Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic Plasma 2012

5242 svar i tråden
Panasonic Viera TX-P42GT50Y (Plasma-TV) 0 0 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST50E (Plasma-TV) 0 0 (0) 9 181:-
Panasonic Viera TX-P42ST50Y (Plasma-TV) 0 9,17 (6) 6 990:-
Panasonic Viera TX-P42XT50Y (Plasma-TV) 0 0 (0) 5 999:-
Panasonic Viera TX-P50GT50E (Plasma-TV) 0 0 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT50Y (Plasma-TV) 0 9,5 (2) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST50E (Plasma-TV) 0 0 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST50Y (Plasma-TV) 21 8,21 (38) 10 900:-
Panasonic Viera TX-P50UT50Y (Plasma-TV) 3 8,63 (8) 5 990:-
Panasonic Viera TX-P50VT30Y (Plasma-TV) Rapporterad 23 9,1 (29) 16 495:-
Panasonic Viera TX-P50VT50E (Plasma-TV) 0 0 (0) 13 280:-
Panasonic Viera TX-P50VT50Y (Plasma-TV) 5 9,1 (21) 13 995:-
Panasonic Viera TX-P50X50E (Plasma-TV) 0 3 (1) 4 777:-
Panasonic Viera TX-P50XT50Y (Plasma-TV) 0 0 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST50E (Plasma-TV) 0 0 (0) 11 000:-
Panasonic Viera TX-P55ST50Y (Plasma-TV) 13 8,56 (9) 14 990:-
Panasonic Viera TX-P55VT50E (Plasma-TV) 0 8 (1) 19 063:-
Panasonic Viera TX-P55VT50Y (Plasma-TV) 16 9,31 (29) 24 990:-
Panasonic Viera TX-P65ST50E (Plasma-TV) 0 0 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST50Y (Plasma-TV) 20 9,17 (12) 19 990:-
Panasonic Viera TX-P65VT50E (Plasma-TV) 0 0 (0) 20 000:-
Panasonic Viera TX-P65VT50Y (Plasma-TV) 10 9,86 (7) 35 990:-
29 relaterade trådar
Bildkalibrering (2063 inlägg) 21 timmar sedan
Ny tv - budget max 6000kr - Tips? (2 inlägg) 8 dagar sedan
Första platt tvn: LG 60PA550T eller Panasonic TX-P50UT50Y? (0 inlägg) 15 dagar sedan
Panasonic S20 (G13) vs Panasonic UT50 (G15) eller Samsung? (1 inlägg) 22 dagar sedan
Vilken TV passar mig bäst för 6k? (7 inlägg) 1 mån sedan
Panasonic Plasma 2011 (3930 inlägg) 1 mån sedan
Ersätta Pioneer TV, varför så svårt (11 inlägg) 2 mån sedan
Panasonic tx-p50vt50y priset i botten? (8 inlägg) 3 mån sedan
Bestlutsångest vilken panasonic? 50VT eller 55ST? (69 inlägg) 3 mån sedan
Panasonic TX-P50VT50Y (4 inlägg) 3 mån sedan
Samsung PS60E6505 VS Panasonic TX-P55ST50Y (33 inlägg) 4 mån sedan
Panasonic 55ST50Y eller LG 60PM970T (15 inlägg) 4 mån sedan
Köpråd Plasma (31 inlägg) 4 mån sedan
Panasonic TX-P65VT50Y eller Samsung UE65ES800 (34 inlägg) 4 mån sedan
Ni som har en PS64E8005 är ni nöjda? (22 inlägg) 4 mån sedan
Köpråd 60-65 tum (43 inlägg) 5 mån sedan
Vägghängd TX-P50VT50Y? (3 inlägg) 6 mån sedan
Panasonic VT30 Buzzing (129 inlägg) 8 mån sedan
Samsung UE46ES6715 Vs Panasonic Viera TX-P50ST50Y (3 inlägg) 8 mån sedan
Köp av ny TV - Internet skrämmer upp mig (7 inlägg) 9 mån sedan
Panasonic Viera TX-P50ST50Y för 9999kr (4 inlägg) 9 mån sedan
Panasonic Viera TX-P50VT30Y (7 inlägg) 10 mån sedan
Panasonic 50 (5 inlägg) 11 mån sedan
Hjälp med köp av tv i storlek 50+ (17 inlägg) 11 mån sedan
Panasonic VT30 vs. Samsung D8005 (132 inlägg) 1 år sedan
panasonic tx-p50vt30 (34 inlägg) 1 år sedan
Tappar HDMI signal från Onkyo 609 (11 inlägg) 1 år sedan
Onkyo TX-NR609 - Sony Bravia KDL-46NX710 (8 inlägg) 1 år sedan
sharp lc 52 le831s+an3dg20b sugen på 3d (1 inlägg) 1 år sedan

Skickat 28 juli 2012 - 17:29

• Bone
  • Amatör

• 92 inlägg

Visa inläggswift77 28 juli 2012 - 00:13 skrev:

Jag hade vt30 som jag fick pengarna tillbaks på, körde den i 5 månader sedan hade jag en kanallogga som vägrade försvinna. Nu sitter jag med en vt50 som har samma problem med samma logga.

