Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Viasat - Hjälp oss att bli bättre!

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 december 2011 - 13:13

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej,

På Viasat har vi sen drygt ett år tillbaka lyssnat på vad som sägs om oss på nätet. Om vi hör att ni diskuterar oss och våra tjänster exempelvis i forumet här går vi in och svarar på frågor och försöker lösa eventuella problem.

Nu undrar vi vad ni tycker om detta? Bra eller dåligt? Något ni saknar? Något ni gillar? Berätta gärna så att vi kan bli bättre. Stort tack på förhand!

Vänliga hälsningar från gänget på ViasatSupport

#2

Postad 19 december 2011 - 15:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Sänd all sport i HD! Alla fotbollsmatcher (och även hockey mm) produceras ju i HD nu för tiden. Att sända detta i annat än HD är ju katastrof.
Hoppas ni lyssnar. :)

#3

Postad 21 december 2011 - 07:37

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Sälj fotbollen som ett enskilt paket. Varför betala för allt annat man inte är intresserad av?

#4

Postad 21 december 2011 - 07:54

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Tillåt CA-moduler, de kan om ni vill vara parade med kortet.

Jag hade Viasat guld ända från den analoga tiden, tecknade kring 1996-97.
När ni sedan tog bort möjligheten att fritt välja BRA hårdvara och CA-modul så sa jag upp mitt abonnemang.

Det är med er som med upphovsrättsmän, ni är så övernitiska i er iver på att stoppa fusk så att ni tvingar även de som vill betala att finna andra vägar.

Det finns en stor skara människor med teknik intressa och känsla för kvalite och matriell valfrihet.

Tror ni det skulle vara en hit med ex. en avgifts belagd motorväg där agaren av motorvägen sa ni får bara köra med bilar levererade av oss, och de är konstruerade så att de inte går att använda på andra avgift belagda vägar som ägs av någon annan.

#5

Postad 21 december 2011 - 12:08

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Att viasat extra bara är för parabol kunder tycker jag är ett hån för oss som "bara" har kabel-tv! Finns ingen logik i varför vi ska missa massa matcher för att vi inte har parabol. Så som sagt ett fotbollspaket med bara fotbollskanaler och viasat extra kanalerna.. viasat hockey och motor struntar jag faktiskt fullkomligt i!

#6

Postad 21 december 2011 - 13:29

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Nu när ni skall sända alla NHL-fighter efter nyår så undrar jag i vilka kanaler?

Kommer det startas några nya eller kommer ni sända i Viasat extra, som jag inte kan se via Comhem? Skulle gärna se att ni sände NHL-fighterna i HD!

Med andra ord ordna så att vi med Comhem kan se alla era kanaler och sänd NHL i HD-kvalitet så skulle jag vara mycket nöjd!

#7

Postad 22 december 2011 - 08:55

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Se till att iOS-klienterna för Viaplay klarar Airplay så man kan slänga upp det man strömmar på stor-tv:n. Öka upplösningen och bitraten när ni ändå är igång.

#8

Postad 24 december 2011 - 23:45

Unregistered94d25e65
  • Unregistered94d25e65
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Ni måste för helt klart starta en HD-kanal som sänder NHL i HD. Det är skandal att ni inte har startat en sådan redan! Jag har väntat ända sen ni fick rättigheterna för NHL på att ni ska starta en HD-kanal som visar NHL i HD. Och jag väntar fortfarande!

#9

Postad 25 december 2011 - 01:11

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Ni måste för helt klart starta en HD-kanal som sänder NHL i HD. Det är skandal att ni inte har startat en sådan redan! Jag har väntat ända sen ni fick rättigheterna för NHL på att ni ska starta en HD-kanal som visar NHL i HD. Och jag väntar fortfarande!


De har redan svarat i en annan tråd att de skall ta med sig den här frågan internt. = "Vi skiter fullständigt i vad våra kunder tycker och kommer även fortsättnigsvis att helt förlita oss på vår ekonomiavdelnings prognoser och kurvor vad gäller vinstmaximering".

I klartext: Samma vecka som Zlatan skriver på för Leksands IF i hockeyallsvenskan så kommer Viasat att sända NHL i HD. (Om inte kunderna dessförrinnan är beredda att betala ytterligare 200 kr per månad).

#10

Postad 29 december 2011 - 10:04

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

På Viasat har vi sedan ett drygt år tillbaka lyssnat på vad som sägs om oss på nätet.

;)

Jag skulle vilja ha en större möjlighet att välja enskilda kanaler istället för att tvingas böta ur näsan genom att använda era fördefinierade "Intressepaket".

Men då ni inte kommer tillgodose detta så skulle jag vilja ha möjligheten att kombinera mina "Intressepaket" fritt.
(Jag kan i dagsläget inte välja "Sport" tillsammans med enbart "Underhållning")

Men då ni inte kommer tillgodose detta så skulle jag vilja kunna köra kortet direkt i min HTPC.

Men då ni inte kommer tillgodose detta kommer jag med illa dold frustration bevaka denna tråden och se om det mot alla odds faktiskt kommer något matnyttigt.

#11

Postad 29 december 2011 - 14:49

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Fixar ni ett sportpaket och stöd till Boxee Box så säger jag upp mitt viasat premium HD och skaffar viaplay på stört!!!

edit: alt lägg till viasat xtra till comhem.

#12

Postad 29 december 2011 - 15:29

jonte
  • jonte
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Se till att sluta sända fotboll och annat trams på Viasat Motor skulle vara en bra start ;)

Postad bild

Redigerat av jonte, 29 december 2011 - 18:35.


#13

Postad 29 december 2011 - 19:54

Antus-68
  • Antus-68
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Är Viasat kund sedan ett antal år. Till skillnad från de flesta tittare är ända anledningen av valet F1. Har aldrig och kommer aldrig se en hel fotbollsmatch! Ett stort ? är Viaplay. Varför är inte SVT,s program med? Förut var det med men nu är det borta. Sedan är utbudet med svenskspråkiga barnvänliga program tämligen uselt. Jag skull hjärna se att Visat började sända lite Cykel också.

#14

Postad 29 december 2011 - 20:37

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

;)

Jag skulle vilja ha en större möjlighet att välja enskilda kanaler istället för att tvingas böta ur näsan genom att använda era fördefinierade "Intressepaket".

