Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cambridge dacmagic plus

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 February 2012 - 16:14

Unregistered07be31ab
  • Unregistered07be31ab
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Nya problem som uppstår.
Igår införskaffade jag mig i förhoppningens anda att jag ska få ett klarare ljud än vad jag har idag genom en cambridge dacmagic plus.
Försäljaren övertalade mig relativt enkelt att jag skulle höra stor skillnad mot den inbyggda dacen jag har i min Yamaha RX-V2065.

Jag måste dock säga att jag inte hör någon skillnad alls samt att det knäpper från USB´n när jag kopplar den direkt från datorn.
Ljudkällor jag provat är

USB hårddisken med FLAC format då spelar den upp i 48 Incoming Sampling rate?

Spotify där spelar den upp i 92 Incoming Sampling rate?

Borde jag inte märka mer skillnad?

ANläggningen består av.
Yamaha rx-v2065
Audio pro Black Diamond V.3
DYRA kablar mellan frontarna och Centern.

Tacksam för all hjälp.
Daniel

Postad 02 February 2012 - 18:10

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Jag hade testat med renodlad cdspelare som källa. Windows förstör ofta ljudet. Koppla koaxialt. (Mindre tidsfel/jitter).

Hör du fortfarande ingen skillnad så är det rumsakustik/högtalarna du ska lägga pengar på.
Inte kablarna.

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 02 February 2012 - 18:15.

Postad 02 February 2012 - 22:35

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0
Nej, det är inte alls förvånande att du inte hör någon skillnad. Det är väl knappast någon skit-DAC i RX-V2065?

Jag hade testat med renodlad cdspelare som källa. Windows förstör ofta ljudet. Koppla koaxialt. (Mindre tidsfel/jitter).

Hur menar du då? :huh:

Hör du fortfarande ingen skillnad så är det rumsakustik/högtalarna du ska lägga pengar på.

+1

Postad 03 February 2012 - 11:19

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Nya problem som uppstår.
Igår införskaffade jag mig i förhoppningens anda att jag ska få ett klarare ljud än vad jag har idag genom en cambridge dacmagic plus.
Försäljaren övertalade mig relativt enkelt att jag skulle höra stor skillnad mot den inbyggda dacen jag har i min Yamaha RX-V2065.

Jag måste dock säga att jag inte hör någon skillnad alls samt att det knäpper från USB´n när jag kopplar den direkt från datorn.
Ljudkällor jag provat är

ANläggningen består av.
Yamaha rx-v2065

Tacksam för all hjälp.
Daniel

Ingen bra säljare! Han borde erbjudit dig att låna hem och prova, inte minst eftersom din receiver har en bra dac redan.
Det framgår inte hur du spelar upp musiken. Genom dator, sonos..?

Postad 03 February 2012 - 11:23

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

Nej, det är inte alls förvånande att du inte hör någon skillnad. Det är väl knappast någon skit-DAC i RX-V2065?

Hur menar du då? :huh:

+1

Jag har själv testat DAC:ar hit och dit och till att börja med så måste du se till att placera dina högtalare exakt rätt, se till att dämpa hela främre väggen (förutom ca. 1 meter mellan högtalarna), dämpa hela golvet osv. osv. DAC:ar gör skillnad men allt annat måste finnas på plats först. 5-10cm flyttning av högtalarna kan göra lika stor skillnad som att byta upp sig 10 000:- i elektronik jag skojar inte. Sen kan jag ju säga att TOSLINK (optiskt) är helt värdelöst. Går nästan inte att bli bra. HDMI, digital coax och USB är där du kommer kunna skicka signalen på ett bra sätt. Men om du skickar från en dator så måste du se till att det skickas bitkorrekt. Det enda sättet att göra detta är att köra det programmet du vill spela upp igenom i kernel mode. Vill du göra det med Spotify? Glöm det! Finns väldigt få program där du kan ens skicka bitkorrekt i. Foobar brukar ha plugins för att fixa sånt t.ex. Kör du inte 100% volym från windows så klipper windows bitar från ljudet, har du ett ljudkort med för hög output så klipper den också bitar när signalen slår i taket vid komprimerad musik. Finns hur mycket som helst att tänka på. Skall inte babbla för mycket mer men en annan sak kan jag nämna. Om du inte laddat ner superspeciella låtar som är inspelade i t.ex. 192kHz/24-bit som kommer all musik vara i max 44.1kHz/16-bit. Om inte allt görs exakt rätt i din DAC så kommer det bara låta sämre om du försöker upsampla det till 192kHz. Alltså borde du förvänta dig 44.1kHz från CD. Om jag var du hade jag försökt att få bra ljud genom din receiver till att börja med.

