Jag tog mig friheten att byta ut två hårddiskar från mina PS3:or i veckan till SSD-diskar. Det vart ett par
Det är ju SATA3 men PS3:an har väl bara SATA2, men det är ju bakåtkompatibelt, så det borde inte vara några problem.
I morse när jag startade ena PS3:an sa den att det saknades hårddisk. Man vart lite ställd, men stängde av PS3:an och startade upp den igen, och då var det inga problem. Vet inte om det kan vara kompabilitetsproblem eller problem med corsair-diskarna. Det återstår väl att se.
Beträffande nyttan så börjar jag fundera på om det trots att jag är gjord av pengar faktiskt var dumt att uppgradera till SSD. Jag har läst att en hel del prestanda kan vinnas i t.ex. GT5, men annars verkar nyttan inte vara särskild stor. Min främsta anledning är att jag vill att det ska bli kortare laddningstider. men om de flesta spel som skeppas på bluray inte ändå lägger upp någon cachad data på hårddisken så är ju nyttan minimal.
Jag provade skillnaden på PSN-köpt "Borderlands", men skillnaden mellan hårddisk-PS3:an och SSD-disk-PS3:an var minimal.. knappt märkbar. Vi får se vad Battlefield 3 har att bjuda på prestandamässigt =)
Kanske tar ut ena SSD'n å slänger in den i min laptop istället.. Där gör den åtminstonde rejäl nytta =)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
25 bilder
55 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?