Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Supra 3.4 utvärdering

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 February 2003 - 10:34

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Skulle vara roligt om ni som har bytt till denna högtalar kabel kunde göra en utvärdering av den.
mvh

Postad 04 February 2003 - 10:44

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Lite info finns under TESTER. Jag har gjort en blindtest av Supra Ply 3.4/S.

Postad 04 February 2003 - 11:04

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Ok, det avgjorde en hel del! Man är lite otålig i bland och glömmer bort att söka/leta på forumet. Tack för tipset sandstream71!

Postad 04 February 2003 - 11:09

Unregistered44f7d5ec
  • Unregistered44f7d5ec
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Jag köpte Supra 3.4 till min nya hembio, mest dels pga att jag hade för korta no name kablar annars hade jag nog fortsatt med dom. Jag har inte Biwirat med mina Supra kablar. Men jag kommer nog göra detta inom kort. jag tyckte ljudet blev en aning tydligare och kanske lite renare än tidigare men annars kan jag inte höra någon som helst större skillnad.

Postad 04 February 2003 - 11:40

MasterOfPuppetz
  • MasterOfPuppetz
  • Beroende

• 1362 inlägg
  • 0
Jag hade billiga nonamekablar köpra på siba för 10-20 spänn metern innan och då jag bytte till supras 3.4 kablar så trädde främst diskanten fram på ett annat sätt men även mellanregistret lät renare.
Det blev helt klart tydligare än innan. [:(]

http://masterofpuppetz.minhembio.com

Postad 04 February 2003 - 15:57

Unregistered6bdeec2a
  • Unregistered6bdeec2a
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
fick mina ply 3.4 kablar förra veckan och dom gör märkbar skillnad..jämförde med 4.0 noname, på golvarna (Proson Twin 2010 SA) märkte man att basen blev lite bättre, tillochmed morsan hörde det..någon jättestor skillnad är det inte man får lov att hålla örat mot högtalarna för att höra skillnaden, på centern gjorde det ännu mindre skillnad jämfört med 2.5 mm kabel...för 70kr meter vet jag inte om det är värt att byta från noname kablar..

Postad 05 February 2003 - 01:49

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag har eventuellt tänkt skaffa den kabeln till min 2-kanalare. Det låter ju bra nu, men det kan nog bli bättre. Varför jag frågar, det är ju att kabeln är så förbenat dyr. Så jag vill liksom försäkra mig om att den är värd sitt pris.

Bara ös på med kommentarer ang Supra ply 3.4!

Postad 05 February 2003 - 12:50

Unregistered39820af2
  • Unregistered39820af2
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Du kan väl inte säga att den är så förbenat dyr ändå.... Vad kostar den..... 70kr/m...... Det är väl inte så dyrt..... O skillnad det blir det... iofs inte så himla stor, men vill du ha skillnad så gå o köp några kablar från AQ.... T ex Bedrock.... då får du skillnad kan jag säga...=)

Postad 05 February 2003 - 13:48

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by flaxmannen
Du kan väl inte säga att den är så förbenat dyr ändå.... Vad kostar den..... 70kr/m...... Det är väl inte så dyrt..... O skillnad det blir det... iofs inte så himla stor, men vill du ha skillnad så gå o köp några kablar från AQ.... T ex Bedrock.... då får du skillnad kan jag säga...=)

Du förstår att kostnaden stiger med antal meter. Till hem bion skulle jag för tillfället inte ha råd att köpa Supra. [;)]

Postad 05 February 2003 - 13:52

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
manson - om du ska köpa till bion så kör 3.4 till frontarna, men nöj dig med 2.0 till de bakre. Du kommer inte att höra skillnad med den anläggning du har (tror jag i alla fall).

Postad 05 February 2003 - 15:53

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
hifisnubben, det är inte hembion som har prioritet 1. Frågan är mer om jag kommer att kunna klämma ut ett finare ljud från H/Kn.

Postad 06 February 2003 - 13:37

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
OK. Sorry missförståndet.

Postad 06 February 2003 - 14:44

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
Grabbar grabbar,, om ni har lagt ut massa tusenlappar på anläggning måste ni väl ha råd med kabel för 70kr/m!?!? Det är ju billigt! ...om nu kabeln är så bra som det låter på folk vill säga...