Men då ni inte kommer tillgodose detta så skulle jag vilja ha möjligheten att kombinera mina "Intressepaket" fritt.
(Jag kan i dagsläget inte välja "Sport" tillsammans med enbart "Underhållning")

Men då ni inte kommer tillgodose detta så skulle jag vilja kunna köra kortet direkt i min HTPC.

Men då ni inte kommer tillgodose detta kommer jag med illa dold frustration bevaka denna tråden och se om det mot alla odds faktiskt kommer något matnyttigt.

Postad bild

Älskar ironin i Viasats slogan...

Min enda önskan är att Viasat ger f-n i Junior-VM i ishockey och låter SVT sänd alla matcher som tidigare istället för att sända en del i en marginalkanal som TV10 som inte ens går att få i viaplay.se.

Redigerat av qahwa, 29 december 2011 - 20:37.


#15

Postad 29 december 2011 - 21:20

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
^
ROFL!

Det har jag inte ens tänkt på men tackar för upplysningen!

#16

Postad 29 december 2011 - 22:21

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Roligt att vara trogen parabol-kund och för att kunna ha sport-kanalerna måste man betala minst 359kr ex. kortavgift...

På Telia kan man få de för 219kr/månad...

Fy f*n säger jag bara

#17

Postad 30 december 2011 - 08:22

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Roligt att vara trogen parabol-kund och för att kunna ha sport-kanalerna måste man betala minst 359kr ex. kortavgift...

På Telia kan man få de för 219kr/månad...

Fy f*n säger jag bara


Skiljer det så mycket? Är det inte så att Viasat sportkanalerna kostar 219kr (ej HD) hos Telia. Men för att få Viasat sportkanalerna måste man väl ha ett grundabonnemang också? Då tillkommer säg dryga hundringen.

Spekulerar bara.

/Fredrik

#18

Postad 31 januari 2012 - 10:30

jonte
  • jonte
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Dåligt med svar från TS :huh:

#19

Postad 01 februari 2012 - 09:02

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Det finns många saker ni skulle kunna bli bättre på, men de är ni inte intresserade av (valfri hårdvara/CA-moduler, Valfria kanaler och annat som era kunder skulle uppleva som positivt, men kanske inte er ekonomiavdelning).
Det ni skulle kunna göra, enkelt och med tanke på att ni startade denna tråden självklart, är att SVARA på de inlägg/förslag ni får i denna tråd! Försök förklara varför man måste ha ett grundutbud för att få tillgång till sportkanalerna, varför ni tycker betalande kunder skall tvingas använda er utvalda hårdvara o.s.v...
Ni kan ju i a f låtsas att ni lyssnar på förslagen, vi och ni vet ändå att det är ekonomin som styr, kundkrav/önskningar kommer som bäst i tredje hand...

#20

Postad 07 februari 2012 - 23:34

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Skiljer det så mycket? Är det inte så att Viasat sportkanalerna kostar 219kr (ej HD) hos Telia. Men för att få Viasat sportkanalerna måste man väl ha ett grundabonnemang också? Då tillkommer säg dryga hundringen.

Spekulerar bara.

/Fredrik


hej, det är bara sporten, du behöver inte ha något annat, dock endast kortavgift som går på 49:- istället för Viasat som e någon tia dyrare.. Dock får du de itnte i HD men du måste betala ytterliggare 99 för Viasat HD utöver priset jag skrev innan..


MVH

#21

Postad 10 februari 2012 - 23:57

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Här är 3 inlägg som ni kan börja med att besvara
Man kan inte bara starta en tråd och sedan lämna den om man vill framstå som ett seriöst företag !!!

Sänd all sport i HD! Alla fotbollsmatcher (och även hockey mm) produceras ju i HD nu för tiden. Att sända detta i annat än HD är ju katastrof.
Hoppas ni lyssnar. :)

Tillåt CA-moduler, de kan om ni vill vara parade med kortet.

Jag hade Viasat guld ända från den analoga tiden, tecknade kring 1996-97.
När ni sedan tog bort möjligheten att fritt välja BRA hårdvara och CA-modul så sa jag upp mitt abonnemang.

Det är med er som med upphovsrättsmän, ni är så övernitiska i er iver på att stoppa fusk så att ni tvingar även de som vill betala att finna andra vägar.

Det finns en stor skara människor med teknik intressa och känsla för kvalite och matriell valfrihet.

Tror ni det skulle vara en hit med ex. en avgifts belagd motorväg där agaren av motorvägen sa ni får bara köra med bilar levererade av oss, och de är konstruerade så att de inte går att använda på andra avgift belagda vägar som ägs av någon annan.

Ni måste för helt klart starta en HD-kanal som sänder NHL i HD. Det är skandal att ni inte har startat en sådan redan! Jag har väntat ända sen ni fick rättigheterna för NHL på att ni ska starta en HD-kanal som visar NHL i HD. Och jag väntar fortfarande!



#22

Postad 12 februari 2012 - 16:49

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej MalcomX!

Även om vi inte svarar i tråden så läser vi den fortfarande, men jag kan svara på några av frågorna som har dykt upp i tråden.

Sport/NHL i HD?

Vi jobbar hela tiden med att utöka både utbudet och kvaliten som vi sänder vårt utbud i, mer och mer kommer att gå över i HD och redan nu kan man se det när vi lanserar Viasat Film om några veckor. Då kommer det inte bara bli ett namnbyte utan vi kommer även att lansera fyra extra HD kanaler för film.

Viasat Xtra bara för parabolkunder?

När andra Tv leverantörer köper in våra kanaler så är det upp till dom först och främst vilka kanaler dom vill köpa in. Sedan så är våra Xtra kanaler exklusiva till våra parabol och bredbands Tv kunder då dom är våra kunder och är dom vi prioriterar. Andra Tv leverantörer har oftast sina egna kanaler också förrutom leverantörer som Comhem och Telia tex som bara köper in kanaler för att visa via sina sändningskanaler. Vi kan inte garantera sändningar för andra leverantörers kunder även om dom har köpt in våra kanaler.

Varför inget SVT Play?

