Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Assassin's Creed III

89 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Assassin's Creed III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 8 5 (2) 184:-
Assassin's Creed III (PC) (PC-spel) 8 5 (4) Inga priser
Assassin's Creed III (PS3) (PlayStation 3-spel) 8 7.0625 (15) 99:-
Assassin's Creed III (Wii U) (Nintendo Wii U-spel) 9 5.666666 (2) 189:-
1 relaterade trådar

Postad 01 November 2012 - 16:28

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Mitt är också, precis som The Count skriver. på två skivor. Join or Die edition.

Då borde min freedom edition oxå ha 2st skivor.
Vilka skivor har du ?

Postad 01 November 2012 - 16:34

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Blir avvaktan på det här. Gillade AC2 och Brotherhood skarpt men Revelations kändes det bara uttjatat. Hade hoppats mycket på den nya miljön men då de bara idisslat texturer från de tidigare liren så blev konstantinopel som någon halvartad Rom klon :(

Postad 01 November 2012 - 18:42

pjodr666
  • pjodr666
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
bugg-vm.. bara jag som stör mej på saker? tex.att kaptenen på skeppet i en scen (i close up) pratar med en och så är munnen stängd.. folk som bara försvinner osv.. drygt att dom ändrat slagsmåls-stuket också..

Postad 01 November 2012 - 19:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Blir avvaktan på det här. Gillade AC2 och Brotherhood skarpt men Revelations kändes det bara uttjatat. Hade hoppats mycket på den nya miljön men då de bara idisslat texturer från de tidigare liren så blev konstantinopel som någon halvartad Rom klon :(

Gillade också 2:an och Brotherhood...köpte Revelations för någon månad eller två sen och ligger fortfarande inplastat. Får se när man får ork till det, sen får man väl vänta ytterligare nåt år innan man pallar med 3:an. Lagom till det kommit två nya AC eller nåt :P

Postad 01 November 2012 - 20:57

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

bugg-vm.. bara jag som stör mej på saker? tex.att kaptenen på skeppet i en scen (i close up) pratar med en och så är munnen stängd.. folk som bara försvinner osv.. drygt att dom ändrat slagsmåls-stuket också..

Ganska stor bugg med kaptenen, just på en sådan filmsekvens.
Har dock inte upplevt att det försvinner folk för mig.

Postad 01 November 2012 - 23:21

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0

Gillade också 2:an och Brotherhood...köpte Revelations för någon månad eller två sen och ligger fortfarande inplastat. Får se när man får ork till det, sen får man väl vänta ytterligare nåt år innan man pallar med 3:an. Lagom till det kommit två nya AC eller nåt :P

Ja men vad fasen du kan ju inte köpa spel för release priser och låta ligga och samla damm. Jag gör samma sak men det är mest lir jag hittar billigt i reabingen. Köper jag lir för rånpriser så ser jag till att lira dem :)

Redigerat av oqvist, 01 November 2012 - 23:22.

Postad 02 November 2012 - 00:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ja men vad fasen du kan ju inte köpa spel för release priser och låta ligga och samla damm.

Revelations kostar ju bara 155 spänn nu, det släpptes 2011.

Postad 02 November 2012 - 11:21

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Xbox eller ps3? Kan ju vara så att dom bara gjort en steelbook för båda, om nu 360 varianten kommer på två dvs.

360

Då borde min freedom edition oxå ha 2st skivor.
Vilka skivor har du ?

http://www.nowgamer.com/news/1615369/why_assassins_creed_3_xbox_360_is_shipping_on_two_discs.html

Postad 02 November 2012 - 11:29

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

360

http://www.nowgamer...._two_discs.html

ahhhh, ok tack.

Postad 02 November 2012 - 13:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Ja men vad fasen du kan ju inte köpa spel för release priser och låta ligga och samla damm. Jag gör samma sak men det är mest lir jag hittar billigt i reabingen. Köper jag lir för rånpriser så ser jag till att lira dem :)

Haha du missuppfattade nog va? Precis som Zoiler sa längre upp fast jag betalade nog 199:-

Postad 02 November 2012 - 17:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Yup fick för mig det var planerat AC 3 köp på ingång :).

