Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus BDS-700

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus O!Play BDS-700 (Blu-ray-spelare) 5 5,8 (9) Inga priser
Asus O!Play BDS-500 (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#301

Postad 04 augusti 2012 - 15:58

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Jag kommer enbart Använda den till blu-ray region A och B .... Kommer jag bli nöjd eller inte? Vet ej om jag vågar köpa eller inte! Har en ps3 och en Philips idag!

#302

Postad 04 augusti 2012 - 16:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Fjärren är ju magnifik. Plastig men det håller vikten nere :)
FLAC via DLNA fungerar inte så bra nej. Vet inte om det är något med min dator men jag blir tokig på fördröjningen när filerna laddas. Föredrar USB hårddisken dock så orkar inte lägga så värst mycket energi på DLNAn.

#303

Postad 04 augusti 2012 - 18:14

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
och själv orkar jag inte på hålla på flytta på en usb disk och föra över filer hela tiden så dlna måste bara börja funka

#304

Postad 06 augusti 2012 - 02:00

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Nu har jag kört lite mer kollade på disc 4 i Alien anthology boxen inga problem längre med artefakter i bilden ej heller på disc 3 som jag hade tidigare vid flera tillfällen Precis som den spelat in sig :wacko: I stället fick jag hängning två ggr under filmen efter ca 1 timmes tittande. Hoppas dom får till en mer stabil firmware för jag gillar spelaren näst intill ljudlös och prestera riktigt fin bild när "den vill" både på bd och dvd iaf i kväll :P

#305

Postad 06 augusti 2012 - 17:18

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
ASUS är proffs. Det är en mycket avancerad pryl detta. Räkna med en uppdatering varannan månad både under 2012 och 2013.

#306

Postad 07 augusti 2012 - 20:29

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Jaha tillbaka på ruta ett idag fungerar spelaren inte något vidare igen :angry: , denna gång på Ailen 2 från Anthology boxen special edition varianten, Camerons försnack såg ok ut för att sedan hamna i något inzoomat läge med väldigt grusig bild typ något zoomaktigt se bild. Måste vara fel på min asus, Har förövrigt testat på alla 3 hdmi ingångar på tv samma resultat samt kört en fabriksåterställning på spelaren. Någon med en LG PK plasma som har denna spelare som upplevt något liknande ? Tänkte hdmi handskakningsproblem ? Bild Postad bild

Uploaded with ImageShack.us

#307

Postad 07 augusti 2012 - 22:41

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Vet att det var samma fel på endel spelare i början när Alien kom. På Oppo spelarna löste man det genom att backa tillbaka till huvudmenyn och starta om filmen igen. Testa det kanske funkar?

#308

Postad 08 augusti 2012 - 07:53

Unregistered3ade8291
  • Unregistered3ade8291
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Någon som kan spela upp svensk undertext via usb? Jag kan inte se svenska tecken vilket stör mig, då den blir ganska värdelös som mediaspelare eftersom den inte stödjer undertext via dlna(vilket tydligen skall kunnas fixas via firmware, stämmer detta?) heller.

EDIT: Hittade en lösning på problemet med undertexter via usb: Öppna undertexten i wordpad och spara som kodning UTF-8. Se också till att UTF-8 är valt i undertextmenyn på spelaren. Genast lite gladare på denna maskin :) Synd bara att man måste göra detta på alla undertexter, jag har inte hittat nån som fungerat direkt.

Redigerat av Unregistered3ade8291, 08 augusti 2012 - 10:21.


#309

Postad 08 augusti 2012 - 09:16

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Någon som kan spela upp svensk undertext via usb? Jag kan inte se svenska tecken vilket stör mig, då den blir ganska värdelös som mediaspelare eftersom den inte stödjer undertext via dlna(vilket tydligen skall kunnas fixas via firmware, stämmer detta?) heller.


klart det kan fixas frågan är hur villiga asus är att göra det...

enda man an göra är att gå in å skriva upp allt man vill ska fixas på asus suport forum och hoppas att det hjälper...

