Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för Rage

37 svar i tråden

Skickat 05 oktober 2011 - 20:34

Jag måste bara varna för största epic failen ngnsin. Om ni har ett ATI grafikkort så köp inte den här smörjan för det är totalt ospelbart. Värsta tearingen ngnsin.
Och inte nog med det. Texturerna på nära håll ser ut som ngt från 95. Gonatt, lägg ner ID!

ID Software borde skämmas att släppa sånhär jävla dynga. De ska nog hålla sig till konsollspel i fortsättningen för PC kan de tydligen inte göra spel till längre.

Det här inlägget har ändrats av radiozo 05 oktober 2011 - 20:45

Skickat 05 oktober 2011 - 21:52

• Kim
  • Användare

• 199 inlägg
hahaha
uppjagad?

Skickat 05 oktober 2011 - 22:06

Oh tur att man ska köpa det till Xbox!

Skickat 05 oktober 2011 - 22:19

Förstår inte att alla tycker att Rage är så dåligt spel samtidigt som spelrecensenter hyllar spelet.

IGN nämner ingenting om dåliga texturer, snarare tvärt om:

Citat

The PC version is prettier, but the difference between console and PC isn't as pronounced as with many other titles.

IGN påpekar dock ett problem, men jag antar att alla redan testat att uppdatera drivrutinerna, det är ju någon man lär sig när man installerar ett OS för första gången.

Citat

If you haven't bothered to update your drivers, especially if you're using an AMD card, you can expect a visual catastrophe when first loading up the game. Textures pop in and out of existence with alarming frequency and the framerate is abysmal even with powerful hardware, making the game really difficult to enjoy. I played using a GTX 580 and a Radeon 5870 on different systems, and eventually managed to get both cards to run the game very well. I strongly recommend installing this AMD driver update if you're using a Radeon card, and downloading these beta drivers through Nvidia if you're using a GeForce card. After tweaking, Rage runs smoothly and texture pop-in is minimal.

Dom säger också:

Citat

With everything working properly, the amount of detail built into Rage is staggering. It's easy to be overwhelmed with awe at the sight of rocky canyon walls that never seem to repeat and the meticulously designed and animated character models.
Det är dock ett fåtal gamers som tycker att det är ett bra spel. Är detta det ultimata beviset på att recensenter mutas, eller har en generation gamers glömt bort vad drivrutiner är till för?

Edit: På metacritic hittar ni en sammanfattning av recensionerna som finns. Recensenter snittar på 85/100, medan spelare snittar på 3,4/10 just nu.
http://www.metacritic.com/game/pc/rage

Skickat 05 oktober 2011 - 22:53

Det är inte riktigt så enkelt som att bara ladda ner nyaste drivrutinerna. Kolla lite trådar på steamsforum :)

Det största problemet är att det inte finns några grafikinställningar överhuvudtaget i spelet. Det enda man kan ställa in är AA och upplösning. Allt annat får man force'a med en skum configfil som man själv måste hacka ihop.

Det är vansinnigt snyggt på avstånd men när man går nära ngt så ser det ut som ett spel från 97 eller så. Texturerna har en mycket varierande kvalitet enligt de screenshots å filmer jag sett.

Jag tänkte skaffa detta senare i veckan men det blir att avvakta tills de släppt nån patch som fixar problemen på PC.
Att skylla på drivrutiner är dåligt. Det är inte bara det som är problemet.

Skickat 05 oktober 2011 - 23:00

Visa inläggradiozo 05 oktober 2011 - 22:53 skrev:

Det största problemet är att det inte finns några grafikinställningar överhuvudtaget i spelet. Det enda man kan ställa in är AA och upplösning. Allt annat får man force'a med en skum configfil som man själv måste hacka ihop.

Det är vansinnigt snyggt på avstånd men när man går nära ngt så ser det ut som ett spel från 97 eller så. Texturerna har en mycket varierande kvalitet enligt de screenshots å filmer jag sett.

Jag tänkte skaffa detta senare i veckan men det blir att avvakta tills de släppt nån patch som fixar problemen på PC.
Att skylla på drivrutiner är dåligt. Det är inte bara det som är problemet.