Intressant läsning eftersom jag just är i färd med att skicka tillbaka min VT30 pga inbränningar av kanallogga och textning. Känns ju inte så intressant med en VT50 heller då.

Skickat 28 juli 2012 - 18:35

Visa inläggDuratec05 25 juli 2012 - 22:43 skrev:

Hur fungerar det med inspelning av tv-program på panasonics nyare tv:s, kan man kryssa i program man vill spela in via en tv-tablå för ex.vis Boxer? Eller är det endast timerinspelning med manuell inställning av tider och kanal som gäller?

Frågar igen, någon måste ha testat att spela in program med sin hyfsat nya panasonic tv?

Skickat 28 juli 2012 - 19:26

Visa inläggDuratec05 28 juli 2012 - 18:35 skrev:

Frågar igen, någon måste ha testat att spela in program med sin hyfsat nya panasonic tv?

Har en VT20 från 2010, CI+ modul+ programkort från canal digital och en WESTERN DIGITAL Extern bärbar hårddisk Elements. Med den konfigurationen fungerar det utmärkt i alla fall. Det lär väl inte ha försämrats i nyare TV, hoppas jag...
Kan dock inte svara på exakt hur lång tid EPG:n täcker.

Skickat 28 juli 2012 - 19:37

Visa inläggFalafel58 28 juli 2012 - 19:26 skrev:

Har en VT20 från 2010, CI+ modul+ programkort från canal digital och en WESTERN DIGITAL Extern bärbar hårddisk Elements. Med den konfigurationen fungerar det utmärkt i alla fall. Det lär väl inte ha försämrats i nyare TV, hoppas jag...
Kan dock inte svara på exakt hur lång tid EPG:n täcker.

Tack för kanonbra svar :)
När man kikar i manualen för tex vt50 så ser man nämligen inget alls om att kunna välja program man vill spela in i en "tablå", däremot skriver man om att spela in med timer. Som sagt, det borde ju inte vara sämre nu än för ett par år sedan!?

Skickat 28 juli 2012 - 19:49

• mabbe
  • Användare

• 172 inlägg
Har suttit och suktat efter en ny Panasonic sen VT20 och nu senast, VT50 och tänkte slå till när 50" kommit ner till under 15 000kr på flera ställen. Dock fick jag en rejäl tankeställare när jag ser allt snack om "tillfälliga" inbränningar som man måste vit-tvätta bort under längre tid än man sett på själva TVn. Min fråga är således om det verkligen är ett så stort problem, eller det bara är få som råkar ut för det? VT50 (liksom VT30) har blivit rosade i alla tester och ingen har nämnt något om tillfälliga inbränningar. Har alla med en VT20/VT30/VT50 här märkt av fenomenet, eller är det som sagt bara ett par som råkat ut för det? Och för er som råkat ut för det, har ni fått bytt TVn på garantin?

Skickat 28 juli 2012 - 21:09

Visa inläggmabbe 28 juli 2012 - 19:49 skrev:

Har suttit och suktat efter en ny Panasonic sen VT20 och nu senast, VT50 och tänkte slå till när 50" kommit ner till under 15 000kr på flera ställen. Dock fick jag en rejäl tankeställare när jag ser allt snack om "tillfälliga" inbränningar som man måste vit-tvätta bort under längre tid än man sett på själva TVn. Min fråga är således om det verkligen är ett så stort problem, eller det bara är få som råkar ut för det? VT50 (liksom VT30) har blivit rosade i alla tester och ingen har nämnt något om tillfälliga inbränningar. Har alla med en VT20/VT30/VT50 här märkt av fenomenet, eller är det som sagt bara ett par som råkat ut för det? Och för er som råkat ut för det, har ni fått bytt TVn på garantin?

Har haft vt30 och nu vt50 båda med inbrända kanalloggor. Det är vissa kanaler med ljusa loggor typ Eurosport HD, Barnkanalen etc som bränner in. Vt50 har fantastisk bild och jag har lirat hur mycket halo som helst på både vt30 och vt50 och andra lir utan problem med inbränning. Om du vet med dig att du tittar på kanaler med ljusa loggor så skulle jag tänka ett varv till, de med nedtonade loggor ala svt1 tv4 m fl är inga problem. Om det blri lika illa inbränt som på min vt30 så åker nog vt50an tillbaks för nör man vet om att den finns där så ser du den i alla ljusa nyanser på hela färgskalan förutom grå då :)*

Skickat 28 juli 2012 - 22:40

• mabbe
  • Användare

• 172 inlägg

Visa inläggswift77 28 juli 2012 - 21:09 skrev:

Har haft vt30 och nu vt50 båda med inbrända kanalloggor. Det är vissa kanaler med ljusa loggor typ Eurosport HD, Barnkanalen etc som bränner in. Vt50 har fantastisk bild och jag har lirat hur mycket halo som helst på både vt30 och vt50 och andra lir utan problem med inbränning. Om du vet med dig att du tittar på kanaler med ljusa loggor så skulle jag tänka ett varv till, de med nedtonade loggor ala svt1 tv4 m fl är inga problem. Om det blri lika illa inbränt som på min vt30 så åker nog vt50an tillbaks för nör man vet om att den finns där så ser du den i alla ljusa nyanser på hela färgskalan förutom grå då :)*

Okej. Det låter väl inte som att det är två kanaler jag någonsin lär titta på. Den ena ingår inte i mitt digra kanalutbud och den andra - tja, jag tittar helt enkelt inte på barnkanalen :-)
Alla andra kanaler är good to go då, menar du?

Jag har själv haft en PX70 i lite över fem år som varit helt fantastisk. Buzzing - vad är det..? Purple snakes / green ghosting - aldrig sett i vanligt tv- eller filmtittande. Ghosting - minimal vid text i svarta fält vid filmtittande, försvinner efter fem min av vanligt TV-tittande. Fluctuating brightness däremot har varit en pain in my ass på den här modellen, men det förstår jag att de har reducerat till noll i senaste panelen / mjukvaran (eller?). Därav min tidigare fråga - vissa ser saker som andra aldrig ser, samt att det kanske tom är skillnad från TV till TV gällande komponenter etc från just det produktionstillfället etc. Jag tänker som så att om du letar efter fel, lär du hitta dem. Jag kan höra buzzing om jag sitter med örat mot TVn och är det helt tyst i rummet och en kritvit bild visas; ja, då kan det också höras från soffan. Purple snakes och antydan till green ghosting går att se i vissa scener om man spelar dem om och om igen - och då snackar vi en scen ur en hel film.

En fråga till dig swift77: Du pratar om att lämna tillbaka TVn på garantin för inbränning - hur är det möjligt? Jag har för flera år sen pratat med handlare om just det här problemet och de har alla sagt "inbränning är inget garantiärende". Har något ändrats? Vilken handlare talar vi om?

Några fler med tips, idéer eller rentav förstahandsrapportering vad gäller just inbränning på de senaste modellerna? Enstaka kanaler som det är mer problem med än andra? Eurosport HD samt Barnkanalen lär tex vara två "problemkanaler" enligt postaren ovan.

Det här inlägget har ändrats av mabbe 28 juli 2012 - 22:42

Skickat 28 juli 2012 - 22:54

Visa inläggmabbe 28 juli 2012 - 22:40 skrev:

Okej. Det låter väl inte som att det är två kanaler jag någonsin lär titta på. Den ena ingår inte i mitt digra kanalutbud och den andra - tja, jag tittar helt enkelt inte på barnkanalen :-)
Alla andra kanaler är good to go då, menar du?

Jag har själv haft en PX70 i lite över fem år som varit helt fantastisk. Buzzing - vad är det..? Purple snakes / green ghosting - aldrig sett i vanligt tv- eller filmtittande. Ghosting - minimal vid text i svarta fält vid filmtittande, försvinner efter fem min av vanligt TV-tittande. Fluctuating brightness däremot har varit en pain in my ass på den här modellen, men det förstår jag att de har reducerat till noll i senaste panelen / mjukvaran (eller?). Därav min tidigare fråga - vissa ser saker som andra aldrig ser, samt att det kanske tom är skillnad från TV till TV gällande komponenter etc från just det produktionstillfället etc. Jag tänker som så att om du letar efter fel, lär du hitta dem. Jag kan höra buzzing om jag sitter med örat mot TVn och är det helt tyst i rummet och en kritvit bild visas; ja, då kan det också höras från soffan. Purple snakes och antydan till green ghosting går att se i vissa scener om man spelar dem om och om igen - och då snackar vi en scen ur en hel film.

En fråga till dig swift77: Du pratar om att lämna tillbaka TVn på garantin för inbränning - hur är det möjligt? Jag har för flera år sen pratat med handlare om just det här problemet och de har alla sagt "inbränning är inget garantiärende". Har något ändrats? Vilken handlare talar vi om?

Några fler med tips, idéer eller rentav förstahandsrapportering vad gäller just inbränning på de senaste modellerna? Enstaka kanaler som det är mer problem med än andra? Eurosport HD samt Barnkanalen lär tex vara två "problemkanaler" enligt postaren ovan.

Det går att lämna tillbaks TVn på garanti om du har inbränning av kanallogga. Allt beror på hur tuff du är i din argumentation.

Skickat 29 juli 2012 - 00:25

Visa inläggswift77 28 juli 2012 - 22:54 skrev:

Det går att lämna tillbaks TVn på garanti om du har inbränning av kanallogga. Allt beror på hur tuff du är i din argumentation.

Tycker nog att du tar i lite väl här, en mer korrekt beskrivning är väl att det eventuellt går, beroende på säljare, återförsäljare, din egen argumentationsteknik osv. Dvs att det kanske går, men att det är långt ifrån givet.