#310

Postad 08 augusti 2012 - 11:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jaha tillbaka på ruta ett idag fungerar spelaren inte något vidare igen :angry: , denna gång på Ailen 2 från Anthology boxen special edition varianten, Camerons försnack såg ok ut för att sedan hamna i något inzoomat läge med väldigt grusig bild typ något zoomaktigt se bild. Måste vara fel på min asus, Har förövrigt testat på alla 3 hdmi ingångar på tv samma resultat samt kört en fabriksåterställning på spelaren. Någon med en LG PK plasma som har denna spelare som upplevt något liknande ? Tänkte hdmi handskakningsproblem ? Bild

Uploaded with ImageShack.us

Har tänkt skriva om det där, jag också. Tror det var Alien jag hade problem med (är inte hemma nu, så kan inte kolla för tillfället), special edition (eller vad den heter). Den normala versionen är inga problem med.

#311

Postad 09 augusti 2012 - 14:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Testat nu och ja riktigt mysko bugg på Alien 2 spec edition

#312

Postad 28 augusti 2012 - 16:00

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Nu kliar det i plånboken igen, nu när hösten verkar komma med stormsteg. Har Asus fått ordning på sin 700? Kan man spela med vanliga Blu-ray filmer och 3D-filmer utan problem? Är era hyffsat ljudlösa och något kvalitativa?

#313

Postad 28 augusti 2012 - 16:09

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Nu kliar det i plånboken igen, nu när hösten verkar komma med stormsteg. Har Asus fått ordning på sin 700? Kan man spela med vanliga Blu-ray filmer och 3D-filmer utan problem? Är era hyffsat ljudlösa och något kvalitativa?


min funkar klockrent till bd 3d ingen skiva jag stött på ennu som inte funkar...

men vet andra som har problem...

men det är inte specifikt asus spelaren heller utan andra maskiner verkar oxo ha problem med samma skivor till och från...

enda jag tycker är värdelöst är fjärren luktar skräp lång väg gillar den inte alls och att den är lite seg när man bläddrar med fjärren osv..

samt att vissa grejer krånglar över nätverk men fixas nog med updateringar...

förövrigt är min spelare helt tyst och inga andra problem

#314

Postad 28 augusti 2012 - 16:18

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

min funkar klockrent till bd 3d ingen skiva jag stött på ennu som inte funkar...

men vet andra som har problem...

men det är inte specifikt asus spelaren heller utan andra maskiner verkar oxo ha problem med samma skivor till och från...

enda jag tycker är värdelöst är fjärren luktar skräp lång väg gillar den inte alls och att den är lite seg när man bläddrar med fjärren osv..

samt att vissa grejer krånglar över nätverk men fixas nog med updateringar...

förövrigt är min spelare helt tyst och inga andra problem

Nätverk? Menar du att de trådlösa inte funkar? Hade typ bara tänkt att uppdatera FW, de andra skiten som DNLA och allt annat klabb är ingenting jag bryr mig om.

#315

Postad 28 augusti 2012 - 16:21

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
japp streama över nätverk trådlöst eller trådat mena jag det krånglar...

alltså inte så bra som mediaspelare i dagens läge men blir säkert bättre....

men köra updateringar är inge problem över nätverk....

Redigerat av Rumpnisse, 28 augusti 2012 - 16:21.


#316

Postad 28 augusti 2012 - 17:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Hänger sig min med en till bluray film så blir det reklamation. Har väl något snitt på 33 %. Runt 1:05-1:15 är en kritisk punkt där man ofta får varningstecken på sökljud och sedan tvärstopp. Någon fler som konsekvent stöter på hängningar med bluray. Ibland är det dock skivorna. Det slutar aldrig förvåna hur minsta lilla dammkorn kan förhindra att lasern hittar rätt emellanåt.

Men i övrigt den ger absolut sken av att vara kvalitet gällande bygget. Den går lite tystare nu när jag flyttat den så den får mer ventilation. Nu är den näst intill tyst för de flesta bluray men inte för bluray 3D eller i starten av filmer. Absolut hanterbar nivå dock om än inte referensklass på den biten direkt.

Fjärrkontrollen är den bästa jag någonsin sett ur användarvänlighetssynpunkt. Gällande respons kan jag hålla med lite saker kan ju alltid bli ännu rappare. Men det är inte så stor skillnad på x antal millisekunder i respons ändå i slutändan. Jag har inga problem att söka i kapitel etc. "Smart" funktionen använder jag mig inte mycket av.