Vi hade SVT Play ett tag men sedan drogs rättigheterna in och vi håller nu på att förhandla om den igen, i dagsläget vet vi tyvärr inte när den kan komma tillbaka men vi jobbar på det!

Kostnad för Sportpaketet och samansättning av paketen?

För att få tillgång till våra så kallade Premium paket som Sport och Film så krävs det ett grundutbud på minst två intressepaket. Anledningen till att man även inte kanh välja enskilda kanaler är för att tekniken att sända kanaler över parabol lämpar sig bäst genom att skicka kanalerna som paket. Det är tyvärr en begränsning och något som marksända leverantörer slipper och pga det erbjuda mer handplockade paket.

Kostnaden för att få tillgång till sportpaketet kräver två intressepaket och ligger då på 395kr/mån inkl kortavgiften för två intressepaket samt sport. Då vi har köpt in mycket rättigheter den senaste tiden så har även kostnaderna gått upp för Premium paketen.

När kommer det komma stöd för CA-modul?

Vi jobbar med ett nytt system som ska ge stöd för användning av CA-moduler då det är begränsningar i det systemet vi har idag som gör att vi inte kan erbjuda detta. När detta kommer vet vi inte i dagsläget då det fortfarande utvecklas och sedan måste testas för att säkerställa att det kan användas i produktionen.


Hoppas detta svarar på lite av era funderingar och önskar en fortsatt trevlig kväll!

Mvh Kim
Viasat Support

#23

Postad 13 februari 2012 - 09:09

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

ha möjligheten att kombinera mina "Intressepaket" fritt.
(Jag kan i dagsläget inte välja "Sport" tillsammans med enbart "Underhållning")

För att få tillgång till våra så kallade Premium paket som Sport och Film så krävs det ett grundutbud på minst två intressepaket

Postad bild


Att konstatera just det tillkortakommande jag själv påtalar och efterlyser ändring på tycker inte jag räknas som ett svar.
Varför kan jag inte kombinera paketen som jag vill?!

#24

Postad 13 februari 2012 - 16:09

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Postad bild Att konstatera just det tillkortakommande jag själv påtalar och efterlyser ändring på tycker inte jag räknas som ett svar. Varför kan jag inte kombinera paketen som jag vill?!

Viasat svarar ju faktiskt att det är av tekniska anledningar som det är så, vilket i o f s är en bullshit.

"Anledningen till att man även inte kanh välja enskilda kanaler är för att tekniken att sända kanaler över parabol lämpar sig bäst genom att skicka kanalerna som paket."

Det må så vara även om jag inte tror ett skit på det, men kan ni på Viasat förklara varför ett "paket" innehållande sportkanaler kräver att man även måste ha ett annat "paket" med t.ex. dokumentärkanaler, rent tekniskt alltså, då det är det ni på Viasat hävdar är anledningen i ert svar ovan?

#25

Postad 13 februari 2012 - 21:34

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
^
Vilket ju är exakt det jag skriver.

Redigerat av Sambuccashake, 13 februari 2012 - 21:35.


#26

Postad 14 februari 2012 - 09:54

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Viasat svarar ju faktiskt att det är av tekniska anledningar som det är så, vilket i o f s är en bullshit.

"Anledningen till att man även inte kanh välja enskilda kanaler är för att tekniken att sända kanaler över parabol lämpar sig bäst genom att skicka kanalerna som paket."

Det må så vara även om jag inte tror ett skit på det, men kan ni på Viasat förklara varför ett "paket" innehållande sportkanaler kräver att man även måste ha ett annat "paket" med t.ex. dokumentärkanaler, rent tekniskt alltså, då det är det ni på Viasat hävdar är anledningen i ert svar ovan?




Hej Eldebrink och Sambuccashake!

Jag skulle vilja reda ut missförstånd som skett i de tidigare inlägg. Det min kollega menade var att vi väljer att sälja kanalpaket istället för enskilda kanaler då det passar bättre att göra det i vår system.

För att besvara på er fråga, anledningen att vi inte erbjuder sport med mindre än 2 intressepaket beror på ekonomi. För att vi ska kunna erbjuda de sporter vi sänder så måste vi kunna täcka kostnader för dessa rättigheter samt kostnader för att sända varje match eller tävling.

Därför ser våra paket ut som de gör idag. Vi gör vårt bästa för att hålla nere priserna och samtidig erbjuda det bästa sportutbudet som finns tillgänglig. Jag vill också påminna er att vi har 19 olika paketkombinationer, detta för att kunna anpassa oss bästa efter alla era smaker.

MVH
Hernan
Viasat Support

#27

Postad 18 februari 2012 - 03:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Detta är nog det absolut viktigaste meddelandet till Viasat

Tillåt CA-moduler, de kan om ni vill vara parade med kortet.

Jag hade Viasat guld ända från den analoga tiden, tecknade kring 1996-97.
När ni sedan tog bort möjligheten att fritt välja BRA hårdvara och CA-modul så sa jag upp mitt abonnemang.

Det är med er som med upphovsrättsmän, ni är så övernitiska i er iver på att stoppa fusk så att ni tvingar även de som vill betala att finna andra vägar.

Det finns en stor skara människor med teknik intressa och känsla för kvalite och matriell valfrihet.

Tror ni det skulle vara en hit med ex. en avgifts belagd motorväg där agaren av motorvägen sa ni får bara köra med bilar levererade av oss, och de är konstruerade så att de inte går att använda på andra avgift belagda vägar som ägs av någon annan.



Om ni vi vill ha oss med teknikintresse och kunskap om bild som era "helkunder"
Idag är det Canal Digital som gäller för oss !

Sedan undrar jag, om det är Viasats egna tekniker och marknadsavdelning som läser och svarar här eller om det är det externa företag som har hand om visats support

Redigerat av MalcomX, 18 februari 2012 - 03:13.


#28

Postad 18 februari 2012 - 03:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

När kommer det komma stöd för CA-modul?

Vi jobbar med ett nytt system som ska ge stöd för användning av CA-moduler då det är begränsningar i det systemet vi har idag som gör att vi inte kan erbjuda detta. När detta kommer vet vi inte i dagsläget då det fortfarande utvecklas och sedan måste testas för att säkerställa att det kan användas i produktionen.

