Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

B&W C5

21 svar i tråden
B&W C5 (Hörlurar) 3 9 (5) 1 274:-

Skickat 02 augusti 2011 - 00:07

Såg att B&W har släppt nya in-ear-hörlurar. De ser grymma ut och har mic och kontroll med volymknapp till iPhone. Har tidigare varit inne på att skaffa Jayz-lurarna, men dessa verkar vara en värdig konkurrent. C5 är dessvärre mer än dubbelt så dyra, men ljudet är förhoppningsvis mycket bättre. Är det någon som har provlyssnat dessa (säljs på hifi-klubben osäker om dom fått in dom än)...

http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbe...orlur_svart.htm

Ska försöka hinna åka in och prova dem i veckan om jag hinner så ska jag skriva vad jag tycker.

Lite mer objektiv beskrivning:
http://www.audioholics.com/reviews/speaker...-wilkins-c5-pre

Det här inlägget har ändrats av d2eefs 02 augusti 2011 - 00:12

Skickat 02 augusti 2011 - 09:31

De trillar inte in förrän i början av september.

EDIT: Du ringde inte precis in till Malmö butiken? :( (kl 10.30)

Det här inlägget har ändrats av eRensson 02 augusti 2011 - 09:32

Skickat 05 augusti 2011 - 12:43

Hej,
Jag hittade en recension av dessa hörlurar.

http://www.pcmag.com...,2389372,00.asp

4.5/5 ser lovande ut!

Någon som vet om de går att importera dessa från någon webb butik i England?

Skickat 28 september 2011 - 03:57

Liten bump.

Är det någon som prövat dessa än?

Skickat 01 oktober 2011 - 15:42

Köpte dessa idag, ska tydligen spelas in i 24-48 timmar enl. säljaren och hifi&musik's test.

Första intrycket är dock positivt! :) De sitter som en smäck och låter ruggigt bra. Kopplas mot min iPhone4. Rätt mycket diskant dock, får se om det ändras efter de spelats in ett tag. Finns även en hel del bas!

Skickat 25 oktober 2011 - 18:49

24timmar eller 24 dagar? I vilket fall så är det dax för en recention! Jag har ett par jayz lurar idag som jag är riktigt missnöjd med. Letar efter ersättare..

Skickat 25 oktober 2011 - 20:28

Sorry buddies för sent svar... :/

Yes, fortfarande mkt nöjd - de sitter fortfarande som gjutet trots att jag springer en hel del med dem.

Till ljudet: tycker helt klart både bas o diskant har börjat kontrollera sig bättre. Upplever inte dem för "vassa" i diskanten som jag tyckte i början. Spelar man musik i bra kvalitet så känner man verkligen igen b&w ljudet som iaf jag personligen tycker mycket om.

Volymknappen kan jag dock tycka är lite okänslig, dvs inte svarar direkt. Men det kan ev vara enbart på mitt exemplar.

Skickat 25 oktober 2011 - 21:59

brukar väl gälla alla iphone-headsets då de måste följa en given standard? Tror inte det finns något svängrum för individuella funktioner eller specifikationer nästan alls förutom kvaliteten på själva mikrofonen och utseendet på sjävla knapparna.

Tycker lurarna ser ganska hemska ut, men ljudmässigt verkar de ju lovande!

Skickat 26 oktober 2011 - 05:10

Jag har främst tänkt använda dom på jobbet, dvs mycke prata i telefon och en del musik. Hur upplever du att andra hör dig? Behöver du hålla upp micen mot munnen, antar att den sitter vid volymknapparna. Hur bra hörs du när du är i bullriga miljöer? Blåser ute?

Ot, efter att ha läst hela High end tråden så lutar det åt ett par Denon d2000 för musik-hemma-i-soffan-läget.

Skickat 26 oktober 2011 - 06:55

Visa inläggmsninja 25 oktober 2011 - 21:59 skrev:

brukar väl gälla alla iphone-headsets då de måste följa en given standard? Tror inte det finns något svängrum för individuella funktioner eller specifikationer nästan alls förutom kvaliteten på själva mikrofonen och utseendet på sjävla knapparna.

Tycker lurarna ser ganska hemska ut, men ljudmässigt verkar de ju lovande!

Absolut, men ska förtydliga - det är speciellt "höja" knappen som inte "fysiskt" klickar till. Men som sagt, kan juh vara mitt exemplar only.

Skickat 26 oktober 2011 - 07:03

Visa inläggsoundb 26 oktober 2011 - 05:10 skrev:

Jag har främst tänkt använda dom på jobbet, dvs mycke prata i telefon och en del musik. Hur upplever du att andra hör dig? Behöver du hålla upp micen mot munnen, antar att den sitter vid volymknapparna. Hur bra hörs du när du är i bullriga miljöer? Blåser ute?