Hoppas man inte stöter på mer releaser som Alien och Aliens directors cut bara. Undrar vad fasen som händer där.
Bildkvaliten är jag mer nöjd än någonsin. Xvycc aktiverat så fick jag lättare de resultat jag ville ha så där har jag egentligen ingenting mer att önska. Ska va ännu bättre tv då :).

#317

Postad 28 augusti 2012 - 18:30

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Nu kliar det i plånboken igen, nu när hösten verkar komma med stormsteg. Har Asus fått ordning på sin 700? Kan man spela med vanliga Blu-ray filmer och 3D-filmer utan problem? Är era hyffsat ljudlösa och något kvalitativa?


Min fungerar också klockrent.

#318

Postad 28 augusti 2012 - 20:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Hoppas man inte stöter på mer releaser som Alien och Aliens directors cut bara. Undrar vad fasen som händer där.

Det är båda två, ja? Inte bara hos mig då (ni pratade om Aliens i en annan tråd). Ser dj-t märkligt ut.

xvycc aktiverat skriver du? Vad är det?

Redigerat av SC-Zap, 28 augusti 2012 - 20:47.


#319

Postad 28 augusti 2012 - 22:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
XVYCC är ett färgläge. http://en.wikipedia.org/wiki/XvYCC

#320

Postad 07 september 2012 - 09:51

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte lyckats bestämma mig, en del skriver att bilden och ljudet hackar till ibland och en del upplever det inte...

#321

Postad 07 september 2012 - 10:17

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Har fortfarande inte lyckats bestämma mig, en del skriver att bilden och ljudet hackar till ibland och en del upplever det inte...


har nu stött på en film där dts master har vart ur sync annars har den funkat kanon...

men har inte kört så mycket filmer ennu...

finns helt klart stabilare maskiner på marknaden... men inte regionsfria och inte till detta priset och inte med potentialen till att bli en grym mediaspelare om dom fixar fw nån gång

Redigerat av Rumpnisse, 07 september 2012 - 13:45.


#322

Postad 07 september 2012 - 11:06

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
På Hunger games är DTS HD Master ljudspåret ur sync för mig enda filmen hittils jag testat som är ur sync.

Börjar bli dags för en ny firmware snart som rättar till dom buggar som finns för spelaren har potential

#323

Postad 08 september 2012 - 08:47

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Kunde inte låta bli, slog till på en Asus BDS-700 hos Netonnet som har klart det bästa erbjudandet hittills. 1786:- plus Narnia 3D och Ice Age 3 3D. Vilket gör att spelaren kostade 1218 kr ;)

Redigerat av Flame, 08 september 2012 - 08:50.


#324

Postad 08 september 2012 - 09:31

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Kunde inte låta bli, slog till på en Asus BDS-700 hos Netonnet som har klart det bästa erbjudandet hittills. 1786:- plus Narnia 3D och Ice Age 3 3D. Vilket gör att spelaren kostade 1218 kr ;)


brorsan gjorde det samma tidigare i veckan...
han ringde dagen efter å va lyrisk han och grannen hans tyckte bildkvaliten va grym på spelaren så nu skulle grannen köpa en oxo =)

trotts att jag talat om nackdelarna den har med dagens firmware....

titta på dumma mig igår 3D och säger bara det jösses vilken bild den pressar ur sig denna tillsammans med acer 9500 ger en sån galet bra 3D bild att man inte kan fatta det utan att se det med egna ögon

#325

Postad 08 september 2012 - 13:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Blir intressant att höra hur de burkarna rullar på. Min går iväg till rma på måndag i alla fall.

#326

Postad 10 september 2012 - 22:16

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Packade upp min idag och måste säga fy vad mycket skyddsplats de satt, tog ett litet tag att få bort allt och även "stickern" på ovansidan. Mycket inställningar behövdes göras för att få allt att stå rätt till. Men nu funkar allting inklusive det trådlösa. Lite dålig kritik då; Tog ganska lång tid att uppdatera FW, mycket inställningar innan man kan känna sig nöjd, något trög knapptryckning, kommer inte ihåg där man sist var i filmen, inbyggd volym som man var tvungen att sätta till max för att få lika högt som på min gamla Philips, trodde först att man själv öppnade upp facket för att sätta in/ta ut skivan (dålig information i bruksen), mao är fjärrkontrollen är ett måste. De är vad jag hittills har upplevt som negativt, ska hårdköra mer imorgon.