(Kan ju tillägga att jag kör VAN DEN HULs THEATRACK till mina frontar och center, och de kostar 250kr/m[8D] , kanske därför jag tycker att 70spänn är relativt billigt[8D][:)])

Postad 06 February 2003 - 15:02

Unregistered4ca3a532
  • Unregistered4ca3a532
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Kralli: Har du overvejet, hvilken forskel du ville høre, hvis du istedet for at købe kabler/bananstik for 5.000 kr. og forstærker for 10.000 kr. havde købt en forstærker til 15.000kr. og "noname" kabler ?

Jeg vil garantere, at det ville give en væsentlig større forbedring!!

Postad 06 February 2003 - 15:29

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
Jag är inte helt säker på att jag håller med dig i denna fråga KASO. När det gäller högtalarkablar har jag blivit frälst.

Jag kör med AudioQuest Bedrock (ca 400 kr/m) till front och center. Dessa har jag terminerat med bra kontakter för 50 kr / st som Ågrens Hi-Fi i Gbg varmt rekommenderade till AQ-kablar.

För att ansluta mina frontar (med single-biwire koppling som AQ medger) gick det åt ca 3,5 m kabel och 12 kontakter. Detta blir 2.000 kr. Att även ansluta centern kostar ca 900 kr till. Detta hävdar jag är den absolut bästa investeringen jag gjort för ljudet i min anläggning (NADT752 + Monitor Audio Silver 8i).

När jag väntade på att få mina kablar från den som hjälpte mig löda hade jag anläggningen inkopplad med mina gamla no-name kablar. Hör man inte skillnad på den förbättringen skall man uppsöka öronläkare. [:D] Jag har även lyssnat på mina Monitor Audio i butik på förstärkare från 5 - 50.000 kr och att få en sådan ljudförbättring genom att gå upp 2-3.000 kr i förstärkare är inget jag tror på. I alla fall enligt mina erfarenheter och öron.

Jag hävdar att om man har en bra anläggning, är en bra högtalarkabel ens bästa vän för att få ut full potential ur det man redan köpt. Sedan är kanske Bedrock i värsta laget till min anläggning men jag hade stålars vid tillfället och så slipper jag ju byta kabel när jag uppgraderar.[}:)]

Postad 06 February 2003 - 15:44

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
Rättelse av mig själv. Att gå upp 2000-3000 kr kan ge en betydligt större förändring än ett par dyra kablar om vi pratar billigare förstärkare. Att öka från 3000 till 6000 kr för stärkaren ger ju givetvis mycket mer än en kabel.

Vad jag menar är att öka ett par tusen när man pratar stärkare i prisklass 9-10 tusen och dyrare. Då börjar kabeluppgradering från no-name och billiga snören ge mer valuta för de pengarna. Enligt mina öron!

Postad 06 February 2003 - 15:55

Unregistered4ca3a532
  • Unregistered4ca3a532
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Det sjove er jo, at mange blindtest har svært ved at bevise en forskel i kabler - men jeg er ikke i tvivl om at en blindtest vil kunne påvise en forskel i forstærkere (i de nævnte prisklasser). I det nævnte eksempel, var springet trods alt 50% af forstærkerens værdi (5.000kr. kabler sammenlagt - forstærker til 10.000 kr.).

Din oplevelse af forbedring ved skift af kabler KAN jo være påvirket af forventningerne til en forbedring (dette kan kun undgåes ved en ægte blindtest).

Postad 06 February 2003 - 17:00

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Jag kör med Supra 3.4 till frontar och center. Fixade lödda bananer i samma veva, allt kostade totalt ca 1300:- inkl arbetskostnad för lödningen som dom gjorde åt mig. Har man kostat på en massa pengar på sin hembio så är bra kablar minst lika viktigt, annars blir de som att ha en Ferrai med en folka motor. Man ska lägga minst 10% av de totala priset på kablar tycker jag, ju dyrare anläggning desstå dyrare kablar. Ingen vill ha en Ferrari med folka motor.[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=guggen"]MIN HEMBIO[/url] [url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=guggen"]MINA FILMER[/url]

Postad 06 February 2003 - 17:41

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Manson: jag kan rekomendera Taralabs Phase III (tror den heter nexa nu) kostar 7-800 kr för 2*3m färdigterminerad och klar. helt klar bra kabel som ger en tokrapp bas.

