Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Slå ihop trådar

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 november 2011 - 14:40

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Tycker man borde flytta ut spelspecifika trådar från PS3 och 360 och slå ihop dem till en. Känns onödigt att ha två trådar för exakt samma spel. Så kan spelen ha var sin onlinetråd i varje kategori istället där folk kan hitta varandra.

#2

Postad 22 november 2011 - 15:36

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Bra initiativ!

Håller med, ju färre trådar, desto bättre. Sedan så blir det alltid att tråden för 360 tex. blir mer populär än tråden för samma spel för PS3 så när någon ställer någon fråga i PS3 så är det ingen som svara pga. lite aktivitet men i 360 tråden svarar däremot någon. Flytta ut trådarna från 360 respektive PS3 och precis som du slå ihop dem i Spelkonsoler & PC-spel.

Finns också många andra trådar om kommande konsoler där det är flera trådar som handlar om samma sak.

#3

Postad 22 november 2011 - 15:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Varför är det så lite aktivitet i PS3-trådarna?

#4

Postad 22 november 2011 - 16:14

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
jag förstår inte varför spelen ens delas upp (och givetvis skriver man även t.ex (360) om ett spel, i 360-forumet. varför?

är det ett multiplattformsspel, lägg tråden här istället.

#5

Postad 22 november 2011 - 16:24

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Detta togs upp för ett tag sen ang ett annat spel som det fanns ett gäng trådar av. Tycker också det är bra irriterande med en massa trådar om samma spel även om det tekniskt (buggar mm) kan skilja emellan platformarna. upplevelsen är oavsett oftast ungefär detsamma och därför borde det gå att diskutera spelet oavset plattform. Om alla läser samma trådar får man säkert svar på sina platformspecifika frågor om ett spel ändå.

#6

Postad 22 november 2011 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ni tycker alltså att vi bör ha en gemensam tråd i den centrala spelkonsoldelen och sedan får man fixa onlinetrådar i resp. forum för de spel där det behövs? Är detta den allmänna önskan? Ska vi ha öppen röstning ett tag?

Jag ser inget större fel i det, är också rätt trött på att det är många trådar.

Jag kommer inte slå ihop några trådar dock, utan det får ju bli något vi inför för framtida trådar.

#7

Postad 22 november 2011 - 17:17

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Nackdelen blir väl att det blir mer att moderera? Men samtidigt är finns det inte så jättemånga spel som kräver separata trådar för onlinedelen, skulle väl vara battlefield och modern warfare och några till då. Tycker det skulle vara roligt i alla fall!

#8

Postad 22 november 2011 - 17:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Vet inte... Alltid några som kommer att försöka trolla trådarna med 'Xbox har nu fått DLC som PS3 måste vänta på' eller 'PS3 har bättre refreshrate'. Och det är de intelligenta trollningsinläggen.
Vet inte hur det ser ut i PS3 delen, men ofta kommer det någon PS3 användare in i 360-delen och ska försöka trolla med något som de har som inte finns i 360 versionen. Det brukar oftast dö ut tack vare att gensvaret är ensidigt. Med en gemensam tråd finns inte den majoriteten...

Är i princip för idén; men är rädd att alla trådarna kommer att sluta i pajkastning.

Dessutom; ska vi även ha med Wii? Där spelen oftast inte alls ser likadana ut även om de heter samma? Hur blir det med Kinect v/s Move spel? Oftast samma spel, men byggda runt två helt olika teknologier och därmed har mycket mindre beröringspunkter än vad man kan tro.

#9

Postad 22 november 2011 - 18:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Är i princip för idén; men är rädd att alla trådarna kommer att sluta i pajkastning.

Nja... jag tror inte 360/PS3 skulle innebära några problem. Däremot är det en annan fråga när det gäller PC vs konsoler som är ett ännu känsligare tema. Ska PC-elitisterna dela tråd med konsolpeasants så kanske det blir diskussioner, de har ju inte samma kontroller och det finns moddar etc. Större skillnad där.

Dessutom; ska vi även ha med Wii? Där spelen oftast inte alls ser likadana ut även om de heter samma? Hur blir det med Kinect v/s Move spel?

Visst, det är ingen som kommer att prata om Wii ändå. Hur många trådar om Wii-spel ser du som inte är exklusiva? Typ noll. Samma med Kinect/Move, det finns knappt några trådar om sådana spel. De som är exklusiva ligger fortfarande i sina resp. forum.

Wii spelar mindre roll, utöver några exklusiva spel är den död nu rent mjukvarumässigt.

