Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Darkness II

33 svar i tråden

#1

Skickat 25 januari 2012 - 14:30

Inte ens någon tråd för detta? Dåligt, ettan var ju kul när det kom ut ändå. Om man bortser från hela episoden nere i nazi****t förstås :)

I vilket fall, spelet kommer den 7 februari och launch trailern (rekommenderas) är postad nedanför. Någon som kommer köpa/ser fram emot det?



Edit: Demo finns tydligen redan på Xbox Live sedan förra veckan och nu också på Steam och PSN idag.

Edit2: Bad precis om 360-versionen.. tydligen är PS3-versionen kass i jämförelse enligt de som spelat demot på båda (much like första The Darkness).

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 25 januari 2012 - 16:36


#2

Skickat 25 januari 2012 - 22:02

  • MdaG
  • Guru

  • 4 086 inlägg
Nazidelen var ju skitcool!

#3

Skickat 25 januari 2012 - 22:53

Fattade aldrig vart man skulle -_-

#4

Skickat 26 januari 2012 - 00:12

Visa inläggZoiler 25 januari 2012 - 22:53 skrev:

Fattade aldrig vart man skulle -_-

Det är ju meningen. Det är sådana som du som gör att vi får en massa extremt linjära QTE korridorskjutare ala call of duty :(.

Nu tycker jag väl inte ärligt att det var den bästa delen men det var originellt och skönt miljöbyte. Starbreeze liren är liksom summan av alla delar. De gör inte en sak ypperst men flera saker bra samt blandar genrer så det känns fräscht.

Nu är det inte Starbreeze bakom detta så nu verkar det snarare bli något Bulletstorm, modern warfare aktigt :(.
Nu ska man alltså jaga poäng med vad det verkar ragdolldockor till AI för att uppgradera sina krafter. Av demot att döma extremt utstakade banor med minimalt äventyrande och utforskande och utvecklande av karaktär utöver kraftlevlandet.

Hjärndött fps alltså.

Fast absolut krafterna är utvecklade och fungerar bättre jämfört med originalet. Absolut kul men jag kör nog hellre om Bulletstorm.

Nu riktas förhoppningarna mot Prey 2.

#5

Skickat 26 januari 2012 - 03:07

  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
Blev positivt överraskad över hur bra 360-demot kändes. Att använda bumpers till tentakler och triggers till vapnen var en skön combo. Ska testa pc-demot med gamepad, kan bara bli bättre med lite mer slipad grafik.

#6

Skickat 26 januari 2012 - 12:28

Visa inläggoqvist 26 januari 2012 - 00:12 skrev:

Det är ju meningen. Det är sådana som du som gör att vi får en massa extremt linjära QTE korridorskjutare ala call of duty :(.
Det har jag svårt att tro med tanke på att jag alltid klagar på spel som är för linjära i mina recensioner och sågat de senaste CoD-kampanjerna vid fotknölen.

Nej, det var en dåligt designad del av spelet bara. Precis som tunnelbanan.

Har nästan enbart hört positiva reaktioner från de som testat Darkness II-demot. Ser inte likheten mellan Bulletstorm och MW, men Bulletstorm var ett av de få FPS jag gillat på senare tid så om detta påminner om det så låter det bara bra. Men man ska aldrig döma ett spel efter demot.

#7

Skickat 26 januari 2012 - 13:07

Problemet med Darkness var ju att det var alltför öppet på ett onödigt sätt. Lite linjäritet skadar inte.

#8

Skickat 26 januari 2012 - 15:50

Visa inläggFilip_M 26 januari 2012 - 13:07 skrev:

Problemet med Darkness var ju att det var alltför öppet på ett onödigt sätt. Lite linjäritet skadar inte.

Det finns gott om linjäritet i Darkness också. Det är ingen öppen värld men ger åtminstone någon slags illusion om en. Du springer alltså inte bara runt i korridorer och skjuter nazister som i 95 % av fpsn därute. Att de vågade dra ner tempot är smått fantastiskt. titta på Terrence Malicks filmer. Den tunna röda linjen, A new World, Tree of Life de hade vart absolut förstörda om tempot skruvades upp. Det är trevligt att få möjlighet att tänka själv lite.