Mvh Kim
Viasat Support


Den teknik ni har idag, har ni själva skapat, genom er tro att begränsningar för kunderna ger fler kunder
Att ni låst era HD kanaler till egna boxar genom en hårdvarukodning samt genom att ni även jävlas med
oss genom att ha bytt ut det gamla kortet mot ett nytt. ( även om det också funkar på Linuxboxar )

Vi vill ha valfrihet att kunna välja vilken box vi vill, precis som man kan göra med Canal Digital
och detta har canal digital vunnit precis lika mycket på, som ni har förlorat.
Utan Engelska Ligan, hade ni varit ute ur leken, då det endast är den som får vissa kunder att välja er.
Övriga kanaler finns hos canal digital och så även med bättre kvalite
Dessutom har Canal Digital egna sportkanaler och så även Tv4 HD som ni inte har ( Viktig för tex EM i Fotboll eller Hockey VM )

#29

Postad 18 februari 2012 - 16:14

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej MalcomX!

Hårdvaran vi levererar i dagsläget är den vi anser säkrast och bäst anpassad för tjänsterna vi levererar. Boxarna måste vara Viasat godkända precis som andra TV-leverantörers boxar måste vara godkända av dem.


I dags läget har vi som sagt inga CA-moduler, orsaken är att vi inte bara säljer TV-kanaler, vi erbjuder en komplett tjänst med TV-kanaler, inbyggd TV-tablå, tillgång till Viaplay och mycket mer. Vi kan inte garantera att denna typ av funktioner är stabila i de fall vi inte själva testat och godkänt produkterna.

Vill ni ha en mer tekniskt ingående förklaring till varför vi inte har CA-moduler får jag be dig kontakta vår support på 0771 52 20 00 eller maila oss på [email protected] så ringer någon av oss upp dig om du önskar.



Mvh Liselotte
Viasat Support

#30

Postad 19 februari 2012 - 15:48

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Nu får även Viasat SVT Play efter en tid :)

Får se hur det fungerar

http://www.viasat.se...vtr-till-viasat

De kommer även visa Chelsea - Napoli i Champions League i 3D på Viasat 3D..

Lite mer kvalitativa HD-kanaler så är jag nöjd.. och sänkt abonnemangspris..

Redigerat av Alexander040, 19 februari 2012 - 15:48.


#31

Postad 20 februari 2012 - 10:47

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Nu får även Viasat SVT Play efter en tid :)

Får se hur det fungerar

http://www.viasat.se...vtr-till-viasat

De kommer även visa Chelsea - Napoli i Champions League i 3D på Viasat 3D..

Lite mer kvalitativa HD-kanaler så är jag nöjd.. och sänkt abonnemangspris..


Hej!

Vi är väldigt glada över att få tillbaka SVT Play, eller SVTr, som den heter nu,

Tack för din feedback, jag tar det vidare internt.

Mvh Emelie
Viasat Support

#32

Postad 22 februari 2012 - 22:31

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej MalcomX!

Hårdvaran vi levererar i dagsläget är den vi anser säkrast och bäst anpassad för tjänsterna vi levererar. Boxarna måste vara Viasat godkända precis som andra TV-leverantörers boxar måste vara godkända av dem.


I dags läget har vi som sagt inga CA-moduler, orsaken är att vi inte bara säljer TV-kanaler, vi erbjuder en komplett tjänst med TV-kanaler, inbyggd TV-tablå, tillgång till Viaplay och mycket mer. Vi kan inte garantera att denna typ av funktioner är stabila i de fall vi inte själva testat och godkänt produkterna.

Vill ni ha en mer tekniskt ingående förklaring till varför vi inte har CA-moduler får jag be dig kontakta vår support på 0771 52 20 00 eller maila oss på [email protected] så ringer någon av oss upp dig om du önskar.



Mvh Liselotte
Viasat Support


Tack för ditt svar

Men finessen med detta forum, är att man diskuterar och får svar på sina frågor här och inte i ett enskilt samtal
via Telefon.

Om man bara vill se era kanaler och inte något annat, så finns det inget som hindrar er från att låta oss få en ca modul
som alla andra erbjuder. Alla andra har också liknande tjänster som de ni har.

Så det svaret duger inte och jag vill be dig att ta de samtal du behöver ta, för att ge oss ett svar här i denna tråden

#33

Postad 24 februari 2012 - 09:33

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar

Men finessen med detta forum, är att man diskuterar och får svar på sina frågor här och inte i ett enskilt samtal
via Telefon.

Om man bara vill se era kanaler och inte något annat, så finns det inget som hindrar er från att låta oss få en ca modul
som alla andra erbjuder. Alla andra har också liknande tjänster som de ni har.

Så det svaret duger inte och jag vill be dig att ta de samtal du behöver ta, för att ge oss ett svar här i denna tråden




Hej MalcomX!

Orsaken till att vi inte har CA-moduler är för att vi inte bara säljer TV-kanaler, vi erbjuder en komplett tjänst med TV-kanaler, inbyggd TV-tablå, tillgång till Viaplay och mycket mer.
Vi kan inte garantera att denna typ av funktioner är stabila som en helhet i en CA-modul och har därför bestämt för att välja bort det.

Jag hoppas att detta var ett tillräckligt bra svar med en förklaring.
Vi önskar dig en trevlig helg!

Mvh, Alev
Viasat Support

#34

Postad 24 februari 2012 - 09:36

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Hej MalcomX!

Orsaken till att vi inte har CA-moduler är för att vi inte bara säljer TV-kanaler, vi erbjuder en komplett tjänst med TV-kanaler, inbyggd TV-tablå, tillgång till Viaplay och mycket mer.
Vi kan inte garantera att denna typ av funktioner är stabila som en helhet i en CA-modul och har därför bestämt för att välja bort det.

Jag hoppas att detta var ett tillräckligt bra svar med en förklaring.
Vi önskar dig en trevlig helg!

Mvh, Alev
Viasat Support


Snacka om att sitta och klistra in svar från en handbok.
Ditt svar ser precis exakt likadant ut som din kollegas en bit upp, skrattretande.

