Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tonsor AB , ny butik med BK Electronics bas sortiment!

77 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
BK Electronics Monolith-DF (Subwoofers) 1 9.5 (9) Inga priser
BK Electronics XLS200 MK2 DF (Subwoofers) 7 9.099998 (9) Inga priser
BK Electronics XXLS400-FF (Subwoofers) 1 7.666666 (2) Inga priser
BK Electronics Gemini 2 (Subwoofers) 1 (0) Inga priser
BK Electronics XXLS400-DF (Subwoofers) 4 8.5 (5) Inga priser
BK Electronics XLS200 MK2 FF (Subwoofers) 3 8.75 (3) Inga priser
19 relaterade trådar
* Officiell Tipstråd - 2.500 - 6.000 kr * (173 inlägg) 7 år sedan
Subwoofer mest för musik (624 inlägg) 9 år sedan
Dubbla XTZ 12.17 eller dubbla BK Monolith? (14 inlägg) 10 år sedan
Någon som hört Dynavoice Thunder T-12 än? (92 inlägg) 10 år sedan
Anti-Mode 8033 till HK 3490. Konstigt med icke eq:at fullregister i frontar (3 inlägg) 11 år sedan
B.K XLS 200 (125 inlägg) 12 år sedan
XLS 200 Mk2 DF (5 inlägg) 12 år sedan
Subwoofer för film. (150 inlägg) 12 år sedan
2x Monolith-DF VS 2x XTZ 99 W12.18 P (41 inlägg) 12 år sedan
köpråd: Subwoofer 0 - 10.000kr, som matchar mina CM5or. (8 inlägg) 13 år sedan
XTZ W10.16 vs. XLS 200 Mk2 (11 inlägg) 14 år sedan
Yamaha RX-667, vilka högtalare utan att behöva köpa ny stärkare? (29 inlägg) 14 år sedan
Hjälp att hitta vit sub till hembio (13 inlägg) 14 år sedan
Bra musiksub till canton reference 9.2 (25 inlägg) 15 år sedan
Val av sub? (111 inlägg) 15 år sedan
Ny bas , hjälp (2 inlägg) 15 år sedan
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg) 16 år sedan
Vilken av dessa? (7 inlägg) 18 år sedan
BK Gemini vs XLS200? (1 inlägg) 20 år sedan

Postad 07 March 2012 - 20:24

Unregistered22236fa5
  • Unregistered22236fa5
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
17 % Tb är synnerligen blygsamt.

Postad 07 March 2012 - 22:06

råtta
  • råtta
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej igen Tonsor!
Först ska jag göra en halv pudel angående valutan och procenten. Jag gjorde det enkelt för mig själv och använde valutaomvandlaren på valuta.se, men vid närmare koll verkar den inte ta hänsyn till skillnaden mellan köp- och säljkurs, så där tror jag ni har helt rätt: att köpa 390 £ kostar 4390 SEK.
När det gäller procenträkning så ska jag villigt erkänna att matte inte tillhör mina starka sidor. Men när jag räknar ut påslaget från 4390 till 5180 får jag det till 18%. (4390 x 1,18 =5180,2). Jag kanske räknar på fel sätt, så rätta mig gärna.
18 är ju inte detsamma som 20, så jag måste självklart backa på den punkten. I och för sig är ju inte 18 (eller 17) detsamma som 10-13 heller.

Sen har ni nog missförstått mig litegrann. Jag tycker inte det är fel att ni länkat till KV och det är inte det som avhåller mig från att handla från er. Jag har läst mitt eget inlägg igen och förstår verkligen inte hur ni kunnat misstolka det på detta sätt.
Jag får väl försöka förklara vad jag menar med lite andra ord. Precis som jag skrev tidigare tycker jag att det är glädjande att ni korrigerat informationen. Däremot tycker jag att ni kunde gjort det ännu bättre (och snabbare) för att återskapa förtroendet för er konsumenträttsliga kompetens. Jag tycker alltså att det är jättebra att ni länkar till KV, men tycker samtidigt att ni borde ha en egen text som beskriver hur ni uppfattar era skyldigheter mot kunderna. En länk är inte fel, men den säger inte särskilt mycket.
Och sen är det fortfarande fel att s.k. öppet köp är något som följer av Konsumentverkets riktlinjer. Ångerrätt är det uttryck ni ska använda.

