar i min gamla N900
Redigerat av SRICE, 10 January 2012 - 16:54.
Postad 10 January 2012 - 21:34
Postad 14 January 2012 - 16:20
Ex:

Snyggt tycker jag då.
Länk: http://mynokiablog.c...terminal-app-2/
Redigerat av Unregistered31511, 14 January 2012 - 16:22.
Postad 17 January 2012 - 15:16
Inlägg bortplockat. Alla annonser tar vi i marknaden
Tack för visad hänsyn.
Har missat helt att det finns en marknadsdel, märkligt att jag inte sett den tidigare.
Ber om ursäkt och tackar för informationen!
Postad 18 January 2012 - 12:10
N9 kommer inte i vitt till sverige enligt Nokia. ILLA!
Skit-Nokia!!
Det tar emot att köpa en N9 när Nokia skiter så i sina kunder
Postad 18 January 2012 - 13:58
Postad 19 January 2012 - 21:21
precis, går väl att få hem en från finland men jag hade tänkt köpa med abonnemang isåfall och det blir ju svårt. kanske får bli en cyan istället. eller så väntar jag in något nyare som en uppföljare till N8:an...
Intresserad av en olåst och oöppnad N9 i cyan?
Postad 20 January 2012 - 12:48
Postad 25 January 2012 - 18:19
http://harmattan-dev...s_v02-6_en.html
http://harmattan-bug...ct=Platform SDK
Tyvärr inget som tyder på att telefonens problem med att växla mellan 3G och GSM nät skulle ha åtgärdats. Trist då jag tvingas skrota denna och försöka hitta något annat om så skulle vara fallet.
Hade gärna fortsatt använda N9:an då det är en strålande telefon och då det saknas vettiga alternativ just nu.
Att tvingas att köra telefonen i enbart GSM-läge bara för att slippa missa inkommande samtal är dock inget som fungerar i det långa loppet.
//j
Postad 30 January 2012 - 00:57
Fint program till N9:an är ju QuickBeer ifall man är en ölälskare
Postad 30 January 2012 - 02:00
SDL and PyGame available for MeeGo 1.2 Harmattan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
1 bild

Minhembio - Senaste nyheterna