Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha YAS-101 Soundbar ?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 January 2012 - 17:37

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Tvljudet suger därför tänkte jag köpa mig en soundbar! Ska i princip enbart ha den som kompliment till tv då jag har ett biorum som jag kollar på film i.
Vill ha en smidig liten och snygg limpa för skaplig peng och då jag läst en massa positivt om denna undrar jag om någon provlyssnat eller har någon annan i prisklassen att rek?

https://www.prisjakt...t.php?p=1004396

Edit: Har ett ganska stort tvrum 27km.

Redigerat av jdaniels, 26 January 2012 - 17:42.

Postad 27 January 2012 - 12:06

zooounds
  • zooounds
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jag är också nyfiken på denna.
Vill inte ha nån subwoofer om det inte behövs för tillräckligt ljud.

Postad 07 February 2012 - 23:28

JoppeJ
  • JoppeJ
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Äger en sådan här.
Ansluten till en Samsung LE40C 6-serie i sovrummet (ca. 16m2).

En mycket lyckad kombination. M.h.a fötterna kan den skjutas över tv-foten och går att på så sätt nästan få soundbaren att smälta ihop med TV: n.
Ljudet är av hög klass; som man kan förvänta sig av Yamaha. Basen finns där när den behövs och levererar en bas-dimension som TV: n helt saknar. Ljudet i övrigt är brett och klart.

Höjer och sänker ljudet i soundbaren med TV-fjärren, likaså sätts båda på/av samtidigt. Övriga signaler skickas utan problem ut genom baksidan. Helt enkelt toppklass.
Optisk kabel medföljer.

Har inte lyssnat på alla soundbars men vågar påstå att Yamahas är (pris)klassledande.

Postad 16 August 2012 - 17:15

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Har nyss varit hos min lokala Elgiganten och skällt på dom igen.
Dom har lovat mig flera ggr att dom ska ta hem en för provlyssning och nu äntligen skulle dom ta hem en, jag såg tom beställningen.
Så i mitten på nästa vecka ska jag provlyssna för ett ev inköp. Har ju ett ganska stort rum den ska stå i men iom att jag mest är ute efter att förstärka vanliga tv-program och inte filmer kanske den passar mina behov.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.