Angående grafikinställningarna så verkar det väl vara en haffsportering från en konsolversion. Lite trist förstås, men ingen dealbreaker förutsatt att det flyter på bra och är snyggt. Jag tror dock inte man ska döma ut hela spelet på grund av lite problem med grafiken. Dessutom tycker jag ändå det verkar lite skumt att det är så pass stor skillnad mellan recensenternas och spelarnas uppfattning av spelet. Jag ska nog köpa det till 360 eller PS3 iaf, känns som ett spel jag vill njuta av på projjen.

Hoppas att dom åtgärdar problemen, jag tror faktiskt att det är ett riktigt bra spel. Jag kan inte tycka illa om id efter Quake och Doom, det går bara inte.

Skickat 06 oktober 2011 - 00:16

Jag brukar tycka att ars-technicas omdömen är trevligare då de faktiskt inte ger poäng, men omdöme skip säger en hel del.
http://arstechnica.c...-ever-gamed.ars

Skickat 06 oktober 2011 - 07:58

Snygga rör hahaha

http://i.imgur.com/UoJ0r.jpg

Skickat 06 oktober 2011 - 13:01

Visa inläggradiozo 06 oktober 2011 - 07:58 skrev:

Snygga rör hahaha

hahaha vad grymt snyggt det var..Doom alltså hahah :) hur sjutton kan dom göra så dåliga texturer i ett spel.

Skickat 06 oktober 2011 - 15:46

Snygga rör hahaha

Helt galet

Skickat 06 oktober 2011 - 15:54

Snygga rör hahaha

Är det fär verkligen till PC?! Jisses!! :blink:

Skickat 06 oktober 2011 - 17:12

Ser likadant ut på konsol. Texturerna är inte direkt spelets styrka så här 1.5 timme in i spelet. De laddas även in synligt rätt ofta. Vapnen som fienderna haft försvinner när man dödat dem (blir till sand och sjunker in i marken typ). Men drawdistance är å andra sidan bättre än i de flesta spel.

Snackar om konsol nu alltså.

Första intrycket är att det är väldigt enkelt men det kanske blir svårare. Spelar på hard (finns nightmare) och man kan springa runt och döda med knytnävarna rätt mycket.

Skickat 06 oktober 2011 - 19:11

Vilken konsol spelar du på Zoiler?. Själv sitter jag & spelar på en ps3a. Har också runt 2 timmar in. Intrycken änsålänge är positiva. Nackdelen är ju som dem nämnt i tråden, texturerna. I början märkte jag inget. Vart dock lite tydligare lite senare in i spelet. Fokuserar man på själva spelandet är det inte så farligt & jag kan faktiskt njuta av ett bra spel som jag tycker det är såhär långt in i det. Ljudet & spelmekaniken känns i övrigt väldigt bra.

Skickat 06 oktober 2011 - 19:19

Hmm verkar som det är PC versionen som har alla problemen. Märks att konsollerna varit huvudspåret och inte PC-versionen.

Skickat 06 oktober 2011 - 20:35

Visa inläggadude 06 oktober 2011 - 19:11 skrev:

Vilken konsol spelar du på Zoiler?. Själv sitter jag & spelar på en ps3a. Har också runt 2 timmar in. Intrycken änsålänge är positiva. Nackdelen är ju som dem nämnt i tråden, texturerna. I början märkte jag inget. Vart dock lite tydligare lite senare in i spelet. Fokuserar man på själva spelandet är det inte så farligt & jag kan faktiskt njuta av ett bra spel som jag tycker det är såhär långt in i det. Ljudet & spelmekaniken känns i övrigt väldigt bra.
Spelar på 360. Har inte plats att installera =P.

Är väl försiktigt positiv än så länge. Kollar man på kritiken hittills så är det väldigt blandad kritik. De som hyllar det mest är ju helt sanslöst överdrivna:

Rage looks like a launch title for whatever system Xbox is planning for us next. I still can't believe my six year old Xbox 360 is capable of delivering the graphics and the gameplay I've been enjoying for the past week. Rage is much more than just the best FPS experience I've had in 2011; it is a pivotal and redefining moment for the future of game design that will push your console further than anyone though it could go. You don't want to miss this.

Tycker dock som sagt det är rätt bra hittills. Inget revolutionerande men gediget. Racingen är dock helt värdelös, förstår inte varför man tagit med det alls.

