För mig är det dock väldigt vanligt att jag får digitalstörningar med hela bilden sönderpixlad samtidigt som ljudet försvinner samt att ljudet saknas helt när boxen startat.
Redigerat av Flintstone, 15 March 2013 - 01:37.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Utvecklingstråd Tele2 HD-box, STC-Zi321C.
Startad av
Flintstone
, Feb 12 2012 14:33
224 svar till detta ämne
Postad 15 March 2013 - 01:35
Jag har inte märkt av denna bugg...fast jag har sett att boxen visat "Init" någon gång när den inte borde gjort det. Tror att det var när jag kollade på Humaxboxen och råkade använda fel fjärr...kanske lyckades jag ovetandes utföra samma knapptryckningar som ni gör när era boxar bootar om.
För mig är det dock väldigt vanligt att jag får digitalstörningar med hela bilden sönderpixlad samtidigt som ljudet försvinner samt att ljudet saknas helt när boxen startat. Redigerat av Flintstone, 15 March 2013 - 01:37. Postad 24 March 2013 - 19:36
Gjorde en kanalsökning igår. Märkte efter det att favoritlistan försvunnit. Samma som f.ö. händer när det blir en mjukvaru-uppdatering.
Postad 24 March 2013 - 20:56
Inga problem med skip här. Heller inga problem med favoritlistan som fungerar och ligger kvar precis som vanligt.
Endast paus-problemet för mig. Postad 27 March 2013 - 02:21
Vet inte om det är boxen eller sändningen, men bilden har låst sig (20-30 sec) eller försvunnit i ca 2 sec dom sista 2 dagarna. Har även haft problem med att receivern hängt sig och bilden försvunnit. Även nån "In It" har jag fått igen. Har bara varit strul med boxen sen sista uppdateringen men fungerade felfritt innan
Postad 27 March 2013 - 19:29 Varför har du nätverks kabeln i? Det finns väl ingen funktionalitet via IP om man kör vanlig kabel tv Postad 28 March 2013 - 01:20 Trodde uppdateringarna kom där ifrån? varför skickas den isf med boxen? Postad 28 March 2013 - 10:11
Igår närkte jag att min box har ändrat beteende så det liknar det du beskriver: istället för att bilden pixlar helt vansinnigt och ljudet försvinner så låser sig nu bilden i några sekunder. Vi använder inte boxen som huvudbox, utan det är fortfarande Humax som vi tittar på mest, så har inte så bra kontinuerlig koll på hur HD-boxen uppför sig. Dessa störningar gör dock att Humaxen tar över mer och mer.
Uppdateringarna kommer via kabel-TVnätet så nätverkskabeln kan du använda till något annat. Jag har aldrig haft min inkopplad, har inte ens nätverksuttag i närheten av TVn. Postad 01 April 2013 - 21:03
Tv-guiden funkar ju inte speciellt bra efter det blev sommartid. Inte en tid som stämmer???
Postad 01 April 2013 - 21:17
Det är samma sak på Humax-boxen så det är antagligen leverantören av EPGn som inte fattat.
HD-boxen strular i princip hela tiden för mig nu så den är nästan oanvändbar. Bild och ljudstörningar, låser sig vid uppspelning av inspelat material, helt saknat ljud när den varit avstängd (kräver hård avstängning för att får ordning på), missade inspelningar och en massa annat strul. Om man var konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att Tele2 beställt en skräpuppdatering för att vi som har den här boxen ska beställa en ny (om de nu har någon HD-PVR på gång överhuvudtaget). Varför skulle de annars skicka ut en uppdatering som inte innehöll något nytt alls utan bara införde fel på boxen? Det är väl ingen som hittat något nytt med boxen? Postad 01 April 2013 - 21:40
Två hängningar sedan uppdateringen så det låter snarare som du har ett dåligt exemplar. Min fungerar fortfarande skapligt och skulle aldrig få för mig att köra humaxen med sin pixliga scart bild istället.
Verkar som epgn flyttade fram en minut istället för en timma på sommartiden Redigerat av e3henri, 01 April 2013 - 21:41. Postad 01 April 2013 - 21:45
Det är ju väldigt märkligt att en uppdatering av firmware gör vissa boxar sämre än andra...innan uppdateringen hade jag aldrig problem med hängningar, bild- och judstörningar, saknat ljud vid uppstart etc.
