HTPC T-1000 - erfarenheter och åsikter?
Startad av
hilife, feb 18 2012 13:06
69 svar i tråden
Skickat 18 februari 2012 - 13:06
Jag har länge kikat efter en HTPC och även om jag själv är rätt duktig på datorbygge så känner jag att jag inte har lust att lägga massor av tid att utveckla och testa fram en egen maskin i avseende prestanda, grafik mm.
Har följt utvecklingen på diverse olika htpc byggen här på forumet och sökt runt på nätet, kollat på blocket hur andra gjort mm. En maskin som känns intressant är en modell som kom för något år sen; T1000. Har inte hittat så mycket att läsa om den dessvärre, jag är nyfiken på om någon här tittat närmare på den och vad ni isf tyckte? Att den kostar en slant är en sak men å andra sidan kanske man får räkna med det för att dra nytta av andras utvecklingstid? Den verkar ju dessutom vara flexibel då man kan ändra på hårdvarukonfig. efter sina egna önskemål (inom vissa förutsättningar).
Jag känner mig redo för att satsa pengar i en HTPC, jag vill ha något mer integrerat i stereobänken än vad min laptop är. Lite mindre synliga sladdar och enklare handhavande med något som alltid är inkopplat och ready to rock så att säga. Jag gillar designen och tillbehören till T1000, det känns genomtänkt och betydligt mer seriöst än många modeller hos de stora drakarna jag sett. Vill dessutom köpa från någon som kan ge support och begriper vad det handlar om till skillnad mot många butiker jag varit i kontakt med, okunskap hos personalen stöter bort mig som kund dessvärre. T1000 ser ut att ha ett forum där det finns kunskap att hämta vilket är ett plus i mina ögon.
Helst skulle jag vilja ha en maskin som kan ersätta min digitalbox med inspelning helt och hållet på samma bräde. En Dator har ju redan hdd och mjukvarumöjligheterna men frågan är hur det är med TV mottagare osv. Det jag inte kan tänka mig att prioritera bort är att ha dubbla tuners och de inspelningsmöjligheter det ger i förlängningen. Funkar den för spel? Ungarna kör mycket onlinespel på webben osv, det är kanske inte så processorkrävande? Har den en vettig bluerayspelare osv?
Åsikter är välkomna.
//Hlife
Det här inlägget har ändrats av hilife 18 februari 2012 - 14:35
Skickat 19 februari 2012 - 14:34
Jag har sneglat på T-1000 modell V sedan tidigare och jag såg just att det på IDG kommit en recension av en ny generation (V12B).
Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av den, och höra om det finns förslag på alternativ. Jag skulle nog säkert kunna bygga en HTPC själv men jag inser att det stjäler mycket av ens fritid om man ska göra det på egen hand, och de redovisar varje del de använt i sin webshop och det är inga överpriser så det skulle knappast bli billigare att bygga en själv om man vill ha liknande prestanda.
Jag har inte lyckats hitta några alternativ, om man vill ha något som funkar direkt, och som är litet och tyst. Att koppla en PC med Windows till TV:n känns helt rätt för att få alla möjligheter, men då vill jag inte ha en svag Atom- eller E350-CPU. Och gärna kunna spela de flesta spel, men det är mer som en bonus (för det har de nu ett AMD HD6570 grafikkort som tillval). Och ha möjlighet att bygga ut t ex med blurayspelare och TV-tuner.
Skillnader mot den förra generationen (förutom det jag nämnt): CPU socket 1155 (Sandy Bridge), kan ha upp till quad core CPU och upp till 16GB RAM, HDMI v1.4a med 3D-stöd. Utseendet gillar jag bättre nu (ny tredimensionell frontdekal som ser lite mer påkostad och "stilren" ut). Och att man lagt in även XBMC och webläsaren Kylo, som ska samspela bra med Windows Media Center (i de första T-1000 var inte alltför mkt tid lagt på mediacenterdelen men det verkar ha ändrat sig ganska markant).
Jag har läst en hel del i detta forum men det här är första gången jag skriver själv.
Skickat 19 februari 2012 - 14:54
Undantaget spelen så är ett Ion eller e350/e450 moderkort alldeles utmärkt, strömsnålt, tyst och tillräckligt kraftfullt för att spela upp alla typer av media. Ska man spela är det helt klart otillräckligt.
Skickat 19 februari 2012 - 16:03
Har du funderat på en Raspberry Pi då? 35USD är väl ok för en HTPC dator?
Skickat 19 februari 2012 - 18:47
du kan läsa lite om företaget här och lite annat. Kollade själv på en från detta företag, men tyckte det var för dyrt eftersom jag bara använder min till att titta på hd filmer.
så jag köpte från en annan medlem här som också säljer färdiga eller bygga själv Htpc.
http://www.minhembio...howtopic=273465
Skickat 19 februari 2012 - 22:05
Tack för svaren. Kul med ett aktivt forum. Fast som jag skrev så vill jag inte ha en E350-baserad HTPC eller liknande, för sådana är slöa, och eftersom min hemmabioanläggning för övrigt kostat mycket mer än en HTPC så känns det dumt att spara en tusenlapp på det. Det ger också en större frihet att använda den till allt möjligt, och klara sig långt in i framtiden.
Den andra länken tycks mest innehålla gammal information om den förra modellen, och från den tid då det tydligen var en firma (nu är det ett AB). Och en massa diskussion om vilket mediacenter som är bäst. Men det är skrivet då inte XBMC fanns med osv. Verkar som om det mesta där är gammal info.
Klart ska man bara se på filmrippar som kommer från en känd källa så duger antagligen det mesta (Boxee eller vad som helst), behövs ju inte ens en HTPC. Finns det verkligen någon som kan sälja en i3-baserad HTPC billigare än T-1000? Om jag räknar rätt har de totalt bara lagt på 500kr som täcker arbete och smådelar. Låter närmast som ett underpris. Eller som jag läste i IDG:s recension av den förra modellen (i kommentarerna efter recensionen): "Med tanke på de låga marginalerna inom teknikbranschen blir min fråga nästan nu istället om ni verkligen ser till att ta ut så pass mkt att ni kan få ekonomi i företaget.". Fast du kanske har tips på en bra svartjobbare?!
Skickat 19 februari 2012 - 22:42
Om du ska köra tv kan jag inte tillfullo rekommendera XBMC i windows. Har lagt en massa tid på det och ännu inte fått det stabilt. Men delvis bygger T-1000 på att de använder rätt många olika program, något som inte helt faller mig i smaken. Jag kör mce för närvarande och med ett par plugin och pdvd så spelar den allt jag matar den med. Mitt största krav är att aldrig behöva ha mus och tangentbord framme. Bara min mce-fjärr.
Håller även på att testa mediaportal och xbmc, mediaportal har jag haft en del strul med tv-servern vid inspelning. Xbmc har jag haft strul med allt som rör tv, allt från att den inte kan börja visa programmet till att den vägrar byta mux vid programbyte
Skickat 20 februari 2012 - 06:45
T-1000 kör ju WMC i grunden för tv-tittandet och valbart WMC/XBMC för övrig media (bara ett litet klargörande, då man från Goldstars inlägg kunde få intrycket att T-1000 bygger enbart på XBMC).
Jag har bestämt mig för att snarast möjligt skrapa ihop de 10 000 som behövs för en V12B med en eller två tuners. En hel del andra utlägg i närtid gör dock att inköp nog blir fram emot sommaren. Trösten är att jag hinner läsa på lite mer om tunerval och kanske någon mer recension/omdöme på burken.
Skickat 20 februari 2012 - 12:03
Även jag har tittat på T-1000. Verkar vara hyfsat enkelt och bra pris.
Den verkar även klara 3D vilket är ett krav jag har inför mitt köp.
Men vad är det för ljudkort? Den ska ju vara till ett ljudsystem så jag antar att den klarar åtminstonde 5.1 ljud och gör det bra?
Kan man sitta inne i XBMC-skalet hela tiden när man använder den? T ex om jag matar in en dvd, bluray eller 3d-bluray, kommer filmen då upp inne i xbmc på något vis?
TV känns inte så superviktigt för mig (tror jag) men går det att nå inifrån xbmc också? Jag skulle egentligen alltid vilja vara inne i xbmc och komma åt allt därifrån, film och musik som jag har lagrat, spotify, film från bluray-läsaren, webbläsare och såklart play-kanaler osv.
Går detta? Om inte, vad går och vad går inte? Ni som har erfarenhet får gärna berätta!
Skickat 20 februari 2012 - 16:53
cfahlgren 20 februari 2012 - 12:03 skrev:
Även jag har tittat på T-1000. Verkar vara hyfsat enkelt och bra pris.
Den verkar även klara 3D vilket är ett krav jag har inför mitt köp.
Men vad är det för ljudkort? Den ska ju vara till ett ljudsystem så jag antar att den klarar åtminstonde 5.1 ljud och gör det bra?
Kan man sitta inne i XBMC-skalet hela tiden när man använder den? T ex om jag matar in en dvd, bluray eller 3d-bluray, kommer filmen då upp inne i xbmc på något vis?
TV känns inte så superviktigt för mig (tror jag) men går det att nå inifrån xbmc också? Jag skulle egentligen alltid vilja vara inne i xbmc och komma åt allt därifrån, film och musik som jag har lagrat, spotify, film från bluray-läsaren, webbläsare och såklart play-kanaler osv.
Går detta? Om inte, vad går och vad går inte? Ni som har erfarenhet får gärna berätta! 
Ati HD6570 klarar att bitstreama hd-ljuden från bluray, alla kort från ati hd5xxx klarar detta. Inbyggd ljudkrets på grafikkorten har alla hd-kort haft men de tidigare klarade bara PCM, DD och DTS.
Xbmc har inget eget stöd för bluray från skiva, men det bör gå att starta ett externt program inifrån xbmc har jag för mig som tex pdvd.
Det finns även plugin för att starta xbmc inifrån Wmc om man vill det och när man stänger ner xbmc så återgår man till Wmc.
Du kan använda tv från xbmc men behöver ha en tvserver från mediaportal eller fortherecord för att hantera tvkortet. Vissa funktioner fungerar dock ganska dåligt än så länge tex timeshift
Skickat 20 februari 2012 - 18:42
Jag har en T-1000 av första generationen sen ett halvår tillbaka och är väldigt nöjd med den. Man kan antagligen lägga till AMD:s grafikkort även på denna om man skulle vilja, men jag tycker min CPU i3-540 räcker mer än nog för mig. XBMC och Kylo fick jag installerat gratis i efterhand av dem. Särskilt deras stöd genom snabba svar men även forumet och välskriven bruksanvisning har gjort detta till en smärtfri och trevlig upplevelse! Den mest lättskötta Windows-PC jag varit med om.
Att växla mellan XBMC och WMC och Kylo går galant med fjärren, det finns både direktknappar på fjärren och ikoner för XBMC och Kylo i WMC. Det är WMC man använder för TV och även blu-ray. Kylo funkar riktigt bra för t ex play-TV. Tydligen är Kylo gjord för att styras med mus och det är genom AutoHotkey-script som T-1000 översätter fjärr/tgbord-kommandon till musklick. XBMC och WMC kör samma scraper (Media Center Master) så både XBMC och WMC funkar med filmerna på hårdisken. Kanske funkar t ex även XBMC med TV en dag, de har ju sagt det länge, tiden arbetar väl för det..
Jag upplever inte alls att där är något onödigt program, jag har haft nytta av de flesta redan och det är ingen "bloatware" utan ett genomtänkt urval, jag är glatt överraskad över att det existerar så många bra gratisprogram. Jag hade tänkt installera en gammal Office 2003 jag har men än så länge har jag varit helt nöjd med Libre Office (för Word- och Excel-dokument).
Skickat 20 februari 2012 - 19:04
@Rickis
Allt beror ju på hur man använder sin htpc kontra tiden man vill lägga. Du verkar ju använda din till betydligt mer än som htpc om jag förstår dig rätt
Jag har länge inte haft ett enda program mer än de program jag behöver för att mce ska kunna spela upp allt, först nu jag börjat testa lite annat för att jag inte hade så mycket kvar att göra i mce
Skickat 21 februari 2012 - 21:08
Utan att ha fördjupat mig i ämnet så Tycker jag att t1000 verkar vara en otroligt kompetent htpc, framförallt mjukvaran.
Köpte själv en asrock ion 330ht-Bd för ca 1,5 år sedan, hårdvaran i sig är det inget fel på (förutom klen processor), men med facit i hand så hade jag hellre valt en htpc med förinstallerad mjukvara. Jag törs inte tänka på hur många 100(1000?)-tals timmar jag lagt ner på att tweaka mjukvaran. Det är väl ok om man är singel och har all tid i världen, men om man som jag är småbarnsförälder, husägare och heltidsarbetande så är det svårt att få tiden att räcka till... Har kikat en del på T1000 forum, och det som beskrivs där är ofta samma typer av problem och lösningar som jag stött på med mjukvaran. Jag använder min htpc till 90% som pvr för boxer, kör totalt 5 tuners varav 3st dvb-t2 tillsammans med wmc och dvblink. I mitt tycke den bästa mjukvaran för live-tv, och då väger användarvänlighet och stabilitet tungt, det är ju fler än jag själv i familjen som använder tv-delen... Det som möjligen saknas i t1000 är väl en färdigkonfigurerad setup med dvblink... Använder själv powerdvd för bluray, kan väl säga att det funkar halvknackligt. Det är långsamt, bökigt(måste manuellt byta refresh rate) och buggigt(speciellt integrationen med wmc), mitt råd är dedikerad blueray-spelare.
Skickat 24 februari 2012 - 00:02
5 tuners?
Kan du spela in 4st olika kanaler och se på en 5e med andra ord? 
Hur är det med marksänt (dvb-t/t2) och kabel (dvb-c), kan man spela in så många kanaler samtidigt som man vill så länge man har flera tuners eller finns det nått som bromsar? T ex för satellit (dvb-s) så måste man ju ha dubbla huvuden på parabolen för att ha nytta av två st dvb-s tuners.
Skickat 24 februari 2012 - 13:16
cfahlgren 24 februari 2012 - 00:02 skrev:
5 tuners?
Kan du spela in 4st olika kanaler och se på en 5e med andra ord? 
Hur är det med marksänt (dvb-t/t2) och kabel (dvb-c), kan man spela in så många kanaler samtidigt som man vill så länge man har flera tuners eller finns det nått som bromsar? T ex för satellit (dvb-s) så måste man ju ha dubbla huvuden på parabolen för att ha nytta av två st dvb-s tuners.
Det finns två olika versioner av dvblink, en med en begränsning på 4 tuners och en med 8.
Jag kör dvblink, den har en begränsning på totlalt 8 tuners och det går hur bra som helst att mixa dvb-t/t2, dvb-c och dvb-s/s2 och iptv. Du kan tom. slå ihop kanaler från olika typer av tuners till en kanal. Däremot saknar den stöd för att spela in flera kanaler i samma mux på 1 tuner. Du kan även välja var den ska hämta EPG från MS egna källa/eit-scanner eller xmlepg. Dessutom kan du streama TV till andra media centers/xbox360/dlna/PS3/iphone/ipad/android.
Jag kör endast marksänt i dagsläget. Alla boxer SD-kanaler i mpeg2 kan jag avkoda med softcam, de övriga kanalerna kvräver boxers CA-modul för avkodning. Jag har precis införskaffat en Anysee T2C för att kunna avkoda boxers HD-betalkanaler, men inväntar ett nytt kort från boxer(krävs viaccess-kort v4 för HD), så jag kan inte uttala mig om det lirar, men andra på forumet har fått det att lira. SVT1/2 HD funkar kanon, grymt bra bild kör med 2st PCTV nanostick 290e T2. Och ja, du kan spela in/titta på lika många kanaler samtidigt som du har tuners, dessutom så kan dessa kanaler samtidigt streamas till andra enheter.
Skickat 24 februari 2012 - 16:32
Intressant, inte minst att höra från nån som har en T-1000!
Jag hittade en till recension på PConline. Inte lika tung som IDG:s men de tillhör T K Johanssons blogg som ju inte är så små.
Skickat 25 februari 2012 - 06:44
Jag gillar XBMC för film på hårddisk och musik o lite andra småsaker (som att övervaka uTorrent) men den kan ju inte allt, WMC klarar både bluray/DVD-film och TV-tuners, så kombinationen är bra. Spotify finns plugin för i WMC. En bra sak de nyss lade in i T-1000 är att om man stoppar i en filmskiva (bluray el DVD) så stängs XBMC och Kylo automatiskt så att filmen startar i WMC och ligger överst. Jag klarar mig väl utan den finessen själv men det är barnvänligt. Öht kör jag själv mest med tangentbord men resten av familjen mest m fjärr.
Den klarar upp till 7.1Ch-ljud såvitt jag kan se. Om det är HD-ljud du menar så funkar det för mej från PowerDVD. Jag har förresten inga problem med PowerDVD men det tycks vara systemberoende. WinDVD var t ex min favorit för nåt år sen på en PC men den kraschade redan vid start på ett annat system.
WMC klarar flera tuners. Jag använder två tuners (en inbyggd och en Anysee T2C). Timeshift funkar också (om du menar att pausa i direktsändning).
Men jag är oftare utanför mediacentret själv. Saker jag haft nytta av är t ex subtitle-rättning och excel, och att det finns färdigt gratis antivirus och brandvägg, det är nödvändigt när man kopplar en Windowsmaskin till internet..
Skickat 25 februari 2012 - 22:59
Låter kanon!
Verkar som att det största kruxet är att få tv att fungera bra och då gärna med 2 tuners.
Jag bor själv i ett comhem-hus för tillfället och jag har en bra comhem-HDbox sen tidigare med dubbla tuners så det kanske är mer intressant att välja nån dvb-t/t2 till T-1000?
Och då kommer jag plötsligt på något intressant! Går det att ordna någon slags koppling mellan en separat box (boxer, dreambox, whatever) och htpc:n?
T ex att man i wmc/xbmc/plex osv välja t ex "se på TV" sen tar den tv-signalen från den separata tv-boxern?
Annars får det väl bli en vanlig programmering på fjärrkontrollen att "Se på TV" är via den separata boxern.
Det där var bara en intressant tanke jag hade. Det är bra att veta vad det finns för begränsningar!
WMC/XBMC kan hantera lösa subtitles antar jag? T ex .sub .srt?
Skickat 26 februari 2012 - 03:18
cfahlgren 25 februari 2012 - 22:59 skrev:
Låter kanon!
Verkar som att det största kruxet är att få tv att fungera bra och då gärna med 2 tuners.
Jag bor själv i ett comhem-hus för tillfället och jag har en bra comhem-HDbox sen tidigare med dubbla tuners så det kanske är mer intressant att välja nån dvb-t/t2 till T-1000?
Och då kommer jag plötsligt på något intressant! Går det att ordna någon slags koppling mellan en separat box (boxer, dreambox, whatever) och htpc:n?
T ex att man i wmc/xbmc/plex osv välja t ex "se på TV" sen tar den tv-signalen från den separata tv-boxern?
Annars får det väl bli en vanlig programmering på fjärrkontrollen att "Se på TV" är via den separata boxern.
Det där var bara en intressant tanke jag hade. Det är bra att veta vad det finns för begränsningar!
WMC/XBMC kan hantera lösa subtitles antar jag? T ex .sub .srt?
Med hjälp av dvblink så kan du använda dreambox om du vill. Men dvblink löser även mycket problem om du kör med vanliga tvkort.
WMC går att lösa subs på men man får använda externa codec. XBMC klarar det out of the box och du kan enkelt välja om där finns flera språk osv. Av de här 2 programmen skulle jag använda xbmc till film och mce till tv, finns ett plugin så man kan starta xbmc inifrån mce och återvänder dit när man stänger ner xbmc.
Beroende på hur de konfigurerat T-1000 så bör det inte vara något problem, de kan sin sak. De lovar en komplett burk och efter vad jag sett både i tester och i trådar här så håller de vad de lovar
Skickat 02 mars 2012 - 10:12
Vi upptäckte den här tråden och tänkte fylla i några luckor i informationen här. Men observera att det här inte är någon officiell tråd - om du vill ha svar från oss så kan du maila oss eller skriva i vårt forum, som du hittar via vår hemsida.
Det är just kombinationen av WMC, XBMC och Kylo och att det är lätt att växla mellan dem som gör att man drar nytta av fördelarna med respektive del. Kylo är en Mozilla-baserad webläsare dvs i princip Firefox med mediacenterinterface. Väldigt trevligt att t ex kunna se på all världens playkanaler och slippa vara beroende av appar för varje playkanal.
Vi har provat det plugin som startar XBMC inifrån WMC och tyckte det var lite klumpigt gjort, så vi gjorde istället en lösning som innebär att vi skapat ikoner inne i WMC till XBMC (och Kylo och vår användarhandledning). Samt att det på fjärren finns direktknappar för WMC, XBMC och Kylo.
Annat vi gjort i WMC är att öka tiden man kan pausa i direktsändningar till 120 minuter, lägga in ett program som återställer alla TV-kanaler och TV-inställningar i WMC om de skulle försvinna (vi har inte hört någon T-1000-användare som haft det problemet men har läst om andra som haft det), säkerställa att den inte vaknar spontant mitt i natten och att alla USB-enheter fungerar efter strömsparläge, använda codecs och splitter som klarar undertexter, samt att den väljer i första hand svensk text, i andra hand engelsk, m m.
Anysees tuners är redan anpassade för WMC genom att de fungerar utan att DVBlink behövs (även för DVB-C) och man kan ha flera tuners. Detta och att de har inbyggd plats för CAM gör livet lite enklare för både kunder och oss. Och Anysee T2C är ju den enda tuner som existerar som fungerar med DVB-T2-betalkanaler. Men man kan även köra med DVBlink och andra tuners.
Om man väljer en modell med Terratecs tuner så kan denna ta emot videosignal t ex från extern digitalbox. Men det blir bäst bildkvalitet om man tar emot antennsignalen med en tuner i PC:n i stället.
PowerDVD funkar utmärkt på detta system. (Vi valde bort Total Media Theater eftersom den hackade litegrann på detta system.) Vi har även skapat snabbknappar på fjärren för att byta refresh rate. Du kan få HD-ljud med PowerDVD även utan AMD:s grafikkort. Den klarar upp till 7.1-ljud, både via HDMI, SPDIF och analogt. Välj ett av de digitala interfacen (HDMI är ju både enklast och bäst) så blir ljudet så bra som kvalitén hos DA-omvandlaren i din hemmabioförstärkare.
Vi har även en Atom/Ion-modell som är billigare än modell V, men det i3-baserade systemet har fler möjligheter och ger mycket för pengarna. Och om man har en i3-PC är det ju synd ifall hårdvara (som kraftdel och kylning) och mjukvara inte är gjord så att man kan dra nytta av den till allt vad maskinen förmår, inte bara ren mediauppspelning.
Och forumet har fått diverse nya avsnitt: TV-tuners, hårddiskars snabbhet, test av CPU:er och test med spel, en hel del som gäller Windows Media Center (inklusive en detaljerad beskrivning av hur man får igång Big Screen EPG) och en massa om internettjänster som svenska och utländska playkanaler.
Man kan även köpa PC-delar separat av oss numera, t ex TEAC:s nya Blu-ray-spelare med 6x läsning som är den tystaste vi hittat och som bara vi har i Sverige, och IR-förlängare m m. PowerDVD Ultra 12 samt Slysofts produkter (AnyDVD m fl) hittar man billigare här än om man köper dem direkt från Cyberlink resp. Slysoft.
Det här inlägget har ändrats av JDSteknik 04 mars 2012 - 16:03
Skickat 09 mars 2012 - 16:23
Nu har jag beställt en T-1000 modell V!  Det blev en V10B men med AMD-grafik. Funderade på en Celeron-CPU (ganska mkt billigare än i3) men den är nog lite väl klen för spelande.
Det låter helt klart som det bästa alternativet för mig, och de positiva kommentarerna här och i recensioner och att de har 30 dagars öppet köp fick mig att ta steget, och deras inlägg här. Totalt sett känns det ganska riskfritt. De har ju positiva omdömen på Prisjakt också. Jag ska rapportera när jag provat den lite hur den är.
Skickat 12 mars 2012 - 17:51
Första inlägget man skriver.
Jag är åxå intresserad av en T-1000, ser fram emot vad du tycker om den,
Läst allt jag kommit över och den faller mig verkligen i smaken. Tycker det är lite få personer som köpt den som skrivit om den.
Lite synd! Men som sagt skriv gärna några rader om den, när du lärt känna din T-1000
Skickat 12 mars 2012 - 18:49
Ja, jag ser också fram emot dina intryck, Kimba. Såväl dina första som efter ett tags användande, samt exempelvis hur hög WAF det är på den (Wife acceptance factor för den som inte känner till uttrycket) och då eempelvis hur långt man kommer med enbart fjärrkontrollen (och där man måste använda mus och tangentbord, hur pass lättbegripligt är det då).
Skickat 16 mars 2012 - 19:04
Jag hämtade ut den i onsdags kväll och den startade direkt med bild & ljud samma kväll utan problem när jag pluggat in nätdel, HDMI och tangentbordsdongle och tryckt på startknappen.  Har en Samsung UE46C5105 och förstärkare Onkyo TX-NR609. Den är verkligen tyst jämfört med allt annat här hemma, lägger man örat på så surrar det lite men från soffan hörs absolut ingenting ens om jag riktar öronen som trattar framåt.. Jag gillar utseendet också, väldigt rent typ NAD.
När jag de senaste dagarna kollat närmare på vad olika mediacenter klarar så tycker jag att det är smart att kombinera mer än ett, XBMC eller Mediaportal är mångas förstahandsval men WMC vill man också ha för det klarar saker som de andra inte klarar. Och en riktig webläsare vill jag inte vara utan så för mig hittills okända Kylo gör det jobbet, och funkar som den ska när jag testar SVT Play o YouTube m m (även om jag nog själv ofta föredrar tangentbord just till browsing och då lika gärna kan köra i Firefox men det är skönt att även kunna browsa ordentligt m fjärren om man bara ska kolla nån enstaka länk, och till playkanaler är det ju mkt bra).
För barnens skull fick jag den inställd så att den startar med WMC och därifrån finns ikoner till XBMC och Kylo m m. Jag har installerat en sak hittills nämligen Mediabrowser i WMC (fanns anvisningar i handledningen, tog väl 5 minuter) och den använder samma scraper som XBMC här så man kan se på film i vilket mc man vill (XBMC och Mediabrowser är båda snygga, ska jämföra dem noggrannare sen). Har även provat starta en Bluray-film och det gick bra. Två filmrippar som bråkat på en Popcorn Hour spelade fint i XBMC.
Jag har en Harmony One fjärr där Terratecs IR-mottagare fanns färdig och passar till T-1000 och jag kommer att skräddarsy den lite mer sen. Har redan fixat en knapp som startar (eller växlar till) XBMC och en för Kylo och en för WMC och det funkar snabbt och snyggt. Barnen och sambon har fått prova lite och det är inte svårare att lära sig än nån annan mediaspelare. Den medföljande fjärren funkar väl helt ok men så himla snygg är den inte och den blir degraderad till reservfjärr.
Det passar mig alldeles utmärkt att få min egen HTPC utan att behöva bli expert på varje del och testa allt på egen hand, jag kan ju lägga till vilka program och tillbehör jag vill ändå i framtiden. Det är som att ha en Boxee Box eller Popcorn Hour men med "en tiger under huven" som man plockar fram när det behövs! Jag menar dels klarar den mer genom att ha 3 mediacenterprogram, men man kan även hoppa ut i Windows om man vill göra nåt mer avancerat. Att koppla PC:n till TV:n känns definitivt som en smart grej att göra. Än så länge är jag väldig nöjd med min nya leksak!
Har även installerat uTorrent och den drar inte så många % CPU så PC:n blir inte varm (fläkten förblir tyst). Jag ska testa övriga program och nåt spel snart, och installera nåt mer. Börjar även fundera på att se på TV genom den så småningom.
Skickat 16 mars 2012 - 19:37
Låter ju underbart Kimba!
Ser fram emot lite info när du testat spela något spel. Blir mer och mer sugen på en T-1000!
Skickat 17 mars 2012 - 13:15
@Kimba
Om du kollar mycket på svt play, så finns det ett plugin för mce som underlättar en del, kolla i mce-delen av forumet.
Bra recension den tackar vi för
Skickat 18 mars 2012 - 21:13
Har testat ett 30-tal filmrippar nu MKV, MP4, AVI gamla o nya och alla har funkat men en MKV krävde att jag öppnade den i en annan spelare (Splash o VLC funkade) för att få synkat ljud, antar att den är lite skumt rippad för den har alltid bråkat. För MKV så väljer WMC / MediaBrowser rätt ljudspår o text (svenska om det finns). Men XBMC har fler inställningsmöjligheter (att välja text t ex, och ta bort svarta kanter osv). Har även haft en del nytta av verktygen för att editera undertexter (tänja ut).
Har testat några spel som hastigast. Det funkar hackfritt o bra med FIFA 2012, Sims 3, Just Cause 2, Svampbob Fyrkant och Byggare Bob. Just Cause 2 med full prestanda hackar så jag satte den till 1280x720 och ställde ner några kvalitetssiffror ett snäpp men har då ändå en snygg o fin HD-bild som löper på jämnt o fint. Fläktarna går igång då med ganska högt drag, men om man spelar med ljudet på så stör de inte. Nu lär det spelas mest barnspel på denna PC i närtid.
Libre Office (ersättare för Word, Excel o ppt) funkar riktigt bra så långt (det mesta är som M$ Office men den del detaljer måste man lära sig som skiljer), enda problemet hittills har varit ett dokument i Word med mkt tabeller och formateringar där man fick flytta på ramarna för att det skulle bli snyggt. Varje gång jag ska göra nåt märker jag att det finns förinstallerat: Bränna DVD, rippa CD, zippa med lösenord, skriva ut som PDF osv. Jag gillar förresten miniräknaren AllerCalc som följer med, den e bra mkt bättre än Windows inbyggda men det är kanske inte alla som slår saker på räknaren så mkt som jag. Lite irriterande att Flash renamer har en splash screen men inte alltför jobbigt, används ju bara då & då.
Jag är för min del glad att jag valde en modell med en snabb CPU och inte Atom el E350, jag är inte så tålmodigt lagd alltid.. Det är prydligt o fint i Windows och handledningen är stor nog att täcka in det mesta men kort nog att man orkar läsa i den. Windows e ju välbekant så det går snabbt komma igång allmänt sett. En skojig sak jag provat på (eftersom jag hade skaffat VPN) är att se lite på BBC:s on-demand-tjänst på internet (dvs typ SVT Play men i England) som ju inte man ska få se på utanför UK (jag ser själv nästan mer på SVT Play o TV4 Play än vanlig TV sen länge), och BBC har mkt att välja på och HD. Annars skaffade jag VPN mest för att ha med uTorrent..
Skickat 19 mars 2012 - 13:52
Just nu kör jag på en Acer Aspire Revo R3610 som tyvärr funkar dåligt på vissa playkanaler. Den hackar alldeles bedrövligt på TV8 play när jag kollar på Gran Turismo t.ex. SVT play däremot funkar hyfsat, bara lite hackigt.
Därför funderar jag på att köpa en T-1000.
Jag antar att en T-1000 V10B klarar TV8 play men bara för säkerhets vill kolla med dig Kimba om du har testat detta.
Skickat 24 mars 2012 - 09:00
Ja jag ser ju som sagt ganska mkt på playkanaler och de hackar inte (det låter som om du har problem med grafikdriver eller flash eller nåt). SVT imponerar mest med sin kvalitet, TV6 känns billigare på nåt sätt (vet inte om det är inbillning men läste en gång nåt om olika implementationer av flash som jag glömt nu). Det har hänt att även SVT har grovhackat eller stannat men det har då berott på överföringen, för att trycka "reload" tar bort problemet då.
Jag har även kikat in i apparaten lite hehe, att lyfta på locket är inget svårt (2 skruvar), har inte grävt mig djupare in än men det ser prydligt ut iaf.
Skickat 15 maj 2012 - 17:59
Hej! Funkar Bluray-filmer på skiva bra dvs PowerDVD? Har hört om folk som haft problem med olika bluray-mjukvaruspelare (PowerDVD, Total Media Theatre m fl) men även att det för en del funkar utan problem så det tycks bero av vilken PC och spelare man har. Går det bra med den inbyggda grafiken eller är AMD-grafiken att föredra? Beachman tycks ju ha en del neg erfarenheter t ex men hur är det med denna maskin?
För övrigt har jag nog hittat svar på de frågor jag hade i huvet (här o på andra ställen). Tack på förhand.
Skickat 16 maj 2012 - 15:22
Jag har kört 5 eller 6 BD och det har inte varit några problem alls. Jag har PDVD12 och i3-540 dvs förra årgången. Har mest använt den i WMC men även provat den fristående spelaren ett par ggr. Den är snabbare än de "vanliga" BD-spelare jag använt (en del är riktigt långsamma). PDVD12 frågar om man vill byta refresh rate, vilket en del kanske gillar men jag tycker är en aning störigt. Jag kan byta själv med fjärren om jag vill.
Skickat 18 maj 2012 - 13:08
Jag såg precis att JDS Teknik går på sparlåga just nu och har planer på att sälja en uppgraderad modell till hösten:
http://t-1000.se/web...ain_page=page_2
Blir till att avvakta ett tag då tills mer info kommer.
Skickat 19 maj 2012 - 09:30
Vi planerar att komma med nya modeller varje höst och det är mycket möjligt att vi låter HTPC-verksamheten gå på sparlåga sommarhalvåret varje år eftersom hemmabiointresset är mycket mindre då. Intel släpper ju nya CPU:er och chipset varje vår som förhoppningsvis är buggfria till hösten (olikt de flesta som säljer PC, PC-delar, mobiltelefoner m m vill vi inte släppa ofärdiga, buggiga produkter).
De lämpliga CPU:er som ska komma kvartal 3 2012 tillhör arkitekturen som kallas "Ivy Bridge". År 2013 kommer "Haswell" och år 2014 kommer "Skylake", osv. Vi räknar inte med att det blir någon nämnvärd förändring för HTPC-bruk med Ivy Bridge (ca 10% snabbare CPU, men sämre kylning) och de är bakåtkompatibla med dagens Sandy Bridge.
Vi har slutat sälja HTPC för säsongen men för de som inte vill vänta till november kan vi sätta ihop ett fåtal HTPC modell V med begränsat urval av delar, av delar vi haft till demo-ex och recensions-ex m m, till reducerat pris, skicka en mail till oss i så fall. Du kan inte beställa HTPC i webshopen utan att kolla via mail med oss först, saldo är satta till 0.
Skickat 02 september 2012 - 12:28
Jag är så trött på media-apparater som inte funkar fullt ut (har för mkt begränsningar eller buggar) och kom för ett tag sen till slutsatsen att en HTPC med Windows är det som krävs. Och det känns också helt rätt att koppla en PC till TV:n som utvecklingen sett ut och är. Frågan var till slut för mig bara om jag kunde komma undan utan att behöva lägga massor av tid och/eller pengar. Så jag köpte en T-1000, det bästa alternativ jag kunde hitta, för drygt 3 månader sen. Jag passade på att köpa innan de hade sommarstängt. Som en "V12 B" men AMD-grafik och med ett Asrock moderkort i den (de ska tydligen byta till Asrock generellt, för att de inte var helt nöjda med Gigabyte) och Logitech K400 tangentbord.
Och jag kan bara säga att äntligen har jag hittat rätt!  Jag har ju PC sen förr både hemma och på jobbet så jag är van vid Windows och dess för- och nackdelar. Den största nackdelen är väl annars (jämfört med Mac) användarvänligheten men det har man gjort ett fint arbete med i T-1000 för att överbrygga: Lättläst och vältäckande bruksanvisn med fördjupning o support i forumet, allt som borde vara förinstallerat för en komplett PC/HTPC är det och konfat också, och snyggt städat så man hittar, och familjen tycker den är lättanvänd med fjärren till det de har den till. Och med Windows finns ju mkt mer både delar och program att välja på, och förvånansvärt mkt bra gratisprogram.
Jag vet inte om "HTPC" är bästa etiketten, vardagsrumsdator kanske passar bättre (fast kanske inte lika coolt namn) eftersom man ju har den till allt möjligt. En liten, tyst PC som kan kopplas till TV:n.
Skönt att äntligen slippa tänka på alla små och stora problem med det jag (och folk jag känner) provat de senaste åren (Boxee, Dune, Tvix, bluray-spelare "med stöd för MKV o AVI" osv osv). Här funkar alla mina filmer och alla har ljud som de ska och text som de ska osv. Hela idén att göra skräddarsydda mediaboxar som Boxee och Tvix etc är ju dödfödd slit&släng i min mening, det kommer en ny modell innan de fixat buggarna i den gamla och så håller det på, Windows gör att den blir i särklass mest framtidssäker tror jag, och utan att det lär behöva kosta mig något eller i så fall mycket lite, jag räknar med att den ska gå i 5 år utan problem och i 10 år med någon mindre uppgradering.
För övrigt håller jag bara med de andra som skrivit här. De spel jag provat funkar helt ok. Fjärren som följer med gör sitt jobb men jag använder en Harmony istället. Att ladda ner TV4:s program och se utan reklam är en bonus jag inte kände till. Den står nästan jämt igång med Spotify och *host* torrentar och annat. Och jag har fått snabb och kunnig respons på mina frågor. Och gett bort min Boxee..
Jag gillar utseendet, jämfört med andra mediaboxar är den enkel ("stilren" är ett bra ord Kimba), smälter väl in i TV-hyllan. Priset är också ok i slutänden, resten av mitt hemmabiosystem kostar mer än 5ggr så mkt.
Skickat 30 oktober 2012 - 16:32
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 161 inlägg
Vilken härlig liten apparat  . Som jag uppfattar mig själv så tillhör jag nog målgruppen.
Vi har väl i dagsläget runt 14 datorer hemma...Linux, Apple samt en drös Windowsbaserade...och har kanske byggt ihop runt 8-10 PC själv de senaste åren. Vår TV-PC:n (typ HTPC) är en Linuxburk med MythTV samt tre TV-tuners. Den har snurrat en massa år och uppdateras vartannat år...och står alltid igång. Som mediaspelare använder jag Boxee Box och tidigare ACRyan. Bägge har fungerat bra i fråga om filstöd, men är sega och har en del buggar som irriterar ibland. Vi kör med en Windows Home Server 2011 innehållande allt vi tittar på, förutom inspelade TV-program som hamnar på MythTV-burkens egen disk. Till detta tillkommer marksända TV-kanaler, Canal Digital (parabol) samt kabel-TV (DVB-C) och separat Blu-ray-spelare samt DVD-spelare vilka faktiskt bara står och samlar damm.
Jag kör enbart med egna rippar (DVD:er) som sparas okomprimerade i ISO-format, och spelas upp via Boxee Boxen och ACRyan mot två fullHD-TV-apparater. Skivorna läggs därefter på vinden ihop med alla CD-skivor som sedan länge är rippade för att supporta ett antal Squeezeboxar  .
Jag tycker att T-1000 (V) verkar ypperlig, och jag längtar tills tillverkningen går igång igen mitten av november. Den innehåller en hel del prylar som jag kanske inte värdesätter just nu, men kanske kommer att göra i framtiden. Jag har länge funderat på att bygga en ny HTPC, men har inte riktigt tiden grotta ner mig i allt. Jag hade nog troligtvis valt en Linuxlösning på gott och ont, och om det är struligt i Windows så kan det än värre i Linux med drivrutiner och lösningar för än det ena och än det andra...
Det här inlägget har ändrats av Manor 30 oktober 2012 - 16:35
Skickat 02 november 2012 - 17:41
Ja nu är November här, Efter lång väntan så ser jag fram emot årets htpc! Väntar på säljstart med spänning!
Skickat 09 november 2012 - 20:28
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 161 inlägg
...nedräkningen av dagar har börjat  .
När kommer tillverkningen att starta upp?
Kommer Windows 7 behållas (hoppas) eller går man över mot Windows 8 (hoppas inte)?
Blir det någon ny rolig hårdvara?
Längtar...  .
Skickat 25 november 2012 - 21:55
Nya burkarna ligger uppe på hemsidan, dock som "ej i lager".
Någon som har mer info? Kanske JDS själva?
Skickat 26 november 2012 - 21:02
jag fick ett mail från dom i början av november, Dom skulle byta lokaler och var försenade med starten, men dom skulle skicka ut mer info när dom startar upp. Deras ambition var att vara igång i November.
Skickat 30 november 2012 - 19:56
Kul med intresset i detta forum!
Det har blivit någon veckas fördröjning mot vad vi tänkt, men nu börjar vi komma i ordning i våra nya lokaler, Andreas som ska montera våra HTPC är på plats (han har arbetat med PC-montering tidigare hos ett av Sveriges största PC-supportföretag), alla PC-delar med lång ledtid är beställda och de sista ska komma in under nästa vecka, och vi tänker öppna webshoppen antingen redan i helgen eller i början av nästa vecka.
Man kan se aktuell ledtid under rubrik Aktuell ledtid i webshoppen, denna är 2 dagar om vi har lagom arbetsbelastning, men den första veckan räknar vi med 5 dagars ledtid eftersom vi öppnar webshoppen ett par dagar innan de sista delarna anlänt, och vi kan tro att det blir någon dags extra tröghet i början.
Det kommer att vara möjligt att besöka oss i Malmö om man vill prova våra HTPC, anmäl i så fall intresse via e-mail (som du hittar i webshoppen och på vår informationssida) så att vi kan komma överens om en tidpunkt.
Vi har valt att fortsätta med Windows 7 en säsong till, eftersom det fungerar lite bättre än Windows 8 för HTPC än så länge, och det är dessutom några hundralappar billigare att köpa Win 7 plus en uppgradering till Win 8 än att köpa Win 8 direkt. Vi har skrivit detaljerade instruktioner steg-för-steg i vårt forum för de som vill uppgradera till Win 8.
Och en nyhet som vi kämpat med några veckor är att vi ersatt programvaran "SpeedFan" med vår egen T-1000 TempReg, som har en rad fördelar och ger ett tystare och säkrare system, särskilt för de som valt att ha SSD.
Det lär även komma några nyheter bland externa tillbehör i webshoppen efter hand.
Skickat 03 december 2012 - 21:30
Nu har jag fått den och lekt med den hela dan! Jag hängde väl på låset, de tycks ha mycket att göra, fick den i går. Allt jag tänkt prova funkade helt utan problem direkt från början: Playkanaler (fanns redan länkar inlagda dessutom), Netflix, uTorrent med VPN-skydd och alla mina filmer (inkl några som bråkat på Boxee), ungarnas DVD- o Bluray-skivor osv. Har inte använt Libre Office innan men har provat det idag och ser ingen anledning än så länge att skaffa M$ Office (finns även M$ viewers förinstallerat om man bara vill se på andras dokument).
Är alltså en "V10C" jag har kan man säga fast jag har en tuner och 3225-CPU. Gillar fjärren skarpt, hyfsat snygg (7 på en skala till 10) men skitbra att ha en inbyggd mus som faktiskt funkar precis lika bra som joysticken på ett tangentbord jag haft som hette ione Scorpius, även om jag inte använder den så ofta så saknar man mus enormt ibland om man inte har det, skönt slippa resa sig..
Startar snabbt, hela j-vla knäpptyst om man inte lägger örat precis ovanpå, xbox hörs som en dammsugare i jämförelse. Ungarnas spel är absolut inag problem och skoj spela på stor skärm (46"). Det här blir en kul jul!
Det här inlägget har ändrats av Droid 15 december 2012 - 17:04
Skickat 16 december 2012 - 07:48
Skickat 16 december 2012 - 09:06
Mellis25 16 december 2012 - 07:48 skrev:
Välkommen till forumet!
Du måste köpa till en tuner, men gör du det så blir svaret "ja". Passa på att läsa igenom hela tråden, finns en hel del matnyttigt kring Boxer och denna htpc.
Skickat 26 december 2012 - 01:31
-
Beffe
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hej,
Är på g att uppdatera min mediaextender från första Mede8tern som kom.
Har läst runt en del om Tizzbird, Boxee, mm. Alla verkar fylla de funktioner som jag söker, men det finns en sak jag verkligen vill ha: Riktig remote desktop.
Det jag söker är att köra plattan (Galaxy tab) som fjärr. Jag vill få upp exakt samma sak på plattan som på tvn och styra allt därifrån, så som Spotify, SVTplay, bilder och filmer. Jag tänkte också plugga in allt via HDMI i förstärkaren så att jag slipper ha igång TVn då jag bara ska lyssna på musik (eftersom jag ser allt via plattan).
Frågan är: Fixar T-1000 detta? För den andra (boxee mm) verkar inte göra det.
Skickat 26 december 2012 - 10:40
Det program jag gillar bäst för fjärrstyrning av PC är TeamViewer som är gratis för privatpersoner och mycket lättanvänt. Jag har använt det mellan två PC men det finns även för fjärrstyrning från plattor och mobiler:
http://www.teamviewe...mobile-app.aspx
Annars finns det gott om andra program för fjärrstyrning av Windows:
http://en.wikipedia....esktop_software
Om du äger en Galaxy och en Windows-PC kan du väl helt enkelt prova med dem innan du köper en HTPC? TeamViewer behöver inte ens installeras, man är igång på 20 sekunder och det är riktig WYSIWYG (dvs du ser på den ena PC:n en exakt kopia av den andra).
Skickat 01 januari 2013 - 14:31
Vi bestämde oss för att satsa på en T-1000, i förhoppningen att den skulle funka bättre än det vi provat hittills, och är väldigt nöjda!
Vad jag vill ha när det gäller egentligen ALLA tekniska produkter är en apparat som är mkt lättanvänd och intuitiv men där man har möjlighet att gå in i mer avancerade avdelningar vid behov. Jag tycker både Windows- och Mac-PC "missar målet", Windows för att det blir för mkt jobb att hitta rätt, Mac för att man kör in i en stenvägg ibland (eller tvingas ut på äventyr med 3:epartsprogram som är långt ifrån användarvänliga och mogna). T-1000 kommer närmare det jag önskar än allt annat genom att göra den lättanvänd med allt förinstallerat och genomtänkt konfat (fast fritt från onödiga program!), precis lagom användarhandledning, och möjlighet till djupare hjälp via deras forum. Jag gillar den lite kaxiga attityden med 30 dagars öppet köp och nivån på deras kunskaper i supportforumet och hur snabbt de svarar på mail.
Vi har både deras fjärr och tangentbord och en universalfjärr att styra med, vi kommer nog att till vardags ha universalfjärren framme bara men deras fjärr har en väldigt praktisk inbyggd mus och ibland är tangentbord bra, särskilt som det (Rapoo E2700) inte är mkt större än en fjärr. Funderade på ett DiNovo Mini för att få bakgrundsbelyst tgbord men tycker vår setup blir det bästa för oss.
Bland det vi provat hittills är Boxer, som funkar utan problem med både HD och betalkanaler i Windows MCE, och att använda XBMC till filmer som jag tycker är det bästa för det och man kan växla mellan XBMC och MCE på ett snyggt sätt. Och att ladda ner och synka en undertext till en film tog ett par minuter med TimeAdjuster. Den står på hela dagarna (och ibland nätterna om man laddar ner något) och vi kör Spotify och kul att testa en del barnspel på TV:n. Den ser väl ganska neutral ut när man packat upp den men på plats under TV:n så skäms den inte för sig. Och så har vi börjat testa Netflix och det är också väldigt välgjort fast vi har inte bestämt oss för om vi ska behålla det, ska nog testa lite alternativ också, det finns ju ganska många numera.
Det här inlägget har ändrats av Mellis25 01 januari 2013 - 14:39
Skickat 02 januari 2013 - 13:50
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 161 inlägg
Mellis25 01 januari 2013 - 14:31 skrev:
Vi bestämde oss för att satsa på en T-1000, i förhoppningen att den skulle funka bättre än det vi provat hittills, och är väldigt nöjda!
Vad blev det för modell, och vilken TV-tuner satsade ni på som tillbehör?
Skickat 04 januari 2013 - 19:25
Javisst ja! Vi köpte den fasta modellen V10C (fast med 8GB RAM eftersom vi ofta har många program igång samtidigt) och tunern Anysee E7 T2C.
Skickat 09 januari 2013 - 14:07
Jag vill bara lägga min hyllning till denna HTPC. Jag köpte en modell V men utan mjukvara, grafikkort och tuner. Jag har inget att klaga på. Hårdvaran är bra och chassit passar bra in i Tv-bänken. Fläkten lät mycket innan jag hade installerat deras egna program för att kontrollera fläkten och nu hör jag den inte. Själva programmet, T-1000 TempReg, sköter sig självt och jag behövde bara installera det så var allt ok. Det kliar i mina fingrar att skicka tillbaka HTPC så att de kan installera grafikkort och tuner.
Skickat 09 januari 2013 - 14:40
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 161 inlägg
canonjon 09 januari 2013 - 14:07 skrev:
Jag vill bara lägga min hyllning till denna HTPC. Jag köpte en modell V men utan mjukvara, grafikkort och tuner. Jag har inget att klaga på. Hårdvaran är bra och chassit passar bra in i Tv-bänken. Fläkten lät mycket innan jag hade installerat deras egna program för att kontrollera fläkten och nu hör jag den inte. Själva programmet, T-1000 TempReg, sköter sig självt och jag behövde bara installera det så var allt ok. Det kliar i mina fingrar att skicka tillbaka HTPC så att de kan installera grafikkort och tuner.
Är inte hela vitsen med T-1000 att man låter dem förinstallera all mjukvara?
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Bild
- → HTPC
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
Hydra 6
radiuz
2013-05-18 23:07:55
-
-
Genelec på plats
Hays
2013-05-18 15:53:54
-
RAM
Hays
2013-05-18 15:51:24
-
Inkom för ett par dagar sen.
mostling
2013-05-18 13:26:19
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|