Skickat 07 oktober 2011 - 06:14

Snygga rör hahaha

Nu blir jag orolig på allvar, hur kan det ha blivit så här? Är det verkligen så här på xboxen också?!
Ni som spelat det på konsol, påverkar detta spelupplevelsen?

Skickat 07 oktober 2011 - 07:39

det är ju helt otroligt att recensionerna varierar så hårt.
vissa säger att det är det vackraste spelet hittills och krossar crysis 2 (nu pratar jag om konsoll).
vissa säger att det ser förjävligt ut.

vissa tycker det är ett grymt bra spel, vissa tycker det är skitdåligt.

recensioner brukar ju faktiskt inte vara SÅ pass olika (i alla fall om man räknar bort dead island-recensionerna).

Skickat 07 oktober 2011 - 08:34

Spelet är väldigt vackert på avstånd men så fort man går nära ngt object så det det ut som ngt från 1997 ungefär.

Det är som borderlands fast utan co-op. Fienderna droppar inga vapen och det finns ingen frihet i spelet.

Det här inlägget har ändrats av radiozo 07 oktober 2011 - 08:38

Skickat 07 oktober 2011 - 12:51

Visa inläggChrilletuff 07 oktober 2011 - 06:14 skrev:

Nu blir jag orolig på allvar, hur kan det ha blivit så här? Är det verkligen så här på xboxen också?!
Ni som spelat det på konsol, påverkar detta spelupplevelsen?
Det finns faktiskt "riktiga" rör längre fram så jag vet inte varför det ser ut så just där, men det är å andra sidan inte det enda objektet som är intryckt i texturen och saknar djup (handtag på lådor, knappar etc). Påverkar texturerna spelupplevelsen? Ja, när allt ser ut som skit när man går nära så får man säga att det gör det till viss grad. Det är heller inte det enda grafiska jag stör mig på.

Citat

Spelet är väldigt vackert på avstånd men så fort man går nära ngt object så det det ut som ngt från 1997 ungefär.
Förtydligar här, spelet är vackert på avstånd...utomhus.

Grafiskt har det om man ser till helheten inte en suck mot Crysis 2 på konsol. Ska försöka hinna upp med en "riktig" recension innan helgens slut.

Skickat 07 oktober 2011 - 12:51

Blir det mycket Ragequit i detta spel? :D

Sorry , kunde inte motstå! :)

Skickat 07 oktober 2011 - 12:53

Visa inläggDragonPuffer 07 oktober 2011 - 12:51 skrev:

Blir det mycket Ragequit i detta spel? :D
Hehe, satt själv och funderade när jag spelade igår varför de valde namnet. De tänkte antagligen på att rage har blivit ett populärt uttryck inom spel. Men man vet ju aldrig, vet inte annars vad det har för koppling.

Skickat 07 oktober 2011 - 15:34

• Igge
  • Forumräv

• 531 inlägg
Hehe det där är väl inget rör, det ser mer ut som om det har varit ett rör tidigare, så det har blivit mindre smutsigt och sedan har någon ryckt bort röret efteråt.

Man var det inte det som var hela grejen med "Megatextures" eller vad de nu kallas, att de offrar kvalitet mot att vara mycket mer varierade?

Skickat 07 oktober 2011 - 15:44

Visa inläggIgge 07 oktober 2011 - 15:34 skrev:

Man var det inte det som var hela grejen med "Megatextures" eller vad de nu kallas, att de offrar kvalitet mot att vara mycket mer varierade?
Varierande vet jag inte om jag skulle använda för att beskriva spelgrafiken direkt. Men det spelar ingen roll om så hade varit fallet eftersom texturerna verkligen ser så dåliga ut att man tänker på det aktivt, och då är det inte bra.

Skickat 07 oktober 2011 - 16:58

Verkar som det är bättre om man fixar lite manuella tweaks, då de taskiga texturerna är buggar. Sen ska man nog se på det som ett rent FPS och inte något som är RPG.
http://techreport.co...ussions.x/21789

Skickat 07 oktober 2011 - 17:09

Rent FPS med racing.

