Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bioshock Infinite

299 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
BioShock Infinite (PC) (PC-spel) 8 8,69 (12) 40:-
BioShock Infinite (PS3) (PlayStation 3-spel) 8 7,09 (10) 179:-
BioShock Infinite (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 6 (0) 249:-

#1

Postad 09 juli 2011 - 00:33

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
E3-demon på 15 minuter släpptes häromdagen. Beskåda och bli hänförda!

http://www.youtube.com/watch?v=kEBwKO4RFOU

Filmen och en intervju med Ken Levine finns även på Gametrailers.com.

Redigerat av zxcv, 19 januari 2012 - 19:45.


#2

Postad 09 juli 2011 - 11:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Finns risk för att jag köper det här. Jag tycker de två första spelen hade en sådär spelmotor med sina trötta strider, men atmosfären, storyn och miljöerna var toppklass.

#3

Postad 09 juli 2011 - 11:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Bara spelat första spelet och det var helt fantastiskt. Har tvåan liggandes hemma och ska spela det snart.
Infinte är så givet det kan bli. Måste ha det.

#4

Postad 09 juli 2011 - 15:23

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Fy fan va coolt. Det här ska jag ha. Atmosfären i ettan är det bästa jag varit med om, synd bara att de inte gjorde så mycket mer av spelet än en FPS. Färre vapen och abilities, mer story och lika mycket atmosfär, det är vad jag vill ha.

#5

Postad 24 juli 2011 - 19:51

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Första spelet var helt magiskt. Bland det bästa jag har spelet. Tvåan, jag vet inte... Blev tröttsamt. :) Och 3:an ser ut att ha samma grafikmotor som första spelet från 2007. Skojar dom?

#6

Postad 24 juli 2011 - 23:46

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Första spelet var helt magiskt. Bland det bästa jag har spelet. Tvåan, jag vet inte... Blev tröttsamt. :) Och 3:an ser ut att ha samma grafikmotor som första spelet från 2007. Skojar dom?

Inte så konstigt då den är beprövad till konsollerna. Är ingen nyhet att det är de som dikterar villkoren för tillfället.

#7

Postad 25 juli 2011 - 13:05

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Inte så konstigt då den är beprövad till konsollerna. Är ingen nyhet att det är de som dikterar villkoren för tillfället.


The Witcher 2 och Bf3 kommer också till konsol men presterar en helt annan grafik, så släpp de där korkade ****** argumenten...
Anledngen till att de kör på samma motor är enkel, det är billigare än att göra en ny, speciellt då spelare över lag föredrar att ha spel med lägre systemkrav då det når en större marknad. DE största utvecklarna på PC fronten (Valve, Blizzard) har ju grafik i stil med Wii, eller snäppet bättre.

#8

Postad 25 juli 2011 - 17:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nja. Witcher å BF3 kommer inte se så mycket bättre ut de heller. Man kan inte göra så mycket med 256MB grafikminne.

Bioshock 1 såg skitbra ut så det gör inte ett dugg att Infinate ser likadant ut.

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 juli 2011 - 17:52.


#9

Postad 25 juli 2011 - 19:36

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

The Witcher 2 och Bf3 kommer också till konsol men presterar en helt annan grafik, så släpp de där korkade ****** argumenten...
Anledngen till att de kör på samma motor är enkel, det är billigare än att göra en ny, speciellt då spelare över lag föredrar att ha spel med lägre systemkrav då det når en större marknad. DE största utvecklarna på PC fronten (Valve, Blizzard) har ju grafik i stil med Wii, eller snäppet bättre.

Du nämner två spel av väldigt många. Bara för att du inte håller med behöver du inte kalla mina argument för korkade kombinerat med någon fin svordom. Det är ett diskussionsforum som är till för att diskutera spel i. Blir svårt att få igång diskussioner när man beter sig som du gör i det här fallet genom att direkt slå ner andras argument och se dina egna som skrivna i sten.

#10

Postad 25 juli 2011 - 22:45

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Fast frågan är om BF3 verkligen är så himla snyggt, i jämförelse med BC2. Jag hade hoppats på en stor skillnad grafikmässigt, men jag tycker bara fysiken är bättre - inte detaljrikedomen...

#11

Postad 26 juli 2011 - 01:53

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Du nämner två spel av väldigt många. Bara för att du inte håller med behöver du inte kalla mina argument för korkade kombinerat med någon fin svordom. Det är ett diskussionsforum som är till för att diskutera spel i. Blir svårt att få igång diskussioner när man beter sig som du gör i det här fallet genom att direkt slå ner andras argument och se dina egna som skrivna i sten.


Jag visste inte att "beundrarpojke" på engelska var en svordom, i så fall är ju detta forum mer känsliga än bungie och de är kända för sin strikta nät-censur. Å andra sidan är yttrandefriheten överskattad, eller hur? :)
Alltså hade du helt fel med "svordom"...