Postad 02 November 2012 - 17:57

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Också fått min freedom edition. Jäkla snyggt.
Kom på att jag inte är klar med ac Brotherhood. Vågar man köra ac 3 ? Spolierar man nåt då?

Postad 02 November 2012 - 19:49

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

Urtrist. Samma spel ytterligare en gång. ....

Kanon. :D

Redigerat av Unregisterede6970ea2, 02 November 2012 - 19:51.

Postad 03 November 2012 - 21:00

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Helt nytt spel, man måste köra på ett tag, på nivå 3 och framåt börjar de hända saker, har kommit till sekvens 4a nu, är helt plötsligt en indian unge, ska ut i skogen å göra nått, alla pratar indian språk, de här spelet är grymt, kan hålla med om att de är likt alla andra spel i början men oj vilken skillnad de blir då man kommer ut i vildmarken, blir ett helt nytt spel.

Postad 03 November 2012 - 22:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Vet inte om jag orkar spela så långt för det är enormt tråkigt i början i Boston. Är på ngt uppdrag där man ska rädda lite fångar. Misslyckades 3 gånger sen orkade jag inte fortsätta ;) Är det långt efter det som det händer ngt nytt? Storyn är totalt oengagerande och karaktärerna riktigt tråkiga men det blir kanske bättre senare då.

Postad 04 November 2012 - 10:33

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Vet inte om jag orkar spela så långt för det är enormt tråkigt i början i Boston. Är på ngt uppdrag där man ska rädda lite fångar. Misslyckades 3 gånger sen orkade jag inte fortsätta ;) Är det långt efter det som det händer ngt nytt? Storyn är totalt oengagerande och karaktärerna riktigt tråkiga men det blir kanske bättre senare då.

Du måste fortsätta, blir ett helt nytt spel efter nivå 3, tycker också de var tråkigt i början men oj vilket spel de blir sen, jag är på nivå 5 nu, är indian just nu, du får lära dig att jaga djur, snara djur, klättra i träd m.m, blir ett helt nytt spel, satt i över 6 timmar igår med spelet, kunde inte sluta för de var så bra.

Postad 04 November 2012 - 10:50

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Urtrist. Samma spel ytterligare en gång. Det är lika uttjatat som CoD.

Ofan själv tycker jag inte det är ett dugg lika 2:an eller brotherhood.

Postad 04 November 2012 - 11:14

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Blev lite Red Dead Assassin av det hela efter Sequence 5.

/P

Postad 04 November 2012 - 18:42

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga, men emellanåt kommer det upp "System message: New email" eller liknande, var läser jag dessa e-mails?

Postad 04 November 2012 - 20:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga, men emellanåt kommer det upp "System message: New email" eller liknande, var läser jag dessa e-mails?

Tror du måste gå ur animus

Postad 05 November 2012 - 16:46

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Tror du måste gå ur animus

Yes, gå ut ur Animus och sen oftast till höger om Rebecca finns en dator som du kan läsa dina mail. Tycker oftast att de är rätt meningslösa, skulle kunnat användas bättre.

Också fått min freedom edition. Jäkla snyggt.
Kom på att jag inte är klar med ac Brotherhood. Vågar man köra ac 3 ? Spolierar man nåt då?

Nej, det gör du inte. AC 3 nämner bara Brotherhood men Revelations bör du däremot ha spelat. Fast de nämner en viktig sak som sker i Revelations småofta och det förklaras vad som händer, men jag rekommenderar att du kör igenom hela serien.

Postad 10 November 2012 - 16:17

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Köpte Revelations och börjat spela. :)
Kommer nog att köra både lite parallellt. fast helt klart ska jag bli klar med Revelations före 3an.