Skickat 29 juli 2012 - 07:22

Fluktande ljus. Nästan den sämsta grejen Panasonic har kommit på. Tack och lov ändrade de på den funktionen, eller "feature" som Panasonic sade.

Skickat 29 juli 2012 - 07:30

Visa inläggimprowise2 29 juli 2012 - 00:25 skrev:

Tycker nog att du tar i lite väl här, en mer korrekt beskrivning är väl att det eventuellt går, beroende på säljare, återförsäljare, din egen argumentationsteknik osv. Dvs att det kanske går, men att det är långt ifrån givet.

Om du har köpt TVn för mindre än 6 månader sedan och du har inbränd logga som ej går att få bort och servicen kan inte heller ta bort den. ÅF vägrar ta tillbaks den och du tar det till ARN hur ska PAanasonic kunna förklara för ARN att du vid helt vanligt TV tittande och du har följt alla instrukltioner och till och med kört in TVn 600 timmar att det är helt ok att du har en fet logga som syns vid annat TV tittande. Jag har mycket svårt att tro att ARN skulle acceptera en sådan förklaring när det bevisligen finns andra TV apparater som inte har det här överkänsliga problemet.

Att se på Eurosport HD med en Panasonic plasma

Jag har nu sett på Eurorport HD i två dagar och sammanlagt 5 timmar. TVn har varit på med andra kanaler under ytterligare 24 timmar. Efter första dagen såg man mitten på Eurosport loggan och nu ser man stjärnringen runt Eurosport loggan. Allt är nedstängt till minimum och pixel orbiter på samt att TV är inkörd i minst 800 timmar, köpte TVn 23 maj den första sändingen av vt50 som kom till Sverige.

Panasonic har en del problem med IR eller.....

Skickat 29 juli 2012 - 07:38

Att det blir så lätt IR låter irriterande. Tänk om man kunde direkt snacka med de tekniker som byggde den modellen. Ställa dem mot väggen liksom.

Skickat 29 juli 2012 - 08:33

Visa inläggswift77 29 juli 2012 - 07:30 skrev:

Om du har köpt TVn för mindre än 6 månader sedan och du har inbränd logga som ej går att få bort och servicen kan inte heller ta bort den. ÅF vägrar ta tillbaks den och du tar det till ARN hur ska PAanasonic kunna förklara för ARN att du vid helt vanligt TV tittande och du har följt alla instrukltioner och till och med kört in TVn 600 timmar att det är helt ok att du har en fet logga som syns vid annat TV tittande. Jag har mycket svårt att tro att ARN skulle acceptera en sådan förklaring när det bevisligen finns andra TV apparater som inte har det här överkänsliga problemet.

Nu tycker jag din beskrivning är mkt närmare sanningen, bland annat att man måste ge dom chansen att utföra service först. Sen är det fortfarande inte givet att återförsäljaren följer ARNs beslut men med en större seriös handlare så, däremot är det nog inte alla konsumenter som känner sig bekväma med att driva ärenden till ARN osv.

Fast, den kanske viktigaste frågan, ska man ens köpa en TV som så uppenbart har problem med vad jag anser som självklara saker, som att kunna se på valfri kanal i några timmar? Om man dessutom tänker sig typ HTPC också så känns ju katastrofen som ett faktum. Är problemen så illa som man får känslan av här så är det ju en mindre katastrof för Panasonic, vilket så klart är olyckligt för alla inblandade.

Skickat 29 juli 2012 - 11:06

• mabbe
  • Användare

• 172 inlägg

Visa inläggswift77 29 juli 2012 - 07:30 skrev:

Panasonic har en del problem med IR eller.....

Visa inläggimprowise2 29 juli 2012 - 08:33 skrev:

Fast, den kanske viktigaste frågan, ska man ens köpa en TV som så uppenbart har problem med vad jag anser som självklara saker, som att kunna se på valfri kanal i några timmar? Om man dessutom tänker sig typ HTPC också så känns ju katastrofen som ett faktum. Är problemen så illa som man får känslan av här så är det ju en mindre katastrof för Panasonic, vilket så klart är olyckligt för alla inblandade.

Jag tror att jag har bestämt mig för att inte köpa en Panasonic Plasma om inte fler ger sin input på detta fenomen.
Jag kan helt enkelt inte köpa en TV för ~15 000kr som jag sedan måste sitta och vara rädd för att jag ska få inbrända kanalloggor på - och det av enbart ett par timmars tittande på samma kanal och ett "vanligt" användande.

Att sitta och vara nervös för att man snart måste vittvätta eller köra myrornas krig i en timme... ja, det ska inte förekomma på en High End-TV från 2012, när min "icke så High End"-TV (PX70) från 2007 är helt fri från detta symptom.

