Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC One X - ny superlur med Quadcore, Tegra

201 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC One X 1GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8.157894 (132) Inga priser

Postad 26 February 2012 - 14:35

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Då har specs för HTCs nya läckt ut. Måste säga det är en besvikelse med inget minneskort och inbyggt batteri... hur tänkte dom där?

• 4,7-tums ”Super LCD2”-skärm med 720p-upplösning
  • Tegra 3 quad-core 1,5GHz
  • 1GB RAM
  • 32GB internt lagringsutrymme (26GB tillgängligt för användaren)
  • 1800mAh-batteri
  • NFC/DLNA/trådlös HDMI/Bluetooth 3.0
  • 8MP-kamera med ”Smart Flash” och dedikerat bildchip
  • 1,3MP-kamera på framsidan
  • 130g
  • 134 x 70 x 9mm
Postad bild

Postad 26 February 2012 - 14:47

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Varför envisas med att köra fysiska knappar när ICS har gjorts för att ta bort dessa ur ekvationen helt?

Håller även med om inbyggt batteri. Korkat rent ut sagt. Läste även att man inte ens skulle använda sig av micro-USB för att ladda utan någon hemmamekvariant...

Postad 26 February 2012 - 21:31

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Varför envisas med att köra fysiska knappar när ICS har gjorts för att ta bort dessa ur ekvationen helt?

Håller även med om inbyggt batteri. Korkat rent ut sagt. Läste även att man inte ens skulle använda sig av micro-USB för att ladda utan någon hemmamekvariant...

Fast är det inte någon eu-lag som kräver att man ska kunna ladda med micro-usb?
Apple var ju tvungen att ta fram en adapter för eu-marknaden...

Redigerat av Unregistered1232, 26 February 2012 - 21:32.

Postad 26 February 2012 - 21:45

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=7qRlUwXsBsI

De placerar kontakten vid sidan..

Postad 26 February 2012 - 23:10

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Känns ju som att batteritiden kommer bli kass... 4.7" stor skärm...

Postad 27 February 2012 - 12:01

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Fast är det inte någon eu-lag som kräver att man ska kunna ladda med micro-usb?
Apple var ju tvungen att ta fram en adapter för eu-marknaden...

Ja jag vill också minnas att det är något sånt som gäller.
Känns onödigt när alla andra HTC kör microusb.

Redigerat av Birkanoff, 27 February 2012 - 12:07.

Postad 27 February 2012 - 19:25

Tompa33
  • Tompa33
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Någon som vet varför LTE-versionen av telefonen bara är dual-core?
Är 4G-nätet som byggs i Sverige LTE eller äkta 4G?

Postad 27 February 2012 - 21:26

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Tegra3 har ingen LTE-modul!

Postad 28 February 2012 - 08:58

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

LTE. Vad menar du med "äkta" 4G?

Postad 28 February 2012 - 11:05

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
4G är väl äkta LTE

Det är bara i USA som olika operatörer kör med benämningen 4G på nät som vi i Sverige kallar för "turbo 3g" :D

Redigerat av Unregistered1232, 28 February 2012 - 11:06.

Postad 28 February 2012 - 21:09

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Ja jag vill också minnas att det är något sånt som gäller.
Känns onödigt när alla andra HTC kör microusb.

Kanske telefonen inte är avsed för EU ? :o

Postad 29 February 2012 - 13:07

SweMedia
  • SweMedia
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Mer info tack! :)

Är grymt sugen på denna lur, men vill verkligen ha en toppmodell denna gång, så all information om denna är önskvärt.

Det står mellan denna eller vänta in Samsung GS3, vad tror ni, bättre att vänta på GS3:an?

Tycker denna luren ser väldigt bra ut i linjerna osv, den lär ligga mkt bra i handen och fickan för att vara en 4,7"-mobil.

Om drygt 5 veckor kan man få en ifrån 3... men frågan är ju då när GS3:an kommer, och hur den är i jämförelse, överlägsen?