#35

Postad 24 februari 2012 - 11:22

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Snacka om att sitta och klistra in svar från en handbok.
Ditt svar ser precis exakt likadant ut som din kollegas en bit upp, skrattretande.

hehe ja dessa"support" människor som sitter på nåt callcenter och inte vet NÅGONTING börjar ju bli patetiskt i flera av tv leverantörs trådarna nu.Väntar fortfarande på att någon insatt eller eller ialf anställd med lite högre befattning på dessa berörda företag börjar gå in här o svara med lite mer kunskap och insikt i våra frågor o problem.

#36

Postad 26 februari 2012 - 19:15

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Censurerad porr efter midnatt, WTF????
Moralpanik hos viasat?
Ge oss riktig porr eller lägg ner...

#37

Postad 26 februari 2012 - 22:58

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Saxat från DN.se
"En annan och kanske större förändring är att porrfilmerna försvinner. Midnattsporren, som varit intimt förknippad med varumärket TV 1000, följer inte med i namnbytet.
– Vi tycker att det är otidsenligt och det hör inte hemma i det varumärke vi bygger med Viasat Film. Dock vill jag poängtera att det inte blir helt rättvisande att säga att erotiken plockas bort, denna typ av filmer sänds fortsatt i filmutbudet men under andra kanalnamn, svarar Viasats presschef Karin Zingmark.
Porrfilmer kommer efter omstruktureringen att sändas på TV X och som tidigare i Playboy TV och Spice."

http://www.dn.se/kul...-ersatta-tv1000

Redigerat av tony97, 28 februari 2012 - 00:01.


#38

Postad 28 februari 2012 - 15:19

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Jag läser att ni tycket att våra svar ser "kopierade" ut, men saken är den att vi alla har samma kunskaper och självklart ger vi samma förklaring på någonting så att det inte blir något fel. Och det är det svaret vi har, och det har inte förändrats på något sätt idag som för sex dagar sedan.

Ca-modul är ingenting vi funderar på att inskaffa i dagsläget, och vi vet inte ifall det kommer att tillkomma senare heller. Men troligtvis inte.

Vi som sitter på social media finns här för att kunna besvara era frågor, vilket andra tycker är mindre bra.
Men vi tycker att det är bra så att vi kan finnas här och ge svar på era frågor.

Med vänliga hälsningar
Alev
Viasat Support

#39

Postad 29 februari 2012 - 06:16

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Vi som sitter på social media finns här för att kunna besvara era frågor, vilket andra tycker är mindre bra.
Men vi tycker att det är bra så att vi kan finnas här och ge svar på era frågor.

Ingen ifrågasätter er närvaro, den uppskattar vi alla.

Det som kan väcka frustration är nog snarare att vi ibland uppfattar det som att ni undviker att svara på vissa saker och ibland lämnar sk. "icke-svar".

Jag parafraserar nedan angående tex utbudsfrågor:
"-Vi lyssnar på era önskemål, vi får se vad framtiden har att utvisa. :smiley:
Vi vet att ni inte lyssnar, och ni lämnar inget egentligt svar så i vissa fall hade vi uppskattat om ni svarat mer utförligt och mer korrekt.

Redigerat av Sambuccashake, 29 februari 2012 - 11:31.


#40

Postad 29 februari 2012 - 12:13

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Ingen ifrågasätter er närvaro, det uppskattar vi alla.
Det som kan väcka irritation är att vi ibland uppfattar det som att ni undviker att svara på vissa saker och ibland lämnar sk. "icke-svar".
Jag parafraserar nedan angående tex utbudsfrågor:
"-Vi lyssnar på era önskemål, vi får se vad framtiden har att utvisa. :smiley:
Vi vet att ni inte lyssnar, och ni lämnar inget egentligt svar så i vissa fall hade vi uppskattat om ni svarat mer utförligt och mer korrekt.


Hej,

Håller med om ovan kommentar.

Det är kanske av viss vikt för er att i trådar som denna för Viasat (och gäller motsvarande för ComHem och Canal Digital) att identifiera en liten skillnad i kommunikation jämfört med tex information på er hemsida. Flera som besöker dessa sidor har TV-lösningar som lite av en hobby. Dvs de är relativt insatta i skillnader mellan tekniklösningar, sändningsstandarder, nyheter på området, jämförelser med svenska och utländska konkurrenter, programleverantörer, sport- och filmavtal etc. I marknadssamnanhang kanske under kategorin "early adapters". Jag gissar att det kan vara en anledning till att leverantörer väljer att ha en dialog på detta forum, vilket uppskattas av mig och flera som kund.

Det vi egentligen hade hoppats på är att undvika rena "hemside/tfn-support-svar". Exempel är en tidigare fråga som var uppe rörande tex att kunna tillhandahålla CAM-modul för Videoguard, så att man kan köra rakt av i de TV-apparater som har stöd och i andra boxar. Då svarar ni att det inte finns planer på det för att Viasat väljer att tillhandahålla en helhetslösning istället (gränssnitt, Viaplay etc). Vi är ju fullt medvetna om vad det innebär, det är ju det som är problemet inte svaret.

Utan att jag vet svaret så kanske det hade varit tydligare att tex ange att man förstår frågeställningen och den ökade flexibiliteten för kund, att man framfört det till affärsledningen, men att för närvarande har man bedömt att supportkostnader och fragmentering av teknikplattform leder till högre driftskostnader som man beräknar inte täcks av tillräckligt ökade kundvolymer. Jag menar bara att har ni valt att vara på ett hemmabio-teknikforum som detta, så bör ni diskutera frågorna från den utgångspunkten.