Tunnelbanesektionerna fungerade bra. WW2 scenariot var måhända mindre inspirerande men ändå helt rätt.

Liknelsen med Bulletstorm är ju ganska given. Du har absolut hjärndöd AI. Krafterna ska användas till att döda fiender så spektakulärt som möjligt för att maximera poängen. Som du använder till att köpa nya krafter. Storyn kommer knappast vara drivkraften av demot att döma utan man ska mörsa på sig smått medvetslös ala Bulletstorm. Alltså minimalt smygande med mörkret som skydd och smått oövervinnerlig med dina supermanna krafter.

#9

Skickat 26 januari 2012 - 17:29

Visa inläggoqvist 26 januari 2012 - 15:50 skrev:

Alltså minimalt smygande med mörkret som skydd och smått oövervinnerlig med dina supermanna krafter.
Vi får väl se. Iofs är det meningen att man ska vara en mindre gud med de krafterna, det tilltalar mig. Sedan var Darkness hyfsat svårt bara man körde på svåraste för då dog man jäkligt snabbt.

Citat

Liknelsen med Bulletstorm är ju ganska given.
Du menar Bulletstorm är likt The Darkness II? Jag missförstod, trodde du menade BS och MW, varför skrev du:

snarare bli något Bulletstorm, modern warfare aktigt

?

#10

Skickat 26 januari 2012 - 18:18

Hybrid. Call of Duty var liksom först med att bli äckligt framgångsrika med sina stenhårt regisserade rutter så kändes fel att ge Bulletstorm den grejen :). Gillade också Bulletstorm. Call of duty har man förätit sig på sedan länge.

The Darkness hade en något artificiell svårighetsgrad i och med sina kontroller. De var ovanligt flummiga även för att vara gamepad fps. Har inte testat Darkness II med gamepad men bevisligen är inte kontrollerna optimerade för PC i alla fall ;)

Utmaningar är viktigt annars är det som att gå runt med god mode ilagt. Jag vill inte se Estacado springa blint i dagsljus för att ta sig an fiender. Gillade metodiken i att mörklägga först och sedan äga metodiskt. Verkar inte riktigt lika viktigt i demot och lite emot karaktären då Jack verkligen ska vara högst mänsklig så länge han inte gömmer sig i skuggorna.

#11

Skickat 26 januari 2012 - 21:10

Synd att det inte är jag som ska recensera det men jag ser fram emot att se hur det blir iaf :)

#12

Skickat 26 januari 2012 - 21:59

  • MdaG
  • Guru

  • 4 086 inlägg

Visa inläggZoiler 25 januari 2012 - 22:53 skrev:

Fattade aldrig vart man skulle -_-
Jag minns inga detaljer, bara att atmosfären var grym där.

#13

Skickat 27 januari 2012 - 00:07

  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg

Visa inläggoqvist 26 januari 2012 - 18:18 skrev:

Hybrid. Call of Duty var liksom först med att bli äckligt framgångsrika med sina stenhårt regisserade rutter så kändes fel att ge Bulletstorm den grejen :). Gillade också Bulletstorm. Call of duty har man förätit sig på sedan länge.

The Darkness hade en något artificiell svårighetsgrad i och med sina kontroller. De var ovanligt flummiga även för att vara gamepad fps. Har inte testat Darkness II med gamepad men bevisligen är inte kontrollerna optimerade för PC i alla fall ;)

Utmaningar är viktigt annars är det som att gå runt med god mode ilagt. Jag vill inte se Estacado springa blint i dagsljus för att ta sig an fiender. Gillade metodiken i att mörklägga först och sedan äga metodiskt. Verkar inte riktigt lika viktigt i demot och lite emot karaktären då Jack verkligen ska vara högst mänsklig så länge han inte gömmer sig i skuggorna.
Du får väl skruva upp svårighetsgraden till svåraste i demot och sen se om du tycker att det är för lätt.

#14

Skickat 27 januari 2012 - 02:13

Visa inläggMdaG 26 januari 2012 - 21:59 skrev:

Jag minns inga detaljer, bara att atmosfären var grym där.
Det var en specifik grej där det blixtrade helt plötsligt och så teleporterades man till en ring av motståndare så man blir helt disorienterad. Det var mörkt och man såg inget. Menar alltså inte hela ****t.

