Har spelat detta på PC i runt 2timmar.
Har även laddat ner senaste ATI catalyst preview som stöder RAGE samt den senaste patchen.
Förutom drawdistance möjligtvis så är grafiken i detta stil i klass med Crysis 1.
Fruktansvärt missnöjd med att ett spel som trots allt kan utnyttja upp till 24 processor kärnor
inte klarar har Crossfire/SLI-stöd.
Textuerna på nära höll är bland det fulaste jag sett, om man tittar på gräset som svajar så är det inte i 3d
utan 1 dimension som följer med om du går runt det.
Man kan göra fler inställningar gällande grafiken efter uppdateringen men inget hjälper.
AI är relativt dum men det accepterar jag, ett ID software spel behöver inte bra AI ;-)
Sedan är man väldigt låst i världen man kan inte gå av vägen upp på några klippblock som är 2cm höga för det
har ID bestämt att man inte får så det väldigt linjärt.
På plussidan är storyn bra och många av karaktärerna riktigt bra. Uppdragen är varierande och ytorna stora.
Spelet är rikigt kul men tyvärr drar grafikproblemen ner på betyget.
Dom som spelar detta på TV med xbox eller ps3 måste förstå att en TV skärm är lite mer förlåtande, en bra datorskärm
ser man ganska omgående om något inte stämmer.
Bara min personliga åsikt men många runt om i världen verkar tycka likadant så lite sanning måste det väl ligga i det ;-)
morlock 10 oktober 2011 - 16:09 skrev:
Har spelet en stund på detta. Flyter på riktigt bra och är relativt snyggt. Däremot tror jag aldrig att jag sett ett spel med så fruktansvärt mycket texture-pop-ins. Konstant ploppar det in texturer av finare kvalitet. De hålls inte i minne heller så om man står still å vänder sig sig om ploppar de in igen... i övrigt helt OK.
Kolla dina drivrutiner om du kör på PC, har för mig det var efter jag installerade catalyst preview som problemet med texture-pop-ins försvann.
Det här inlägget har ändrats av Charl3s 10 oktober 2011 - 20:32