Postad 03 February 2012 - 15:07

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Jag har själv testat DAC:ar hit och dit och till att börja med så måste du se till att placera dina högtalare exakt rätt, se till att dämpa hela främre väggen (förutom ca. 1 meter mellan högtalarna), dämpa hela golvet osv. osv. DAC:ar gör skillnad men allt annat måste finnas på plats först. 5-10cm flyttning av högtalarna kan göra lika stor skillnad som att byta upp sig 10 000:- i elektronik jag skojar inte. Sen kan jag ju säga att TOSLINK (optiskt) är helt värdelöst. Går nästan inte att bli bra. HDMI, digital coax och USB är där du kommer kunna skicka signalen på ett bra sätt. Men om du skickar från en dator så måste du se till att det skickas bitkorrekt. Det enda sättet att göra detta är att köra det programmet du vill spela upp igenom i kernel mode. Vill du göra det med Spotify? Glöm det! Finns väldigt få program där du kan ens skicka bitkorrekt i. Foobar brukar ha plugins för att fixa sånt t.ex. Kör du inte 100% volym från windows så klipper windows bitar från ljudet, har du ett ljudkort med för hög output så klipper den också bitar när signalen slår i taket vid komprimerad musik. Finns hur mycket som helst att tänka på. Skall inte babbla för mycket mer men en annan sak kan jag nämna. Om du inte laddat ner superspeciella låtar som är inspelade i t.ex. 192kHz/24-bit som kommer all musik vara i max 44.1kHz/16-bit. Om inte allt görs exakt rätt i din DAC så kommer det bara låta sämre om du försöker upsampla det till 192kHz. Alltså borde du förvänta dig 44.1kHz från CD. Om jag var du hade jag försökt att få bra ljud genom din receiver till att börja med.

Det där var sannerligen till att göra något väldigt enkelt väldigt svårt.

1. Man lånar hem en eller ett par olika dacar.
2. Man lyssnar mycket och jämför de olika med samma musik på samma ljudnivå.
3. Hör man skillnad, gillar det man hör, och tycker det är värt pengarna så köper man.

Det är nog mycket få av oss som köpt en bättre dac som upplever det svårare än så. :)

Postad 03 February 2012 - 17:15

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Ok. Vore dumt att påstå att jag kan detta till 100% så säger att detta är vad jag hittills uppfattat vara korrekt:
Windows samplar ner ljudet utan att tala om det. Tex via USB. All omarbetning försämrar signalen. Om han tänker köra Spotify villket är vanligast så kommer USB utgången orsaka jitter. Finns dock programvara där man får en översikt i vad som händer som tex Foobar som philipbtz var inne på. Hänger på klockningen i datorn också då signalen skickas i etapper. Där kan ett "Hiface" lösa just det problemet via USB (omvandlar USB till koax också.). Ska vara ett USB 2 eller bättre som stödjer 24bit/192 kHz.
Angående formaten; de flesta kan nog inte höra skillnad på just Ogg Vorbis som Spotify använder sig av och Wav då de endast tagit bort frekvenser man inte uppfattar. Men det är i signalvägen det skiljer märkvärt. Vad jag förstått så får man inte samma problem med jitter via koaxial koppling. Kommer inte ihåg det tekniska bakom så någon får gärna fylla i där.

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 03 February 2012 - 17:22.

