Är det bara att gå runt på alla leverantörers sidor, Boxer, Tele2 etc, och ta det billigaste eller är det fler saker man ska tänka på? Finns det olika kvalité på HD-boxen tex?
Kommer få Fiber men vad ska man välja för TV-leverantör?
Startad av
Pretorian
, Oct 13 2011 06:29
10 svar till detta ämne
Postad 13 October 2011 - 06:29
Vi kommer få fiber installerat och då kanske jag kommer till skott och börja med digital-TV. Men jag har hållit mig borta från det där för jag förstår inte vad man ska välja, vilken leverantör etc. Idag har vi via föreningen något avtal med Com Hem så vi får (med skitdålig bild) de vanligaste kanalerna från 1 till 11. Det är ungefär samma jag vill ha men via fibernätet plus att jag gärna skulle vilja ha allt som finns inomdet spannet med HD.
Är det bara att gå runt på alla leverantörers sidor, Boxer, Tele2 etc, och ta det billigaste eller är det fler saker man ska tänka på? Finns det olika kvalité på HD-boxen tex?
Postad 13 October 2011 - 07:31
nu har jag inte personlig erfarenhet av de olika men nog finns det skillnader på boxar! Tror dock de allra flesta använder liknande teknik och i slutändan finns det inte så många boxar att välja på.
Saker du kan titta på är givetvis
1: Priset
2: Tjänster i systemet (Play-kanaler, ondemand-filmer)
3: Boxar, exempelvis inspelningsbara
4: Prisbild om du vill ha bild på flera TV-apparater.
5: Utbud, vilka kanaler? HD-kanaler.
Är det en öppen fiber? Du kan välja vem du vill? Då får du nog, tids nog, en hemsida där du kan ställa operatörerna mot varandra och få erbjudanden som triple-play (tele, internet, Tv) exempelvis.
Saker du kan titta på är givetvis
1: Priset
2: Tjänster i systemet (Play-kanaler, ondemand-filmer)
3: Boxar, exempelvis inspelningsbara
4: Prisbild om du vill ha bild på flera TV-apparater.
5: Utbud, vilka kanaler? HD-kanaler.
Är det en öppen fiber? Du kan välja vem du vill? Då får du nog, tids nog, en hemsida där du kan ställa operatörerna mot varandra och få erbjudanden som triple-play (tele, internet, Tv) exempelvis.
Postad 13 October 2011 - 08:37
Akta dig för tele2 bara, maken till dålig kundtjäns har jag aldrig varit med om
Postad 13 October 2011 - 10:00
Akta dig för tele2 bara, maken till dålig kundtjäns har jag aldrig varit med om
Håller med... och bara 3 eller 4 HD kanaler...
Postad 13 October 2011 - 10:01
Var bara Glad att du har Comhem, de sänder ju Sju Digitala kanaler helt gratis!
Att ha Tv via Fiber är BARA skit, läs i https://www.minhembi...=87235&st=17900
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * , över 17900 inlägg om smörjan!
Nä, ta du och köp dig ett av Comhems paket istället, så har du problemfri digital tv för nån/några hundringar i månaden, och som sagt, du har ju redan nu sju fria digitala kanaler, bara Sök Sök Sök, och du Skall Finna!
Att ha Tv via Fiber är BARA skit, läs i https://www.minhembi...=87235&st=17900
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * , över 17900 inlägg om smörjan!
Nä, ta du och köp dig ett av Comhems paket istället, så har du problemfri digital tv för nån/några hundringar i månaden, och som sagt, du har ju redan nu sju fria digitala kanaler, bara Sök Sök Sök, och du Skall Finna!
Postad 13 October 2011 - 10:04
Förmodligen ett stadsnät. Jag är ganska säker på att alla i ditt område kommer få hem lappar med erbjudanden från olika leverantörer där de tex erbjuder 6 månader gratis, +telefoni etc.
Postad 13 October 2011 - 17:18
Ja, det är stadsnät från Svensk infrstruktur. Kommer kosta 500 per månad för 100 mbit i tre år. I det priset räknas även grävning och installation. Men jag ska kanske kolla om det nu är så dåligt.
Postad 13 October 2011 - 18:00
Mmh, Svens infra - du får gärna återkomma med hur du tycke deras nät fungerar. De är aktiva i området men varit oerhört sega med att komma igång där det har beställts. Så långsamma att en del sade upp avtalet och klev in på Telia..
Postad 16 October 2011 - 11:32
Det är i vår som det kommer vara klart, det ska ju grävas en del. Men jag blir osäker när ni skriver att det är sådär. Får kanske skaffa snabbare internet och digital-TV separat istället.
Postad 17 October 2011 - 13:22
Ett litet inlägg här bara, skall själv få öppen fiber snart och detta med att man fritt kan välja leverantör är väl en sanning med modifikation. Alla (tex bredbandsbolaget) får inte vara med på öppna fiberanslutningar. Själv kunde jag välja mellan telia och ett antal mindre leverantörer (mer eller mindre okända för mig i alla fall). Ingen av dem verkar ligga i närheten av Telias priser, paketerbjudande etc. Kan tillägga att jag ansluter mig till Öppen fiber Villa, kanske det skiljer sig något. Eller pratar vi inte om samma sak här?
Postad 26 April 2013 - 14:49
Håller med... och bara 3 eller 4 HD kanaler...
Mer HD kanaler är visst på G hos Tele2 nu...
http://tele2tv.blogs...r-pa-hd-tv.html
Haft Tele2 i över 2år och är toppen nöjd, råd med fler kanaler nu än hos comhem.
http://tele2tv.blogs...edband-och.html
Redigerat av Pjanoo, 26 April 2013 - 15:18.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?