Jag hade dessutom tänkt använda TVn som en "förlängning" av datorn (dock inget surf, men filmtittande, visa saker på storbild från browsern, visa lite bilder från datorn (med ram runt om) etc. Jag gillade dessutom deras youtube-app. Dock lär den appen också få inbränningar, då den säkerligen visar statiska loggor etc.

Kan ni inte försöka ta en bild av fenomenet så man ser hur tydligt det är?

Det här inlägget har ändrats av mabbe 29 juli 2012 - 11:08

Skickat 29 juli 2012 - 11:11

Vad är det man ska serva på en plasma som ger svår IR kan man stilla undra?

Visa inläggmabbe 29 juli 2012 - 11:06 skrev:

Jag tror att jag har bestämt mig för att inte köpa en Panasonic Plasma om inte fler ger sin input på detta fenomen.
Jag kan helt enkelt inte köpa en TV för ~15 000kr som jag sedan måste sitta och vara rädd för att jag ska få inbrända kanalloggor på - och det av enbart ett par timmars tittande på samma kanal och ett "vanligt" användande.

Att sitta och vara nervös för att man snart måste vittvätta eller köra myrornas krig i en timme... ja, det ska inte förekomma på en High End-TV från 2012, när min "icke så High End"-TV (PX70) från 2007 är helt fri från detta symptom.

Jag hade dessutom tänkt använda TVn som en "förlängning" av datorn (dock inget surf, men filmtittande, visa saker på storbild från browsern, visa lite bilder från datorn (med ram runt om) etc. Jag gillade dessutom deras youtube-app. Dock lär den appen också få inbränningar, då den säkerligen visar statiska loggor etc.

Spelar ingen roll för plasman om filmerna kommer från en dator eller från en spelare. Det enda som är dåligt för en skärm är statiska bilder.

Skickat 29 juli 2012 - 11:11

Visa inläggtrebban 29 juli 2012 - 11:09 skrev:

Vad är det man ska serva på en plasma som ger svår IR kan man stilla undra?

Om det bara är vissa exemplar som har det så borde det inte vara några problem. Har alla det ska man låta bli köpa den modellen helt och hållet. Dessutom kan ju "service" i praktiken innebära att man får en ny TV.

Skickat 29 juli 2012 - 11:28

Om man fick bort svår IR genom service så skulle jag uppmana den personen att direkt kontakta Panasonic och skälla ut dem så att de fixar problemen innan produkten kommer ut i butiken. Dessvärre tror jag IR inte går att reparera bort. Hade jag varit reparatör så skulle jag byta panel och hålla tummarna att inte det dyker upp IR igen.

Det gör att jag undrar varför inte hembioforumet kan knyta till sig någon bra reparatör som direkt kan svara på frågor? Man har ju lite frågor kring vissa saker som tex, IR, Input Lag och sånt där som gör vardagen spännande.. :)

Skickat 29 juli 2012 - 11:29

Köp den på elgiganten, testa i upp till en månad, lämna tillbaka om det inte funkar. Panelen är känsligast i början så funkar det då så lär det inte bli större problem senare.

Det här inlägget har ändrats av EVOVII 29 juli 2012 - 12:07

Skickat 29 juli 2012 - 11:33

Bra svar. Kunde folk skicka tilbaka sina teven som fått svår IR skulle nog till slut tillverkaren reagera.

Skickat 29 juli 2012 - 11:44

Har ST50 samma problem med IR? Kan ju vara ett alternativ då även denna fått väldigt bra betyg för sin bild. Får man ju 55" för samma peng som 50" VT50. :-)

Skickat 29 juli 2012 - 11:46

Ska köra ett par dagar med Eurosport HD och förmodligen blir inbräningen lite skarpare och enklare att ta en bild på.
Jag kan redan nu se de individuella stjärnorna runt Eurosport loggan när jag kör tvätten och det vita fältet rullar över, mittenpartiet av loggan såg jag redan igår dvs efter första timmarna tittande. Intressant är att eftersom jag ser live sändningarna så är det bara 2 stjärnor nedertill eftersom det står LIVE inuti eurosportloggan och dessa 2 stjärnor syntes efter 2 dagar.

Skickat 29 juli 2012 - 11:48

Men själva ordet "live" syns inte? Den texten är ju vit.

Skickat 29 juli 2012 - 11:59

• mabbe
  • Användare

• 172 inlägg

Visa inläggEVOVII 29 juli 2012 - 11:29 skrev:

Köp den på elgiganten, testa i upp till en månad, lämna tillaka om det inte funkar. Panelen är känsligast i början så funkar det då så lär det inte bli större problem senare.

Tyvärr är den 3000kr dyrare där, än tex Netonnet. Dessutom finns den inte i "min" Elgiganten-butik enligt deras lagerstatus, så man kan inte försöka med prismatchning heller.

Skickat 29 juli 2012 - 12:07

• mabbe
  • Användare

• 172 inlägg

Visa inläggtrebban 29 juli 2012 - 11:11 skrev:

Spelar ingen roll för plasman om filmerna kommer från en dator eller från en spelare. Det enda som är dåligt för en skärm är statiska bilder.