Synd att ingen i denna tråd har uppmärksammat allting ovanstående, men jag känner att den som läser detta får en ganska bra helhetsbild av vad man får.

#327

Postad 10 september 2012 - 22:24

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
citat: Synd att ingen i denna tråd har uppmärksammat allting ovanstående, men jag känner att den som läser detta får en ganska bra helhetsbild av vad man får.

kanske för att ägarna inte sett flera av grejerna som ett problem...
jag tyckte inte det tar specielt lång tid att uppdatera den...
och va inte mycket att ställa in tycker jag hdmi ut å ställa in bildupplösning och vilket ljud ut man vill ha sen bara tuta å köra...
det där med volymen har jag aldrig ens upplevt...
och med dom senare fw så ska den komma ihåg vart man va senast i filmen gör det för mig varjefall...
och jag tryckte bara på eject knappen jag så fälldes luckan ner å släden kom ut tänkte aldrig ens på det att fälla ner manuellt osv... =)

Redigerat av Rumpnisse, 10 september 2012 - 22:28.


#328

Postad 11 september 2012 - 05:22

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

citat: Synd att ingen i denna tråd har uppmärksammat allting ovanstående, men jag känner att den som läser detta får en ganska bra helhetsbild av vad man får.

kanske för att ägarna inte sett flera av grejerna som ett problem...
jag tyckte inte det tar specielt lång tid att uppdatera den...
och va inte mycket att ställa in tycker jag hdmi ut å ställa in bildupplösning och vilket ljud ut man vill ha sen bara tuta å köra...
det där med volymen har jag aldrig ens upplevt...
och med dom senare fw så ska den komma ihåg vart man va senast i filmen gör det för mig varjefall...
och jag tryckte bara på eject knappen jag så fälldes luckan ner å släden kom ut tänkte aldrig ens på det att fälla ner manuellt osv... =)


Min har fungerat lika bra som Rumpnisse's. Är fortfarande jättenöjd.

#329

Postad 11 september 2012 - 09:46

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
lär ju tillägga att man får inte en helt perfekt spelare för 1500:- som bds-700 kostar nu...

det får man inte ens för 7000:- knappt...

bara att titta på oppo 93 det regfri kostar den 7500:- är den hela 6000:- bättre?

ne knappast och den är inte perfekt den heller då den fått cinavia bla och blivit av med iso stödet

skulle vilja säga att bds-700 är ett grymt kap för sina fjuttiga 1500:- och med framtida FW så blir den nog en riktig killer

#330

Postad 11 september 2012 - 10:02

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Hur står sig Pioneer BDP-150 för 995 kr inkl på Fynda (inkl frakt) mot Asus för 1500 kr?

Vad kan Asus som Pioneer inte kan förutom WLAN?

Pioneer klarar ju SACD vilket Asus inte gör... :)

Redigerat av Audiovector, 11 september 2012 - 10:09.


#331

Postad 11 september 2012 - 10:32

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Hur står sig Pioneer BDP-150 för 995 kr inkl på Fynda (inkl frakt) mot Asus för 1500 kr?

Vad kan Asus som Pioneer inte kan förutom WLAN?

Pioneer klarar ju SACD vilket Asus inte gör... :)


den är regfri
den har 2 hdmi ut
den klarar fler format tex.. bd iso 3d, mkv, flac(över nätverk) mm
och mycket mer

#332

Postad 11 september 2012 - 10:48

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Tack Rumpnisse, men det står här:

http://www.fynda.se/...150-svart/5110/

att BDP-150 klarar MKV och FLAC.

Vad menar du mer "mycket mer"?

#333

Postad 11 september 2012 - 10:56

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

lär ju tillägga att man får inte en helt perfekt spelare för 1500:- som bds-700 kostar nu...

det får man inte ens för 7000:- knappt...

bara att titta på oppo 93 det regfri kostar den 7500:- är den hela 6000:- bättre?

ne knappast och den är inte perfekt den heller då den fått cinavia bla och blivit av med iso stödet

skulle vilja säga att bds-700 är ett grymt kap för sina fjuttiga 1500:- och med framtida FW så blir den nog en riktig killer


När drömde du det då. Menar Cinavia + Oppo 93
Cinavia + Oppo 103 snarare

#334

Postad 11 september 2012 - 11:02

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Tack Rumpnisse, men det står här:

http://www.fynda.se/...150-svart/5110/

att BDP-150 klarar MKV och FLAC.