Postad 11 November 2012 - 17:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Minhembios recension

Postad 11 November 2012 - 20:25

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Min tomahwk (stavning) har försvunnit ?
Hur får man den igen eller hur försvann den samma gäller ett svärd man haft innan
något Kidd svärd man hittar.

Postad 11 November 2012 - 20:34

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Alla vapen du haft finns i vapenrummet i källaren på gården.

Postad 11 November 2012 - 20:35

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Alla vapen du haft finns i vapenrummet i källaren på gården.

ahh ok

Postad 16 November 2012 - 00:02

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Har sökt länge efter denna men kan inte komma på hur man ska göra, skicka mig pm eller länka mig gärna något klipp eller liknande.

Har en kvar på "uppgiftstyper"
West point-uppdrag
- Använd alla rekrytförmågor 2 gånger.

Tackar på förhand.

Postad 19 November 2012 - 15:49

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Har sökt länge efter denna men kan inte komma på hur man ska göra, skicka mig pm eller länka mig gärna något klipp eller liknande.

Har en kvar på "uppgiftstyper"
West point-uppdrag
- Använd alla rekrytförmågor 2 gånger.

Tackar på förhand.

Antar att du inte ska slåss utan låta dina rekryter, de assassins som du får genom att "frigöra" distrikt runtom i USA, använda sina förmågor. Du når dem genom att (i PS3) hålla inne L2 och så kommer det upp saker som försvara, skjut, lönnmörda etc., och så siktar du på en fiende och trycker på L1. Sen väntar du väl bara tills de kommer tillbaka och gör nästa sak.

Om jag inte missförstod dig då.

Redigerat av Filip_M, 19 November 2012 - 15:50.

Postad 20 November 2012 - 02:06

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Antar att du inte ska slåss utan låta dina rekryter, de assassins som du får genom att "frigöra" distrikt runtom i USA, använda sina förmågor. Du når dem genom att (i PS3) hålla inne L2 och så kommer det upp saker som försvara, skjut, lönnmörda etc., och så siktar du på en fiende och trycker på L1. Sen väntar du väl bara tills de kommer tillbaka och gör nästa sak.

Ahhh ok, då är jag med, ordnat.
Tackar

Postad 22 November 2012 - 13:23

pjodr666
  • pjodr666
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

vilket känns helt meningslöst..

Postad 22 November 2012 - 13:43

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Har nu 99% på hela spelet och hänger på 2st saker, men spelet verkar ha buggar eller är det bara jag ?

1. Göra Jacob Zenger till lönmördare, han har alla poäng via L2 1100poäng, men står kvar på 90% och jag hittar inte honom i spelet
så man kan gå förbi och prata med han.

2. Leveransbegäran, har bara 32% håller på med att samla saker men det kompletteras inte tex rådjursmärg har 2/3 men när jag får mer
har jag fortfarande 2/3. Samt att jag vart förbi alla leverans platser men finns ingen där?

vad kan man göra vill gärna ha 100% på spelet.

Postad 08 December 2012 - 21:01

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Spelade klart den i förra veckan, och låtit allt smälta nu.

Måste säga att jag är rejält besviken på spelet faktiskt. det "nya" combat systemet var ju bara en smärre förändring från innan, bara tagit bort blockstancet (R1 eller vad det nu var man höll), annars var det ju som innan för det mesta.
Hela "Assassin" biten kändes som helt bortglömt också, mesta av killsen blev ju bara rena brawls ändå. Kändes inte heller som Assassin's vs Templars, som i dom andra spelen, utan mycket större fokus på innbördeskriget.

Jag vet inte, kanske hade väldigt höga förväntningar, då jag älskar dom tidigare spelen. Kanske UBIsoft gjorde misstaget, att göra Ezio till en så bra karaktär att Connor helt enkelt föll pladask. Jag kände helt enkelt inget speciellt för Connor. Och storyn utanför Animus var rejält osammanhängande.
Och slutet, herrejävlar, vad är det med utvecklare i år och kassa slut? Helt plötsligt, från ingenstans, pang! slut, jahapp...