Om jag från egen utgångspunkt resonerar om vad jag skulle vilja se från Viasat så är det följande med Viasats kommersiella intresse i beaktande:
- Box med möjlighet att ta in andra satellitpositioner och plats för åtminstone en CAM med CI+ tekniken för HD pairing (industry standard). För att undvika att ni förser konkurrenter med boxar så att säga, så kan ni tex låsa boxen till att CAM sloten bara är aktiv om giltigt Viasatkort också är på plats i boxen. Boxen kan vara en lite dyrare premiumbox med finesser som valbar HD upplösning. Begränsa tydligt supporten till Viasattjänsten till att exkludera andra satellitpositioner och CAM bitar. Genom detta så vänder ni på marknaden. Många som kör Dreambox, Vu+ etc tycker det är lite småjobbigt att hålla på med dessa boxar. De som har dessa kör i första hand CD för att de kan köra HD-kanalerna och har Viasat som komplement, men kan inte köra HD för de är hårdkodade mot Viasatboxen. Det är alltså inte alls fråga om något pirattittande, utan bara att kunna se tex ZDF HD, N24, Elitserien i ishockey och bra filmer på Viasat med samma plattform, men det blir att huvudabbonemangspengen går till CD och slatten till Viasat. Om man justerar sitt abonemang så är det hela tiden add on som hänger i luften. Ni får sidoaffären som blir över men aldrig huvudbiten. Gillar man Premier Leugue, NHL samt Allsvenskan och Elitserien, så är man huvudkund hos CD med stort paket, extrakort, bindningstider och har ett löpande hos Viasat på minsta möjliga som ger det man är ute efter, utan Viaplay/HD, utan tvilling. Om man funderar på hur många Vu+, Dreambox etc. som sålts i Sverige de senaste åren så kan man gissa hur det mecklas i stugorna för att bara gå runt teknikbegränsningstoket som leverantörerna står för, detta med fullt betalda abonnemang.

När det gäller CAM modeler så lämnar Viasat banan fri för Boxer, ComHem och Canal Digital. Att kunna köra utan extra boxar, fjärrkontroller är uppskattat och den lösning jag själv ser som attraktiv på 2-4 TV i ett hushåll. Flera av de stora TV leverantörerna har DVB-S2 mottagare inbyggt. Även Web-gränssnitt (Viaplay) och USB diskar finns som ytterligare tillägg. Det kanske finns någon avtalsfråga någonstans för Viasat som hindrar att CAM levereras till privatperson, men för företag/samfälligheter så finns ju NDS Videoguard CAMar. Vidare har andra programbolag internationellt som kör samma krypteringslösning officiella CAMar för privat bruk.

Redigerat av kenta2, 01 mars 2012 - 08:27.


#41

Postad 29 februari 2012 - 21:31

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Sitter just nu och tittar på fotbollslandskampen Kroatien-Sverige i TV3 HD (har Viasat-parabol). Om det här är en HD-utsändning så skall jag käka upp min gamla hatt, dojjor, brallor och kalsonger. England-Holland (som går samtidigt) i Viasat Fotboll HD är dock en HD-utsändning.

Kommentar Viasat? (Svammel och bläddrande i Stora Bortförklaringspärmen undanbedes vänligt men bestämt).

#42

Postad 29 februari 2012 - 22:45

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Sitter just nu och tittar på fotbollslandskampen Kroatien-Sverige i TV3 HD (har Viasat-parabol). Om det här är en HD-utsändning så skall jag käka upp min gamla hatt, dojjor, brallor och kalsonger. England-Holland (som går samtidigt) i Viasat Fotboll HD är dock en HD-utsändning.

Kommentar Viasat? (Svammel och bläddrande i Stora Bortförklaringspärmen undanbedes vänligt men bestämt).

haha ja garanterat ingen hd kamera som letat sig till kroatien

#43

Postad 01 mars 2012 - 00:05

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Flera som besöker dessa sidor har TV-lösningar som lite av en hobby. Dvs de är relativt insatta i skillnader mellan tekniklösningar, sändningsstandarder, nyheter på området, jämförelser med svenska och utländska konkurrenter, programleverantörer, sport- och filmavtal etc.

Riktigt välformulerat. Ett stort +1 på det!

Detta är ett hembio forum, där merparten är otroligt insatta och ofta besitter dessa personer långt bättre kunskaper än era egna på kundservice. Detta gäller inte bara viasat utan samtliga aktörer. Kanske beror det på att man på ett stort callcenter tar hand om kundservicen för flera TV-bolag, med pärmar och standardsvar. Slutresultatet blir mycket dåligt.

Redigerat av Falcy, 01 mars 2012 - 00:06.


#44

Postad 01 mars 2012 - 00:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej MalcomX!

Orsaken till att vi inte har CA-moduler är för att vi inte bara säljer TV-kanaler, vi erbjuder en komplett tjänst med TV-kanaler, inbyggd TV-tablå, tillgång till Viaplay och mycket mer.
Vi kan inte garantera att denna typ av funktioner är stabila som en helhet i en CA-modul och har därför bestämt för att välja bort det.

Jag hoppas att detta var ett tillräckligt bra svar med en förklaring.
Vi önskar dig en trevlig helg!

Mvh, Alev
Viasat Support

Snacka om att sitta och klistra in svar från en handbok.
Ditt svar ser precis exakt likadant ut som din kollegas en bit upp, skrattretande.


Ja, det är mer än pinsamt att de inte har bättre koll på vad de klistrar in.
Nästan en kopia av tidigare svar

Viasat, nu får ni själva komma till tråden istället. Ni kan inte låta skolungdomar på ett callcenter
sitta och svara på ett kunskapsforum som detta.

#45

Postad 01 mars 2012 - 00:39

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Jag läser att ni tycket att våra svar ser "kopierade" ut, men saken är den att vi alla har samma kunskaper och självklart ger vi samma förklaring på någonting så att det inte blir något fel. Och det är det svaret vi har, och det har inte förändrats på något sätt idag som för sex dagar sedan.

Ca-modul är ingenting vi funderar på att inskaffa i dagsläget, och vi vet inte ifall det kommer att tillkomma senare heller. Men troligtvis inte.

Vi som sitter på social media finns här för att kunna besvara era frågor, vilket andra tycker är mindre bra.
Men vi tycker att det är bra så att vi kan finnas här och ge svar på era frågor.

Med vänliga hälsningar
Alev
Viasat Support

Men era svar är ju helt fel och det vet jag utan att jag jobbar på Viasat och det beror på att jag har kunskap i frågan
ni svarat på. Jag var intresserad av att höra er erkänna varför ni inte har en ca modul och vill inte ha felaktiga svar
på den frågan.

Det rätta svaret är, att ni inte förstår att det är er förlust att kunderna inte kan välja vilken box eller tv med box
man själv vill använda. Att ni inte förstår att alla inte bryr sig om viaplay och annat på alla sina boxar.
Det kan räcka med en om man nu vill ha det

Sanningen är att ni har hårdvarukodat era HD kanaler, så att det inte går att använda något annat än era
underutvecklade boxar och att ni gjort detta för att ni tror att alla annars skulle syssla med cardsharing både
utom och inom hushållet. Men så är inte fallet och det är detta ni har så svårt att förstå.
Er ledning är lika okunniga inom detta område och det har jag bevis för i min mailkorg.