Vad menar du mer "mycket mer"?


den klarar inte flac och mkv över nätverk bara från usb disk och mkv begränsad till 720p
och den tar inte mkv eller xvid divx osv.. med DTS
avchd kan inte spelas över nätverk
den har cinavia så inte mycket filer som går att spela framöver mm mm...
men läst att pioneers är open source så det kanske finns hemmapulade firmwares som fixar mycket och och ska gå att downgrada FW så man kanske kan slippa cinavia å sånt skräp....

bara att ta en titt på vad asus klarar på hemsidan om du vill veta mer å fler grejer men här kommer lite format:

Stöd för filsystem för extern hårddisk via USB/USB-minne: EXT3, FAT16, FAT32, NTFS
Videofiltillägg: .avi, .asf, .mp4, .m4v, .mpg, .mpeg, .ts, .mts, .m2ts,, .mov, .divx, .mkv, .vob+ifo, .wmv, .rmvb, .flv, BD-ISO, DVD-ISO
Ljudfiltillägg: .mp3, .wav, .wma, .aac, .aiff, .flac, .mka, .m4a, .ogg
Bildfiltillägg: .bmp, .tif, .tiff, .jpg, .jpeg, .png, .gif
Undertexttillägg: .srt, .sub+.idx, .pgs, .smi , .ssa

och här lite ljud spec och format:

Ljud D/A-konverterare: 24bit/192KHz
Uppspelning av enbart ljud: Ja
Separata HDMI-kontakter för ljud/video: Ja
Analog uppspelning SNR : >115 dB
Analog uppspelning THD+N: <0.0025 %
Dekoderstöd: Dolby Digital AC3, Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS, DTS HD Master Audio, MP3, WMA, WAV, AAC, HE-AAC, FLAC, LPCM, OGG, AIFF

Redigerat av Rumpnisse, 11 september 2012 - 11:21.


#335

Postad 11 september 2012 - 11:13

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

När drömde du det då. Menar Cinavia + Oppo 93
Cinavia + Oppo 103 snarare


ahh fel av mig den har klarat sig en så länge men oppo själva säger att det kan komma i framtida FW ... (hoppas det inte blir så riktigt otyg)

när jag va i köptagen å läste mycket om 93,an så va det på gång men det va ett bra tag sen...

#336

Postad 11 september 2012 - 11:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Oppo 93 och 95 kommer INTE att få Cinavia i en framtida firmware enligt Oppo, så dom spelarna är säkrade. :)

#337

Postad 11 september 2012 - 12:36

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Tack för mkt bra svar Rumpnisse! Har en LG BD 390 idag men är så himla trött på att den inte klara mer än 75% av de MKV jag matar den med. Tyvärr verkar ju Asus vara lika dålig på den punkten...

Spec-mässigt verkar Asus vara en superprodukt!

#338

Postad 11 september 2012 - 12:43

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Tack för mkt bra svar Rumpnisse! Har en LG BD 390 idag men är så himla trött på att den inte klara mer än 75% av de MKV jag matar den med. Tyvärr verkar ju Asus vara lika dålig på den punkten...

Spec-mässigt verkar Asus vara en superprodukt!


ne den har som sagt vissa problem ennu med uppspelning över nätverk av vissa filer men blir bättre å bättre med nya fw kommer en ny ungefär var annan månad...
men tror inte jag stött på nån mkv som krånglat ennu bara subs över nätverk jag har att klaga på det klarar den inte... bara från disk

men från usb ska det tydligen inte vara nå större problem sägs det sväljer det mesta...

men som sagt den är inte felfri absolut inte men man får förbannat mycket för pengarna och med kommande fw så kanske den näst intill blir felfri återstår att se

Redigerat av Rumpnisse, 11 september 2012 - 12:46.


#339

Postad 11 september 2012 - 18:10

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Klart Oppo'n var värd 6000:- mer, för när den kom fanns inget annat som svalde så mycket filformat. Men idag finns det säkert lika bra.