Postad 06 February 2003 - 17:44

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
Det blir ju en lite haltande jämförelse tycker jag. 5000 kr är ju för ALLA kablar. Då har du med en digital coax och en scart-scart kontakt för bildöverföringen. Detta ihop har ett värde på 1400 kr av de 5000. Sedan tycker jag att man måste jämföra relevanta längder. Visst kan man köpa 8 meter kabel för att ansluta 3 högtalare men det BEHÖVS troligen inte för de flesta. Detkan väl inte vara vanligt att ha 2 meter mellan center och receiver. Själv klarar jag mig på 80 cm.

I min anläggning kostar anslutning av front- och centerhögtalare inkl kontakter 2.800 kr och då är min kabel mer än 1,5 gång så dyr / meter. Sedan har jag lagt ca 900 kr på en analog signalkabel (eller rättare sagt lyckades jag pruta in den i högtalarköpet).

Det är 3.700 kr för allt ljudrelevant kablage i två kanaler + center. Dvs. de delar som enligt mig måste ha max kvalitet och påverkar ljudet mest. Kabel till bakhögtalarna och digital signalkabel bedömmer jag som mindre viktigt, det senare eftersom jag D/A omvandlar musik i DVD'n.

Det innebär att jag skall jämföra min 8500 kr receiver med en som kostar ca 11.500 kr (några hundralappar kostar ju även no-name kablar). Den jämförelsen har jag gjort, förvisso inte blint och ej under identiska förhållanden men jag hävdar fortfarande att kabeln påverkar mer i en jämföresle mellan no-name och AudioQuest. Sedan kan jag som sagt erkänna att min kabel är något överdimensionerad för att klara framtida uppgradering.

Skillnaden jag hörde före och efter mitt kabelbyte har inget med förväntning att göra. Det var en stor skillnad. Hör man inte den skillnaden är ens bästa investering en hörapparat! [:)]

Postad 06 February 2003 - 17:47

Unregistered4ca3a532
  • Unregistered4ca3a532
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Guggen
Jag kör med Supra 3.4 till frontar och center. Fixade lödda bananer i samma veva, allt kostade totalt ca 1300:- inkl arbetskostnad för lödningen som dom gjorde åt mig. Har man kostat på en massa pengar på sin hembio så är bra kablar minst lika viktigt, annars blir de som att ha en Ferrai med en folka motor. Man ska lägga minst 10% av de totala priset på kablar tycker jag, ju dyrare anläggning desstå dyrare kablar. Ingen vill ha en Ferrari med folka motor.[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=guggen"]MIN HEMBIO[/url] [url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=guggen"]MINA FILMER[/url]

Det svarer til at sige, at folkevognen kører som en Ferrari, hvis den får brede fælge, spoiler og plysterninger i vinduet! [:))]

Realistisk set, er næsten alle anlæg her (inklusiv mit eget) tættere på Folkevognen end på Ferrarien - og så hjælper det ikke at tro, at man kan få den til at blive en Ferrari.

Kabler er 90% placebo og 10% forandring (ikke nødvendigvis "forbedring") - og prisen er helt ude af proportioner. Derfor kan det i "budgetanlæg" som vi her taler om, bedre betale sig at bruge pengene på bedre elektronik/højtalere - eller forbedring af rummets akustik.

Taler vi om forstærkere og højtalere i væsentlig højere prisklasser (50-100.000 kr.), kan kabler evt. udgøre en "flaskehals" - og her kan man så ofre pengene.

Postad 07 February 2003 - 00:17

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by hifisnubben
OK. Sorry missförståndet.

Ingen fara, hifisnubben.

Vad roligt att jag fick respons i denna tråd. Här fick jag verkligen en massa tips på högtalar kabel. Man kanske skulle satsa en rejäl slant på kabel ändå. Jag tror att man kan klämma ut mera ur 670n, faktiskt.
Nu när man haft stärkaren ett par månader och JBL LX 70 till den, så tycker jag att man fick en helt suverän 2-kanals anläggning till ett kanonpris. 10.795 kronor gav jag. Denna anläggning överraskar mig varenda dag med sin djupbas och sin kraft. Dvd 25 är fantastisk på att spela cd-skivor. Så jag är mer än nöjd med den må jag säga.
Jag kan faktiskt rekomendera JBL LX 70 till H/K 670 ett billigare alternativ än Infinity alpha/kappa.