Med största säkerhet slipper jag Tele2-skräpet i höst då jag är mitt inne i husköpsprocess! Det ska bli underbart att säga upp Tele2 och aldrig se tillbaka! Postad 02 April 2013 - 11:16
Snacka lite med dem på T2 idag då jag har en felanmälan sedan mitten på oktober på box med hdd. De sa att det var säljstopp på boxen nu då den strular för mycket.
Postad 02 April 2013 - 12:47
Fantastiskt! De stressar ut en box för att tysta kritiken och bara efter något år blir det säljstopp. Inte har de fått fram någon ersättningsbox heller...man undrar hur de kan knyta upp nya kunder när de inte har någon HD-PVR att erbjuda. Inte lär de väl lägga något krut på att ta fram någon heller eftersom de är på väg att köpas upp. Underbart företag Tele2! Postad 16 April 2013 - 10:38
20 nya kanalplatser har dygt upp hos Tele2
http://tele2tv.blogs...-hos-tele2.html Redigerat av Pjanoo, 16 April 2013 - 10:38. Postad 16 April 2013 - 15:33
Ser inga fler här iaf utan fortfarande samma antal som tidigare.
Antagligen så blir det liknande uppgraderat nät som det var förut då man var tvungen vara uppgraderad för att få fulla utbudet. Redigerat av Leatherface, 16 April 2013 - 15:34. Postad 22 April 2013 - 17:49
Tyvärr så har väl deras kundtjänst ingen koll. Sist jag pratade med dem så beklagade sig personen att det bara är kontoret som vet nåt, kundtjänst har ingen info.
Därför tar jag rätt lätt på info från kundtjänst. Det lär väl inte dyka upp fler kanaler så länge de inte har någon fungerande box. Och tänker de satsa på HD och inte ligga kvar i standby, halvägs sålda till com hem, så lär de väl släppa en pressrelease. Men hoppas jag har fel... Postad 22 April 2013 - 18:05
Tja dom verkar ju på offensiven med prisjämförelser och sånt så.
Fungerande HD boxar finns väl hos knappt nån leverantör om man ska köra leveratlrernas egna. Comhems Tivo satsning ser intressant ut däremot och är ett steg i rätt riktning mot det som Dreambox och andra Linuxboxar redan kunnat göra sen länge tillbaka. Tele2 har ju sin satsning på kunna se i telefoner och surfplattor bla men tyvärr är ju dom lösningarna låsta som inte fungerar på vad som helst och Linux kan man bara glömma. Det dom erbjuder har jag också kunnat göra sen många år tillbaka på vilket OS och hårdvara som helst i princip. Redigerat av Leatherface, 22 April 2013 - 18:08. Postad 23 April 2013 - 15:42
Ringde kundtjänst innan... han som jag pratade med sa att dom skulle få in närmare 50! HD kanaler, att dom satsade på att bli störst gällande HD kanaler... kan den mängden HD kanaler verkligen stämma?!
F*n att jag tagit TV genom BBB för ca ett år sen... vet inte hur lång tid bindningstiden är, tänk om det är 24 månader när man startar TV genom dom... få ringa och kolla det... Redigerat av Garrett, 23 April 2013 - 15:45. Postad 23 April 2013 - 15:46
50 HD kanaler är och ta i. Det finns inte ens så många HD kanaler i Sverige att erbjuda.
I bästa fall innebär det att alla 20 kanalplatserna är HD kanaler och det innebär då 26 HD kanaler men skulle nog tro att ett par av dom är SD kanaler också. Redigerat av Leatherface, 23 April 2013 - 15:47. Postad 17 June 2013 - 13:22
Har ofta störningar på Svt's HD-kanaler. Konstiga störningar också. Kan t.ex. vara under en fotbollsmatch men inte under studiosnacket. Märkligt värre. Ngn mer?
Postad 06 July 2013 - 18:42 brorsan har en zenteriobox 500 gb till salu för 1000 + frakt ifall någon är intresserad. fungerar felfritt och är uppdaterad till senaste firmware. Redigerat av Unregistered32152, 10 July 2013 - 12:20. Postad 06 July 2013 - 20:00
Snart blir jag fri från Tele2 och har både Humax PVR och STC-boxen till salu
Postad 06 July 2013 - 20:15
Samma gäller för mig! Tele2 är uppsagt till 1:a augusti så nu slipper jag den sk*ten. Jag är tvungen att skicka tillbaka HD-boxen men Humaxen tänkte jag testa i nya systemet. Funkar den inte kollar jag klart på det som är inspelat och kränger den om någon är intresserad av den.