Postad 29 February 2012 - 14:26

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Mer info tack! :)

Är grymt sugen på denna lur, men vill verkligen ha en toppmodell denna gång, så all information om denna är önskvärt.

Det står mellan denna eller vänta in Samsung GS3, vad tror ni, bättre att vänta på GS3:an?

Tycker denna luren ser väldigt bra ut i linjerna osv, den lär ligga mkt bra i handen och fickan för att vara en 4,7"-mobil.

Om drygt 5 veckor kan man få en ifrån 3... men frågan är ju då när GS3:an kommer, och hur den är i jämförelse, överlägsen?

Samsung ska ha ett event den 22 Mars om jag minns rätt. Antagligen kommer SGS3 att visas då, så du behöver inte bestämma dig innan de har visat SGS3.
Jag sitter i samma sits, jag är mest sugen på HTC One S, men vill se SGS3 först.

Postad 29 February 2012 - 14:35

SweMedia
  • SweMedia
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Samsung ska ha ett event den 22 Mars om jag minns rätt. Antagligen kommer SGS3 att visas då, så du behöver inte bestämma dig innan de har visat SGS3.
Jag sitter i samma sits, jag är mest sugen på HTC One S, men vill se SGS3 först.

Ja jag hoppas att man får den infon man vill ha efter den 22mars :)

Sen är ju frågan hur lång tid efter den 22mars som telefonen går att sätta händerna på? kan väl ta lång tid :(

Hursomhelst så är det många trevliga telefoner på gång nu, och det ska bli extra kul att byta denna gången :)

Postad 03 March 2012 - 00:18

Unregistered461700e7
  • Unregistered461700e7
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag måste ju bara lägga mig i den här tråden..

Htc one x kör micro-usb som alla andra moderna telefoner, det ni läst är micro-SIM.. Alltså att simkortet är av micro-storlek precis som iphone.

Kontakten sitter på sidan och har även tre "duttar" på sidan för kommande dockningsalternativ.

Tegra 3 versionen (eu-versionen med quad-core) har inte stöd för LTE (ungefär som 4G i sverige) därför att chippet inte har det inbyggt, om man skulle ha det så måste htc lägga in ett extra chip i telefonen bara för det. Vilket skulle leda till onödig batteriförlust.

Dual core versionen (USA) har LTE stöd inbyggt i cpun, därav är det mkt mer effektivare än lösningen jag beskrev här över.

Jag tycker det är bra att HTC valt att ha kvar knapparna, men det är min personliga åsikt, jag är mkt intresserad av den här telefonen och det blir nog ett köp när den landar hos 3.

Postad 07 March 2012 - 15:33

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
:) Beställde precis en HTC One X med lätt Sveriges bästa abonnemang!!! känns grymt bra.

Postad 08 March 2012 - 02:45

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Ursäkta att jag lånar tråden men för mig känns modellen under x betydligt mer intressant. Jag kommer troligtvis att boka upp mig för en HTC One S. Storleken passar mig betydligt bättre. Det enda jag är orolig för är batteritiden, vilket tidigare också varit ett bekymmer för HTC.

X-modellen ser grymt fin ut och har enligt hemsidan ngt bättre batterikapacitet men å andra sidan drar den större skärmen mer juice...

Det ska hur som helst bli väldigt spännande att kika på de här lurarna. Tre har dessutom en grym drive just nu. 345 kr och då ingår allt. Dvs fria samtal, ingen uppkopplingsavgift, fri surf mm. Dvs halva priset mot normal pris. Löptid 2 år. Det passar mig som handen i handsken.

Må bäst!

G

Postad 09 March 2012 - 19:32

dave333
  • dave333
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Stylus till HTC One X, någon som vet om det fungerar lika bra som HTC flyer?

Postad 11 March 2012 - 23:03

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Oerhört svagt intresse här på forumet för denna telefon?

Konstigt tycker jag :) eftersom det är den absolut vassaste telefonen på marknaden just nu eller om ngn vecka..

