Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med extern disc (WD Elements 2TB)

3 svar i tråden
WD Elements Desktop 2.0 2TB (Externa hårddiskar) 22 8,34 (86) 719:-
1 relaterade trådar

Skickat 19 oktober 2011 - 22:30

Hej, hoppas någon kan hjälpa mig med detta.

Har en 2 TB extern WD Elements som jag kan kopplad till min Boxee Box. Då och då så kopplar den ifrån (och filmen stannar) för att en stund senare dyka upp igen.
Kopplar jag den till datorn så plingar det till (vanliga USB ansluten ljudet) men ingen disc dyker upp. Ibland så kan den dock dyka upp och har försökt köra Scandisc men den kopplar ur under tiden.
Nu lyckas jag inte få upp den alls i datorn. Dock så dyker den upp under "säker borttagning av maskinvara"

När jag kopplar in den så plingar det till som sagt och disken knattrar som de brukar göra när de kopplas in, men den dyker inte upp i utforskaren.

Kopplar jag in den i Boxee Box så kommer den alltid upp för att kopplas ur efter ett tag (helt sporadiskt, 5 min till 2 timmar)

Har bytt USB kabel men det hjälper inte.

Finns det något program jag kan använda? Windows får ju kontakt med den men inte som lagringsmedia.

Skickat 20 oktober 2011 - 08:02

Många av de där diskarna har ju energisparfunktioner, så den kan stänga av sig när den inte används, kika om det inte är något sånt som spökar.

Skickat 20 oktober 2011 - 10:49

En del av de där USB WD2Tb diskarna har problem, så gå tillbaks med den, och tala om att den inte vill funka som den ska, så vet sannolikt affären om problemet, och du får en ny utan problem.

Finns många sidor du kan hitta på Google om detta.

Skickat 20 oktober 2011 - 11:43

Visa inläggfrollic 20 oktober 2011 - 08:02 skrev:

Många av de där diskarna har ju energisparfunktioner, så den kan stänga av sig när den inte används, kika om det inte är något sånt som spökar.

Eftersom den stannar under filmvisning så bör det inte vara det.

Visa inlägganderswillhelmsson 20 oktober 2011 - 10:49 skrev:

En del av de där USB WD2Tb diskarna har problem, så gå tillbaks med den, och tala om att den inte vill funka som den ska, så vet sannolikt affären om problemet, och du får en ny utan problem.

Finns många sidor du kan hitta på Google om detta.

Ok, googlade igår men hittade inget. Blir väl till att gå tillbaka, måste bara hitta någonstans att göra av dryga 1TB data först.

Tack för svaren

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Dagens CD-tips!
    AXL72
    2013-05-22 21:04:04
  • James, Ride, The Charlatans, My Bloody Valentine...
    AXL72
    2013-05-22 20:59:29
  • Indie
    AXL72
    2013-05-22 20:57:26
  • Brittisk indie a´la 90's
    AXL72
    2013-05-22 20:52:10
  • crills
    2013-05-22 20:35:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.