Det var ett tag sedan man hängde här. Nu ska jag flytta till hus och har därmed större möjligheter att bygga ett trivsamt vardagsrum!
Det nya vardagsrummet har dessa mått: 390cm bredd * 610cm längd * 248cm takhöjd.
Jag kommer mörklägga totalt med tyg på rutorna samt mörkläggningsgardiner.
Jag har tänkt ha soffan ca 1-1,5 meter ifrån bakväggen, hade tänkt rymma en bokhylla där med spotlights/filmer.
Nu till det roliga! Jag har köpt en duk, en Euroscreen Blackline 104" som ska sitta på väggen längst fram. Takfästet blir en Vogel's PPC 1000.
Jag har bokat en Mitsubishi HC4000 som jag fastnade för rent bildmässigt, DOCK så
sa försäljaren att det kan problem med att projektorn kastar bilden för långt ner, någon som kan bekräfta detta? Jag vill INTE behöva använda keystone i onödan.
Jag har 65cm från golvet och upp till toppen på centern.
Jag är inte omöjlig till att köpa en annan projektor ifall ni tror att det vore ett bättre val, dock vill jag ha en motivering till varför.
Duken har måtten: 230cm*129,5cm.
Till detta kommer min HK AVR 355 samt Infinity Primus 360 med tillhörande center/surround att användas.
Så, ös på med förslag om vad jag bör tänka på, eller ändra i mitt tankesätt.
Det nya vardagsrummet har dessa mått: 390cm bredd * 610cm längd * 248cm takhöjd.
Jag kommer mörklägga totalt med tyg på rutorna samt mörkläggningsgardiner.
Jag har tänkt ha soffan ca 1-1,5 meter ifrån bakväggen, hade tänkt rymma en bokhylla där med spotlights/filmer.
Nu till det roliga! Jag har köpt en duk, en Euroscreen Blackline 104" som ska sitta på väggen längst fram. Takfästet blir en Vogel's PPC 1000.
Jag har bokat en Mitsubishi HC4000 som jag fastnade för rent bildmässigt, DOCK så
sa försäljaren att det kan problem med att projektorn kastar bilden för långt ner, någon som kan bekräfta detta? Jag vill INTE behöva använda keystone i onödan.
Jag har 65cm från golvet och upp till toppen på centern.
Jag är inte omöjlig till att köpa en annan projektor ifall ni tror att det vore ett bättre val, dock vill jag ha en motivering till varför.
Duken har måtten: 230cm*129,5cm.
Till detta kommer min HK AVR 355 samt Infinity Primus 360 med tillhörande center/surround att användas.
Så, ös på med förslag om vad jag bör tänka på, eller ändra i mitt tankesätt.
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
3 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna
Hembiobutiken ordnar butiksevent och tävling
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?