Postad 11 March 2012 - 23:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Oerhört svagt intresse här på forumet för denna telefon?

Konstigt tycker jag :) eftersom det är den absolut vassaste telefonen på marknaden just nu eller om ngn vecka..

Samsung Galaxy 3 kommer ju när som helst, sen efter det kommer det rasa in massa olika modeller.
Tror de flesta har lite is i magen nån månad till och sen har ett betydligt större utbud.

Men visst är denna vass, skulle lätt kunna tänka mig den som min nästa telefon!

Postad 11 March 2012 - 23:27

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Samsung Galaxy 3 kommer ju när som helst, sen efter det kommer det rasa in massa olika modeller.
Tror de flesta har lite is i magen nån månad till och sen har ett betydligt större utbud.

Men visst är denna vass, skulle lätt kunna tänka mig den som min nästa telefon!

Jo SGS3 kommer ju, men den orkar jag inte vänta på, plus att det fina abonnemanget man ordnade med denna lur kommer inte gå att lösa med SGS3:an..

Dock tror jag det kan ta ett bra tag innan SGS3 finns för oss i dom Svenska butikerna?

Och vilka andra mobil modeller är det som du anser vara värda att vänta på?

Mvh

Postad 11 March 2012 - 23:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag har inte så bra koll faktiskt, men efter att htc och samsung spottat ut sitt brukar ju de andra följa efter rätt snabbt

Postad 11 March 2012 - 23:33

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Jag har inte så bra koll faktiskt, men efter att htc och samsung spottat ut sitt brukar ju de andra följa efter rätt snabbt

Hehe, nja, tänker man så, så kan man ju aldrig köpa en ny mobil :)

Sony har släppt sin Xperia S, SGS3:an är ju dock påväg, men annars så ser jag personligen HTC One X som absolut vassast i tiden vi är i nu..

Kanske Lumia 900 är påväg?

Postad 12 March 2012 - 10:44

Jesper71
  • Jesper71
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ja, SONY LT26I XPERIA S är ju på väg. Ej i nån butik ännu enligt Prisjakt utom möjligen okända fixit-4u. Kommer till butikerna i mars har jag läst mig till här på nätet.

HTC One X finns inte i någon butik ännu, kommer i april. En 4G/LTE-variant av HTC One X ryktas komma senare i år.

Samsung har släppt en telefon Samsung GT-i9210 Galaxy S II LTE. men tyvärr funkar det bara med Tele2 abb. Övriga svenska operatörer stödjer ej LTE-nätet. Se här till en av försäljarna som redan har telefonen i lager; http://www.katshing....lte-15352_27404 Telefonen finns i 3 butiker av endast 10 st listade i prisjakt.

Postad 12 March 2012 - 12:47

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Ja, SONY LT26I XPERIA S är ju på väg. Ej i nån butik ännu enligt Prisjakt utom möjligen okända fixit-4u. Kommer till butikerna i mars har jag läst mig till här på nätet.

HTC One X finns inte i någon butik ännu, kommer i april. En 4G/LTE-variant av HTC One X ryktas komma senare i år.

Samsung har släppt en telefon Samsung GT-i9210 Galaxy S II LTE. men tyvärr funkar det bara med Tele2 abb. Övriga svenska operatörer stödjer ej LTE-nätet. Se här till en av försäljarna som redan har telefonen i lager; http://www.katshing....lte-15352_27404 Telefonen finns i 3 butiker av endast 10 st listade i prisjakt.

Old news :)

Och 4g/LTE varianten utav HTC One X kommer väl enbart ha en dubbelkärnig processor?

Postad 12 March 2012 - 13:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
4G/LTE känns i dagsläget inte så intressant. Utbyggnaden av nätet måste växa betydligt snabbare innan 4G/LTE blir en dealbreaker för mig.
Testade SII LTE här i Uppsala men täckningen är fan inte bra. Sen tror jag, som många andra, att S3:an kommer bräcka denna telefon. Och alla andra också för den delen. ;)

Mitt tips är att S3:an iallafall kommer under april/maj. Sen är det upp till var och en om man orkar vänta eller inte. Beror kanske på vad man har för telefon i dagsläget också.