Samtidigt kan jag förstå er gliring angående min "inställning". Jag har läst igenom tråden igen och när jag rannsakar mig själv så måste jag hålla med om att det varit mycket fokus på det negativa och att det blivit lite väl gnälligt. Så för att balansera upp detta vill jag berömma er för att ni visat god vilja och tagit till er av kritiken på ett konstruktivt sätt. Med tanke på de svar ni gett och de åtgärder ni vidtagit så har ni, vad mig anbelangar, återuppbyggt förtroendet så pass att jag skulle kunna tänka mig att handla från er. Mitt intryck är numera att ni gör ert bästa för att lösa dom problem som uppstår.

Tyvärr har ju intrycket av Bkelec gått helt åt andra hållet och eftersom det enbart är deras produkter ni säljer så är det nu snarare så att det är er leverantör som är orsaken till att jag tvekar att köpa sub från er. Får väl ta mig en funderare på om jag ändå ska krypa till korset och ta ert erbjudande om demoexet. Vad jag förstått så hittar man inte bättre sub i prisklassen, så man får väl kanske offra sin uppblåsta stolthet på hifi-gudarnas altare ;)

Ber om ursäkt för att jag svamlar och skriver så långa inlägg, är lite avundsjuk på Falistar som vet hur man skriver kort och koncist.

Postad 07 March 2012 - 22:23

EnigaMinu
  • EnigaMinu
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag kan instämma i att det är BK Elec i England snarare än Tonsor som ger upphov till det allra mest negativa. De är jättesvåra (i mitt fall omöjliga) att få kontakt med, och de har valt att låsa ute kunder från att beställa direkt från dem genom att helt enkelt ignorera beställningar. Inte ovanligt eller konstigt att tillverkarna väljer andra kanaler, men jag tycker att de hade kunnat hantera det på ett mycket bättre sätt. Bra kontakt är A och O i vilket fall, oavsett vad deras budskap och beslut är, och jag anser att det hör till god kundvård att informera istället för att ignorera för att framföra sitt budskap. Man får hoppas att Tonsor, som ombud åt oss kunder här i Sverige, har tätare kontakt med dem.

Tonsor har vunnit över mig som kund genom att erbjuda ett demoex till skäligt pris (en XXLS400). Jag står fast vid att det känns trist att vid nyköp betala uppåt 20% mer för samma produkt jämfört med tidigare, men jag vill också påpeka att BK's subbar är mycket prisvärda även efter att Tonsors extrakostnad har lagts på. Prestandan och kvaliteten är på topp samtidigt som jag tror att de flesta kan instämma i att subbarna ser ovanligt bra ut. Fler BK-subbar åt folket! Att jag har varit aktiv i detta beror främst på att jag försökt hitta alternativ bland andra tillverkare utan att ha lyckats särskilt väl.

Postad 09 March 2012 - 11:36

råtta
  • råtta
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vill bara säga att nu har även jag fallit för Tonsors charm ;)
Fick ett mycket bra erbjudande på ett demoex. Tyvärr en annan modell än den jag vill ha så det blev ingen affär just då.
Nu får man ju nästan skämmas lite när man blir så väl behandlad trots att man varit så jobbig :blush:
Även om mina tidigare påpekanden sakligt sett var korrekta, så tycker jag att Tonsors agerande vittnar om prestigelöshet och en mycket stor ambition att göra kunderna nöjda. När allt kommer omkring kanske den servicen och bemötandet som dom ger faktiskt är värt att betala lite extra för. Sen är det ju som EnigaMinu säger fortfarande väldigt prisvärda subbar.
Starkt jobbat av Tonsor att lyckas omvända en sån gnällspik som mig! :rolleyes:

Postad 09 March 2012 - 14:50

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Fråga till Tonsor:

Jag är ute efter BK:s absolut bästa subwofer, vilken modell är det?

Jag är ute efter hög nivåbeständighet, och kontroll, är BK rätt märke för mig?

Mvh

Michael

Postad 09 March 2012 - 22:06

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej LifeHifiStyle.

Det är en svår fråga. Med en objektiv syn skulle vi kunna säga ungefär såhär.

Våran bas Monolith+ är en riktigt best som klarar höga ljudtryck med bibehållen kontroll och låga frekvenser. Den skall nog uppfylla dina krav.
Dock kan man anse att måtten är belastande vid placering.

Hur stort är rummet och vad skall basen matchas med?