Redigerat av MalcomX, 01 mars 2012 - 00:41.


#46

Postad 01 mars 2012 - 08:54

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Men era svar är ju helt fel och det vet jag utan att jag jobbar på Viasat och det beror på att jag har kunskap i frågan
ni svarat på. Jag var intresserad av att höra er erkänna varför ni inte har en ca modul och vill inte ha felaktiga svar
på den frågan.

Det rätta svaret är, att ni inte förstår att det är er förlust att kunderna inte kan välja vilken box eller tv med box
man själv vill använda. Att ni inte förstår att alla inte bryr sig om viaplay och annat på alla sina boxar.
Det kan räcka med en om man nu vill ha det

Sanningen är att ni har hårdvarukodat era HD kanaler, så att det inte går att använda något annat än era
underutvecklade boxar och att ni gjort detta för att ni tror att alla annars skulle syssla med cardsharing både
utom och inom hushållet. Men så är inte fallet och det är detta ni har så svårt att förstå.
Er ledning är lika okunniga inom detta område och det har jag bevis för i min mailkorg.


Hej igen!

Det är tråkigt att du tycker så men det svaret du fått här är det som gäller. Att inte ha CA-modul är ett aktivt val från våran sida och som det ser ut nu så ligger inte prioriteten på att skaffa fram en.

Om du är ansluten till stadsnäten Sundbyberg, Landskrona, Varberg, Kristianstad eller Jönköping har du möjlighet till så kallad Öppen box, då kan du välja, i princip, vilken box du vill och beställa kanalpaket från bla. Viasat.

Som sagt, det är tråkigt att du känner att vi inte ger dig ett bra svar men vi kommer inte kunna förklara det på annat sätt.

Ha en trevlig dag!

Mvh Emelie
Viasat Support

#47

Postad 01 mars 2012 - 15:23

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Hej, Håller med om ovan kommentar. Det är kanske av viss vikt för er att i trådar som denna för Viasat (och gäller motsvarande för ComHem och Canal Digital) att identifiera en liten skillnad i kommunikation jämfört med tex information på er hemsida. Flera som besöker dessa sidor har TV-lösningar som lite av en hobby. Dvs de är relativt insatta i skillnader mellan tekniklösningar, sändningsstandarder, nyheter på området, jämförelser med svenska och utländska konkurrenter, programleverantörer, sport- och filmavtal etc. I marknadssamnanhang kanske under kategorin "early adapters". Jag gissar att det kan vara en anledning till att leverantörer väljer att ha en dialog på detta forum, vilket uppskattas av mig och flera som kund. Det vi egentligen hade hoppats på är att undvika rena "hemside/tfn-support-svar". Exempel är en tidigare fråga som var uppe rörande tex att kunna tillhandahålla CAM-modul för Videoguard, så att man kan köra rakt av i de TV-apparater som har stöd och i andra boxar. Då svarar ni att det inte finns planer på det för att Viasat väljer att tillhandahålla en helhetslösning istället (gränssnitt, Viaplay etc). Vi är ju fullt medvetna om vad det innebär, det är ju det som är problemet inte svaret. Utan att jag vet svaret så kanske det hade varit tydligare att tex ange att man förstår frågeställningen och den ökade flexibiliteten för kund, att man framfört det till affärsledningen, men att för närvarande har man bedömt att supportkostnader och fragmentering av teknikplattform leder till högre driftskostnader som man beräknar inte täcks av tillräckligt ökade kundvolymer. Jag menar bara att har ni valt att vara på ett hemmabio-teknikforum som detta, så bör ni diskutera frågorna från den utgångspunkten. Om jag från egen utgångspunkt resonerar om vad jag skulle vilja se från Viasat så är det följande med Viasats kommersiella intresse i beaktande: - Box med möjlighet att ta in andra satellitpositioner och plats för åtminstone en CAM med CI+ tekniken för HD pairing (industry standard). För att undvika att ni förser konkurrenter med boxar så att säga, så kan ni tex låsa boxen till att CAM sloten bara är aktiv om giltigt Viasatkort också är på plats i boxen. Boxen kan vara en lite dyrare premiumbox med finesser som valbar HD upplösning. Begränsa tydligt supporten till Viasattjänsten till att exkludera andra satellitpositioner och CAM bitar. Genom detta så vänder ni på marknaden. Många som kör Dreambox, Vu+ etc tycker det är lite småjobbigt att hålla på med dessa boxar. De som har dessa kör i första hand CD för att de kan köra HD-kanalerna och har Viasat som komplement, men kan inte köra HD för de är hårdkodade mot Viasatboxen. Det är alltså inte alls fråga om något pirattittande, utan bara att kunna se tex ZDF HD, N24, Elitserien i ishockey och bra filmer på Viasat med samma plattform, men det blir att huvudabbonemangspengen går till CD och slatten till Viasat. Om man justerar sitt abonemang så är det hela tiden add on som hänger i luften. Ni får sidoaffären som blir över men aldrig huvudbiten. Gillar man Premier Leugue, NHL samt Allsvenskan och Elitserien, så är man huvudkund hos CD med stort paket, extrakort, bindningstider och har ett löpande hos Viasat på minsta möjliga som ger det man är ute efter, utan Viaplay/HD, utan tvilling. Om man funderar på hur många Vu+, Dreambox etc. som sålts i Sverige de senaste åren så kan man gissa hur det mecklas i stugorna för att bara gå runt teknikbegränsningstoket som leverantörerna står för, detta med fullt betalda abonnemang. När det gäller CAM modeler så lämnar Viasat banan fri för Boxer, ComHem och Canal Digital. Att kunna köra utan extra boxar, fjärrkontroller är uppskattat och den lösning jag själv ser som attraktiv på 2-4 TV i ett hushåll. Flera av de stora TV leverantörerna har DVB-S2 mottagare inbyggt. Även Web-gränssnitt (Viaplay) och USB diskar finns som ytterligare tillägg. Det kanske finns någon avtalsfråga någonstans för Viasat som hindrar att CAM levereras till privatperson, men för företag/samfälligheter så finns ju NDS Videoguard CAMar. Vidare har andra programbolag internationellt som kör samma krypteringslösning officiella CAMar för privat bruk.



