wolfman77 16 februari 2012 - 14:46 skrev:
land, äro av samma kvalitet som det jag petar av med en pinne från skorna efter en promenad
i valfri svensk stadspark.
Det här inlägget har ändrats av Voldo 16 februari 2012 - 15:46
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Skickat 16 februari 2012 - 15:45
Resten som producerats i detta land, äro av samma kvalitet som det jag petar av med en pinne från skorna efter en promenad i valfri svensk stadspark. Det här inlägget har ändrats av Voldo 16 februari 2012 - 15:46 Skickat 16 februari 2012 - 16:54
Och det vet du för att du har sett alla svenska filmer? Känner du exempelvis inte till en viss Ingmar Bergman, en av tidernas mest hyllade regissörer? Spelar väl noll roll vad en sk filmkritiker anser om en film så länge det inte är din smak? Eller väljer du filmer enbart på vad andra anser om dom? Det är väl DU som ska gilla det du ser? Det här inlägget har ändrats av masse70 16 februari 2012 - 16:58 Skickat 16 februari 2012 - 18:15
Fast å andra sidan, vad har Bergmans hyllningar att göra med hur bra nån tycker hans filmer är? Personligen klarar jag inte av att se karlns dravel hur hyllad han än må vara. Spelar väl noll roll vad en sk filmkritiker anser om en film så länge det inte är din smak? Eller väljer du filmer enbart på vad andra anser om dom? Det är väl DU som ska gilla det du ser? Skickat 16 februari 2012 - 18:55
Jag är inget jättefan av Bergman själv, tycker bara det är lite besynnerligt att inte kunna se minsta lilla kvalitet i hans filmer. Det finns filmer jag tycker är tråkiga men som jag samtidigt kan berömma på något sätt, kanske skådespeleriet är av hög klass till exempel. Skickat 16 februari 2012 - 21:15
Svaret är otroligt enkelt, antingen gillar man det, eller så gillar man det inte. Detta oavsett dessa "kvaliteter" andra har bedömt finnas. Så länge du själv inte uppskattar dessa spelar de föga roll, eller hur? Skickat 16 februari 2012 - 23:15
- Filmer av Colin Nutley med hans fru i en av de framträdande rollerna.
(Sparka av dig tofflorna karl, eller bli bigamist så får både vi och du lite omväxling... - Amerikanska remakes av redan bra rullar. -"Hur sjuk ihuvudet kan man bli"-filmer. Verklighetens galningar ligger ändå alltid steget före. - Filmer som bygger på TV-spel. Jag vet vad som händer men den här gången får jag bara titta på... - Bilar som är robotar som är flygplan... Skickat 17 februari 2012 - 11:33 Skickat 17 februari 2012 - 19:31
Smaken är banne mig som baken.
Personligen har jag växt ifrån det absolut äckligaste och mest spårade i slasher/skräck/splatter genren, jag kollar gärna på typ Fredagen den 13:e även remaken, men human centipede har jag undvikit faktiskt. "fina" kärleksfilmer undviker jag, om en film inte har mer att komma med än att två människor tycker om varandra så klarar jag mig utan. Finkulturel film och indiependettrams vill jag inte se, inte krigsskildringar i Uganda och typ gomorrah eller vad den hette. Huga. Skickat 18 februari 2012 - 00:54
Nu e jag rätt bra på att bedöma utan att se I grund och botten så förstår jag vad du menar. Jag är själv lätt skeptiskt till svenska filmer, men man vet inte alltid vad man går miste om. Eftersom vi till exempel "fastställt" att du slutade se svenske film 1999, hann du se Torsk på Tallin? Den ser jag som rena mästerverket PS. Rätt ofta kommer magsjukan från att man gått på samma restaurangtoalett som en vinterkräksjuk gäst... Skickat 19 februari 2012 - 20:44
Kolla in Mickey Blu Eyes. Den är faktiskt lite rolig.. Vågar nog inte... Är det den där han träffar en tjej som har släkt i maffian? Tror bläddrat förbi den på nån av kanalerna... får se om man vågar ge den en chans nån gång... en fredagkväll med tanten isf... Skickat 20 februari 2012 - 03:09
Vågar nog inte... Är det den där han träffar en tjej som har släkt i maffian? Tror bläddrat förbi den på nån av kanalerna... får se om man vågar ge den en chans nån gång... en fredagkväll med tanten isf... Jo det är den. Ge den en chans och vänta på scenen när maffiabossens lätt mentalsjuke son visar sina tavlor. Som maffian naturligtvis försöker tvätta genom den anrika antikhandeln. Det är alltså lätt underhållning. Förvänta dig inte under..he he. Skickat 21 februari 2012 - 15:32
Undviker i princip allt med kategorin "betyg lägre än 6 på IMDB" (finns en del undantag som jag bara måste se som kan ha lägre betyg dock).