Men då jag har läst era svar förlitar jag mig på att det inte är dumt att lägga pengarna på en dyr och väl utvärderad kabel. [;)]
mvh

Postad 07 February 2003 - 00:25

Unregistered4ca3a532
  • Unregistered4ca3a532
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

mvh

Ikke enig - men det havde du vel gættet! [;)]

Postad 07 February 2003 - 00:55

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 970 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by manson31
[quote]Men då jag har läst era svar förlitar jag mig på att det inte är dumt att lägga pengarna på en dyr och väl utvärderad kabel. [;)]
mvh
Utvärderad? Du menar blindtestet där det inte gick att höra någon säkerställd skillnad? [;)]

Postad 07 February 2003 - 01:03

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Nej, tänkte på ett tips Samuel lämnade här. Och vad jag har förstått så vet han vad han pratar om.
Visserligen har inte jag en sån annläggning som han har, men han vet ju vad jag har, så jag tror inte han vill lura på mig något onödigt. Jag ska naturligtvis övertyga mig själv innan jag köper någon kabel. Altså låna hem ett gäng och testa.
mvh

Postad 07 February 2003 - 05:26

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Frux
[quote]Men då jag har läst era svar förlitar jag mig på att det inte är dumt att lägga pengarna på en dyr och väl utvärderad kabel. [;)]
mvh
Utvärderad? Du menar blindtestet där det inte gick att höra någon säkerställd skillnad? [;)]

Vilket blindtest då? knappast i mitt iaf. Kablar är väldigt systemberoende och då framförallt högtalarkablar. När jag hade B&W högtalarna så blev det en väldigt skillnad mellan olika högtalarkablar medans nu med JmLab så blir det väldigt liten skillnad, den finns där men är liten.

Manson: Den kabeln jag rekomenderade har jag inte kört någon blindtest på. Men när jag köpte den upplevde jag att den spelade väldigt "på" och medryckande. Basen var tokrapp vilket jag reagerade direkt på.

sen kan du ju gissa att jag blev snopen när jag läser test i hifi&musik ett tag efter och de skriver precis samma sak som jag upplevt. Dock börjar detta på bli några år sedan.

MVH Samuel Rönnqwist

Postad 07 February 2003 - 05:37

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Samuel ,Tror du den kan funka till min H/K och högtalare? Den låter väldigt intressant ialla fall. Ska se om jag får tag i den hos min handlare.
mvh

Postad 07 February 2003 - 06:06

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Godmorgon manson. Kan inte du heller sova?

det är väldigt svårt att säga ifall en kabel kommer att funka i ett system. Enda sättet att få svar på den frågan är att helt enkelt prova.
Fråga på hifiklubben efter Nexa (visst fan heter den så nu?) och be att få låna den ett par dagar. Be då att få en kabel de spelat med. När du ändå är på klubben så kan du ju låna PRIME 1000 eller 500 beroende på ifall du har Bi-wire eller ej.

Andra kablar som är roliga är Audioquest. Kan inte deras modeller men jag har lyssnat på ett par av dom och de är trevliga som få. VanDenHule har ett par modeller mellan 80 och 200 kr per meter som du också kan titta närmare på.

MEN supra håller bra kvalite inget snack om den saken. Jag vill själv prova dera SWORD i min egen anl för att se ifall den klara min Prime 1000 som kostar på pricken samma krona.

MVH samuel rönnqwist

Postad 07 February 2003 - 06:37

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
God morgon på dig själv! Nej, har svårt att sova ibland, jag har kommit in i en avig dyngsrytm. Men nätterna är härliga. Om tre timmar ska köra mina flickor till skolan. Men man är van vid att vara uppe konstiga tider. Har jobbat 5-skift och börjar i slutet på mars med det igen.