Som TS till denna tråd släpper jag därför ordet fritt för er som är kvar hos Tele2. Postad 07 July 2013 - 16:55
har varit tele2-fri i en månad snart
Redigerat av Unregistered32152, 07 July 2013 - 16:56. Postad 09 July 2013 - 13:39
Har T2:s nya box med HDD.
Inte långt från en uppsägning nu. Har haft en felanmälan sedan oktober 2012 och fortfarande har jag en frysning i min bild som kan komma när som och vara i upp i minuter om man inte byter kanal för då släpper det. Har T2 genom statsnätet i Norrköping(Via europa). Verkar va knöligt när det ska gå genom så många för att få nåt gjort. Blir nog att köra huses utbud med lite sämre bild men det kanske det är värt. Synd annars då T2 har bra pris på sitt. Då va T2 en mindre kund till på TV-tjänsten då de inte kan fixa mitt problem. Tack för den tiden. Redigerat av Robbis76, 10 July 2013 - 08:30. Postad 09 July 2013 - 13:57
Ja, det var faktiskt intressant, hoppas verkligen dom står vid sitt ord nu också så att det inte blir ännu fler tomma löften. Borde ju komma nåt ganska snart, kanske i augusti? Postad 20 July 2013 - 14:44
Hej, har köpt en STC-Zi3219C av en tidigare Tele2-kund. Boxen som är märkt "refurbished" fick han i utbyte mot hans tidigare krånglande box. Den fungerar bra för mig (har Tele2 kabeltv) bortsett att den har stoppat totalt 3 gånger på bara två veckor. Helt plötsligt försvinner tv-bilden, boxen visar kanalnumret men svarar inte på fjärren. Enda sättet att komma runt detta är att starta om boxen. Tre gånger på bara två veckor är lite väl ofta. Vad göra, vart kan jag vända mig?
Zenterio får gärna svara/kontakta mig Redigerat av tomano58, 20 July 2013 - 14:47. Postad 21 July 2013 - 11:05
Ok, det löste sig. Blev uppringd av Tele2 idag och de kommer att skicka en ny box. Dock verkar det med STC-Zi3219C vara så att den inte är byggd för att stå på dygnet runt(?) utan mår bättre av att sättas i standby under nätterna.
Postad 24 July 2013 - 19:05
http://tele2tv.blogs...tember.html?m=1
Bra där :-) Bara alla HD-kanaler kvar nu. Redigerat av Unregistereda8bf56c7, 24 July 2013 - 19:06. Postad 12 August 2013 - 17:58
Angående HD kanaler via marksänt så kommer det finnas plats för max 8 kanaler i HD, men om det inte är fullt uppbygt med utsändningsstandar så är det "nog" max 4 HD kanaler, det är vad jag har än så länge.
Källa: http://www.teracom.s...dukter/TV/hdtv/ Redigerat av Zorkhan, 12 August 2013 - 18:09. Postad 12 August 2013 - 18:09
Förresten, är det någon som vet annan box man kan använda i tele 2:s nät än den skitboxen man köpt av dem?
Redigerat av Zorkhan, 12 August 2013 - 18:09. Postad 12 August 2013 - 18:16 Inte helt säker på vart du vill komma med info om HD via boxer i denna tråd som handlar om en Cabel-decoder... Postad 12 August 2013 - 18:25 Valfri box som stöder DVB-C och klarar Conax fungerar bortsett från Comhems pairade HD boxar. Valfri Linuxbox som Dreambox, Vu+, Miraclebox, Gigablue osv fungerar med. Alternativt en vanligt standard CI Conax CAM för TV (Ej Comhems pairade CI+ variant). Även HTPC med TV kort fungerar fint. Redigerat av Leatherface, 12 August 2013 - 18:42. Postad 12 August 2013 - 19:53
Ok, jag har kabeltv via tele2, och man, eller iaf jag, kallar det fortfarande marksänt eftersom jag tar emot via antennuttaget, men det är alltså inte sattelit eller via LAN/Fiber...hur som helst så är den begränsad till 8 också om jag inte är helt ute å seglar.
Ok, tack...ska kolla upp de märkena Postad 13 August 2013 - 00:14
För att förtydliga så gäller det då som sagt enbart DVB-C och inte IPTV.
Däremot så har man möjligheten att skapa sitt eget IPTV nät i huset tack vare Linuxboxar eller dator med TV tuners. Redigerat av Leatherface, 13 August 2013 - 00:15. Postad 29 August 2013 - 11:27
OK, ett inlägg som kan tangera att vara OT men eftersom jag är TS och tråden ändå är i princip död så ger jag mig på att skriva om en lustig sak jag upptäkt.