Skickat 07 oktober 2011 - 20:22

Visa inläggDamocles 07 oktober 2011 - 16:58 skrev:

Verkar som det är bättre om man fixar lite manuella tweaks, då de taskiga texturerna är buggar. Sen ska man nog se på det som ett rent FPS och inte något som är RPG.
http://techreport.co...ussions.x/21789

Lägg märke till att det inte finns ett enda screenshot på ngt i närbild. Som sagt de manuella tweaksen kan inte fixa att de slängt med massa lågupplösta texturer för att hålla nere spelet på 20GB.

Skickat 07 oktober 2011 - 22:52

hörde lite på sweclockers tror jag det var om spelet till pc..tydligen så ska spelet "känna av din dators prestanda" o ge dig det bästa utifrån det istället för att du själv ska få ställa in manuellt:P kanske låter bra på papper men funkar aldrig IRL..samt att tittar man runt sig så tar det tid innan texturer mm laddas in..man ser tydligt när det laddas in osv,det ploppar fram efter en kort stund typ när man tittar på nått. det är ju helt sjukt att dom kan göra det så dåligt

Skickat 09 oktober 2011 - 02:09

Tja, nu har en patch dykt upp (PC) och den ska lägga till texture caching så att texturerna blir skarpare och inte poppar upp så ofta. Såg också att den lade till möjligheten att sätta på/stänga av v-sync, lol. Ett tydligt tecken på att spelet utvecklades till konsol.

Vore intressant om ni som har spelet kan testa om det funkar bättre med patchen.

Skickat 09 oktober 2011 - 13:41

Min recension

Skickat 10 oktober 2011 - 10:10

Jag tycker spelet är grymt najse faktiskt!
Lirar på PS3, o har väl kommit tja vet inte riktigt hur långt ja kommit, men story trophies räknat
har ja 8 av 12.

Skulle nog ge spelet en 8 av 10 iaf. Men har ju som sagt inte spelat igenom det ännu.

Skickat 10 oktober 2011 - 16:09

Har spelet en stund på detta. Flyter på riktigt bra och är relativt snyggt. Däremot tror jag aldrig att jag sett ett spel med så fruktansvärt mycket texture-pop-ins. Konstant ploppar det in texturer av finare kvalitet. De hålls inte i minne heller så om man står still å vänder sig sig om ploppar de in igen... i övrigt helt OK.

Skickat 10 oktober 2011 - 20:29

Har spelat detta på PC i runt 2timmar.

Har även laddat ner senaste ATI catalyst preview som stöder RAGE samt den senaste patchen.

Förutom drawdistance möjligtvis så är grafiken i detta stil i klass med Crysis 1.
Fruktansvärt missnöjd med att ett spel som trots allt kan utnyttja upp till 24 processor kärnor
inte klarar har Crossfire/SLI-stöd.

Textuerna på nära höll är bland det fulaste jag sett, om man tittar på gräset som svajar så är det inte i 3d
utan 1 dimension som följer med om du går runt det.

Man kan göra fler inställningar gällande grafiken efter uppdateringen men inget hjälper.
AI är relativt dum men det accepterar jag, ett ID software spel behöver inte bra AI ;-)
Sedan är man väldigt låst i världen man kan inte gå av vägen upp på några klippblock som är 2cm höga för det
har ID bestämt att man inte får så det väldigt linjärt.

På plussidan är storyn bra och många av karaktärerna riktigt bra. Uppdragen är varierande och ytorna stora.
Spelet är rikigt kul men tyvärr drar grafikproblemen ner på betyget.

Dom som spelar detta på TV med xbox eller ps3 måste förstå att en TV skärm är lite mer förlåtande, en bra datorskärm
ser man ganska omgående om något inte stämmer.

Bara min personliga åsikt men många runt om i världen verkar tycka likadant så lite sanning måste det väl ligga i det ;-)

Visa inläggmorlock 10 oktober 2011 - 16:09 skrev:

Har spelet en stund på detta. Flyter på riktigt bra och är relativt snyggt. Däremot tror jag aldrig att jag sett ett spel med så fruktansvärt mycket texture-pop-ins. Konstant ploppar det in texturer av finare kvalitet. De hålls inte i minne heller så om man står still å vänder sig sig om ploppar de in igen... i övrigt helt OK.