Absolut, men rädslan för att "minimera", "maximera" eller "krysset" från valfritt Windows-fönster ska brännas in, för att jag visar 250 bilder från datorn till TVn under loppet av 30-45 minuter, är där - oavsett om jag kollar på tv, film från PS3 eller film från datorn. Ibland visas statiskt material en längre tid på panelen.
Så är det idag med min PX70, men den visar aldrig upp några fenomen av inbränning, mer än en temporär ghosting som försvinner efter någon minut vanligt tv-tittande.

Kompisen använder uteslutande sin PX70 till datorskärm, där ibland Spotify står på under en hel kväll - samma bild, orörlig. Trots detta, efterlämnas inga långvariga spökbilder, utan de försvinner rätt omgående.

Allt som är sämre än det, är ju nära icke-önskvärt.

Det här inlägget har ändrats av mabbe 29 juli 2012 - 12:08

Skickat 29 juli 2012 - 12:07

Visa inläggtrebban 29 juli 2012 - 11:48 skrev:

Men själva ordet "live" syns inte? Den texten är ju vit.

Ordet LIVE som står under SPORT syns minst, Det som syns mest området runt ordet SPORT det är vitt sedan syns EURO som text och SPORT blir då omvänt där området runt SPORT blir mörkare och sedan kommer stjärnorna. Live syns och även HD. Nu när jag kollade så ser jag även OS ringarna till vänster om loggan. Har nu sett på Eurosport i 3 dagara och 8 timmar totalt med mer än 24 timmar övrigt TV tittande.

Jag vill tillägga att jag kör TV på låga settings för att vara så mjuk som det bara går, dvs kontrast brightness sharp är alla låga och pixel orbiter är på.

Jag trodde inte att det skulle bli IR så lätt med tanke på att jag ser övrigt TV och tvättar ett par timmar per dag eftersom jag har en annan logga som sitter i ett annat hörn...

Skickat 29 juli 2012 - 12:09

Visa inläggmabbe 29 juli 2012 - 11:59 skrev:

Tyvärr är den 3000kr dyrare där, än tex Netonnet. Dessutom finns den inte i "min" Elgiganten-butik enligt deras lagerstatus, så man kan inte försöka med prismatchning heller.

Netonnet har väl åtminstone 14 dagars öppet köp och det borde också räcka för att upptäcka ev. problem :)

Skickat 29 juli 2012 - 12:16

Visa inläggswift77 29 juli 2012 - 12:07 skrev:

Ordet LIVE som står under SPORT syns minst, Det som syns mest området runt ordet SPORT det är vitt sedan syns EURO som text och SPORT blir då omvänt där området runt SPORT blir mörkare och sedan kommer stjärnorna. Live syns och även HD. Nu när jag kollade så ser jag även OS ringarna till vänster om loggan. Har nu sett på Eurosport i 3 dagara och 8 timmar totalt med mer än 24 timmar övrigt TV tittande.

Jag vill tillägga att jag kör TV på låga settings för att vara så mjuk som det bara går, dvs kontrast brightness sharp är alla låga och pixel orbiter är på.

Jag trodde inte att det skulle bli IR så lätt med tanke på att jag ser övrigt TV och tvättar ett par timmar per dag eftersom jag har en annan logga som sitter i ett annat hörn...

Egentligen behöver man ju inte "tvätta" bilden, utan kör på med vanlig tevesändning i fullbild och där loggan är utzoomad om det går. Då kan du åtminstone se på lite teve under tiden du tvättar bilden.

Skickat 29 juli 2012 - 12:17

Skulle va kul att veta hur många som igentligen har problem.

Forum ger alltid en missvisande bild.

Kan ju bara så att som lätt får envis IR har defekta skärmar.
Verkar ju ändå bara vara ett fåtal som har stora problem även efter flera månader

Skickat 29 juli 2012 - 12:19

Visa inläggDuratec05 28 juli 2012 - 19:37 skrev:

Tack för kanonbra svar :)
När man kikar i manualen för tex vt50 så ser man nämligen inget alls om att kunna välja program man vill spela in i en "tablå", däremot skriver man om att spela in med timer. Som sagt, det borde ju inte vara sämre nu än för ett par år sedan!?

De är bara att välja önskat TV-program i TV-guiden så spelas det in, går även att ställa in TV'n att alltid spela in samt "akut inspelning" via rec knappen.
Hårddisken som ska användas måste dock formateras/krypteras av TVn, går ej att läsa från datorn efter de.
Vill man ha över inspelat matrial till datorn finns de ett litet knep:

Om man kör Ipad/Iphone appen "Viera Remote" kan man strömma över live TV direkt till den. Ganska coolt faktiskt...