Jo, jag är väldigt tacksam för tipsen du ger mig här.
Jag möblerade om lite när jag skaffade tvn, och då placerade jag högtalarna en bit bredare bort från varandra än innan. Efter en stunds pulande med annläggningen stoppade jag i en cd med AC/DC. "Hard as a rock" fick en kraft som jag inte trodde fanns i min anläggning. Jag blev mycket nöjd med det. Tror att det har med bytet till Profigoldkabeln i kombination med ommöbleringen att göra.
Jag fick liksom mersmak att vidaruttveckla ljudet då. Så att byta kablar känns som det slutgiltliga, mer kan man nog inte justera på min anläggning. Visst man kan köpa andra högtalare. Men jag väntar nog med det. Har hållt mig till JBL några år.

Det blir kul detta, ska surfa över till Hifi-klubben och kolla läget.
mvh

Postad 07 February 2003 - 10:58

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Tjenare. svårt att sova har man vissa perioder själv. la mig kl 06 något idag efter att jag sett Stiff upper lip dvd ;)

Jag skulle kunna säga på rak arm att placerigen är avgörande för ljudet. jag skulle även kunna säga att det du upplever beror inte på kabeln du bytt utan på placeringen. jag har säkert arbetat 50 timmar med att placera högtalarna i mitt rum just pga att rummet är kasst. dock så vet jag exakt alla olika ljudkarraktärer som går att få i rummet. Jag kan förvandla en höganalytisk anl till en anl som poppar värre än en Cerwin högtalare, dock föredrar jag det förstnämda.

Hoppas att allt löser sig för dig.

MVH Samuel Rönnqwist

Postad 07 February 2003 - 13:24

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Den konserten är ju i DTS också, ett förträffligt val av dvd-skiva må jag säga!
mvh

Postad 07 February 2003 - 14:36

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 970 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by SamuelRönnqwist
quote:Originally posted by Frux
mvh

Vilket blindtest då? knappast i mitt iaf.Jo, jag syftar på ditt test. Testresultaten visar ca 50% korrekta gissningar sett utifrån hela testet, dvs precis vad man kan vänta sig utifrån slumpen. Förstår ärligt talat inte alls hur du nu kan få det till att det faktiskt ÄR tydliga skillnader?

Det är mycket möjligt att resultatet hade blivit annorlunda i en annan anläggning, men det behandlas varken i testet eller i min referens till det enda blindtestet som nämnts i den här tråden.

Postad 07 February 2003 - 14:53

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Då får du ta och peka ut mina såkallade "gissningar" i testet.
Dummaste jag hört. Hur fan ska jag gissa mig till 5 rätt av 5 möjliga i ett bilndtest? speciellt efter som samma kabel kördes 2 ggr efter varandra och jag satte det.

Nej du mannen. jag är beredd att göra om ett blindtest i framtiden mellan en annan kabel och min prime 1000.
Om du syftar på signalkabel testet så var det så pass uppenbara skillnader (kanske inte stora men väldigt tydliga) att jag inte ens brydde mig om blindtest där. Mellan högtalarkablarna hade jag svårt att sätta pricken över förbättringen mellan sladdarna så jag trodde att min villja till förbättring lurade mig. där av blindtestet mellan högtalarkablarna.

att det sedan blev problem med fokus när jag bytta alla kablar tillbaka till mina egna är väldigt svårt att inte höra. jag blev tvungen att flytta om högtalarna för att få fokus igen.

nu har jag inte tid med dravel längre. måste fara och besöka lite butiker.

MVH samuel rönnqwist

Postad 07 February 2003 - 16:00

Unregistered66cc80b7
  • Unregistered66cc80b7
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Av min erfarenhet vet jag att kablar är inget man ska snåla på. Och att tänka att man kan köra lite billigare kablar bara för att dom är små, mjuka och avlånga är då helt fel. Kablarna utgör då en minst lika viktig roll som de andra komponenterna i anläggningen...nästan i varje fall. Att snåla på kablarna är nåt man ska akta sig för...lägg i stället ut några hundralappar extra så slipper man ångra sig senare. Däremot inte sagt att dom dyraste kablarna är dom bästa...allt beror på vad för anläggning osv du har.