Redigerat av BrittBastard, 12 March 2012 - 14:12.

Postad 15 March 2012 - 23:27

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Tror jag hade såpass tur att jag ska få min HTC One X nu i 3:s första leverans, dvs vecka 14 eller 15.

Såg nämligen att dom nu uppdaterat hemsidan, och att det nu står 8 veckors "leveranstid", segt för dom som beställde/beställer fom nu.

Längtar som fasiken på min lur nu iaf, och tror den kommer bli en killer! jag menar SONY Xperia S, vad är det?? ^_^

http://www.youtube.c...h?v=6ItFzi81xpY

Redigerat av LifeHiFiStyle, 15 March 2012 - 23:46.

Postad 16 March 2012 - 17:24

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
beställde idag från tre med tre total erbjudandet för 349:- och den skall levereras vecka 15 sa dom...

sanslöst grymt pris på det abbonemanget och den telefonen jösses va jag är ivrig nu men nåt som va lite tråkigt är att den trådlösa hdmi funktionen verkar bara klara 720p 30fps

http://www.htcaccess...53&phone=229814

Postad 16 March 2012 - 20:16

Isol
  • Isol
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Väntar på min olåsta svarta från The phonehouse med 3 Total. :P

Postad 16 March 2012 - 20:33

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Väntar på min olåsta svarta från The phonehouse med 3 Total. :P

olåsta hos tre oxo senaste tre lurarna jag haft har vart helt olåsta och obrandade även fast det står på hemsidan deras att dom är låsta under bindningstid osv...

även säljarna över telefon säger att dom är låsta oxo ibland medans andra säger att dom inte är det

men verkar inte vara många dom låser längre inte av smartphones varjefall

Redigerat av Rumpnisse, 16 March 2012 - 20:37.

Postad 17 March 2012 - 13:44

thedude_
  • thedude_
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för det grymma abonnemangstipset! Har ändrat mitt eget nu till 3 Total, 349/mån inkl One X!! Bättre än så går det nog aldrig att få! Tur man läser forum...

Redigerat av thedude_, 17 March 2012 - 13:44.

Postad 21 March 2012 - 07:20

Unregisteredb7e5102f
  • Unregisteredb7e5102f
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Själv valde jag HTC one X med Tele2's Maxi abonnemang fär 345:- (samma som tre). Fick offra lite av tre's hastighet mot Tele2's täckning med tanke på var jag bor och var jag rör mig. Telefonen verkar helt klart grym och jag orkar/vågar inte vänta på SIII med tanke på hur bra abonnemangen är just nu.

Uppdaterar från en Xperia mini Pro med kontantkort...Misstänker att jag inte kommer att bli besviken :)

Postad 21 March 2012 - 12:19

MibbeGBG
  • MibbeGBG
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag tycker inte det verkar vara så stor skillnad med de nya modellerna och den gamla Sensation XE. Jag jämför då mest XE:n med One S då de är i samma storlek. Jag har ju inte kunnat känna på de nya än men jag tycker ändå det verkar vara mer premiumkänsla över den gamla XE:n.
Prestandamässigt verkar det ju inte heller skilja så mycket. Alla verkar ju gå på 1.5GHz även om det skiljer lite på själva processorerna. Det som talar mest för One S:en är ju att det verkar vara Super Amoled skärm på den. Dock vet jag inte varför det inte är det på One X:en

Postad 21 March 2012 - 15:53

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Själv vart grymt sugen på denna men inte insett att det är ett inbyggt batteri. Verkar ju helidiotiskt då batteritid är något som är snålt redan innan i smartphonevärlden.
Hade planer att vänta på Samsungs uppvisning och därefter bestämma mig, men nu när 3 förkortat sitt erbjudande till 10/4 blir man plötsligt mer rådvill...