Hej kenta2!

Anledningen till att vi är här är pga att det är många som väljer forum som alternativ för att få tips och svar, vad kul att du gillar det!

Det är många som undrat över just CA-modul här och vi har svarat på den frågan. Vi har gjort ett aktivt val att inte ta fram en CA-modul pga att vi erbjuder mer än TV-kanaler och vi inte kan garantera att denna typ av funktioner är stabila i de fall vi inte själva testat och godkänt produkterna. Det är väldigt tråkigt att vissa är beredda att välja bort oss som leverantör pga detta.

Självklart förstår vi att det finns en stor efterfrågan av en CA-modul till våra abonnemang och förslagen som vi får in skickar vi vidare till berörd person men just nu ligger inte fokus på det. Vi kan inte säkert säga att det aldrig kommer en CA-modul, men det kommer det inte än på länge.

Jag hoppas ni ska vara nöjda med svaren ni fått!
Ha en trevlig dag.

Mvh Emelie
Viasat Support

#48

Postad 01 mars 2012 - 17:20

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Hej kenta2!

Anledningen till att vi är här är pga att det är många som väljer forum som alternativ för att få tips och svar, vad kul att du gillar det!

Det är många som undrat över just CA-modul här och vi har svarat på den frågan. Vi har gjort ett aktivt val att inte ta fram en CA-modul pga att vi erbjuder mer än TV-kanaler och vi inte kan garantera att denna typ av funktioner är stabila i de fall vi inte själva testat och godkänt produkterna. Det är väldigt tråkigt att vissa är beredda att välja bort oss som leverantör pga detta.

Självklart förstår vi att det finns en stor efterfrågan av en CA-modul till våra abonnemang och förslagen som vi får in skickar vi vidare till berörd person men just nu ligger inte fokus på det. Vi kan inte säkert säga att det aldrig kommer en CA-modul, men det kommer det inte än på länge.

Jag hoppas ni ska vara nöjda med svaren ni fått!
Ha en trevlig dag.

Mvh Emelie
Viasat Support


Ni tycker det är bättre att den ”svarta” marknaden utvecklar softcams istället?

#49

Postad 02 mars 2012 - 00:00

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Hej kenta2!

Anledningen till att vi är här är pga att det är många som väljer forum som alternativ för att få tips och svar, vad kul att du gillar det!

Det är många som undrat över just CA-modul här och vi har svarat på den frågan. Vi har gjort ett aktivt val att inte ta fram en CA-modul pga att vi erbjuder mer än TV-kanaler och vi inte kan garantera att denna typ av funktioner är stabila i de fall vi inte själva testat och godkänt produkterna. Det är väldigt tråkigt att vissa är beredda att välja bort oss som leverantör pga detta.

Självklart förstår vi att det finns en stor efterfrågan av en CA-modul till våra abonnemang och förslagen som vi får in skickar vi vidare till berörd person men just nu ligger inte fokus på det. Vi kan inte säkert säga att det aldrig kommer en CA-modul, men det kommer det inte än på länge.

Jag hoppas ni ska vara nöjda med svaren ni fått!
Ha en trevlig dag.

Mvh Emelie
Viasat Support


Hej,

Viasat kommer tyvärr inte att kunna bli en helhetsleverantör så länge en Viasatlösning innebär att man inte är tillåten av Viasat att titta på tex ZDF HD, TV5 Europe, Elitserien i ishockey och Allsvenskan i fotboll.

Om man inte gillar något av det nämnda och istället gillar PL och NHL samt golf och inte har intresse att ta del av andra sportligor och tex europeisk TV så är ju naturligtvis Viasat med dess innehåll ensamt intressant.

Jag själv tycker tex att Viasat Film har en intressantare tablå än C+ och hade gärna tittat på Film HD kanalerna samt utnyttjat Viaplay, men då får jag meckla med olika boxar, fjärrar och kablage. Jag vill se Viasat Film, följa Elitserien se europeisk TV och ta del av det med samtidigt och utan krångel. Jag nöjer mig då med SD för Viasat Film och kör Canal Digital på resten så kan jag ha en enda box och det funkar helt integrerat. Att göra tvärtom funkar ju inte med Viasat som basplattform.


Viasat har idag ett intressantare innehåll än tidigare år, men är inte en helhetslösning, lika lite som CD/C+. CD har hela tiden haft dörren på glänt för den skara som inte vill bli inpackad i låsta lösningar. Uppskatta/eftersök hur många Dreamboxar och övriga anpassningsbara fria Enigma 2 boxar ( tex Vu+, Kathrein, Clarke-Tech, Reelook, mfl.) det sålts i Sverige eller varför inte Norden under senare år. Samt hur många av dagens CD kunder skulle kunna tänka sig att byta till Viasat om de kunde ha kvar sin C+ sport via CA modul för CD i en Viasatbox.

Visst kan man strunta i detta, men då försvinner liksom attraktivitet och meningen för att vara med en på detta forum. Viasats största nackedel är dess inkompatibilitet och avsaknad av lösningar som hade breddat basen. På detta forum kommer man nog alltid att anse att en exkluderande lösning är undermålig i någon form.

Att tex från Viasat erbjuda en boxlösning till premiumpris från med slot för CA modul (där jag själv kunde tex ha en Conaxmodul för CDs C+ om jag ville, såsom Viasat faktiskt gjorde med de gamla Nokiaboxarna för ca 10 år sedan (tex 9902s) vore attraktivt. Detta tex under förutsättning att jag först hade största Viasatpaketet och bara då (så att Inte Viasat förlorar intäkter på det).

Redigerat av kenta2, 02 mars 2012 - 17:04.


#50

Postad 08 mars 2012 - 16:10

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Hur blir det med fotbollen (Premier League)
Kommer man även i fortsättningen kunna följa ALLA Manchester United matcher i direktsändning?
http://www.aftonblad...icle14492535.ab
Hela idén faller ju om man inte kan välja match själv (eftersändningar intresserar mig inte).
Hoppas att det bara är en kvällstidningsanka....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.