HTPC T-1000 - erfarenheter och åsikter?
T-1000 HTPC Modell V8B - 3,1GHz DC 4GB 500GB DVD±RW
(Stationära datorer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
T-1000 HTPC Modell V6B - 2,4GHz DC 2GB 500GB DVD±RW
(Stationära datorer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
T-1000 HTPC Modell V10B - 3,1GHz DC 4GB 500GB BD-ROM
(Stationära datorer)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
T-1000 HTPC Modell V12B - 3,1GHz DC 4GB 1TB BD-ROM
(Stationära datorer)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Postad 09 January 2013 - 17:06
Postad 25 January 2013 - 17:38
Postad 23 February 2013 - 07:42
Postad 23 February 2013 - 13:29
Postad 09 March 2013 - 17:44
Postad 12 March 2013 - 22:06
Postad 15 March 2013 - 19:49
tempregdump.jpg 14.41K
0 Antal nerladdningarFläkten går på lägsta varvtal (kring 1250 rpm) även om man ser på 1080-film och har torrents igång dvs den klarar utan problemn att funka som HTPC och lite till då. Enda gången då den ökat varvtalet för mej är då jag rippat och spelat spel. Lådan blev inte ens ljummen ens då. De har massor av info i sitt forum om TempReg-programmet, CPUer m m.
Postad 15 March 2013 - 22:51
Postad 17 March 2013 - 09:09
Postad 23 March 2013 - 11:42
//W
Postad 23 March 2013 - 16:38
Är det bara jag eller luktar hela denna tråden lite promotion för en viss produkt?
//W
Jag har också tänkt tanken men har inte vågat skriva något. Flera nyregistrerade personer med liknande meningsbyggnad väcker lätt misstankar. Men å andra sidan är jag absolut inte säker och vill därför inte svartmåla någon.
Postad 24 March 2013 - 08:33
Postad 24 March 2013 - 23:04
Känns tom rätt uppenbart att så är fallet, heller inte första gången scenarion som dessa utspelar sig på forumet. En ny produkt dyker plötsligt upp och genast dyker dt upp ett gäng nya användare som antingen "oskyldigt" börjar fråga/ undra om produkten eller allmänt tokhylla den.Är det bara jag eller luktar hela denna tråden lite promotion för en viss produkt?
//W
HRT's produkter är ett mycket bra och liknande exempel.
Postad 25 March 2013 - 22:14
Jag kollar igenom inläggen från start lite snabbt. Manor verkar förvisso helt lyrisk men med över 1000 inlägg... Och Callllle har bara skrivit här men han har varit medlem sen 2010. Bullit är en "Forumräv", Beffe medlem sen 2007, canonjon också väldigt positiv och medlem sen 2003, tommyq med "oskyldig fråga" är medlem sen 2006. Antingen är företaget väldigt välplanerade med inplanterade bulvaner sen 2003 eller så är du skyldig dem en ursäkt ser det ut som...
Postad 26 March 2013 - 16:34
Eller förresten, jag vill inte stöta mig med någon så glöm allt jag skrivit i denna tråd.
Postad 26 March 2013 - 18:42
Jag vet att jag startade en helt ny tråd då i februari 2012. Men jag blev förvånad nästa dag när "hilife" kommit innan mig i min tråd. Enda förklaringen jag kan komma på är att en moderator sett 2 snarlika trådar och slagit ihop dem, utan att meddela det. Det borde ju en moderator kunna bekräfta. Att jag skrev just då var för att recensionen hos PC För Alla kom just ett par dagar innan, kanske samma sak triggade Hilife. Men han verkar inte ha upptäckt att hans tråd inte var raderad utan flyttad, han verkar iallafall ha gett upp.
Jag tycker inte Bart2 låter aggressiv mot någon, svordomen gäller ju hans åsikter om mediaspelare, och andra medlemmar han utelämnat är ju Rickis71 som varit medlem sen 2008 och beachman är också väldigt positiv och medlem sen 2006 osv. Varför kollade inte Wilgot sådana saker först? Att slänga ur sig anklagelser i ett forum är alltför lätt. Jag ska erkänna att jag inte i onödan vill smutskasta ett litet svenskt företag. Men jag har ingen anledning heller.
Postad 26 March 2013 - 19:01
Jag kollar igenom inläggen från start lite snabbt. Manor verkar förvisso helt lyrisk men med över 1000 inlägg...
Jag måste bara tillägga att jag inte köpte någon T-1000.
Jag tycker dock att den verkar superduper och innehåller precis det jag önskar förutom TV-kort till min kabelTV leverantör.
I mitt fall så körde jag vidare på ett större HTPC-chassi som jag redan hade. Utrymme fanns så det var inget extra plus att T-1000 var liten för mitt vidkommande. Jag kompletterade mitt gamla chassi med ett matchande moderkort (dock ATX format) och processor...monterade i mina gamla analoga TV-kort...installerade Myth-Buntu + XBMC + Netflix möjlighet under Linux...och har fått till det riktigt bra.
Jag är inte så vass på Linux, men har en "hacker" till son som älskar Linux. I annat fall hade jag baserat mig på Windows 7.
Hur som helst så tycker jag att produkten T-1000 är klockren för i princip vem som helst.
Hade jag inte haft befintliga grejer hemma så hade det blivit en beställning.
Nu sparade jag väl en slant på det egna bygget.
Postad 26 March 2013 - 22:36
Jag kan dessutom hålla med om att det ser lite mysko ut när många nyreggade börjar skriva om en relativt liten och okänd produkt.
Men IDG har ju recenserat burken med gott resultat och även någon mer tidning. Enda anledningen till att jag inte gjort ett inköp är att jag har varit tvungen att prioritera annat att slösa pengar på. Min förhoppning är att kunna införskaffa en sådan härninga burk till senhösten, när installation i nytt hus är klart.
Testkör just nu lite xbmc på min Win 8-burk och det är väl lite lägre WAF än jag trodde, så jag har blivit lite skeptisk men inte helt avståndstagande. Men jag kan se att en korrekt konfad burk (med korrekt konfad fjärr, där är ett stort hinder för mig just nu, jag hinner just nu inte lägga in rätt konfig i min harmony) mycket väl kan vara det jag ska ha.
Vi får väl se vad det blir så småningom. Jag kommer att följa tråden och produkten med intresse och hoppas att det verkligen är ärliga medlemmar som yttrar sig här.
Postad 29 March 2013 - 12:17
Men jag kommer nog aldrig att bli en som skriver ofta i forum, fast jag läser en hel del ibland. Och just idag råkar jag ha tid över ("sitter o såsar"). Det var nog bl a en uppmaning i slutet av orderbekräftelsen att de blir glada för omdömen på Prisjakt och i forum som fick mig att få tummen loss i det här fallet.
Merger, du behöver ju inte lägga så mycket som 8-10000 om du bara ska kolla på film, om du vill ha en T-1000 så kostar den minsta utan DVD och tangentbord knappt 3400kr, och du kan spara in 1000kr till om du bygger en egen HTPC med Linux fast det kräver väl att man har en son som är Linuxhacker kanske, och att man är nöjd med Linux. Eller det kanske är din "tants" formulering, du kanske vill ha den till mer än "bara film"? Jag valde en större modell men det är för att jag ser fördelar med det.
Postad 29 March 2013 - 19:30
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
15 bilder
44 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?