Mvh Tonsor AB

Postad 03 April 2012 - 08:06

Unregistered39304
  • Unregistered39304
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag kommer snart att beställa en bas Monolith+Df av Tonsor, när jag har lyckats övertala frugan om att det är vad vi behöver. Jag tycker att Tonsor ger ett mycket seriöst intryck och kan bara påpeka att jag gärna köper av seriösa generalagenter/handlare. Om ni sedan tjänar en liten peng på den service och det arbete ni lägger ner är det helt OK för mig. Beställer mycket heldre en produkt av ett företag i Sverige än på en utlänskt site.

Postad 28 April 2012 - 19:51

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Köpte min BK Monolith DF+ av Tonsor och fick ett fint bemötande. Subben levererar.

Postad 08 May 2012 - 20:00

Unregistered39304
  • Unregistered39304
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har också beställt min DF+ från Tonsor och är mycket nöjd med både subb och bemötande.

Postad 26 August 2012 - 12:23

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Hur långa är leveranstiderna?

Mvh

Postad 05 September 2012 - 09:12

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 1
Hej Sebulba.

Vi brukar uppge att lev tiderna ligger på ca 4 veckor. När det är hög belastning informerar vi då ligger det på 5-6 veckor.

I dagsläget så är det bra kapacitet och det rör sig om 2-2,5 veckor innan man får hem sin bas.

Mvh Tonsor AB

Postad 28 September 2012 - 15:26

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Annonser tar vi i marknaden
Inlägg dolda.

Postad 25 November 2012 - 15:44

curand
  • curand
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det några rabatter eller erbjudanden på gång på basar den närmsta tiden?

Postad 28 November 2012 - 08:16

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej Curand.

Nej tyvärr har vi inte några direkta rabatter eller erbjudanden. Vi har med dagens prissättningen redan väldigt små marginaler.

Våran speditör som tar basarna till Sverige har dock har låtit oss skicka både två XLS200 för samma summa pengar som en, så för tillfället så
erbjuder vi 500kr av om man köper 2st XLS200 och betalar via Bank-Giro.

Sen skulle jag vilja säga tack för alla feedback, från alla här på minhembio och via telefon/epost. Vi har nu på er kunders begäran sett till
att vi har öppnat en liten visningslokal i Malmö. Vi kommer ha visning av våra basar där samt lite kaffe och beg. hifi på hobby verksamhet.

Öppet tider kommer vi ut med denna veckan, men initialt så kommer vi sikta på 1-2 kvällar i veckan.

http://www.tonsor.se...formation_id=10 Vi ses där!!

Redigerat av Tonsor, 28 November 2012 - 08:17.

Postad 28 November 2012 - 18:58

lappen69
  • lappen69
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Säljer ni ut demo produkter? Jag skulle vara intresserad av två st XLS400?

Postad 29 November 2012 - 14:59

maxwall
  • maxwall
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hej försökte beställa en sub från BK igår men fick tyvärr följande svar.

Hello Joachim

I have received the order but unfortunately as we now have a representative in Scandanavia we are unable to process it. If you wish to order one of our products please contacthttp://www.tonsor.se/store/

Regards

Tom Pearce

Väldigt tråkigt då jag inte bor i Skåne så blir det lite mervärde att köpa produkten i Sverige och betala ett påslag på cirka 20%
Ett påslag på 10% skulle man kunna acceptera man förutsätter ju att Tonsor har bättre inköpspris än det som anges på BK hemsida.

//Maxwall

Postad 29 November 2012 - 19:00

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej försökte beställa en sub från BK igår men fick tyvärr följande svar.

Hello Joachim

I have received the order but unfortunately as we now have a representative in Scandanavia we are unable to process it. If you wish to order one of our products please contacthttp://www.tonsor.se/store/

Regards

Tom Pearce

Väldigt tråkigt då jag inte bor i Skåne så blir det lite mervärde att köpa produkten i Sverige och betala ett påslag på cirka 20%
Ett påslag på 10% skulle man kunna acceptera man förutsätter ju att Tonsor har bättre inköpspris än det som anges på BK hemsida.

//Maxwall

Hej Maxwall. Tråkigt att du misstolkat detta. Våra priser är samma netto som BK själva emot kund i England. Men vi tar bort den Engelska momsen, lägger på frakt sedan svensk moms. Du betalar samma pris men skattar i ditt eget land, sen har vi självklart rundat av priserna uppåt så där är kanske ett pålägg på 1-2% för att jämna av priserna. Men 20% är inte helt korrekt.

