Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC One X - ny superlur med Quadcore, Tegra

201 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC One X 1GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8.157894 (132) Inga priser

Postad 01 April 2012 - 11:45

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Haha wtf? Bara jag som fick "Din order är på väg" mail nyss? :)

Tyvärr inte, men jag misstänkte att de fick sina leveranser redan i fredags.
Så på tisdag ska nog några av oss kunna ha våra One X :-)

Postad 01 April 2012 - 11:47

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Tyvärr inte, men jag misstänkte att de fick sina leveranser redan i fredags.
Så på tisdag ska nog några av oss kunna ha våra One X :-)

Men sådana här mail brukar man ju få dagen innan. Kan jag ha tur och få den redan imorgon eller ska jag blunda och hoppas att det är tisdag?

Beställde så fort jag kunde en från Tele2 när jag såg att de också tog in den i dealen. Hade bokat en hos Tre innan.

Postad 01 April 2012 - 11:50

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Men sådana här mail brukar man ju få dagen innan. Kan jag ha tur och få den redan imorgon eller ska jag blunda och hoppas att det är tisdag?

Beställde så fort jag kunde en från Tele2 när jag såg att de också tog in den i dealen. Hade bokat en hos Tre innan.

Har du en himla tur skickade dom den i Fredags, men finner inte det trovärdigt eftersom då skulle de behövt schema-lägga mail-utskicket. Så Tisdag är nog mest troligt, då skickas den imorgon.

Postad 01 April 2012 - 13:20

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
En tysk snubbe har fått sin nu, han skriver om den här:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1574046

Han kan inte uttala sig om batteritiden än för det är första dagen med fullt batteri.
Så får se imorgon vad han säger om det.

Postad 02 April 2012 - 10:36

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Recensionerna haglar och de flesta har STÅENDE OVATIONER!

... men... batteritiden verkar ge ca 6 timmar med HD-video uppspelning och skärmen samt wifi på.

Antar att det är acceptabelt ändå, considering :-)

http://www.engadget....c-one-x-review/

Postad 02 April 2012 - 12:25

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Recensionerna haglar och de flesta har STÅENDE OVATIONER!

... men... batteritiden verkar ge ca 6 timmar med HD-video uppspelning och skärmen samt wifi på.

Antar att det är acceptabelt ändå, considering :-)

Nu överdriver du lite.
Allting är bra, förutom batteritiden enligt de flesta recensioner. Vissa klagar även på Sense 4.0 som känns onödigt, men det kan man komma runt med custom rom.
Orkar inte leta fram exakt vilka stycken som klagar på batteriet, men här har du flera recensioner i första posten http://www.swedroid....ead.php?t=69185.
Jag har skummat igenom alla under förmiddagen, och min sammanfattning av batteritiden är att man klarar sig antagligen under dagen utan att ladda, om du inte använder den för mycket. Och den är långsam på att ta emot laddning, efter en timme gick den från 0 - 36%.
Jag hatar att behöva snåla med användandet av telefonen och behöva dra ner ljusstyrka osv för att klara sig, så jag är lite besviken. Speciellt när man inte kan byta batteriet.

Postad 02 April 2012 - 14:17

Orio
  • Orio
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Rätt väntat tyvärr på batteridelen men tanke på kraften telefonen har, även bildkvaliten på bilderna verkar lite sisådär bland några.
Jag väntar spänt på min telefon som är beställd från tele2.

Postad 02 April 2012 - 14:46

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Vissa blir då aldrig nöjda, enligt vad jag har läst på forum och dessa tidiga batteri-tester så har den minst lika bra som Samsung Galaxy S2 och den anses ha bland den bästa batteritiden bland smartphones.

Vilka bilder har varit sisådär?

Postad 02 April 2012 - 16:32

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Två och en halv timme längre batteri tid på One S.

HTC One X

"Battery life, however, looks likely to pay the price for this. With brightness set to 50 percent, WiFi on but not connected, the One X's 1,800mAh juicepack managed six hours of continuous video playback -- that's two hours short of its sibling, the One S. Obviously, this sort of activity is likely to use the phone's multiple cores, but we found that Tegra 3's 4-PLUS-1 setup still continues to slurp the battery on very light use -- we didn't notice that extra companion core taking any sort of burden off the phone's power consumption. Checking our battery status, it seems like HTC's Super LCD 2 screen -- perhaps unsurprisingly-- was also to blame for a life span that didn't last a full workday."