Postad 03 February 2012 - 17:51

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Sen kan jag ju säga att TOSLINK (optiskt) är helt värdelöst. Går nästan inte att bli bra.

På vilket sätt är toslink helt värdelöst? Det har jag inte hört tidigare. Själv hör jag absolut ingen skillnad mellan usb och toslink hemma hos mig.

Postad 03 February 2012 - 18:33

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Du började ju så bra, men sen gick det ju helt galet mannen. :unsure:

* Toslink värdelöst? Fel. Det är inget fel på toslink. Det är exakt samma signal som i digital coax (fast ett annat medium), och exakt samma ljudström som över HDMI och USB.
* Bitkorrekthet. Nu kör jag visserligen Mac, men sålänge samplingsfrekvensen ut är satt till samma som källan (ex. Spotify) har jag mycket svårt att tro att det skulle finnas någon påverkan på ljudet. Vad gäller volymen så kan man inte ens ändra volymen när man kör digitalt ut, så den är opåverkad.
* Ljudkort med hög output? Nu pratar du analogt hoppas jag, för "hög output" finns inte när du pratar digitalt. Ett ljudkort som klipper av några bitar av en digital ljudsignal är antingen trasigt eller felkonstruerat. Vad komprimerad musik har med saken att göra vet jag inte alls, menar du komprimerad som MP3/OGG/FLAC, eller bara låg-dynamisk? Oavsett vilket så ser jag ingen koppling.
* Uppsampling i DAC är inga konstigheter, görs det rätt så görs det på tupler av originalfrekvensen, och då blir det ingen försämring alls. Snarare en förbättring eftersom man kan "jämna ut" icke-ideala fel i DACen (som alltid finns mer eller mindre).

3. Hör man skillnad, gillar det man hör, och tycker det är värt pengarna så köper man.

Det är nog mycket få av oss som köpt en bättre dac som upplever det svårare än så. :)

Precis. :)

Ok. Vore dumt att påstå att jag kan detta till 100% så säger att detta är vad jag hittills uppfattat vara korrekt:
Windows samplar ner ljudet utan att tala om det. Tex via USB. All omarbetning försämrar signalen. Om han tänker köra Spotify villket är vanligast så kommer USB utgången orsaka jitter. Finns dock programvara där man får en översikt i vad som händer som tex Foobar som philipbtz var inne på. Hänger på klockningen i datorn också då signalen skickas i etapper. Där kan ett "Hiface" lösa just det problemet via USB (omvandlar USB till koax också.). Ska vara ett USB 2 eller bättre som stödjer 24bit/192 kHz.
Angående formaten; de flesta kan nog inte höra skillnad på just Ogg Vorbis som Spotify använder sig av och Wav då de endast tagit bort frekvenser man inte uppfattar. Men det är i signalvägen det skiljer märkvärt. Vad jag förstått så får man inte samma problem med jitter via koaxial koppling. Kommer inte ihåg det tekniska bakom så någon får gärna fylla i där.

Vad gäller jitter och USB borde det bero på att USB är en delad seriell databuss där man inte kan garantera att data kommer fram i realtid. Det problemet har man troligen inte på samma sätt vid en coax- eller toslink-utgång. Men å andra sidan, en DAC som inte kan hantera ev. latency från USB-bussen är felkonstruerad IMO. Den får helt enkelt buffra tillräckligt för att hantera jittret. På samma sätt lär det finnas buffrar i ljudkortet för coax- och toslink-utgångarna som gör samma sak som DACen borde göra för att undvika jitter.

Sedan vet jag inte om du menade att WAV skulle ge mindre jitter än OGG över koaxial? Det är definitivt struntprat. Speciellt som OGG avkodas till samma format som WAV innan det går över koax-kabeln.

Postad 03 February 2012 - 19:27

ljudfantasten
  • ljudfantasten
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Har dom inte behållit klockan i den nya versionen som förhindrade jitter (den gammla hade en i vilket fall)?

Om den finns kvar borde det ju jitter vara det minsta problemet, eller?