Mervädet du får iom att vi börjat sälja BK basarna i sverige är öppet köp, support och allt som innefattas i konsument lagen.

Jag hoppas du kan bli nöjd kund hoss oss.

Mvh Tonsor

Redigerat av Tonsor, 29 November 2012 - 19:01.

Postad 05 December 2012 - 13:09

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Vi har nu öppnat en visningslokal! Den är belägen på Södra bulltoftavägen i Malmö
Vi kommer sattsa på att ha öppet 1-2 kvällar i veckan. Våran första eftermiddag blir kl 15.00 - 19.00 Lördag den 8de December.
Vi har förnärvarande inne en XLS200 samt en Monolith+ för provlyssning. XXLS400 och Gemini 2 är på G.
De media vi kan erbjuda att provlyssna ifrån är våra egna CD/Spotify eller egen med havd CD samt IOS Enhet (Ipod 1/2/3/4, Iphone 3GS,4,4S, IPAD 1,2,3). Vi har ej stöd för lightning kontakter ännu.
Lokalen är ej en öppen butik utan vi släpper in kunder efter bokning. Slå en signal på 046- 590 12 15 eller maila på [email protected] vid intresse!

http://www.tonsor.se...formation_id=10

Tack för all konstruktiv kritik här på minhembio!

Hoppas vi ses i lokalen!

Redigerat av Tonsor, 07 December 2012 - 00:53.

Postad 03 February 2013 - 13:21

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej Alla glada forums besökare.

Efter lyssnat på er personer här så har vi som vi tidigare sagt, så har vi öppnat en provlyssnings lokal i Malmö området.

Tyvärr hjälper inte det alla då vi lever i ett underbart, men avlångt land.

Ni som läser tidining HemmaBio kanske varit uppmärksama i månadens nummer på sista sidan så avslöjas något trevligt. Våran
storsäljare och kanske den mest prisvärda basen på marknaden. BK Electronics XLS 200 Mk2 skall bli recenserad

26 Februari släpps nästa nummer av HemmaBio och vi rekomenderar alla som vill veta mera om hur våra basar låter men ej kan komma till vårat lyssnings rum, att ha en trevlig läsning.

Tack återigen för all feedback från alla här på minhembio.com

Redigerat av Tonsor, 03 February 2013 - 13:22.

Postad 10 March 2013 - 13:03

-Emil-
  • -Emil-
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Hej,

Är i sub-letar-tagen och kollar runt lite. Är lite intresserad av XXLS 400 men det känns som om det hade blivit billigare nu att köpa från England direkt nu när pundet är så lågt? 6800:- för en high gloss hos er motsvarande 5050:- hos Bkelec direkt. Visserligen utan frakt men det är ju ganska stor skillnad ändå, lite moms extra blir det väl också dock.

Om man jämför DF och FF modellerna, vad skiljer dem åt ljudmässigt?

Postad 10 March 2013 - 16:51

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Du kan tyvärr inte köpa från England längre, utan är hänvisad till Tonsor då de har agenturen i Sverige. Sen hoppas jag att det stöd en svensk återförsäljare kan ge vid garantiärende, möjlighet till provlyssning och så vidare är värd merkostnaden - men det kan ju bara du avgöra -Emil-.

Postad 11 March 2013 - 09:48

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej Emil.

Köp från england som Q säger är ej möjligt då vi tagit över garanti biten. Finns flera trådar här om folk som köpte direkt från England före vi
började sälja dem i sverige och haft stora problem med support/garanti ärenden jämtemot England direkt. Så att jämföra priserna är att jämföra
päron och äpplen. Vi har i princip noll vinst som vi tidigare skrivit utan gör detta som ren Hi-Fi kärlek.

Vårat mål är att erbjuda sveriges mest aktraktiva baslådor (snart även annat) och vi anser att dom priserna vi har så är vi mycket konkurans kraftiga.
De flesta basar som går att jämföra emot våra prestanda mässigt brukar ligga ca 25-50% över i pris. Då får man också ta till hänsyn att vi är totalt marknadsledande på finnish. Samtliga BK basar erbjuds i 11 olika ytskikt.