HTC One S
http://www.engadget....c-one-s-review/

"The One S comes with a very middling 1,650mAh battery but performance betrayed those numbers. We hit just over eight and a half hours of constant video playback during our typical rundown test -- 2.5 hours more than its sibling, the HTC One X. This was at 50 percent brightness, with WiFi on (but not connected), and email and email and Twitter set to fetch updates at regular intervals. This pegs it at around the same lifespan as the iPhone 4S when it comes to video playback, although it doesn't quite match the bigger-screened Galaxy Note. Then again, it doesn't have the same 2,200mAh battery store to draw on. In more standard use, the phone lasted through our daily grind, including emails, web browsing sessions every two hours or so, some Spotify playback and a handful of voice calls and text messages. Charging the One S was still a daily ritual."

Postad 02 April 2012 - 17:50

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
allt verkar bra utom batteritiden. (som väntat) men hur är den när den idlar? (ex under natten, hur mycket sjunker den då?)
One S kan jämföras med iphone 4S. (men undrar om den kan det med Iphone 4 -> har nämligern en sådan och den håller batteriet väldigt bra, dvs väldigt lite när den får vila)
väntar med spänning från åsikter från folk här på forumet.

Postad 02 April 2012 - 18:50

MibbeGBG
  • MibbeGBG
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om den finns i butik någonstans i Göteborg än? Skulle gärna vilja känna på den innan man beställer.

Postad 02 April 2012 - 18:53

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Man får tänka på högre upplösning och större skärm också, det är naturligt att det drar mer ström.

Redigerat av skenliv, 02 April 2012 - 18:53.

Postad 02 April 2012 - 18:53

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om den finns i butik någonstans i Göteborg Än? Skulle gÄrna vilja kÄnna på den innan man bestÄller.

Jag var inne i Tres butik på Kungsportsplatsen idag. Inget ex inne. Fyra veckors leverans. Jag trodde först att de skämtade. Den säljs ju redan på andra håll...

Redigerat av cmlewan, 02 April 2012 - 18:56.

Postad 02 April 2012 - 20:34

Alice761
  • Alice761
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag var inne i Tres butik på Kungsportsplatsen idag. Inget ex inne. Fyra veckors leverans. Jag trodde först att de skämtade. Den säljs ju redan på andra håll...

För att 3:s första leverans redan är slutsåld väl?

Postad 02 April 2012 - 21:26

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

den finns på siba järnbrott, siba kungens kurva mm enl sibas hemsida, så i storstäderna lär den finnas.

Postad 03 April 2012 - 09:17

mikem
  • mikem
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kan den bara köra Hdmi trådlöst? Och det verkar väl vara så att mottagaren för Hdmi är ett tillbehör som inte följer med telefonen.

Postad 03 April 2012 - 13:51

Dee_Jay
  • Dee_Jay
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Kan den bara köra Hdmi trådlöst? Och det verkar väl vara så att mottagaren för Hdmi är ett tillbehör som inte följer med telefonen.

Du får ut HDMI från microUSB-kontaken med hjälp av en MHL-adapter. Då via kabel förstås. Den trådlösa varianten ser ut att kosta runt tusenlappen. "HTC Media Link" tror jag den hette.

Postad 03 April 2012 - 19:42

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har fått min nu, beställde från tele2 men de lyckades inte leverera idag så jag köpte från Siba istället. Min första android lur så tar nog lite tid att vänja sig. Lite besviken på där skärmen "spiller över" som de säger, ligger någon form av extra skarv mellan plasten och glaset, har inte sett det på bilder... Jag trodde glaset skulle vara välvt i kanten men det är mer som att skärmen är platt och sen är det nästa del som tar vid som är i böjen, och se chassiet, svårt att förklara...

Postad 03 April 2012 - 19:46

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
http://htcsource.com...k_and_front.jpg

På den här bilden ser man iof tydligt kanten/listen

Postad 03 April 2012 - 21:49

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Har fått min nu, beställde från tele2 men de lyckades inte leverera idag så jag köpte från Siba istället. Min första android lur så tar nog lite tid att vänja sig. Lite besviken på där skärmen "spiller över" som de säger, ligger någon form av extra skarv mellan plasten och glaset, har inte sett det på bilder... Jag trodde glaset skulle vara välvt i kanten men det är mer som att skärmen är platt och sen är det nästa del som tar vid som är i böjen, och se chassiet, svårt att förklara...

de har snackat om de i recensioener, det kan vara ett ställe som samlar smuts och ev kan gå sönder över tiden. (det hade givetvis varit snyggare om de kunnat ha glas ända fram).