Postad 03 February 2012 - 22:01

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

På vilket sätt är toslink helt värdelöst? Det har jag inte hört tidigare. Själv hör jag absolut ingen skillnad mellan usb och toslink hemma hos mig.

Om man mäter på det så är det skillnad vad jag förstått. Ligger i att signalen måste förvandlas från en elektrisk signal till en optiskt och sedan tillbaka till en elektrisk. Det kommer bli en hel del jitter. Och så som det är implementerad idag så har inte toslink speciellt hög bandbredd. Till att börja med så finns det ingen officiell support för 24-bitar ljud i spdif protokollet - ganska säker på att 20 bitar ljud är max, du kan inte heller köra några lossless surround-format via toslink (kanske inte så relevant i det här fallet men ändå). Finns fler anledningar också. Så kanske inte värdelöst i alla fall man använder det men jag tycker det är ett döende format om de inte ändrar på det.

Du började ju så bra, men sen gick det ju helt galet mannen. :unsure:

* Toslink värdelöst? Fel. Det är inget fel på toslink. Det är exakt samma signal som i digital coax (fast ett annat medium), och exakt samma ljudström som över HDMI och USB.

Fel faktiskt. Annat protokoll, annan bandbredd. Datan skickas inte på samma sätt och avkodas inte heller på samma sätt.

* Bitkorrekthet. Nu kör jag visserligen Mac, men sålänge samplingsfrekvensen ut är satt till samma som källan (ex. Spotify) har jag mycket svårt att tro att det skulle finnas någon påverkan på ljudet. Vad gäller volymen så kan man inte ens ändra volymen när man kör digitalt ut, så den är opåverkad.

Beklagar att min post var lite rörig. När man kör digitalt så ska inte volymen gå att ändra på alls. MEN om det skall köras bitkorrekt så måste drivern till programmet/ljudkortet vara rätt inställt. Utan att ha en kernel driver så måste du dessutom göra inställningar överallt för att det skall stämma. Och även om du gör detta så är det inte garanterat bitkorrekt utan driver.

* Ljudkort med hög output? Nu pratar du analogt hoppas jag, för "hög output" finns inte när du pratar digitalt. Ett ljudkort som klipper av några bitar av en digital ljudsignal är antingen trasigt eller felkonstruerat. Vad komprimerad musik har med saken att göra vet jag inte alls, menar du komprimerad som MP3/OGG/FLAC, eller bara låg-dynamisk? Oavsett vilket så ser jag ingen koppling.

Här menade jag också analogt kopplat då jag bara ville påpeka på hur fel det kan bli. Med komprimerad musik menar jag dynamiskt komprimerad. Här kommer ljudet klippa hela tiden med komprimerad musik medan på musik med hög dynamik så klipper det bara i topparna. Har själv testat med ett Asus Xonar med Metallicas senaste vs klassisk musik. Med 100% volym i mixern och den "generella" volymen på max så klipps signalen ganska friskt.

Postad 03 February 2012 - 22:12

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0

Det där var sannerligen till att göra något väldigt enkelt väldigt svårt.

Jävligt svårt att skilja på vad man ser och vad man hör ibland. Men visst kan hålla med om att jag oftast krånglar till saker mer än det behövs. Dock måste jag säga att jag lärt mig riktigt mycket på att alltid ta den långa vägen. Säkert väldigt få som skulle höra skillnad på bitkorrekt och icke bitkorrekt. Men om man köper en dyr DAC skulle jag iaf se till att det verkligen är bitkorrekt bara för feel good..men de flesta köper, kopplar in och är nöjda. Vad är det dom säger..ignorance is bliss?

Postad 04 February 2012 - 01:24

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
"Sedan vet jag inte om du menade att WAV skulle ge mindre jitter än OGG över koaxial? Det är definitivt struntprat. Speciellt som OGG avkodas till samma format som WAV innan det går över koax-kabeln.

Menade skillnad i upplevd dynamik. Oavsett anslutning.
Edit...

Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 10 February 2012 - 19:05.

Postad 04 February 2012 - 09:46

Callekl
  • Callekl
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Har jämfört DacMagic Plus mellan mitt Essence STX ljudkort (med inbyggt hörslurssteg) jag har i datorn tillsammans med ett par Denon D2000 lurar.
Samt jämfört DACen i min Onkyo 607 mot DagMagic plusen när jag strömmar FLAC från min Squeezebox Classic.

Noterade att DagMagicen mejslade ut lite mer detaljer än både Essence ljudkortet och receivern. Det var svårare att ljudmatcha när jag växlade mellan ljudkort och den externa dacen men på receivern skiftade jag bara kablarna.

Det var ganska lätt att höra skillnader mellan dem, vad som lät bäst är svårt att säga. Men klart är att DacMagicen upplevdes som mer detaljerad och hade lite bättre kontroll över basen när den drev mina D2000 lurar.

Prylar som användes:
Onkyo TX-SR607
Dali Ikon 5
Logitech Squeezebox (över toslink)
Asus Essence STX (använde USB när jag kopplade in DacMagicen)
Denon AH-D2000

Postad 18 February 2012 - 15:10

Jitter
  • Jitter
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, Jag är helt ny på forumet och inom hifi överhuvudtaget. Därför hoppas jag att det finns kompetens som kan hjälpa mig ;)

Nyligen införskaffade jag mig ett system som använder macbook pro,ps3 och en cambridgedacmagic plus som källa. Till en början låg uppsamplingsfrekvensen från spotify via datorn via usb på 96 eller 192, senare hamnade den på 48. Jag tänkte att det var ett tillverkningsfel som spökade. Därför bad jag att få låna lokala butikens ex för att jämföra och se om jag gjort en felaktig iaktagelse. Trist nog fick jag precis samma utveckling. Kan det vara så att jag pajjat 2 st? Verkar skumt eftersom jag som en duktig nybörjare lusläste instruktionsboken.

Finns det någon klok som kan ge mig en rimlig förklaring till utvecklingen?

Postad 18 February 2012 - 15:58

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0
Vad är det som är trasigt? Vilket samplingsfrekvens som datorn skickar till DACen kan du väl ställa in?

Postad 02 August 2012 - 05:08

Unregisteredf2107117
  • Unregisteredf2107117
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
http://support.cambr...?QuestionID=290

Goda nyheter för er som kör HTPC.

Postad 02 August 2012 - 08:55

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

http://support.cambr...?QuestionID=290

Goda nyheter för er som kör HTPC.

Dock ska man få ut full DTS MA så måste man köra via hdmi,

Postad 06 August 2012 - 22:57

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Nya problem som uppstår.

Ljudkällor jag provat är

ANläggningen består av.
Yamaha rx-v2065

Tacksam för all hjälp.
Daniel

Jag tror inte du borde märka någon skillnad. Dacmagic är bättre än en hörlursutgång på en dator men inte bättre än en "standarddac" i en hyfsad cd-spelare eller högst troligt även i din yamaha. Jag lånade hem en Dacmagic och jämförde både filmljud och musik och skillnaden var obeskrivligt liten. Jag använde bl.a. Rotel samt PS3. Så vill du ha ett klarare ljud är det andra saker du ska se över tycker jag.

Postad 23 April 2013 - 10:38

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Hej!

lånade hem en HRT hd dac i helgen jämförde med min DAC i min marantz sr7005 och kan säga att det blev en riktigt stor skillnad lyssnade med en kompis och han upplevde exakt samma sak!

Postad 23 April 2013 - 13:42

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Hej!

lånade hem en HRT hd dac i helgen jämförde med min DAC i min marantz sr7005 och kan säga att det blev en riktigt stor skillnad lyssnade med en kompis och han upplevde exakt samma sak!

Kan inte se hur detta är relevant för denna tråden.

Postad 24 April 2013 - 14:44

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Kan inte se hur detta är relevant för denna tråden.