Själv kör jag nu med Linn K20 till frontarna och center, funkar bra för tillfället men ska väl uppgraderas till K400 när d ska bi-ampas. Till bakkanalerna har jag Supra Ply 2.0

Postad 07 February 2003 - 18:26

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

• 630 inlägg
  • 0
Nu skulle jag vilja lägga till ett tips som jag snuddat vid tidigare. Köp inte färdigterminerad kabel i fasta längder. I alla fall inte du eller någon i din omgivning är duktiga på att löda. Genom att köpa mer "skräddarsydda" längder kan du spara duktigt med pengar. För 400 kr metern (som t.ex. AQ Bedrock kostar) blir det snabbt en stor besparing. Dessutom får du ju en garanti att termineringen är bra gjord och om du vill kan du ju köpa extra bra kontakter för pengarna du sparar på att inte behöva köpa 1-2 meter "onödig kabel".

Postad 07 February 2003 - 21:29

Unregistered1ade2a5f
  • Unregistered1ade2a5f
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
fick hem mina 10m supra ply 3.4 idag ;)
så snygg den är

Postad 06 March 2003 - 23:32

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag tar upp den här gamla tråden igen! Och detta pga att jag inhandlat 6 meter Supra ply 3.4 till min H/K 670 med högtalarparet LX 70.

Jag satt inte och blindtestade och så vidare utan jag tog till lit till mina öron och använde en väl inlyssnad cd-skiva som referens före och efter bytet. TRO mig, H/K 670 har ju ingen loudness, men fan vet om jag inte började kika i manualen iallafall[;)].

Kan bara säga att jag är helnöjd med köpet av Supra ply och att jag kan rekomendera denna högtalarkabel till den som är skeptisk.

Postad 07 March 2003 - 01:25

Unregistered2ba2233b
  • Unregistered2ba2233b
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Jag tar upp den här gamla tråden igen! Och detta pga att jag inhandlat 6 meter Supra ply 3.4 till min H/K 670 med högtalarparet LX 70.

Jag satt inte och blindtestade och så vidare utan jag tog till lit till mina öron och använde en väl inlyssnad cd-skiva som referens före och efter bytet. TRO mig, H/K 670 har ju ingen loudness, men fan vet om jag inte började kika i manualen iallafall[;)].

Kan bara säga att jag är helnöjd med köpet av Supra ply och att jag kan rekomendera denna högtalarkabel till den som är skeptisk.

Kul att du är nöjd med kabeln. Har en polare som har just den kabeln och det låter faktist rätt bra.

Frux: du har fortfarande inte pekat ut gissningarna i testet..

Postad 07 March 2003 - 02:28

Unregistered1cce7aeb
  • Unregistered1cce7aeb
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Jag kör 3.4s till mina frontar & center. Är mycket nöjd med detta och ljudförbättringen det åstadkom vid bytet.

Tyckte det lät instängt innan men nu får musiken en helt annan luft speciellt i diskanten. Klart värt pengarna för mig.

Att jag inte namnger "innankabeln" beror på att den var så dålig att jag får ångest bara jag tänker på den. Urrk![xx(]
Denna "innankabel" behövde inte testas, blint eller inte
-utan bara kastas bort.[:I]

Mvh

/Per

Postad 07 March 2003 - 02:35

Unregistered71618a52
  • Unregistered71618a52
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag känner att min 2-kanalare andas nu! Kommer efter en del omändringar att lägga ut ut en slant på högtalarkablar på hembion.

Postad 07 March 2003 - 07:47

primoo
  • primoo
  • Lärjunge

• 494 inlägg
  • 0
Har också tänkt mig att köpa ply 3.4s, verkar ändå vara ett vettigt pris på dem. Men funderar på om de verkligen behöver vara skärmade ? Kan det bli någon större skillnad och är det så borde ju alla köpa skärmade, för jag menar alla har vi ju ett virr varr av el kablar bakom stereon/tv osv.
/ primoo

Postad 08 March 2003 - 13:09

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1679 inlägg
  • 0
Är det någon som har jämfört Ply 2.0 med 3.4 och 3.4/S? Har själv Ply 2.0 som jag haft i flera år nu, och ett byte/jämförelse har aldrig blivit aktuellt eftersom jag tycker att kabeln låter bra. Men det vore kul att få lite synpunkter och erfarenheter ändå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.