Kolla dina drivrutiner om du kör på PC, har för mig det var efter jag installerade catalyst preview som problemet med texture-pop-ins försvann.

Det här inlägget har ändrats av Charl3s 10 oktober 2011 - 20:32

Skickat 10 oktober 2011 - 23:15

Visa inläggCharl3s 10 oktober 2011 - 20:29 skrev:

Dom som spelar detta på TV med xbox eller ps3 måste förstå att en TV skärm är lite mer förlåtande, en bra datorskärm
ser man ganska omgående om något inte stämmer.
Grafikproblemen är ju väldigt tydliga även på konsolerna :)

Skickat 11 oktober 2011 - 13:35

Nu har jag kört detta i ca. 5 timmar och jag tycker spelet växer ju längre fram man kommer. Det kanske bara är jag som mer och mer accepterar att spelet är ett fps med mer eller mindre intressanta äventyrsspelsinslag.
Biltävlingarna kanske har för stor plats i spelet men jag tycker ändå att de är tillräckligt roliga för att fortsätta tävla och jakten på fler uppgraderingar till bilen är också beroendeframkallande.

Bör kanske tillägga att jag är en sucker for post-apokalyptiska/wasteland spel.

Skickat 11 oktober 2011 - 17:59

Klarade spelet i helgen och jag har ett ATI kort (Radeon 6670). Inget revolutionerande spel som tidigare spel från id på något sätt, men tycker det är helt ok. Det enda negativa jag kan säga är att sista biten i spelet känns som ett hafsverk och slutet är dumt. Tog mig 12 och en halv timme också så att betala fullpris för det kanske inte rekommenderas, utan att vänta tills det sjunker en bit i pris.

Skickat 11 oktober 2011 - 18:17

• Viz
  • Lärjunge

• 421 inlägg
Köpte spelet på PC...tråkigaste spelet jag spelat på länge...7 år för detta spel? haha vilket skämt!!!

finns iaf en tråd på steamforumet för tweaks osv för PC spelarna, det hjälpte endel men inte tillräckligt...

Skickat 27 maj 2012 - 02:00

Blev så bortskrämd från det här liret att jag inte köpte det. Lånade det på bibblan och det är ju absolut klockrent på Xbox 360n. Nåja så klockrent som det kan bli utan musstyrning. Men gillar känslan av tyngd det ger till vapnen. Men det flyter på klockrent ser rent kriminellt snyggt ut för att vara 360.

Det existerar inga grafikproblem för fem öre och det upplevs som att det körs i 60 fps åtminstone. Inget sätt att verifiera detta på konsol dock men det kan helt omöjligt flyta på än bättre.

Skickat 08 juni 2012 - 01:26

Visa inläggoqvist 27 maj 2012 - 02:00 skrev:

Blev så bortskrämd från det här liret att jag inte köpte det. Lånade det på bibblan och det är ju absolut klockrent på Xbox 360n. Nåja så klockrent som det kan bli utan musstyrning. Men gillar känslan av tyngd det ger till vapnen. Men det flyter på klockrent ser rent kriminellt snyggt ut för att vara 360.

Det existerar inga grafikproblem för fem öre och det upplevs som att det körs i 60 fps åtminstone. Inget sätt att verifiera detta på konsol dock men det kan helt omöjligt flyta på än bättre.

Spelade igenom demot både på PS3 och Xbox 360 å när priset blev "rätt" köpte jag det till Xbox 360. Det är verkligen ett mycket bra spel, ser helt ok ut för att vara konsol å det flyter på mycket bra.

Har inte spelat in några filmer av "fullversionen" men jag gjorde en film av demot på Xbox 360, spelade igenom å filmade hela rasket blev "bara" ~55min :D

Det här inlägget har ändrats av krrjon 08 juni 2012 - 01:26

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Nad M51
    MikaelJ
    2013-05-25 10:25:01
  • Senaste bygget
    mongo
    2013-05-25 10:00:59
  • Lördaggodis:-),opamp
    MikaelJ
    2013-05-25 09:35:19
  • Riktigt läckra blev dom på Memento stativen ;)
    Hifi_Perka
    2013-05-25 00:42:26
  • Bättre än så här blir det inte :P
    Hifi_Perka
    2013-05-25 00:36:08
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.