#340

Postad 11 september 2012 - 18:33

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Jag köpte denna i Maj och uppgraderade firmwaren direkt. Har fortfarande version 1.05.

Har funkat näst intill felfritt. Hackat ett par gånger med blu-ray film och låst sig en gång så jag fick rycka strömkabeln, men kommer inte ihåg vilken situation det hände. Kör inte över nätverk än så länge. Där verkar de flesta problemen som är kvar finnas.

Grymt nöjd med bilden, den är snabb och tyst, funkar med alla format jag har provat hittills(kanske 8-10 st olika), bra pris i förhållande till vad man får.

Jag är helnöjd helt enkelt :)


#341

Postad 11 september 2012 - 18:43

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Klart Oppo'n var värd 6000:- mer, för när den kom fanns inget annat som svalde så mycket filformat. Men idag finns det säkert lika bra.


men jag ska inte åka tillbaka 2 år i tiden och köpa en....

utan jag pratar just nu idag så kostar oppon 7500:- och asus bds-700 1500:- och nej den är inte värd 6000:- mer idag enligt mig...

Redigerat av Rumpnisse, 11 september 2012 - 18:43.


#342

Postad 11 september 2012 - 19:04

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
detta kommer från asus:

For the first issue that playing Blu-ray disc may freeze, we have tested many and rarely freezing happens. However, we are working on this issue and will have it improved on later firmware.

For the second issue that audio/video doesn't synchronize, the next firmware will have it fixed and will be release at mid-September.

även läst att stora mkv och vissa bd filmer med dts ma med sync fel ska fixas i nästa fw...
läste oxo nånstans att dom kollar på subs över dlna eller till och med lägga till smb eller liknande...
mycket trevliga nyheter

#343

Postad 11 september 2012 - 20:47

catccom
  • catccom
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Det låter ju jættebra! Har problem med att ljud/bild hamnar lite fel på blueray. Dom borde också gøra nått åt att man inte kan spela upp ISO-DVD/Bluray genom nætverket... detta ær væll dock en begrænsning i DLNA-tekniken...

#344

Postad 11 september 2012 - 20:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Tack gode gud att de erkänner att freezing är ett problem åtminstone! Har du källan Rumpnisse? Vore hemskt om det bara var internet ;)

#345

Postad 11 september 2012 - 20:57

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Tack gode gud att de erkänner att freezing är ett problem åtminstone! Har du källan Rumpnisse? Vore hemskt om det bara var internet ;)


For the first issue that playing Blu-ray disc may freeze, we have tested many and rarely freezing happens. However, we are working on this issue and will have it improved on later firmware.

For the second issue that audio/video doesn't synchronize, the next firmware will have it fixed and will be release at mid-September.

det är taget från asus egna forum där asus själv har svarat...

och så tror jag det va på asus eller avs forum jag läst om resten

#346

Postad 12 september 2012 - 13:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20120730155231709&board_id=19&model=O!Play+BDS-700&page=1&SLanguage=en-us

Jag lyckas inte logga in på det där forumet ligger det nere. Den vägrar ta emot mina användare/lösenord.

#347

Postad 12 september 2012 - 14:37

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Kan man justera texten? Har inte kollat allting i manualen än...

#348

Postad 12 september 2012 - 15:41

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Ja man kan justera texten

#349

Postad 12 september 2012 - 15:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 004 inlägg
  • 0

utan jag pratar just nu idag så kostar oppon 7500:- och asus bds-700 1500:- och nej den är inte värd 6000:- mer idag enligt mig...


Jag har haft båda (har kvar Oppon). Den är utan tvekan värd det högre priset. (som förövrigt är 6890kr, inte 7500kr).

Redigerat av Ageve, 12 september 2012 - 15:46.


#350

Postad 12 september 2012 - 15:47

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Jag har haft båda (har kvar Oppon). Den är utan tvekan värd det högre priset. (som förövrigt är 6890kr, inte 7500kr).


nej den kostar inte 6890:- regfri utan 7500:- och nej den är inte värd det högre priset längre då asusen börjar bli riktigt bra med nya FW...


kan köpa en xbox360 en playstation 3 och ett nintendo wii plus tillbehör för mellanskilnaden eller nåt annat skoj

Redigerat av Rumpnisse, 12 september 2012 - 15:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.