AI:n var för övrigt kass i ettan också.

Jag minns, för jag skrev recensioner för mig själv då så jag kan gå tillbaka och kolla ^_^

#15

Skickat 27 januari 2012 - 15:57

Ain var kass men kontrollerna ännu sämre :D... AI i konsol fps är kass per definition i stort sett. Enbart smygarorienterade de inte känner sig tvingade att kompensera för gamepadens bristfälliga funktion.

#16

Skickat 27 januari 2012 - 17:20

Visa inläggoqvist 27 januari 2012 - 15:57 skrev:

AI i konsol fps är kass per definition i stort sett.
Jasså -_-?

#17

Skickat 27 januari 2012 - 18:20

Nämn ett konsol fps med bra AI :)

#18

Skickat 27 januari 2012 - 20:41

  • MdaG
  • Guru

  • 4 086 inlägg
Halo?

#19

Skickat 27 januari 2012 - 22:35

  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg

Visa inläggoqvist 27 januari 2012 - 18:20 skrev:

Nämn ett konsol fps med bra AI :)
Bioshock.

#20

Skickat 27 januari 2012 - 22:56

Halo spöar fortfarande allt, vilket blev smärtsamt tydligt när jag spelade remaken. Synd att inte senaste Red Faction är ett FPS för det har grym AI.

#21

Skickat 09 februari 2012 - 09:26

Recension http://www.eurogamer...rkness-2-review

Pass

#22

Skickat 09 februari 2012 - 12:58

Recensioner av The Darkness II.

Want! :)

#23

Skickat 09 februari 2012 - 14:08

Visa inläggZoiler 09 februari 2012 - 12:58 skrev:

Recensioner av The Darkness II.

Want! :)
Mitt intryck av demo var att kontrollen var perfekt och stilen på grafiken var skitläcker men för mig saknades spelglädjen på nåt vis. Men jag förstår om andra tycker det är grymt.

#24

Skickat 15 februari 2012 - 16:27

Älskade första spelet och spelade verkligen sönder det. Men är jävligt rädd för att köpa 2an då det verkar som att storyn är larvigt kort? Är det någon som spelat på någon plattform och kan säga omridet är värt pengarna?

#25

Skickat 15 februari 2012 - 17:20

Filip har varvat och ska väl komma med en recension snart. Han verkade tycka att det är bra men han klarade ut det väldigt snabbt.

Edit: 20006 inlägg? Meh, tänkte inte ens på mitt tjugotusende.

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 15 februari 2012 - 17:21


#26

Skickat 15 februari 2012 - 17:52

Visa inläggZoiler 15 februari 2012 - 17:20 skrev:

Filip har varvat och ska väl komma med en recension snart. Han verkade tycka att det är bra men han klarade ut det väldigt snabbt.

Edit: 20006 inlägg? Meh, tänkte inte ens på mitt tjugotusende.
Jag tänkte på det när jag såg att du låg på 19998 tror jag det var. :)

#27

Skickat 23 februari 2012 - 15:20

MHB-recensionen uppe

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 23 februari 2012 - 15:20


#28

Skickat 23 februari 2012 - 16:22

Vad menas med teoretiskt det bästa fpset?

#29

Skickat 23 februari 2012 - 17:59

Visa inläggoqvist 23 februari 2012 - 16:22 skrev:

Vad menas med teoretiskt det bästa fpset?

Hehe, det är mest en felformulering och något som jag skrev i ren sinnesförvirring, skulle jag tro. Det jag (antagligen) menade var att The Darkness som koncept på pappret är ett av de starkaste titlarna på länge inom FPS-genren, men att de bitarna som jag motiverar att man kan förbise (livslängden, repetitivt, AI som är dålig) är subjektiva hinder för att the Darkness ska kunna placera sig bland de bättre titlarna i genren. Spelutvecklarna kanske ansåg det som något bra att spelet är kort, att man får göra samma saker hela tiden och att fienden förlitar sig på sitt antal.

Men det är som sagt mest en felformulering, jag menar helt enkelt att D2 är ett av de starkaste titlarna som dykt upp på senare år.

Det här inlägget har ändrats av Filip_M 23 februari 2012 - 17:59


#30

Skickat 23 februari 2012 - 18:53

Ok då hajar jag kanske lite mer då.