Skickat 29 juli 2012 - 12:21

Visa inläggmabbe 29 juli 2012 - 12:07 skrev:

Absolut, men rädslan för att "minimera", "maximera" eller "krysset" från valfritt Windows-fönster ska brännas in, för att jag visar 250 bilder från datorn till TVn under loppet av 30-45 minuter, är där - oavsett om jag kollar på tv, film från PS3 eller film från datorn. Ibland visas statiskt material en längre tid på panelen.
Så är det idag med min PX70, men den visar aldrig upp några fenomen av inbränning, mer än en temporär ghosting som försvinner efter någon minut vanligt tv-tittande.

Kompisen använder uteslutande sin PX70 till datorskärm, där ibland Spotify står på under en hel kväll - samma bild, orörlig. Trots detta, efterlämnas inga långvariga spökbilder, utan de försvinner rätt omgående.

Allt som är sämre än det, är ju nära icke-önskvärt.

Det är likadant med min PV-60. Jag har inte fått några extrema spökbilder trots att jag har loggan synlig hela tiden. Men jag tycker logotyperna växer i storlek för varje år. Jag har snart ingen lust att betala tv-licens om bilden ska skräpas ner av en logga.

*Går fram till teven och försöker skrapa bort loggan med en nyckel* :)

Skickat 29 juli 2012 - 12:27

Visa inläggmoparman 29 juli 2012 - 12:17 skrev:

Verkar ju ändå bara vara ett fåtal som har stora problem även efter flera månader

Det tror jag också. Efter ett par månader ska man bara inte få IR så lätt. Ska vi dra upp oddsen till ett år och fråga forummedlemmarna?

Är det någon som har lätt att få IR efter ett år? Låt höra!

Skickat 29 juli 2012 - 12:48

Jag gissar på 2.... :-)

Skickat 29 juli 2012 - 12:53

Visa inläggtrebban 29 juli 2012 - 12:16 skrev:

Egentligen behöver man ju inte "tvätta" bilden, utan kör på med vanlig tevesändning i fullbild och där loggan är utzoomad om det går. Då kan du åtminstone se på lite teve under tiden du tvättar bilden.
Men det är väl det vita ljuset som på nåt sätt ska tvätta ur föråldrad fosfor på nåt sätt?...Nån kanske kan förklara hur det går till.

Det här inlägget har ändrats av Lemonguy 29 juli 2012 - 12:54

Skickat 29 juli 2012 - 13:02

Visa inläggWilliamTheFoe 28 juli 2012 - 09:21 skrev:

Grym bild på TX-P50ST50Y i alla fall!

Dock har jag som sagt problem med att tvn startar om sig. Det har hänt 3-4 ggr nu på morgonen och börjar bli riktigt irriterande.

Jag har läst att problemet funnits på tidigare modeller men inte hittat någon som har det på 2012 års modell.

Tänkte testa om det kan hjälpa att uppdatera mjukvaran men får bara ett meddelande om att tvn inte kan hitta servern. Full signalstyrka men det vill sig ändå inte.

Prova lägg in nya mjukvaran du hittar nedan på ett SD-kort istället:

http://panasonic.jp/.../down_eu12.html

Skickat 29 juli 2012 - 13:38

Fick verkligen en chock när jag såg att VT50 50 tummarn nu säljs för 15000. Själv köpte jag den för 23000 för ett par månader sedan.

Det här inlägget har ändrats av Galenskapare 29 juli 2012 - 13:40

Skickat 29 juli 2012 - 14:55

Visa inläggZalkin 29 juli 2012 - 12:19 skrev:

De är bara att välja önskat TV-program i TV-guiden så spelas det in, går även att ställa in TV'n att alltid spela in samt "akut inspelning" via rec knappen.
Hårddisken som ska användas måste dock formateras/krypteras av TVn, går ej att läsa från datorn efter de.
Vill man ha över inspelat matrial till datorn finns de ett litet knep:

Om man kör Ipad/Iphone appen "Viera Remote" kan man strömma över live TV direkt till den. Ganska coolt faktiskt...

Tack för riktigt bra input.
Du har ingen "print screen" som visar hur det ser ut när man väljer program i tv-guiden?

Skickat 29 juli 2012 - 15:19

Visa inläggEVOVII 29 juli 2012 - 12:09 skrev:

Netonnet har väl åtminstone 14 dagars öppet köp och det borde också räcka för att upptäcka ev. problem :)

Är lite osäker men gäller inte det obruten förpackning?

Skickat 29 juli 2012 - 15:23

Visa inläggvodkafish 29 juli 2012 - 15:19 skrev:

Är lite osäker men gäller inte det obruten förpackning?

http://www.netonnet....chaseOnApproval

Skickat 29 juli 2012 - 15:26

De som är nöjda syns inte lika väl. De sitter oftast nöjda framför sina tv-apparater :)

Skickat 29 juli 2012 - 15:55

Visa inläggLemonguy 29 juli 2012 - 12:53 skrev:

Men det är väl det vita ljuset som på nåt sätt ska tvätta ur föråldrad fosfor på nåt sätt?...Nån kanske kan förklara hur det går till.

Jag menar att man generellt kan göra så. Jag skulle förtydligat mig. Hur en bild kan fastna kan jag inte förklara tekniskt. Undrar om fosforen får ett "minne" där loggan har varit..?