Ot, efter att ha läst hela High end tråden så lutar det åt ett par Denon d2000 för musik-hemma-i-soffan-läget.

Har inte hört micken från andra änden själv, men de jag pratat med har inte klagat och jag håller inte upp micken mot fejan. Men ska testa det när jag kommer hem ikväll (lovar, kommer inte ta en månad ;)).

De har juh en "halvöppen" konstruktion, trots att de är plugin - men de tätar som om de vore helt slutna - dvs de släpper inte in mycket ljud ifrån omgivningen. Dock så kan de "höras" utåt rätt bra pga av detta om man spelar riktigt högt. I mer normal volymnivå så släpper de inte ut mycket ljud alls.

Skickat 26 oktober 2011 - 07:14

Haha tack.

Har man en dålig mic brukar folk va noga att berätta det. Gärna två tre gånger under samtalet..
Låter som en riktigt bra lur, får åka och provlyssna någonstans!

Skickat 30 oktober 2011 - 18:02

Funkar dessa på Samsung Galaxy S2?
Hur går det med testet newlund :)

Skickat 30 oktober 2011 - 21:15

galaxy s2 funkar som de flesta HTC.-modellerna gör på ihpone-headsets: bara svarsknappen fungerar, inte volymreglagen.

Skickat 30 oktober 2011 - 23:46

Det kan man ju leva utan.

Skickat 05 november 2011 - 22:03

Visa inläggAntec 30 oktober 2011 - 18:02 skrev:

Hur går det med testet newlund :)

sorry lad!! :)

helt ok mic, jag hörde min sambo utan problem när hon var ute o sprang här om kvällen :)

fortfarande kanonnöjd med ljud och att de sittter fast ordentligt.

minus är som jag nämnt ovan, okänslig volym knapp - både upp o ner.

Skickat 21 december 2011 - 23:23

Jag drog ner till min lokala Hifi-klubben butik och provlyssnade hörlurarna och oj vilket fantastiskt ljud. Jag jämförde med Denon AH-C710 och B&W C5 har tveklöst mycket bättre ljudkvalité. Blir nog ett köp efter jul!

Skickat 30 december 2011 - 22:11

köpt ett par och har inga som helst funderingar på att byta...bäst, bäst bäst....basen kan skrämma i början men den jämnar ut sig samt att diskanten blir lite mjukare efter inspel. typiskt B&W ljud...och massor med bas kvar...man behöver inte spela dånade högt heller, det blir bra effekt utan hög volym....SWEET! loppen runt örat vänjer man sig vid ganska snabbt, reseväskan sådär men vem bryr sig ...

for all U B&W lovers out there, its a must!

Skickat 03 augusti 2012 - 20:57

Funderar på att köpa dessa till min iphone 4s och undrar bara om det går att byta låt med heandsfreeknapparna på sladden? Tycker det är lika viktigt som att kunna ändra volym.

Måste bara tillägga att jag hellre väljer Dali än B&W när det gäller högtalare, men nu när de gäller hörlurar så kanske det funkar (till alla B&W fanboys som verkar skrivit här ;) )

Skickat 04 augusti 2012 - 18:35

Vad är det för skillnad mellan dessa och P5, P3? Är C5 bättre än P5, P3?

Skickat 12 augusti 2012 - 20:16

Visa inläggGalenskapare 04 augusti 2012 - 18:35 skrev:

Vad är det för skillnad mellan dessa och P5, P3? Är C5 bättre än P5, P3?
C5 är in ear, P3 och P5 är on ear...

Skickat 13 augusti 2012 - 10:46

Visa inläggsistabossen090 03 augusti 2012 - 20:57 skrev:

Funderar på att köpa dessa till min iphone 4s och undrar bara om det går att byta låt med heandsfreeknapparna på sladden? Tycker det är lika viktigt som att kunna ändra volym.

Måste bara tillägga att jag hellre väljer Dali än B&W när det gäller högtalare, men nu när de gäller hörlurar så kanske det funkar (till alla B&W fanboys som verkar skrivit här ;) )

det går alltid att byta låt med knapparna på alla headsets som är märkta med iphone/ipod/pad då de måste ha exakt samma standard, och även om du använder headsets som är androidmärkta om de är någorlunda nya.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Riktigt läckra blev dom på Memento stativen ;)
    Hifi_Perka
    2013-05-25 00:42:26
  • Bättre än så här blir det inte :P
    Hifi_Perka
    2013-05-25 00:36:08
  • Här har jag monterat de två duklagrena i fästskenan.
    Mistermister
    2013-05-24 22:15:30
  • Jag satte först fast ramen med ståltråd
    Mistermister
    2013-05-24 22:14:09
  • Nu är dukramen på plats
    Mistermister
    2013-05-24 22:12:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.