Men iofs kanske det är lite sent påtänkt. Hur gör man med Wii U och eventuellt nästa konsoler? Inte säkert de kommer att bli likadana.

#10

Postad 22 november 2011 - 19:22

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Kanske kan låta de trådar som är där idag vara och när du märkare att där kommer trådar om lite bättre spel i ps3 o 360 flytta dem innan de blir "stora"?

#11

Postad 22 november 2011 - 20:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Kanske kan låta de trådar som är där idag vara och när du märkare att där kommer trådar om lite bättre spel i ps3 o 360 flytta dem innan de blir "stora"?

Jag kommer inte göra något innan folk har fått säga sitt iaf, får gör en röstning först och se vart det lutar :)

#12

Postad 22 november 2011 - 21:44

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Äh, tycker det är bra som det är.

Säg att man ska prata om t.ex. MW3, ska jag då byta både tråd och forumdel bara för att jag har saker att säga om både SP och MP? Kan ju redan nu säga att det inte kommer hända. Man kommer skriva det man har att säga i en tråd, vilket i detta exemplet skulle vara MP-tråden = ingen skillnad från idag.

#13

Postad 22 november 2011 - 22:11

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Äh, tycker det är bra som det är.

Säg att man ska prata om t.ex. MW3, ska jag då byta både tråd och forumdel bara för att jag har saker att säga om både SP och MP? Kan ju redan nu säga att det inte kommer hända. Man kommer skriva det man har att säga i en tråd, vilket i detta exemplet skulle vara MP-tråden = ingen skillnad från idag.


Håller med. Sen kommer antagligen bara bajskastningen om vilken plattform som är bäst öka.

Nej det kan gott vara som det är nu imo.

#14

Postad 22 november 2011 - 22:24

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jadå, men sen finns 95% av trådarna där ingen snackar MP och bara singelplayer. Synd att de ska lida bara för att vissa enstaka spel skapar problem. Bara att strunta i att ha en samlad tråd för de då.

#15

Postad 22 november 2011 - 22:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Äh, tycker det är bra som det är.

Säg att man ska prata om t.ex. MW3, ska jag då byta både tråd och forumdel bara för att jag har saker att säga om både SP och MP? Kan ju redan nu säga att det inte kommer hända. Man kommer skriva det man har att säga i en tråd, vilket i detta exemplet skulle vara MP-tråden = ingen skillnad från idag.

Så skulle det ju inte funka, CoD och BF skulle ha trådar i sina egna delar. SP-spel som Skyrim, Darksiders, Need For Speed... skulle ju kunna ha en enda tråd istället för två eller tre.

#16

Postad 22 november 2011 - 22:42

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Bara att strunta i att ha en samlad tråd för de då.

Så vissa spel ska ha en samlad tråd i denna delen och vissa spel ska ha konsol-specifika trådar i varsin forumdel. Det blir ju också rätt så rörigt i mina ögon.

#17

Postad 22 november 2011 - 22:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Vet inte om det blir speciellt rörigt, de flesta spel är ju SP-spel. För min del så funkar båda varianterna, som det är nu eller alternativt som det kan vara.

Men jag tycker iofs det är lite sent påtänkt i och med att generationen snart är över. Max ett eller två år kvar. Sen kommer nya konsoler och det kanske inte kommer fungera på samma sätt. Ska man byta nu när alla är vana och sen kanske byta tillbaka när folk vant sig vid det nya, det kan däremot bli lite rörigt.

På Neogaf kör man med en officiell tråd och det fungerar. Loading, Gamereactor kör en tråd för multiplattformsspel. Vi är väl de enda som kör så här uppdelat, å andra sidan är vårt forum lugnast :P

Edit: Om du tittar på listan över kommande spel här, hur många tycker du egentligen behöver både en tråd i PS3- och 360-forumet?

http://www.webhallen.../release/alla/2

Det är ju i stort sett inga. De enda spel som behöver det rent praktiskt är exklusiva och onlinespel som CoD, BF eller FIFA/PES. Spel där man kan behöva säga sin gamertag och snacka ihop sig. Borderlands 2 skulle t.e.x kunna ha separata trådar.

Redigerat av Zoiler, 22 november 2011 - 23:01.


#18

Postad 23 november 2011 - 08:41

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Hmm, nä jag kanske bara är konservativ :P Dock håller jag med om att det kan bli lite konstigt att byta nu mitt i. Men det är väl oxå en vanesak, man lär väl sig var trådarna ligger ;)

#19

Postad 23 november 2011 - 08:42

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Bra idé, kanske det blir lite mer snack, många trådar dör rätt fort efter ett spel är släppt.