Postad 04 April 2012 - 08:29

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0
Min ska levereras från tele2 idag. längtar

Postad 04 April 2012 - 14:58

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0
Jag skaffade maxi abbet hos tele2 nyss, men velar lite kring one X, funderar på att sälja den kanske? Några små saker som jag stör mig på, främst sense. SEdan vet man inte hur sgs3an blir.

Designen är riktigt bra, ligger skönt i handen och det är minimalt med dödyta/bezel i övredelen av telefonen. Skärmen är bra, reflekterar betydligt mindre än sgs2. Starka klara färger.

Jag skulle dock vilja veta hur ljudkvaliten är ? SGS2an fick ju sämre ljud än SGS1, som hade väldigt bra ljud kvalite.

Jag ska nog tänka på detta i en dag iaf, innan jag öppnar förpackningen.

Jag ångrar lite att jag inte gick över till TRE också, som har bättre mobil teckning samt mycket snabbare 3G 32/4 jmf med 10/1 hos Tele2.

Postad 04 April 2012 - 15:18

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0
Bra review
http://www.nordichar...erpackning.html

Postad 04 April 2012 - 16:44

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Plockade ut en One X igår på en tele2 butik i sthlm, helt klart nöjd med den än så länge. Trodde dock de skulle gå att göra en Print screen med android 4.0 men icke, de är iof inte hela världen!

Postad 04 April 2012 - 16:57

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Jag skaffade maxi abbet hos tele2 nyss, men velar lite kring one X, funderar på att sälja den kanske? Några små saker som jag stör mig på, främst sense. SEdan vet man inte hur sgs3an blir.

Designen är riktigt bra, ligger skönt i handen och det är minimalt med dödyta/bezel i övredelen av telefonen. Skärmen är bra, reflekterar betydligt mindre än sgs2. Starka klara färger.

Jag skulle dock vilja veta hur ljudkvaliten är ? SGS2an fick ju sämre ljud än SGS1, som hade väldigt bra ljud kvalite.

Jag ska nog tänka på detta i en dag iaf, innan jag öppnar förpackningen.

Jag ångrar lite att jag inte gick över till TRE också, som har bättre mobil teckning samt mycket snabbare 3G 32/4 jmf med 10/1 hos Tele2.

Klarar man sig utan gsm-nätet så :)

Postad 04 April 2012 - 19:06

TUCA
  • TUCA
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Köpte min från Tele2 Resecentrum i Uppsala som tydligen hade alla möjliga färger inne. Jag blev förvånad att den inte var slutsåld faktiskt.

Redigerat av TUCA, 04 April 2012 - 19:07.

Postad 04 April 2012 - 19:19

thedude_
  • thedude_
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Plockade ut en One X igår på en tele2 butik i sthlm, helt klart nöjd med den än så länge. Trodde dock de skulle gå att göra en Print screen med android 4.0 men icke, de är iof inte hela världen!

Har du testat Powerknapp + Volume down. Ska funka enligt en del reviews jag sett på nätet...

Postad 04 April 2012 - 20:08

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Bra review
http://www.nordichar...erpackning.html

Tack det var matnyttigt =0)

Verkar ju kool förutom det grundläggande = hur farao kan de misslyckas med samtalskvaliteten? Torde det bli bättre för den i andra änden om man använder ett headset tro?

Postad 04 April 2012 - 21:31

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Den har givetvis massor med nackdelar. Alla mobiler har det, om man skärskådar dem:

Ej minneskortplats, max är 32 GB, i en S II är det 48
Ingen 4G LTE, ingen DC-HSPA, som Galaxy S II LTE
Glonass? Nej? Sägs verkligen göra skillnad
FM-radio? Nej?
Inte global phone vad beträffar frekvenser/band, Xperia S mer komplett där?
Inte utbytbart batteri
Fysiska knappar, till skillnad från Galaxy Nexus
8 MP, inte 12 MP som Xperia S
1,3 MP fram (1280x1024?), ej 1600x1200 som Galaxy SII
Monohögtalare, vissa konkurrenter har stereo

Enligt prisjakt.se har den dock FM-radio (med RDS), så den "nackdelen" får vi kanske avföra ändå.

Postad 04 April 2012 - 22:08

TUCA
  • TUCA
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
"8 MP, inte 12 MP som Xperia S"

Det är väl ändå hur bra optiken egentligen är som har betydelse?

Postad 05 April 2012 - 06:23

joakim_ni
  • joakim_ni
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag har velat fram och tillbaka mellan denna, Xperia S och Nokian N9 i snart 2 veckor. Ena dagen lutar det åt den ena och så ändrar jag mig...Nu har jag i alla fall uteslutit Xperian.
Det är främst storleken på HTCn som jag har lite problem med. Den är stor!
hur är det med batteritiden och kameran?? Ni som har fått era.
Den största nackdelen med N9 är att Meego är dött.
Måste ta och bestämma mig innan 3 total erbjudandet går ut.

Postad 05 April 2012 - 12:15

MibbeGBG
  • MibbeGBG
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
One X i Svart/grått beställd. Synd att man inte fick känna på den i verkligheten innan bara.

Postad 05 April 2012 - 16:13

Unregistered5ae3e7fd
  • Unregistered5ae3e7fd
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Nu överdriver du lite.
Allting är bra, förutom batteritiden enligt de flesta recensioner. Vissa klagar även på Sense 4.0 som känns onödigt, men det kan man komma runt med custom rom.
Orkar inte leta fram exakt vilka stycken som klagar på batteriet, men här har du flera recensioner i första posten http://www.swedroid....ead.php?t=69185.
Jag har skummat igenom alla under förmiddagen, och min sammanfattning av batteritiden är att man klarar sig antagligen under dagen utan att ladda, om du inte använder den för mycket. Och den är långsam på att ta emot laddning, efter en timme gick den från 0 - 36%.
Jag hatar att behöva snåla med användandet av telefonen och behöva dra ner ljusstyrka osv för att klara sig, så jag är lite besviken. Speciellt när man inte kan byta batteriet.

Fick min lur för ett par dagar sedan.
Har kernel 1.26, har fått uppfattningen att många av de som gjorde reviews fick telefoner med 1.27 (sägs att det släpps en 1.28 OTA inom kort) och att den versionen bland annat skulle förbättra batteritiden.

Om man är väldigt orolig för batteritiden så bör man avvakta en vecka eller två innan man bestämmer sig. Och om man vill vara hyfsat säker på att det inte är några major hw-problem så bör man nog vänta ännu längre för att se hur det utvecklar sig.

Men jag måste ändå säga att jag tycker det ser bra ut såhär långt. Var orolig för batteritiden men är inte det längre. Som telefonen är nu (efter 3 laddningar) så skulle jag kunna leva med den batteritidn jag har. Samtidigt så talar mycket för att både batteri och mjukvara kommer att prestera bättre i en snar framtid, så det blir nog riktigt bra. Batteritiden efter första laddningen var en enda WTF, men redan efter 2a och 3e (nu) har det blivit märbart bättre.

Jag gissar att i slutändan så kommer den här telefonen i ett worst case scenario ha en batteritid som en högst normal smart phone. Men som sagt, vill man vara riktigt säker så bör man vänta tills programvaror har uppdaterats och telefoner har testats över längre tid. Såhär långt så har min HOX bättre batteritid än min Desire Z (qwertyn) med ett eftermarknads 1750 mA batteri, vet inte om det säger så mycket.

När det gäller laddningstiden så kanske du ska kika på fler reviews. Vill inte skriva några siffror innan jag testat mer, men i mina böcker laddar den här väldigt snabbt, det är mer än 36% efter en timme på min lur, men det kan vara flera faktorer som spelar in. Kanske checkar in senare och kompletterar med lite info om laddningstid.

Postad 05 April 2012 - 17:27

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Har du testat Powerknapp + Volume down. Ska funka enligt en del reviews jag sett på nätet...

Har fixat det,på min är det Power+homeknappen iaf!!

Postad 05 April 2012 - 18:09

Unregisteredf44fc90c
  • Unregisteredf44fc90c
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har precis hämtat ut min: Vit med 3Total!!! väntan är över...yeeeeehooooo! :D

Postad 05 April 2012 - 23:01

Unregistered5ae3e7fd
  • Unregistered5ae3e7fd
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Körde min telefon till den stängde av sig.
Pluggade in orginalladdaren (utan att sätta på telefonen).
Efter exakt 1 timme (i princip på sekunden) startade jag telefonen.
Min laddning var då 44%.
Jag har 1.26 kernel.

Efter 3e laddningen har det varit svårt att "bränna batteri" på att visa film
Ska bli intressant att se de jämförande testerna på batteritiden för den här telefonen, men jag gissar att den kommer att komma ut någonstans strax över genomsnittet.

Postad 07 April 2012 - 08:55

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Måste man ladda varje dag?
Hur klarar sig telefonen över natten? (när den inte används) <- det är det som är mest intressant då batteritiden mest beror på hur mycket den drar på natten om man kan ha den i en eller 2 dagar.
Vill ge skillnad Har använt men galaxy s2 i 22 timmar har nu 24% kvar. iphone4 likadant - 72% kvar. (det är alltså stor skillnad, och jag vägrar att tro att android inte skulle kunna komma upp i liknande). sedan är det stor skillnad på laddningstiden också, men kan man bara stoppa in så mycket ström i microusbporten.

För övrigt: ni som tvekar om tre eller tele2 kommer ha samma erbjudande senare; Ta erbjudandet, vänta en månad eller två tills galaxy s3 eller iphone 5 eller vad-ni-nu-väntar på kommer och sälj den sedan. är den oöppnad kan ni säkert ta drygt 4800 kr för den. (mindre givetvis ca 3000 om den är använd garanterat). eller behåll den om ni tycker den verkar tillräckligt bra. (då har säkert en uppdatering kommit som fixat vissa buggar)

Postad 07 April 2012 - 12:58

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Måste man ladda varje dag?
Hur klarar sig telefonen över natten? (när den inte används) <- det är det som är mest intressant då batteritiden mest beror på hur mycket den drar på natten om man kan ha den i en eller 2 dagar.
Vill ge skillnad Har använt men galaxy s2 i 22 timmar har nu 24% kvar. iphone4 likadant - 72% kvar. (det är alltså stor skillnad, och jag vägrar att tro att android inte skulle kunna komma upp i liknande). sedan är det stor skillnad på laddningstiden också, men kan man bara stoppa in så mycket ström i microusbporten.

För övrigt: ni som tvekar om tre eller tele2 kommer ha samma erbjudande senare; Ta erbjudandet, vänta en månad eller två tills galaxy s3 eller iphone 5 eller vad-ni-nu-väntar på kommer och sälj den sedan. är den oöppnad kan ni säkert ta drygt 4800 kr för den. (mindre givetvis ca 3000 om den är använd garanterat). eller behåll den om ni tycker den verkar tillräckligt bra. (då har säkert en uppdatering kommit som fixat vissa buggar)

har man hyffsad täckning så den slipper jobba så hårt att söka nät då drar den ingenting över natten typ 2-4% bara, galet bra standby faktiskt...

det är ju skärmen som drar mest om man har den på auto... men bara att ställa ner den manuellt till lagom nivå så blir det bra...

men spelar man krävande spel så slukar den batteri fort tex, shadowgun...

aldrig vart så nöjd med en lur tidigare denna är underbar och kan bara bli roligare när man kan köra trådlös hdmi osv...

Postad 07 April 2012 - 13:16

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
2-4% på natten är bra för att vara android (brukar vara det den drar på 2-3 timmar annars) så det är en förbättring med 10 ggr om man räknar snällt. (iphone 4 drar ung 1 % per 6 timmar).

undrar vad som hade hänt om de använt superamoled HD+ som sägs vara mer strömsnålt.

Återgå till kameran, att den är snabb vet vi. men hur är det att filma, blir det mycket blåsljud (vind som ilar och dränker allt annat ljud) microfonen är ej den bästa i mobiler (synd) . Den skall vara bra i svaga ljus, skulle ni kunna filma på natten over en stad så får man se hur den klarar det. (eller bara filma och ge utlåtandet. Har själv haft problem med vindblåsljud nä jag filmat med mina båda galaxy mobiler.

Postad 07 April 2012 - 13:44

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

2-4% på natten är bra för att vara android (brukar vara det den drar på 2-3 timmar annars) så det är en förbättring med 10 ggr om man räknar snällt. (iphone 4 drar ung 1 % per 6 timmar).

undrar vad som hade hänt om de använt superamoled HD+ som sägs vara mer strömsnålt.

Återgå till kameran, att den är snabb vet vi. men hur är det att filma, blir det mycket blåsljud (vind som ilar och dränker allt annat ljud) microfonen är ej den bästa i mobiler (synd) . Den skall vara bra i svaga ljus, skulle ni kunna filma på natten over en stad så får man se hur den klarar det. (eller bara filma och ge utlåtandet. Har själv haft problem med vindblåsljud nä jag filmat med mina båda galaxy mobiler.

amoled är inte mer strömsnålt om man tex surfar mycket då flesta sidor är vita och amoled drar mer när den visar vitt...

men surfar man inte mycket eller bara kör saker som visar svart så drar amoled mindre...

Postad 07 April 2012 - 17:30

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Min desire med allt avstängt drar cirka 7% över natten så det verkar bra att det inte suger ut batteriet om man har allt sånt autosync trams på off.

Postad 08 April 2012 - 09:25

Episode88
  • Episode88
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
http://www.freeimagehosting.net/qpuby
jaha då har min one x utklassat allt inklusive tablets, vilken fantastisk liten (ganska) rackare!

Postad 10 April 2012 - 21:23

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Den har gorillaglas, helkropp i keramik (?).

Nej, One X är gjord i plast (polykarbonat), inte keramik. One S däremot är gjord i aluminium som genom behandling har fått en keramisk yta (dock bara den svarta!).

Redigerat av BitterMelon, 10 April 2012 - 21:31.

Postad 11 April 2012 - 07:37

joakim_ni
  • joakim_ni
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Det blev en One X efter allt velande i alla fall...

Postad 11 April 2012 - 21:41

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Efter att ha ägt luren i 2 dagar har den laggat fast 2 ggr, startat om nån gång + ett grafikfel(en massa linjer vid sidan av skärmen.

vad göra?

Postad 12 April 2012 - 01:20

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Efter att ha ägt luren i 2 dagar har den laggat fast 2 ggr, startat om nån gång + ett grafikfel(en massa linjer vid sidan av skärmen.

vad göra?

Reklamera

Postad 12 April 2012 - 10:19

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Verkar otroligt mycket fel på htc telefoner nu, bara läsa lite på swedroid hur många som har problem med gul skärm, flimmrande osv.. vad har hänt ? jösses känns som en gammal desire var byggd som en tank, funkar idag nästan 2 år senare precis som när den var ny.

Postad 12 April 2012 - 17:56

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Var inne på TPH idag, skulle doa, men ingen i lager förns imorron.

Frågan är om man orkar hålla på som vissa på swedroid som har bytt 6 lurar.

skam man byta till en Sxs eller hoppas på att få ett ok exemplar?

Någon som har kollat om eran väderapp laggar i hoxen?

Redigerat av Unregistered34b85454, 12 April 2012 - 17:57.

Postad 12 April 2012 - 18:13

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
ja doa hysteri på swedroid...

doa för hårdvara tycker jag är klockrent men att doa flera gånger för små buggar i mjukvaran är ju så löjligt vänta en vecka eller 2 så kommer det nya fw med fixar....

min funkar klockrent knakar lite på vänster sida men är så lite och inge ljusgenomsläpp så det doar jag inte för inga glipor heller...
men flera buggar i mjukvaran men inte mer en vanligt på nya lurar så bara att vänta på uppdatering....

annars toknöjd med luren och jag själv skulle inte kunna bli nöjd med nån annan modell efter man haft hoxen...

och då har man inte kört carmode ennu och inte kört med trådlös hdmi så det kan bara bli roligare framöver

Postad 12 April 2012 - 20:17

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

ja doa hysteri på swedroid...

doa för hårdvara tycker jag är klockrent men att doa flera gånger för små buggar i mjukvaran är ju så löjligt vänta en vecka eller 2 så kommer det nya fw med fixar....

min funkar klockrent knakar lite på vänster sida men är så lite och inge ljusgenomsläpp så det doar jag inte för inga glipor heller...
men flera buggar i mjukvaran men inte mer en vanligt på nya lurar så bara att vänta på uppdatering....

annars toknöjd med luren och jag själv skulle inte kunna bli nöjd med nån annan modell efter man haft hoxen...

och då har man inte kört carmode ennu och inte kört med trådlös hdmi så det kan bara bli roligare framöver

hur e det med volymrockern på din lur, min är lite skranglig..kan röra den i sidled.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.