Postad 22 March 2012 - 17:36

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Väldigt stort tack för tipset om 3Total, det blev en HTC One X.

En användare påstår att batteritiden är:

Battery Battery type: Built-in rechargeable
Li-polymer battery
Capacity: 1800 mAh
Talk time:
Up to 400 minutes for WCDMA
Up to 495 minutes for GSM
Standby time:
Up to 400 hours for WCDMA
Up to 350 hours for GSM
Källa

D.v.s. ungefär samma som Samsung Galaxy SII har just nu.

Vad gäller batteriet så är detta li-poly batteri, väger mindre och har högre kapacitet än li-ion.
Wikipedia säger även följande om livstiden: "
Compared to the lithium-ion battery, Li-poly has a greater life cycle degradation rate"

Postad 22 March 2012 - 17:45

LifeHiFiStyle
  • LifeHiFiStyle
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Detta låter väl bra..

Men Samsung SII har väl avsevärt bättre tider?

(Väntar oxå på min One X med tre(3)-total abbonemang)

Postad 22 March 2012 - 21:03

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Detta låter väl bra..

Men Samsung SII har väl avsevärt bättre tider?

(Väntar oxå på min One X med tre(3)-total abbonemang)

Ah, fel av mig, vet inte vart jag läste.
Samsung Galaxy SII har betydligt bättre batteritid på 2G, men ungefär samma på 3G.
Standby tiderna är även dom betydligt bättre på Samsung Galaxy SII.

Det förvånar mig att HTC One X har sämre batteritider trots större batteri, trots 2år nyare SOC och trots li-poly batteri. Nvidia har ju skrytit så mycket om denna 5e-strömsparande CPUn. Verkar ju inte så bra när det kommer till kritan..

Postad 23 March 2012 - 06:47

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Batteritiderna som du postade Skenliv är officiella tider från HTC så det kan ju faktiskt vara så att de är sämre än vad de uppger.
Tillverkarna har ju en tendens att få ut väldigt lång tid ur sina batterier.
Men snart har vi mobilen i vår ägo och då kan man ju kolla själv.

Postad 23 March 2012 - 10:01

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
tele2s maxi abb har ju också one x.. 345kr samma som 3s för 349. Så bara välja och vraka :)

Postad 23 March 2012 - 14:56

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Batteritiderna som du postade Skenliv är officiella tider från HTC så det kan ju faktiskt vara så att de är sämre än vad de uppger.
Tillverkarna har ju en tendens att få ut väldigt lång tid ur sina batterier.
Men snart har vi mobilen i vår ägo och då kan man ju kolla själv.

Jag tog en ny titt på detta idag och jag hittar faktiskt inga officiella batteri-tider, det enda jag hittar är från den snubben på det forumet. Om du har en länk till officiella tider så vore jag tacksam för en länk.

Finner det roligt att någon säljer HTC One X på blocket fastän den inte existerar på marknaden än.
https://www.blocket....5.htm?ca=11&w=1

Postad 23 March 2012 - 15:01

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Inga problem, här kommer en pdf där det står i klartext på slutet :D

Bifogad fil  HTC_One_X_Spec_Sheet.pdf   1.43MB   54 Antal nerladdningar

Skulle ju kunna vara så att Clove har gjort den själva men det ser officiellt ut i alla fall B)

Postad 23 March 2012 - 19:01

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Skulle ju kunna vara så att Clove har gjort den själva men det ser officiellt ut i alla fall B)

Tack för länken, uff, det ser inte så bra ut.
Det är iofs 3 timmar längre än min tidigare ZTE blade, så jag överlever nog.

Undrar varför inte prisjakt har denna informationen?

Postad 24 March 2012 - 18:01

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Man kan misstänka att X-modellen har ngt sämre battertid med tanke på att skärmen är lite större. Däremo verkar S-modellen ha ett mindre batteri, vilket i slutändan blir jämt skägg mellan de här telefonerna, beträffande batteritid.

För egen del är jag mer intresserad av S modellen då den är ngt mindre. Ska man ha större kan man ju snart köpa en ultrabook och ha i fickan ;)

Jag har ingen erfarenhet av HTC mer än hörsägen. Just nu står jag i valet och kvalet mellan en HTC one S och en Iphone 4s. Som det ser ut nu lutar det åt en HTC. Men jag är uppriktigt sagt orolig för batteritiden. Jag kommer mestadels att surfa...

G

Postad 24 March 2012 - 21:45

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
då one s har amoled skärm så drar den nog mer batteri vid surfande en vad one x gör då många hemsidor är vita...

amoled drar betydligt mer kräm med vita bakgrunder en vad lcd gör...

dessutom ska man surfa mycket är ju X modellen att föredra har 4" idag och den känns alldeles för liten 5" skulle nog vara klockrent...

men one x med 4,7" kommer nog funka kalas den med

Postad 24 March 2012 - 22:09

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Hm, så amoled drar alltså mer ström... X-modellen känns dock för stor för mig. Jag vill kunna ha mobilen i fickorna utan att den märks. Galaxy SII tycker jag exempelvis är på tok för stor. Kan nästan lika gärna köpa en padda om jag vill ha ngt lika stort. Tycker själv att S-modellen ligger i gränslandet på hur stor lur jag vill ha. Därför är en 4,7" helt borta i min värld.

G

Postad 24 March 2012 - 23:22

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Hm, så amoled drar alltså mer ström... X-modellen känns dock för stor för mig. Jag vill kunna ha mobilen i fickorna utan att den märks. Galaxy SII tycker jag exempelvis är på tok för stor. Kan nästan lika gärna köpa en padda om jag vill ha ngt lika stort. Tycker själv att S-modellen ligger i gränslandet på hur stor lur jag vill ha. Därför är en 4,7" helt borta i min värld.

G

tror amoled drar upp mot 70% mer en lcd när den visar bara vitt det är ganska mycket det

Postad 25 March 2012 - 18:26

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Enligt det här testet visar det sig att One S är snabbare än storebror One X när det gäller pixeluppdatering.
Det är inget liten skillnad. One S visar sig vara dubbelt så snabb jämfört med X-modellen.

http://www.nordichar...4-pa-vaeg-.html

70% mer är ganska mkt. Och inte blir det bättre av att flertalet hemsidor kör just vitt i bakgrunden. Frågan är ändå var det har för inverkan i slutändan...

G

Postad 25 March 2012 - 18:41

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
mycket skumt test då asus tprime med tegra 3 i 1,4ghz får bättre en one x tegra 3 som går i 1,5ghz

Postad 25 March 2012 - 23:03

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Hoppas det är ett gammalt sheet, för de senaste uppgifter jag läst (från bl a HTC:s egen sajt) säger att bluetooth i stället är 4.0 ( http://www.htc.com/s...tc-one-x/#specs ).

Och jag tror att det är denna formulering från länken ovan som satt många griller i huvudet på potentiella kunder: "5 Pin layout Pogo Pin Connector for Audio and Charging". Men det tycks som om man ändå kan ladda som vanligt på micro-USBn, har jag förstått från annat håll. Men jag vill ha det verifierat att det är så...

Redigerat av cmlewan, 25 March 2012 - 23:04.

Postad 25 March 2012 - 23:07

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Htc one x kör micro-usb som alla andra moderna telefoner, det ni läst är micro-SIM.. Alltså att simkortet är av micro-storlek precis som iphone.

Kontakten sitter på sidan och har även tre "duttar" på sidan för kommande dockningsalternativ.

Jag har försökt hitta en bild på denna ovanliga konstruktion. Jag kan inte riktigt föreställa mig "duttarna" på sidan om kontakten. Kan man alltså ignorera dessa och använda micro-USBn som vanligt (inkl för laddning)?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.