Skickat 13 januari 2012 - 20:40
Du har några timmar kvar tills det är klart.
Skaffa en ljudtransparent duk så är problemet med högtalarplaceringen löst.
Dra även några grova rör i taket innan du sätter upp plattorn (om det finns plats) Jag har fått monterat ner mitt 3ggr och det sliter på plattorna.
Lycka till.
Skaffa en ljudtransparent duk så är problemet med högtalarplaceringen löst.
Dra även några grova rör i taket innan du sätter upp plattorn (om det finns plats) Jag har fått monterat ner mitt 3ggr och det sliter på plattorna.
Lycka till.
Skickat 17 januari 2012 - 15:46
Tack så mycket till er som uppmuntrar fortsatt bygge! Det behövs när klockan närmar sig 02.30 nere i bygget och ungarna ska ha frukost om 5 timmar. Hoppas jag kan ge någon inspiration, precis som jag har drömt under alla besök på minhembio.com de senaste 10 åren eller nåt. Försöker uppdatera dagligen.
Skickat 18 januari 2012 - 17:07
Spännande!
Ska bli kul att se när du får upp spotlightlådorna. Sitter nämliogen och funderar på hur jag ska bygga mina, har ett fönster from hell som jag inte får bygga igen och karmen på det kommer ca 13cm nedanför innertaket. Funderar på om det kommer se fjuttigt ut med en låda som bygger ~1dm ner.
Ska du ha dimmbara ledspottar?
Ska bli kul att se när du får upp spotlightlådorna. Sitter nämliogen och funderar på hur jag ska bygga mina, har ett fönster from hell som jag inte får bygga igen och karmen på det kommer ca 13cm nedanför innertaket. Funderar på om det kommer se fjuttigt ut med en låda som bygger ~1dm ner.
Ska du ha dimmbara ledspottar?
Skickat 10 juni 2012 - 12:18
Vem har sagt att kablarna var dyra Elfsberg? Är det nån som inte tror på snake-oil kablar är det jag. Subkablarna kostar ca 19:-/m
http://www.fyndborse...l-15m-exclusive
och högtalark. gav jag 18:-/m för.
http://www.fynda.se/...tal-smoke/2165/
Tyckte jag var riktigt bra pris för 4mm² .Vill inte ha tunnare över mina sträckor.
http://www.fyndborse...l-15m-exclusive
och högtalark. gav jag 18:-/m för.
http://www.fynda.se/...tal-smoke/2165/
Tyckte jag var riktigt bra pris för 4mm² .Vill inte ha tunnare över mina sträckor.
Skickat 05 juli 2012 - 19:42
@Endorf: Jag har dragit jord,fas,nolla från 3 separata säkringar.En säkring från varje fas i proppskåpet. Sen är resterande uttag i rummet (ett till varje sub + projje = 6st) dragna till en 4e separat säkring i skåpet på den fas som var minst belastad. Det där med 5 ledare å splittad fas har jag ingen erfarenhet av.
Hoppas jag gjort mig förstådd :) Tack för frågan!
Hoppas jag gjort mig förstådd :) Tack för frågan!
Skickat 05 juli 2012 - 20:28
Det endorf menar är om du har dragit 3 st 3 ledare (1 fas, nolla och jord). Dvs en kabel till varje uttag. Drar man istället en 5 ledare (3 faser, nolla och jord) och fördelar en fas till varje uttag men använder samma nolla och jord till alla uttagen. Om nollan då släpper i en anslutning får man 400 volt i uttaget och skjuter sönder all elektronik som är inkopplade på uttagen.
Skickat 05 juli 2012 - 22:04
Jag hoppas du inte på allvar tänker låta elementet vara kvar!!!
Snacka om risk för vattenläcka som märks försent, och DÅ går INGET på försäkringen!
Sjukt coolt i övrigt! men stäng av och ta bort elementet, och låt en fackman göra det. Så täcker hans försäkring eventuella vattenskador.
Snacka om risk för vattenläcka som märks försent, och DÅ går INGET på försäkringen!
Sjukt coolt i övrigt! men stäng av och ta bort elementet, och låt en fackman göra det. Så täcker hans försäkring eventuella vattenskador.
Skickat 05 juli 2012 - 22:31
@KennyStarfighter: Tanken är att INTE bygga för elementet. Därför jag hatar det :) Vill dämpa hela vägen ner men det går ju inte. Vet inte hur jag skulle göra med värmen i rummet utan elementet. Tanken är ett dubbelt scenmoltondraperi framför.
@Johannes E: Ok tackar.Nej det låter inget vidare med 400v... :P
@Johannes E: Ok tackar.Nej det låter inget vidare med 400v... :P
Skickat 20 augusti 2012 - 09:04
Tack för all uppmuntran gott folk! Det värmer när man är svintrött hela tiden. Många sena nätter har det blivit nu.
@Hassesolo: Har tänkt på det med. Kanske senare då jag helt enkelt inte har råd nu.
@RobNB: Ljudet blir väldigt annorlunda med ett helt dämpat rum - känns som det slår lock för öronen när man går in. Då jag ska ha spån + gips vill jag ändå ha in så mycket dämpning som möjligt i rummet.
@Jonatant: Jag tänkte på det och mätte+lämnade utrymme när jag byggde spotlådan. Blir en vinklad lucka hade jag tänkt för slim design.
@Hassesolo: Har tänkt på det med. Kanske senare då jag helt enkelt inte har råd nu.
@RobNB: Ljudet blir väldigt annorlunda med ett helt dämpat rum - känns som det slår lock för öronen när man går in. Då jag ska ha spån + gips vill jag ändå ha in så mycket dämpning som möjligt i rummet.
@Jonatant: Jag tänkte på det och mätte+lämnade utrymme när jag byggde spotlådan. Blir en vinklad lucka hade jag tänkt för slim design.
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
73 bilder
1 annons
10 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?