Sedan får du stå ut med mothugg i en diskussion, så är det ute i verkliga livet. Sedan tycker jag personligen inte att du gav något att kalla diskussionsunderlag, bara din egen åsikt som jag personligen tycker är väldigt färgad, men det är inte direkt ovanligt.
Kom med en respons istället, eller var det så att jag hade rätt och träffade en öm tå?
Tycks onekligen så då det enda du försöker göra är att misskreditera mitt inlägg och helt skippa den diskussion du påstår dig söka, inte så skickligt imo.

#12

Postad 26 juli 2011 - 03:15

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Jag visste inte att "beundrarpojke" på engelska var en svordom, i så fall är ju detta forum mer känsliga än bungie och de är kända för sin strikta nät-censur. Å andra sidan är yttrandefriheten överskattad, eller hur? :)
Alltså hade du helt fel med "svordom"...

Sedan får du stå ut med mothugg i en diskussion, så är det ute i verkliga livet. Sedan tycker jag personligen inte att du gav något att kalla diskussionsunderlag, bara din egen åsikt som jag personligen tycker är väldigt färgad, men det är inte direkt ovanligt.
Kom med en respons istället, eller var det så att jag hade rätt och träffade en öm tå?
Tycks onekligen så då det enda du försöker göra är att misskreditera mitt inlägg och helt skippa den diskussion du påstår dig söka, inte så skickligt imo.

Förstår inte vad som gör mig till en fan--boy i mitt påstående. Irrational har använt sig av unreal engine ända sedan bioshock 1 och är vana med den. De vet att den funkar bra till konsollerna och pc.

Många spel utvecklas främst till konsoll och portas sedan till pc och därför har den grafiska utvecklingen i spelvärlden saktats ner jämfört med hur det var innan konsoller blev så favoriserade av många utvecklare. Capisce.

#13

Postad 27 juli 2011 - 18:41

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Någon som vet om de kör multiplayer i detta spel också? Eller kanske en co-op kampanj eftersom de verkar vara 2 "huvudpersoner"?:)

#14

Postad 27 juli 2011 - 19:03

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Någon som vet om de kör multiplayer i detta spel också? Eller kanske en co-op kampanj eftersom de verkar vara 2 "huvudpersoner"?:)

De (Ken Levine) har sagt att de endast kommer lägga till multiplayer om de känner att det passar och tillför något unikt till spelet. Fokus ligger på singerplayerupplevelsen.

#15

Postad 27 juli 2011 - 23:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

De (Ken Levine) har sagt att de endast kommer lägga till multiplayer om de känner att det passar och tillför något unikt till spelet. Fokus ligger på singerplayerupplevelsen.


Bra. Multiplayer i tvåan var tydligen totalt värdelöst.

#16

Postad 19 januari 2012 - 14:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ett hardcore-läge i Bioshock Infinite, intressant.






Irrational Games Announces 1999 Mode in BioShock® Infinite

Gamers face permanent consequences of their in-game decisions in unforgiving new mode

New York, NY – January 19, 2012 – 2K Games announced today that BioShock® Infinite from Irrational Games will feature a new form of play- the 1999 Mode, designed to challenge players in a variety of ways – each requiring substantial commitment and skill development.

1999 Mode is a way of playing designed for gamers who long for the days of games that demanded more of the player. It will include tweaks and features that BioShock fans will not experience in a standard play-through of BioShock Infinite, no matter the difficulty level.

“We want to give our oldest and most committed fans an option to go back to our roots,” said Ken Levine, Creative Director of Irrational Games. “In 1999 Mode, gamers face more of the permanent consequences of their gameplay decisions. In BioShock Infinite, gamers will have to sweat out the results of their actions. In addition, 1999 Mode will demand that players pick specializations, and focus on them.

“I’m an old school gamer. We wanted to make sure we were taking into account the play styles of gamers like me. So we went straight to the horse’s mouth by asking them, on our website, a series of questions about how they play our games. 94.6 percent of respondents indicated that upgrade choices enhanced their BioShock gameplay experience; however, 56.8 percent indicated that being required to make permanent decisions about their character would have made the game even better.”

In addition to these permanent decisions, 1999 Mode will feature demanding weapon, power, and health management. The mode also takes a much harder stand on player respawning, sending the gamer directly to a “Game Over” screen if he or she lacks the resources to be brought back to life. It’s not for the faint of heart.

#17

Postad 19 januari 2012 - 19:50

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Ett hardcore-läge i Bioshock Infinite, intressant.

Låter väldigt lovande! Vita Chambers i ettan var ingen bra designidé, de gick att stänga av efter någon patch men då hade jag redan spelat igenom det.

