Skickat 01 juli 2011 - 18:35
Dvdsidan Jul 1 2011, 17:05 skrev:
Grattis till bion. Riktigt fint.
Är det rappade / putsade väggar? Fint blev det iaf.
Hur stor duk kör du?
Mvh Niclas på biobygget.se
Är det rappade / putsade väggar? Fint blev det iaf.
Hur stor duk kör du?
Mvh Niclas på biobygget.se
Filtat tror jag det heter, är gjort med en sån skurbräda som det siter orange ganska grov gummisvamp på.
strukturen döljer ganskabra att väggarna är ojämna i sig.
Dukens storlek:
292,5 x 124,5cm
med projektorn i 16:9 läge 100"
med projektorn i 2,35:1 125"
PERSSA Jul 1 2011, 17:23 skrev:
Mycket snyggt, hur är ljudet hos dig med sådana väggar?
Ljudet är helt okej, bakreväggen är reglad/osb/gips sen har jag ju innertaket och heltäckningsmattan.
Dock har jag ett Klappecho mellan sidoväggarna, står man upp så absorberar taket ekot men ju lägre man lysnar ju mer blir det. och värst om man sitter på golvet.
Projektorduken sitter 40cm ut från främre väggen så där har jag lite utrymme för dolda akustikåtgärder.
dock vet jag inte riktigt hur jag skall göra.
Har XTZ Analyzern men jag har inte mät upp fullrange än och sett om det är vid nån speciel frekvens än.
Mätte subbarna med XTZan har en basresonans vid 57Hz glömde dock mäta efter Adysseskorrigeringen hur mycket den klarade att trycka ner av den frekvensen.
Dock sjönk efterklangen en del när jag mätte o hade båda subbar igång jämfört med bara en.
Skickat 09 januari 2012 - 14:18
Nattlorden 09 januari 2012 - 13:25 skrev:
Trevligt att kunna hjälpa Tomten lite på traven. 
Ja man kan ju säga att du hjälpte till att det blev av och jag hjälpte tomten o bära hem det.
och eftersom jag "fick" det av tomten har jag ju problem med att hitta på nåt o köpa för mina pengar
Tjänade pengar på mitt reciver byte så det skulle räcka till antingen en Oppo BD93 eller ett Audysses Pro kit
dagens ilandsproblem
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
25 bilder
5 annonser
10 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?