#20

Postad 23 november 2011 - 15:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Tycker det fungerar bra som det är nu. Tror det finns risk för mer PS3 vs 360-skitsnack i såna trådar. Visst, sånt modereras väl bort, men ändå.

#21

Postad 23 november 2011 - 18:52

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Jag håller med andra som säger att vissa trådar dör ut väldigt fort. Håller även med om att det finns risk för skitsnack mellan plattformarna men vore helt klart intressant att prova gemensamma trådar.

#22

Postad 23 november 2011 - 22:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Har haft samma tanke ett antal gånger, och som BF3-Xbox-spelare brukar jag titt som tätt ändå klicka in på PS3-delen för att kolla av läget, gällande både SP och MP.

#23

Postad 24 november 2011 - 10:39

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Jag tror att det skulle räcka med att ha ett forum för pc/xbox360/ps3/wii där man samlar alla trådar under ett "parasoll" så att säga.
Men, det man kan lägga till är ett prefix (man ställer in det i forummjukvaran) så att när en tråd skapas så får man välja mellan XBOX 360/PS3/WII/PC.

På så sätt blir det mer lättöverskådligt samt att man har separata trådar för spelen till varje konsol.

Kan ju kanske vara något?

#24

Postad 28 november 2011 - 18:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Bara för att få en försmak av vad PS3 delen kan tänkas att tillföra en gemensam tråd gick jag in för att se vad de skriver för spännande om årets bästa spel; Saints Row 3.

De har inte ens en tråd!

WTF liksom...

#25

Postad 28 november 2011 - 23:10

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Bara för att få en försmak av vad PS3 delen kan tänkas att tillföra en gemensam tråd gick jag in för att se vad de skriver för spännande om årets bästa spel; Saints Row 3.

De har inte ens en tråd!

WTF liksom...

Ännu en anledning att slå ihop trådar.

#26

Postad 29 november 2011 - 10:41

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Bara för att få en försmak av vad PS3 delen kan tänkas att tillföra en gemensam tråd gick jag in för att se vad de skriver för spännande om årets bästa spel; Saints Row 3.

De har inte ens en tråd!

WTF liksom...

Jag och Zoiler diskuterar lite då och då i speltrådar i PS3-delen, men det är tyvärr inte många andra som hänger på. Sedan ligger ju jag en bit efter ovan nämnda storspelare så vi är inte så synkade. Tänkte köpa Saints Row innan nyår iaf och då hade jag nog skapat en tråd ;)

Ja, jag har ändrat mig. Att ha trådarna i denna delen är en bra idé :D

Vill dock INTE ha det som Sinnes föreslår, att ha alla hårdvaru- och teknik-trådar om flera konsoller blandat skulle bli för rörigt.

#27

Postad 29 november 2011 - 11:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
För min del kan man lika gärna slå ihop. Kväkiga troll går väl att porta?

#28

Postad 29 november 2011 - 11:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Ja, jag har ändrat mig. Att ha trådarna i denna delen är en bra idé :D


Nog böjd att hålla med egentligen. Det funkar ju bra för Skyrim. :)

#29

Postad 01 december 2011 - 08:50

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Nog böjd att hålla med egentligen. Det funkar ju bra för Skyrim. :)

Dock har jag sett ett problem i Skyrim-tråden, åtminstone för mig. Inläggen har handlat väldigt mycket om patchar och moddar och skit, något som jag som konsollspelare inte kunde bry mig mindre om. Så jag funderar på om man skulle ha en tråd för PC och en för konsoll, eftersom spelen i sig är ju mer eller mindre identisk på 360/PS3 men det kan skilja en del mot PC med alla moddar...

Bara en tanke jag fick när jag läste den tråden.

#30

Postad 01 december 2011 - 09:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Mja, jag läser tråden mest för att läsa om folks gameplay, och där skiljer det sig inte nämvärt mellan de olika plattformarna, så då hade man varit tvungen att läsa både PC och konsoll-varianten ändå.

Vad gäller patchar så påverkar ju de olika plattformar olika. PS3 och 360n har ju helt olika buggar i 'orginal' spelet (PS3an går slöare och slöare ju mer man spelar medan på 360n laddas inte high-res texturer om man installerar det på HDDn) så då hade man behövt plattformskillnad mellan PC, PS3 och 360 igen. Och då hade vi varit tillbaks till det nuvarande läget.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.