Minst en "Hrt-produkt" måste lyftas fram i forumet per vecka...?

Postad 28 April 2013 - 13:41

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Har en Denon 2113, samt Dali Concept 6, blir de någon skillnad med att köpa en Dacmagic Plus till mitt system?

Postad 22 May 2013 - 11:35

keenan
  • keenan
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Är i planerna att köpa en dacmagic plus.
Har dock en noobie fråga, sitter med en bärbar som har windows 8, går det att fixa drivrutinerna som finns för wasapi osv på den? är det krångligare än för windows 7 osv.

någon som har erfarenhet? kommer ha alla mina rippade skivor i en extern HDD kopplat till laptopen, och vill kunna få ut bästa ljudet.

Postad 05 September 2013 - 02:26

hallonpaj
  • hallonpaj
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Någon som fått Dacmagic plusen att funka med en mobil eller tablet?

Postad 05 September 2013 - 08:22

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Är i planerna att köpa en dacmagic plus.
Har dock en noobie fråga, sitter med en bärbar som har windows 8, går det att fixa drivrutinerna som finns för wasapi osv på den? är det krångligare än för windows 7 osv.

någon som har erfarenhet? kommer ha alla mina rippade skivor i en extern HDD kopplat till laptopen, och vill kunna få ut bästa ljudet.

När jag körde laptop som musik källa så körde jag med : http://www.m2tech.biz/hiface.html
Som sen kopplades till Dacmagic och sen vidare analogt till min förstärkare .
Spelade upp musiken med Jriver Media Center."WASAPI Event Style" .
Och vad jag har läst "då" så är liknande lösning "olika märken såklart efter tycke" en av de bästa man kan göra i uppspelning av musik från dator.

Idag kör jag Spotify via Ipad , sen airplay mot appleTv , Som sen går optiskt ut mot DacMagic sen analogt till Min försträrkare som spelar i Pure Direkt mode och jag är väldigt nöjd med resultatet , Spotify är endå begränsat av sin kvalitet så det är så bra jag kan få det tanke på ljudkällan.

Sen kan man alltid byta ut märken till finare såklart o förfina ljudet på massor av sätt, men jag är mycket nöjd o vill ej lägga mer pengar på just för att spotify källan är vad den är.

Postad 05 September 2013 - 12:39

hallonpaj
  • hallonpaj
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

När jag körde laptop som musik källa så körde jag med : http://www.m2tech.biz/hiface.html
Som sen kopplades till Dacmagic och sen vidare analogt till min förstärkare .
Spelade upp musiken med Jriver Media Center."WASAPI Event Style" .
Och vad jag har läst "då" så är liknande lösning "olika märken såklart efter tycke" en av de bästa man kan göra i uppspelning av musik från dator.

Idag kör jag Spotify via Ipad , sen airplay mot appleTv , Som sen går optiskt ut mot DacMagic sen analogt till Min försträrkare som spelar i Pure Direkt mode och jag är väldigt nöjd med resultatet , Spotify är endå begränsat av sin kvalitet så det är så bra jag kan få det tanke på ljudkällan.

Sen kan man alltid byta ut märken till finare såklart o förfina ljudet på massor av sätt, men jag är mycket nöjd o vill ej lägga mer pengar på just för att spotify källan är vad den är.

Vad är fördelen med en sån före Dacmagicen istället för bara USBn?

Postad 05 September 2013 - 14:50

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Vad är fördelen med en sån före Dacmagicen istället för bara USBn?

Andelningen att jag köpte den var för att den gamla dacmagic.en ger jitter på usb utgången och det ville jag inte ha så jag kopplade in den via m2tech istället.
Sen att m2tech ger ljud bättre än någon laptop någonsin kan göra ,om du inte köper ett jätte dyrt ljudkort "om det enns blir bättre" o kopplar in är en av orsakerna också jag köpte den.

Om det behövs /gör nytta vs den nya dacmagic plus vet jag inte utan det får du googla dig fram :)

Redigerat av Rickard-76, 05 September 2013 - 14:50.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.