Men stumfilmer kan väl vara en kategori isf som jag inte direkt brinner för (även om det finns några bra). Och kategoriskt säga att man undviker svenska filmer med suveräna filmer som Sällskapsresan, Repmånad, Ha ett underbart liv etc verkar märkligt. Och Shawshank top 5 världens bästa film...inte tycka om den....hmm does not compute.... Eller Godfather (som jag antar att du inte heller kollar in då Lacto), Goodfellas mm.. Skickat 23 februari 2012 - 00:29
Jag undviker komedier som bygger på pinsamheter i stil med American Pie.
För tillfället undviker jag blue screen eller green screen filmer vad man nu ska kalla dom, jag vill se riktiga miljöer och explotioner inget data stuff. Sen är jag sjukt less på polis thrillers på tv eller film. Skickat 24 februari 2012 - 17:00
Undviker i princip allt med kategorin "betyg lägre än 6 på IMDB" (finns en del undantag som jag bara måste se som kan ha lägre betyg dock). Men stumfilmer kan väl vara en kategori isf som jag inte direkt brinner för (även om det finns några bra). Och kategoriskt säga att man undviker svenska filmer med suveräna filmer som Sällskapsresan, Repmånad, Ha ett underbart liv etc verkar märkligt. Och Shawshank top 5 världens bästa film...inte tycka om den....hmm does not compute.... Eller Godfather (som jag antar att du inte heller kollar in då Lacto), Goodfellas mm.. Eftersom hela tråden handlar om generalliseringar så finns det nog undantag i alla läger. För egen del när det gäller svenska komedier så finns det bra svenska komedier men om det är mer än 5-6 stycken som jag tycker är bra så är det max. Typ Sällskapsresan 1-3, Repmånad, Göta Kanal 1.....sen kommer jag inte på någon mer och endel av de jag nämnt är för nostalgins skull De svenska romcom som släpps i Sverige följer samma mönster som alla andra romcoms = snabbt pretty boring. Skickat 24 februari 2012 - 17:46
Skräckfilmer är det som jag aldrig ser, är inte ett dugg intresserad utav sådana filmer. Manga filmer är något som jag också hatar, vet inte varför samt overkliga Zombie filmer och annat påhittat. Gillar nästan bara verklighets baserade filmer, helst med en historia bakom
Skickat 24 februari 2012 - 22:10 Skickat 25 februari 2012 - 12:15 Skickat 25 februari 2012 - 12:22
Hint: är inte speciellt intresserad av infrabas heller http://www.minhembio...ch&fromsearch=1 Skickat 28 februari 2012 - 19:54 Citat Skräckfilmer med äckliga små barn, typ The Grudge eller The Ring. Har sett många, men får uppriktigt svårt att sova efteråt. Så nu är det slut. Svenska filmer (framförallt nyare), men precis som masse70 med några undantag. Jag kan bara instämma det är samma för mig! Som sagt det finns en del svenska guldkorn... Halmiton är okej. Livvakterna var ok.. Skickat 29 februari 2012 - 13:38
1. Tortyr-förnedring-äckel 2. Porr (har inget emot sexiga filmer men porr tenderar att bli en massa anal-äckel + är allmänt uselt och otittbart) 3. Pilsnerfilmer typ Åsa-Nisse 4. För tunga sociala dramer som jag tror ger för mycket ångest 5. De flesta musikaler 1. Håller med. 2. Håller med. 3. Håller med. 4. Håller med. 5. håller med. Och skulle vilja lägga till: 6. löjliga amerikanska tonårs-/highschoolkomedier Skickat 03 mars 2012 - 09:45
Det finns skräp och guldkorn i alla genrer, därför stänger jag inte ut någon kategoriskt (även om svensk film prioriteras väldigt lågt i vanliga fall).
För de som inte gillar Bergman måste jag ändå rekommendera "Jungfrukällan", som låg till grund för Wes Cravens "The Hills Have Eyes". Den är inte dum. Dåliga filmer kan också vara bra. Då är det värre med tråkiga filmer. Skickat 03 mars 2012 - 13:19
Det finns skräp och guldkorn i alla genrer, därför stänger jag inte ut någon kategoriskt (även om svensk film prioriteras väldigt lågt i vanliga fall). För de som inte gillar Bergman måste jag ändå rekommendera "Jungfrukällan", som låg till grund för Wes Cravens "The Hills Have Eyes". Den är inte dum. Dåliga filmer kan också vara bra. Då är det värre med tråkiga filmer. Du menar Last house on the left. Skickat 05 mars 2012 - 20:52 Skickat 31 mars 2012 - 14:05
Jag försöker hålla mig undan filmer som kultureliten tycker är fantastiska bara för att dom inte vågar tycka något annat.
Det värsta jag vet är t ex. när man pratar med någon person och frågar... - Har du sett ........(vilken storfilm som helst) - Nej, jag tittar nästan bara på fransk film. (Samtidigt som näsan förflyttar sig några cm uppåt i luften) 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
Detta forum sponsras av
|