Det är nästan farligt att ha så höga förväntningar som jag har men känns som om Irrational inte kommer göra mig besviken. Borde väl utannonseras ett releasedatum snart eller håller de inne på det till E3?

#18

Postad 20 januari 2012 - 10:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Gissar på att det släpps i höst

#19

Postad 01 mars 2012 - 22:03

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Europasläpp 19 oktober, 16 oktober i Nordamerika. Höstens hetaste spelsläpp?

#20

Postad 27 mars 2012 - 13:26

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
Det här kommer bli så grymt. spelar om ettan nu och sen blir det tvåan.

#21

Postad 09 maj 2012 - 16:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Europasläpp 19 oktober, 16 oktober i Nordamerika. Höstens hetaste spelsläpp?

Inte nu längre, det är försenat till 26 februari 2013 :)

#22

Postad 09 maj 2012 - 17:22

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
NNNNnnooooooooooooooooooooooooooooooo


:(

#23

Postad 09 maj 2012 - 19:02

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Inte nu längre, det är försenat till 26 februari 2013 :)

Yes, tråkigt men kommer bli ett bättre spel i slutändan. Råder ingen spelbrist för mig så jag kan gott vänta ett halvår extra.

#24

Postad 09 maj 2012 - 19:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Precis mina tankar.

#25

Postad 10 maj 2012 - 11:48

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
jag minns inte sist det rådde spelbrist iofs...

#26

Postad 10 maj 2012 - 17:27

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

jag minns inte sist det rådde spelbrist iofs...

Förstår att det kan bli så när man till och med spelar spel som Blades of Time. :P

#27

Postad 14 oktober 2012 - 20:01

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Spelar första Bioshock. Det har blivit liggandes i några år, men nu var det dags. Men jag blir så tagen av miljöerna ibland så jag får ångest.
Syrran som är 33 år gammal fick spela några minuter på första banan och det slutade med att hon kastade iväg kontrollen i panik.

#28

Postad 14 oktober 2012 - 20:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Första Bioshock är bland det bästa jag ngnsin spelat. Har 2an men av ngn anledning har jag aldrig spelat det. Borde göra det.

#29

Postad 14 oktober 2012 - 20:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Borde du absolut göra även om det inte är lika bra som originalet. Först om du inte gjort det ska du lira System Shock 2. Mer hardcore och i mina ögon ännu snäppet bättre än Bioshock.

#30

Postad 15 oktober 2012 - 04:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Det har tagit tid för mig att samla modet inför första Bioshock.

Det är inte varelserna i sig som skrämde livet ur mig, utan det var tanken på en suggestiv, drömlik men också övergiven plats där allt gått åt fanders. Påminner lite grand om Stanley Kubriks "The Shining", och stundtals får jag även David Lynch-vibbar. Miljöerna är klart 50-tals inspirerade, men alla platser dryper av melankoli blandat med vansinne, det var nog det som fick med att många ggr lägga ned kontrollen: blev deprimerad och allt kändes bara kusligt.

Bioshock Infinite känns bara mer flippat, antar att jag måste samla lite mod där också. Utifrån alla videos känns detta lite mer som en "våldsam-hallucinogen-Alice i underlandet saga".

#31

Postad 15 oktober 2012 - 09:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Blev du deprimerad av Bioshocks miljöer. Wow jag blev bara lycklig :)
Särskilt skrämmande tycker jag inte Bioshock var men är månne härdad. Det var en sak jag var lite besviken på att det inte hade samma täta atmosfär som System Shock 2.

#32

Postad 15 oktober 2012 - 17:30

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Mnjaaa - jag har samlat på skräckfilm när jag var yngre

Men miljön slår an en sträng i mig eftersom den känns så kuslig, ödelagd och framförallt klaustrofobisk. Det är inte monstren som skämmer mig, utan musik och miljö.

- Ångest Buffy, ångest!

#33

Postad 16 oktober 2012 - 12:32

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Det har tagit tid för mig att samla modet inför första Bioshock.

Det är inte varelserna i sig som skrämde livet ur mig, utan det var tanken på en suggestiv, drömlik men också övergiven plats där allt gått åt fanders. Påminner lite grand om Stanley Kubriks "The Shining", och stundtals får jag även David Lynch-vibbar. Miljöerna är klart 50-tals inspirerade, men alla platser dryper av melankoli blandat med vansinne, det var nog det som fick med att många ggr lägga ned kontrollen: blev deprimerad och allt kändes bara kusligt.

Bioshock Infinite känns bara mer flippat, antar att jag måste samla lite mod där också. Utifrån alla videos känns detta lite mer som en "våldsam-hallucinogen-Alice i underlandet saga".

Bioshock är det bästa spelet jag spelat i kategorin fascinerande och stämningsfylld miljö. Deprimerande tycker jag inte alls att det är. Jag tycker det är fascinerande, mytiskt och dunkelt. Det liksom vibrerar av ruvande hemligheter och faror. Ungefär som när Indiana Jones hittar underjordiska tempel fast med mer människoöden i 50-talsmiljö.

#34

Postad 16 oktober 2012 - 15:12

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Tycker också det är mer mystiskt och fascinerande. Storyn kan vara lite deprimerande däremot. Blir definitivt att läsa boken någon gång, som utspelas innan Bioshock 1 och berättar hur Rapture kom till.

#35

Postad 17 oktober 2012 - 05:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Spelet har för fascinerande miljöer för att uppfattas som linjärt, spännande - absolut. Men jag får knappast "feel-good" vibbar av Bioshock. Tror även att mycket av färgsättningarna spelar roll. Tror att Bioshock Infinite kommer vara lite lättare för själen att spela. Inte lika mycket av den klaustrofobiska känslan, att vara utelämnad under vatten.

#36

Postad 17 oktober 2012 - 08:30

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Tror absolut Infinte kommer bli bra men lika bra som första BioShock tror jag inte det blir.
Dom verkar iofs hittat tillbaka en del till den bakomliggande ideologin och det var det jag blev så krokad på när jag lirade ettan :wub:

#37

Postad 17 oktober 2012 - 12:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Men om du tar bort att du vet att du är instängd under vatten då är månne inte Bioshock särskilt tryckande. Alltså färgsättningen i Bioshock är ju så varm och gosig som den någonsin kan bli. På vilket sätt är den inte feel good. Det enda som saknas är dagsljus. Totala motsatsen till kall och hård och fuktig vilket ju egentligen borde va miljön för undervattensstationer kan man tycka.

Infinite borde rimligtvis va mindre klaustrofobisk. Måhända satsar de på en mer öppen spelvärld eller så gör de tvärtom och gör den än mer korridorlik. Skulle tro att vi får långt fler osynliga väggar att springa in i :)

Tror nog att det kan va lika bra men kommer nog inte emottas lika bra. Bioshock ligger lite för nära. Många som kört Bioshock har inte kört System Shock 2 vilket skadade Bioshock en del för min del då jag visste att det gick att göra vissa saker bättre. Bioshock är lite mainstreamat.

#38

Postad 19 oktober 2012 - 20:34

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Would you kindly not make this game? Bioshock är bland det bästa jag har spelat. Bättre musik, stämning story och dialog finns inte! Men Bioshock 2 var en besvikelse och detta känns alldeles för långt ifrån första spelet.

#39

Postad 20 oktober 2012 - 08:43

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Spela det inte då! Bioshock 2 gjordes av en annan studio så det är inte konstigt att det var annorlunda.

#40

Postad 21 oktober 2012 - 14:31

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Helt missat detta - med tanke på att jag kikade hela E3-demot på femton minuter får nog detta ses som ett givet köp!

#41

Postad 21 oktober 2012 - 16:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
På tal om detta spelet så kom en trailer idag, release 26 februari.

http://loading.se/ne...hp?pub_id=21909

#42

Postad 21 oktober 2012 - 22:12

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Skönt gung - kan nog bli en förhandsbokning av detta vilket inte tillhör vanligheterna nuförtiden ;)

#43

Postad 31 januari 2013 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ny trailer:

http://www.youtube.c...h?v=vRjNMQZ1qBk

#44

Postad 01 februari 2013 - 00:13

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Release 26:e mars nu enligt senaste trailern.Väldigt snyggt och väldigt Bioshock vad det verkar!

#45

Postad 03 februari 2013 - 14:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Måste spela detta spel på min nya 46"

#46

Postad 05 februari 2013 - 22:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Kan nån förklara för mig hur det ligger till med songbird edition. Kommer den till Europa med? Och var kan man isåfall beställa den för ett vettigt pris?

#47

Postad 06 februari 2013 - 03:53

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Halvny trailer, väldigt bra gjord.

Som yt-kommentarerna säger, titta i 240p för bättre stämning.

http://youtu.be/9tMjyGJdzwk

Redigerat av zxcv, 06 februari 2013 - 04:00.


#48

Postad 06 februari 2013 - 11:22

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Kan nån förklara för mig hur det ligger till med songbird edition. Kommer den till Europa med? Och var kan man isåfall beställa den för ett vettigt pris?

Av prisjakt att döma så kommer iaf webhallen ta in songbird ed för 1500

#49

Postad 16 februari 2013 - 20:12

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Ny låtsasdokumentär, den här gången om Songbird.
http://www.youtube.c...FD4E3605ACEDD8C

#50

Postad 20 februari 2013 - 08:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har förbeställt detta spel från CDON

Skall blir grymt att spela på min nya tv!

:wub:

Vad jag främst ser fram emot är att slippa de lätt klaustrofobiska stämningarna som jag får av första Bioshock.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.