När det kommer till FF och DF så brukar vi rekomendera FF om man skall dela den jämtemot små sateliter och kan ställa basen i framvägg.
Om vi hypotetiskt skall dela en XXLS400 vid 110hz jämtemot satteliter så kommer vi vid musiklyssning kunna positionera var toner ifrån basen kommer.
En FF i framvägg är då att föredra. Kör man då med större stativare eller golvare och kan dela t.ex. runt 50-60hz så kan man ställa basen var man vill och
då teoretiskt inte kunna lokalisera var basen kommer ifrån. Observera att det är ytterst personligt och objektivt. Personlig smak och tycke som när det kommer till all annan Hi-Fi gäller även här.

Mvh Filip // Tonsor AB

Postad 19 March 2013 - 16:38

Elevenfiftynine
  • Elevenfiftynine
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej,

Är i sub-letar-tagen och kollar runt lite. Är lite intresserad av XXLS 400 men det känns som om det hade blivit billigare nu att köpa från England direkt nu när pundet är så lågt? 6800:- för en high gloss hos er motsvarande 5050:- hos Bkelec direkt. Visserligen utan frakt men det är ju ganska stor skillnad ändå, lite moms extra blir det väl också dock.

Om man jämför DF och FF modellerna, vad skiljer dem åt ljudmässigt?

Redigerat av Elevenfiftynine, 19 March 2013 - 16:40.

Postad 20 March 2013 - 16:43

percy4
  • percy4
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

//Maxwall

Alla gånger har de bättre inpris än konsumentpriset som är listat på BK's hemsida. Dessutom så är den påstådda momsskillnaden bara 5 %. (25 % i Svedala och 20 % i UK)

Kan tyckas dyrt för svensk support som dessutom är beroende av BK's erkänt dåliga service?!

Synd på så pass bra produkter.

Postad 21 March 2013 - 11:07

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Kan tyckas dyrt för svensk support som dessutom är beroende av BK's erkänt dåliga service?!

Vet inte om jag håller med på någon av punkterna. När jag fick mina två subbar så hade den ena störande transformatorbrum och jag mailade Filip om detta. Inte världens snabbaste på att svara kanske så jag ringde upp (efter några dagar) och då hade var redan nytt slutsteg på väg och han planerade att komma hem till mig och byta. Nu visade det sig att det inte är subbarna som är problemet utan något med skräp i elen/jorden så det behövdes aldrig.

Visst, jag har också tidigare varit lite sur på prishöjningen som senare justerades ner lite. Känns idag bra med att kunna sköta eventuell garanti i Sverige och jag har fullt förtroende för Tonsor.

Postad 25 March 2013 - 11:32

Unregistered53cc092c
  • Unregistered53cc092c
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Ngn som vet om det är ngt på gång?

Har jagat min beställning (6 feb), har ju betalat ut i etern men kan inte spåra på ngt sätt och tycker det är lite märkliga / vaga svar.
Ringde precis och numret har upphört........

Finns kanske en helt naturlig förklaring men just nu känns det sådär minst sagt.

Postad 04 April 2013 - 10:15

Tonsor
  • Tonsor
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Ngn som vet om det är ngt på gång?

Har jagat min beställning (6 feb), har ju betalat ut i etern men kan inte spåra på ngt sätt och tycker det är lite märkliga / vaga svar.
Ringde precis och numret har upphört........

Finns kanske en helt naturlig förklaring men just nu känns det sådär minst sagt.

Hej. Vi har pratats vid i telefon och allt skall vara löst me generalen 78.

Ang. vårat nummer så skulle det flyttas mellan Telia och Telenor och det skulle vara deaktiverat ca 24 timmar. Tyvärr var oturen framme och personalen
på Telenors support gjorde ett fel och flytten gick fel. Vi var utan vårat 046 nummer i ca en vecka. Vi beklagar detta och hoppas det inte orsakat förmycket skada. Våran mail gick det dock att gå att få svar på under hela tiden.

MVH

Postad 04 August 2013 - 08:31

Jolly Roger
  • Jolly Roger
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hej Tonsor!
Tycker inte att moms argument och så vidare inte rättfärdigar
den prishöjning ni lägger på.
Tex om jag skulle köpa en stärkare och ser att andra butiker
ligger en tusen lapp mera eller billigare, och mailar till dom
tror ni/du att dom skulle skylla på svensk moms support osv?
Klart att ni köper in dom billigare än priset på UK sidan, vad
är det annars för mening med att importera subbar från UK?

Redigerat av Jolly Roger, 04 August 2013 - 08:32.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.