Visa inläggmoparman 29 juli 2012 - 12:48 skrev:

Jag gissar på 2.... :-)

Och de personerna är inte längre medlemmar.. :)

Skickat 29 juli 2012 - 15:59

Visa inläggDuratec05 29 juli 2012 - 14:55 skrev:

Tack för riktigt bra input.
Du har ingen "print screen" som visar hur det ser ut när man väljer program i tv-guiden?

Sure, de finns två vyer:

.... Har tagit bilder men dem kommer inte med i posten när jag väljer "skicka" tyvärr...

Det här inlägget har ändrats av Zalkin 29 juli 2012 - 16:05

Skickat 29 juli 2012 - 16:12

Du måste ladda ner dem först. Svårt att beskriva..

Skickat 29 juli 2012 - 16:28

Visa inläggmcmike 29 juli 2012 - 15:23 skrev:

Det vill säga.

"Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan."

Skickat 29 juli 2012 - 16:34

Visa inläggvodkafish 29 juli 2012 - 16:28 skrev:

Det vill säga.

"Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan."

Jag köpte en .. vill inte skriva namnet på sk.t märket :angry: Lämnade tillbaka den efter 2 veckor utan problem då iaf ca:1 år sedan.!

Skickat 29 juli 2012 - 17:02

Jag lämnade tillbaka

Visa inläggvodkafish 29 juli 2012 - 16:28 skrev:

Det vill säga.

Och hur ska de bedömma hur många gånger du testat din TV? Jag har lämnat tillbaka en LG plasma som jag inte var nöjd med efter en dryg vecka och det var inga som helst problem, de frågade inte ens vad jag var missnöjd med.

Skickat 29 juli 2012 - 17:05

"För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den"

Om man är nöjd med den så är man väl inte ångerfull? :)

Skickat 29 juli 2012 - 18:19

Visa inläggtrebban 29 juli 2012 - 11:28 skrev:

Om man fick bort svår IR genom service så skulle jag uppmana den personen att direkt kontakta Panasonic och skälla ut dem så att de fixar problemen innan produkten kommer ut i butiken. Dessvärre tror jag IR inte går att reparera bort. Hade jag varit reparatör så skulle jag byta panel och hålla tummarna att inte det dyker upp IR igen.

Och därmed har du ju också besvarat din egen fråga som du ställde tidigare, grattis :D

Skickat 29 juli 2012 - 18:24

Håller absolut med, svårt dra några slutsatser utifrån forum. Vågar dock gissa att den genomsnittliga plasmaägaren överlag är mer aktiv på forum än LCD/LED kunden, och att det gäller ännu mer för de som köper en high-end plasma, vilket jag tror bara är vi bildnördar som gör. Min känsla är dock helt klart att det klagas mkt mer på ST50/VT50 än ST30/VT30 vilket är oroväckande.

Skickat 29 juli 2012 - 18:46

Jag har gått fram och tillbaka hela helgen och funderat på om man skulle slå till på en P65VT50 eller inte. Nu kom jag fram till att jag ville ha en och då såg jag att alla skärmar gått från Webhallens lager (nedsatt till 30k från 40k). Jag lade en beställning ändå men det ser inte speciellt ljust ut när det inte finns inne på lager eller från leverantören. FAN. Så jävla dumt att tveka.

Det här inlägget har ändrats av Michazo 29 juli 2012 - 18:50

Skickat 29 juli 2012 - 19:03

• mabbe
  • Användare

• 172 inlägg

Visa inläggGalenskapare 29 juli 2012 - 13:38 skrev:

Fick verkligen en chock när jag såg att VT50 50 tummarn nu säljs för 15000. Själv köpte jag den för 23000 för ett par månader sedan.

Men, då är du ju precis den rätte att besvara tidigare frågor kring Image Retention / IR / Ghosting / Tillfällig inbränning på VTXX.
Du har haft TVn ett par månader - låt då höra; hur är det med fastbrända kanalloggor? Hur mycket använder du TVn (genomsnittligt), och hur mycket av den tiden används för att kolla på "vanlig" TV, tex TV3, TV4 etc - kanaler med loggor? Dela gärna med dig av upplevelser kring TVn för att övertala oss som just nu står i valet och kvalet.

Det sägs att det krävs tio positiva omdömen för att väga upp ett negativt - huruvida det stämmer eller ej låter jag vara osagt, men jag vet hur jag fungerar. Säger fem stycken att en produkt är skitbra och en kille bashar samma produkt totalt, blir jag alltid osäker och kollar ibland vidare :-)

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • 100.33
    Wigsten
    2013-05-24 12:39:03
  • Nytt Bord
    Wigsten
    2013-05-24 12:25:37
  • i väntan på sin DAC
    beat_strandh
    2013-05-24 10:51:26
  • Noontec Zoro HD
    Audio One
    2013-05-24 10:42:50
  • polerad 5mm aluminium front ?
    kempa
    2013-05-23 21:50:17
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.