Man undrar ju hur det hela hade blivit av om Patrice vart kvar. Kändes som att Hutchinson ville göra spelet till "sitt egna", och ändrade på mycket där det inte behövde ändras, inte var "sann" till de tidigare spelen.

Hmm, ja, besviken som sagt. Fortfarande, ett bra spel, om det inte vart del av (och "sista"?) i AC franchisen. Men eftersom den nu är det, så kan jag ju inte annat än att jämföra dom. Jämföra karaktärerna, storyn m.m.

/P

Postad 02 January 2013 - 07:59

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Hej!

Har spelat ca 40 timmar av detta spel som verkade väldigt trevligt. Har kommit så långt att jag kan spela som indianen "Connor" och gör en massa ärenden åt gubben i herrgården. Det är dock ett antal saker som jag tycker är "underliga", vet inte om jag har missat några viktiga funktioner...

Ni som har spelat detta spel, vad är era erfarenheter kring följande:

1) När man plockar upp en musköt från en dödad rödrock står alltid ammo-räknaren på 0 och det går inte att använda musköten. Varför? När jag spelade som snubben i inledningen var musköten alltid laddad med 1 skott när jag plockade upp den

2) Forts från 1, när jag som Connor plockar upp en "tom" musköt som inte går att skjuta med på vanligt vis, när jag står nära en fiende och trycker X, då sticker jag denne med bajonetten SAMT avlossar ett skott från den "tomma" musköten. Fetebugg?

3) Varför kan Connor inte vissla som den förra snubben? Känns ganska naturligt att en indian kan göra diverse lockrop och visslingar... bugg eller? Menar främst när man står bakom hörn och så..

4) Vad ska man göra med alla ritningar man hittar? Går det att tillverka grejorna?

5) Är inte karaktären extremt löjligt stark? Intog ett fort med kanske 40 rödrockar helt själv, blev knappt skadad.

6) Vad ska man ha pengarna till egentligen? Hittar knappt något att köpa förutom pilar, lockbete, kartor... och varför i hela friden kan jag inte köpa ammo till musköterna?

7) Varför går det inte att plocka upp officerarnas flintlåspistoler, det går ju att plocka upp deras sablar. Men av någon anledning slänger Connor den, verkar som om han inte kan bära på mer än 3 grejor (pilbåge, yxa och lönndolk)

8) Varför verkar det som om inte mycket man gör har någon som helst effekt på omvärlden? Allt bara respawnas och lever sitt egna liv. De enda förändringar som sker är de som är skriptade, typ när rebellantalet ökar i Boston efter ett tag och småstrider bryter ut. Om jag dödar 50 rödrockar tycker man ju att lusten att göra uppror borde vara lika stor, men spelvärlden verkar vara väldigt statisk och inte agera på det man som spelare gör.

I övrigt är spelet trevligt, men mycket av det man gör känns ganska meningslöst, jakt, döda rödrockar, uppdrag etc. Det finns inte heller speciellt många olika sätt att lösa en uppgift utan man ska göra på ett visst sätt, annars är man finito. Jag trodde spelet var mycket mera dynamiskt där man var "fri" att göra lite hur man ville, bara man utförde vissa uppdrag. Typ bygga ett hus, ett fort, leka pirat etc. Hade gärna sett mer rollspelselement för att göra spelet intressantare. Nu känns det mer som ett "följa john"-spel. Synd för spelvärlden och djurlivet är riktigt najs.

/S

Postad 03 January 2013 - 00:48

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Hej!

Har spelat ca 40 timmar av detta spel som verkade väldigt trevligt. Har kommit så långt att jag kan spela som indianen "Connor" och gör en massa ärenden åt gubben i herrgården. Det är dock ett antal saker som jag tycker är "underliga", vet inte om jag har missat några viktiga funktioner...