Vi har nu äntligen tagit oss ur Tele2s järngrepp i och med flytt till villa. Här levereras kabelTVn av Transit (ett ganska litet, lokalt bolag som verkligen bryr sig om sina kunder!). Jag tog givetvis med mina båda mina Tele2-boxar, en gammal Humax CX PVR-9200C samt boxen den här tråden handlar om. Tele2 vill ju ha tillbaka HD-boxen men jag känner ingen panik att skicka den, de får höra av sig om det...jag har ju "HEEEELT glömt bort det i allt flyttstök"! Hursomhelst, Transit använder sig av Cryptoguard-systemet och tillhandahåller boxar från Dilog. Vi fick en HD-box med enkeltuner samt möjlighet till inspelning till USB-disk av dem som fungerar finfint. Dock är det ju så att i hus vill man ju gärna ha flera TV-apparater och eftersom jag har kvar boxarna från Tele2 testade jag att koppla in dem. Till min stora glädje, och förvåning, fungerade Humax-boxen helt utan problem! Den hittade alla kanaler och bilden är kanonbra, mycket bättre än i Tele2s system! Dock är EPGn ett skämt...vi får vara glada om vi kan se pågående program, ibland nästkommande, på några få kanaler. I Dilog-boxen ser man alltid 2 veckors (!) program på alla kanaler (utom SVT HD" av någon anledning)! EPGn har ju alltid varit Humaxens stora akilleshäl. Ändå stärkt av framgångarna kopplade jag in Tele2s HD-box...men där var det tvärstopp! Boxen hittade inte en enda kanal... Postad 29 August 2013 - 16:48
Det verkar som cmore och viasat's HD kanaler prioriteras först.
![]() "Det är i första hand en utökning av våra HD kanaler det handlar om. Detta kommer röra sig om kanaler vi i dagsläget redan levererar i SD format. Som till exempel Cmore och Viasat utbudet." http://tele2tv.blogs...hd-kanaler.html Redigerat av Pjanoo, 15 October 2013 - 22:45. Postad 01 September 2013 - 18:31
Borde ju presenteras nåt väldigt snart ang. nya HD kanaler, hoppas verkligen det blir lite annat också än Cmore & Visasat:s HD kanaler.
Postad 11 September 2013 - 11:03
Bör ha varit förbättringar för hd-mottagning. Förhoppningsvis har man också fixat buggen som när man pausat uppspelning av inspelat program en längre tid (ca 15 min) får boxen att hoppa ur och starta om och uppspelning av samma inspelning börjar från början.
Postad 11 September 2013 - 13:27
Fler än jag som saknar funktionen "påminnelse"? Dvs att man markerar ett program i tablån så att man blir påmind strax innan det börjar utifall man tittar på en annan kanal eller inspelning.
Postad 12 September 2013 - 18:29
Är det fler än jag som lider av ett störigt "hackande" ljud från hårddisken i denna box? Jag fick nyss hem en tredje och den har, precis som mina två tidigare boxar av samma modell, detta problem:
en sorts "tuggljud" från HDD:n; kort med ca en sekunds intervall. Det hörs väl inte så mycket om man har ljudet på i TV:n men om man glömmer stänga av boxen efter att ha tittat färdigt påminns man med en gång om det där irriterande ljudet. Att alla tre boxar jag fått från Tele2 har samma problem kan väl inte vara slump? Det torde finnas fler än jag som upplever detta?? Postad 12 September 2013 - 22:07 Samma här men så lågt att jag måste gå alldeles intill för att höra. Inget som jag störs av. Postad 13 September 2013 - 20:47 Okej, tack för svaret! Då är jag inte ensam om det. Men då betyder det att det kan vara vanligt... Vet inte om det är jag som är extra känslig eller inte men jag hör ljudet från soffan. Kanske ska satsa på att byta hårddisk bara, om det går? Postad 15 September 2013 - 16:29
Inget jag märkt av iaf. Däremot har den blivit väldigt långsam från stand-by-läget vid uppstart efter senaste uppdateringen.
Postad 16 September 2013 - 12:41
Hur funkar EPG:n på nuvarande HD-boxarna (STC-Zi3110C & STC-Zi3219C) skulle ni säga?
Har i nuläget en Humax 5000 och där strular EPG:n för det mesta och funderar på att byta till någon av ovan boxar. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |