Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Motorduk till Sony HW20

7 svar i tråden

Skickat 21 februari 2012 - 21:39

Hej hej

Har bestämt mig för ett Sony HW 20 till vardagsrummet, vitt tak och vita väggar, hyfsat mörka gardiner dock, men rummet kommer inte bli 100 % mörkt, i synnerhet inte under sommarhalvåret...

Tänker typ 92" och tittavstånd 3,5 m, och projjen kommer sitta lika långt ifrån, hoppas det ska funka bra !?

Motorduk är enda alternativet, frågan är vilken duk som passar till denna projektor samt hur mycket pengar man måste lägga om man inte vill ha en vågig duk.

Kan Grandview Fantasy Master vara något, eller måste man gå upp på Grandview Tab Tension Cyber El om man ska bli nöjd !?

Tacksam för lite tips =)

Skickat 22 februari 2012 - 08:14

Du skulle behöva en högkontrastduk, men dom kostar endel tyvärr. react 2 brukar nämnas som den billigaste bra högkontrastaren. Det finns helgrå dukar, men dom sänker allt ljus i bilden, något som kan uppfattas negativt. fördelen är att dom går att finna mycket billigt i sammanhanget.

Skickat 22 februari 2012 - 09:20

Jag körde en sony projektor med billigaste vita kingpinduken i vitt v-rum i 5 år.

Fungerade utmärkt och jag var faktiskt ofta imponerad av svärtan från den projektorn. Och kan tänka mig att den sony du har är ljusår bättre.

Så nej, du behöver inte en högkontrastduk.

Men ut och kolla själv lite vetja :).

Skickat 22 februari 2012 - 12:56

Tsaris: jag misstänker att du har haft andra preferenser än andra här. själv kör jag vit duk i semigrotta och upplever inte direkt bra svärta. then again så är min svärta från projektorn inte i närheten av sonyns :)

Skickat 22 februari 2012 - 14:00

Visa inläggZartok 22 februari 2012 - 12:56 skrev:

Tsaris: jag misstänker att du har haft andra preferenser än andra här. själv kör jag vit duk i semigrotta och upplever inte direkt bra svärta. then again så är min svärta från projektorn inte i närheten av sonyns :)

Ja jo, den projjen jag hade var rätt bra på svärta för sin tid i 25k-klassen (bäst?). Dock testade jag en panasonic pt ae700 på samma duk/rum och det var outhärdligt dålig svärta då. Dock har ju TS en HW20 som ska vara bra på svärta väl?

Men visst, har man pengarna bör man ju givetvis spana på hk-dukar. Dessa är dock inget måste.

Skickat 22 februari 2012 - 14:10

den lär ha riktigt bra svärta. har bara sett en hw15, men svärtan lär ju inte ha blivit sämre direkt. jag förstår vad du menar, jag hade en benq 8720 för ett tag sen och när den kom ut -07 kostade den typ 65 papp. men jädrans bra svärta i den, klår både det ena och det andra än idag =)

men som du skriver, om ts åker och kollar på ett par dukar i ett par olika rum, gärna ett rum som ser ut som hans eget rent förutsättningsmässigt, så lär han få en bra uppfattning om vilken bild han kan förvänta sig med en vit duk kontra en grå/högkontrastduk.

Skickat 22 februari 2012 - 22:29

Tackar.....låter som jag sannolikt blir nöjd med tänkt kombo, ska försöka kolla live också :-)

Skickat 23 februari 2012 - 08:54

Läste att du inte vill ha vågig duk, och då är ju tab tension nästan ett måste(?). Då springer ju priset iväg en del dock. Hörde iof att kingpin har en tabtension duk nu i den billigare prisklassen.

Fyndbörsens gråa dreamscreen dukar kanske?

Sen blr du ha mörkläggningsrullgardiner för fönstrena. Finns billiga på ikea (tupplur).

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Mistermister
    2013-05-21 23:01:18
  • Mistermister
    2013-05-21 22:55:33
  • Längs taket har jag satt upp LEDslingor .
    Mistermister
    2013-05-21 22:49:43
  • aeq
    2013-05-21 22:47:02
  • aeq
    2013-05-21 22:42:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.