Dock så känns det ju knepigt att det hinner bli repetitivt trots så kort speltid. Kan ju inte ha vart tanken. Att AIn är stenkorkad kan jag köpa med Bulletstorm konceptet där man måste få tid och möjlighet att briljera och leka med sina krafter för att samla ihop så mycket poäng som möjligt.

Har svårt att se att jag ska lyckas ryckas med i storyn av alla dessa störningsmoment då det verkar som det här inte är flamsstory ala Bulletstorm utan åtminstone försöker mäta sig med originalet?

#31

Skickat 23 februari 2012 - 23:45

Visa inläggoqvist 23 februari 2012 - 18:53 skrev:

Ok då hajar jag kanske lite mer då.

Dock så känns det ju knepigt att det hinner bli repetitivt trots så kort speltid. Kan ju inte ha vart tanken. Att AIn är stenkorkad kan jag köpa med Bulletstorm konceptet där man måste få tid och möjlighet att briljera och leka med sina krafter för att samla ihop så mycket poäng som möjligt.

Har svårt att se att jag ska lyckas ryckas med i storyn av alla dessa störningsmoment då det verkar som det här inte är flamsstory ala Bulletstorm utan åtminstone försöker mäta sig med originalet?

Mjo, men det är repetitivt alltså. Du gör ju i princip samma sak hela tiden, men du blir progressivt bättre och stöter på mer patrull. Jag skulle tro att storyns påverkan på gameplay gör att det känns mindre repetitivt för vissa, men jag genomskådade liksom konceptet rätt så fort.

Ryckas med i storyn gör du säkert då den har fått en otrolig fokus. Jag tyckte inte störningsmomenten gjorde så mycket i den aspekten, utan storyn influerar gameplay väldigt mycket och tvärtom.

#32

Skickat 27 februari 2012 - 01:32

Blir att plocka up när man har lite att spela, demot var kul och gillade The Darkness 1 :)

#33

Skickat 08 mars 2013 - 14:07

Då har jag kört igenom Darkness II sent omlider. Kommer inte direkt lämna några minnen såsom ettan gjorde. Det känslomässiga får stå isär för Rambo stuket finns ingen tid till efter tanke eller karaktärsutveckling här är det enbart action som gäller. Det finns massor av mellansekvenser men tyvärr inga av den klass som erbjöds i the Darkness.

Inledningen var smått sjukt frustrerande. Det tog en halvtimme eller så innan jag fick full kontroll över min karaktär då jag måste lära mig hur jag tittar höger och vänster och hur jag går etc etc. Spelutvecklare måste sluta med sådant här och lägga in det i separat tutorialdel om så krävs.

Gällande kontrollen här jag misstänker störst förbättringar gjorts även om jag inte kan göra någon direkt jämförelse då jag körde PC version den här gången. Men du kan använda krafterna på ett helt annat sätt och som det egentligen är tänkt.

Personligen föredrar jag det stealthbetonade som kräver lite mer eftertanke. Darkness II körde jag på Hitman nivå men speciellt specialattacken som ger dig extra känsla gjorde liret rätt obalanserat. Utan den hade det kunnat bli riktigt utmanande trots att AIn mest är till för att låta dig fixa kombos Serious Sam style. Som sagt hade vart roligare med bättre AI och där du verkligen måste utnyttja the Darkness mer eller du är allra högst dödlig.

Hade hellre sagt att de vidareutvecklade originalet alltså med mindre superlinjäritet och mer tid för eget utforskande.
Bulletstorm gör detta bättre.

#34

Skickat 24 mars 2013 - 23:42

Kör detta också nu, antagligen snart avklarat. Tycker det är hyfsat, men blir ju lätt ett repetitivt shooting gallery. Massor av fiender, samma sätt att döda dem på hela tiden, bulletsponges om man inte träffar huvudet, och jag hatar att The Darkness hindrar en från att sikta in med pistolerna.




1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • HTPC
    Partyskelett
    2014-10-23 01:34:56
  • Blader
    2014-10-22 23:44:35
  • Blader
    2014-10-22 23:39:44
  • Blader
    2014-10-22 23:38:18
  • Blader
    2014-10-22 23:36:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2014 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.