stefffe 17 februari 2012 - 10:45 skrev:
Tjena, jag köpte en philips pfl7656 (passiv 3d) förra veckan och har krånglat en hel del med 3D från min htpc...
Installerade nvidias senaste drivers + 3d vision drivers som följde med i installationspaketet. Aktiverade 3D vision på nvidias kontrolpanel, fick då automatiskt konfigurera 3D'n efter mina ögon typ. Efter det dök det upp några nya upplösningar på bildskärmsalternativen. Så fort jag byter till dessa upplösningar (antingen 1080p 3D eller 720p 3D) så "fattar" tvn att det är 3D och en ruta poppar upp som säger "3D innehåll har hittats, vill du aktivera 3d?"
Trycker bara JA, startar en rippad 3d-rulle i valfritt program, jag väljer cyberlink powerdvd. Sätter på mig mina glasögon som följde med tvn och njuter... Klockren bild, dock lite ansträngande för ögonen.
Köpte sista Philips 47PFL7696T med passiv 3D på Expert igår men jag får svart ruta om jag försöker ställa in något i Nvidia. Kanske för att mitt grafikkort Nvidia GTX590 bara har display port och DVI. Kör med en supertjock DVI till HDMI kabel. Finns nog en DVI till HDMI adapter för HDMI 1.4.
3D på Crysis 2 fungerar i fantastiskt men jag får ställa om manuellt i TV. Battlefield ser jag ingen skillnad på 3D/2D.
Demo-Film från datorn går också genom VLC/NAS men inte direkt från usb eller nätverkfunktionen.Det stänger ner blixtsnabbt och jag återkommer till skrivbordet.
Lite dubbelpost här men när jag bytte från DVI-HDMI kabel till adaper och annan tjock HDMI så kunde jag köra Nvidias 3D guide och testslinga.
Jag har inställningen: "Skala inte" och "Datorläge".
Det här inlägget har ändrats av ruva 19 februari 2012 - 21:49