Ni som har spelat detta spel, vad är era erfarenheter kring följande:

1) När man plockar upp en musköt från en dödad rödrock står alltid ammo-räknaren på 0 och det går inte att använda musköten. Varför? När jag spelade som snubben i inledningen var musköten alltid laddad med 1 skott när jag plockade upp den

Det vet jag faktiskt inte, själv hade de alltid ammo. Det beror nog på att du måste köpa skott/loota själv, som du senare kan använda i musköten, annars så har jag inget svar på det faktiskt. Var ju alltid rätt effektivt att döda en, ta upp musköten, skjuta, droppa den, ta upp nästa, etc...

2) Forts från 1, när jag som Connor plockar upp en "tom" musköt som inte går att skjuta med på vanligt vis, när jag står nära en fiende och trycker X, då sticker jag denne med bajonetten SAMT avlossar ett skott från den "tomma" musköten. Fetebugg?

Uppenbarligen en av de många buggar som finns i spelet, hahaha. AC III är fyllt med många buggar. Väldigt många.

3) Varför kan Connor inte vissla som den förra snubben? Känns ganska naturligt att en indian kan göra diverse lockrop och visslingar... bugg eller? Menar främst när man står bakom hörn och så..

Det ska han kunna, jag har kunnat det i alla fall. Det beror nog på vilket avstånd osv som du försöker vissla på, men det ska gå även som Connor.

4) Vad ska man göra med alla ritningar man hittar? Går det att tillverka grejorna?

Är inte helt säker på vad du menar men om du menar de olika "recept" som dyker upp så kan du gå till din homestead och tillverka där genom att gå in på någon av de alternativ som jag inte minns, och därefter välja receptet, och om du uppfyller alla krav (har material osv) så kan du tillverka dem.

5) Är inte karaktären extremt löjligt stark? Intog ett fort med kanske 40 rödrockar helt själv, blev knappt skadad.

Han blir stark om spelaren gör honom stark. ;)
Det är dock sant, vill man så kan man klara av ett fort. Men man kan också bli överrumplad lätt.

6) Vad ska man ha pengarna till egentligen? Hittar knappt något att köpa förutom pilar, lockbete, kartor... och varför i hela friden kan jag inte köpa ammo till musköterna?

Bra fråga. Du kan köpa uppgraderingar till din båt till båtuppdragen, du kan köpa vapen som sagt, kartor, lockbete, pilar, Homesteaduppgraderingar (tillverka recept som kostar pengar), mer kommer jag inte ihåg. Pengarna kändes väl rätt onödiga efter ett tag, men det kostar att köpa allt. Jag köpte alla kostymer t.ex.

7) Varför går det inte att plocka upp officerarnas flintlåspistoler, det går ju att plocka upp deras sablar. Men av någon anledning slänger Connor den, verkar som om han inte kan bära på mer än 3 grejor (pilbåge, yxa och lönndolk)

Ja han kan bara bära en sak inom en kategori tror jag, men just flintlåsen tror jag är unika för kaptenerna.

8) Varför verkar det som om inte mycket man gör har någon som helst effekt på omvärlden? Allt bara respawnas och lever sitt egna liv. De enda förändringar som sker är de som är skriptade, typ när rebellantalet ökar i Boston efter ett tag och småstrider bryter ut. Om jag dödar 50 rödrockar tycker man ju att lusten att göra uppror borde vara lika stor, men spelvärlden verkar vara väldigt statisk och inte agera på det man som spelare gör.

I övrigt är spelet trevligt, men mycket av det man gör känns ganska meningslöst, jakt, döda rödrockar, uppdrag etc. Det finns inte heller speciellt många olika sätt att lösa en uppgift utan man ska göra på ett visst sätt, annars är man finito. Jag trodde spelet var mycket mera dynamiskt där man var "fri" att göra lite hur man ville, bara man utförde vissa uppdrag. Typ bygga ett hus, ett fort, leka pirat etc. Hade gärna sett mer rollspelselement för att göra spelet intressantare. Nu känns det mer som ett "följa john"-spel. Synd för spelvärlden och djurlivet är riktigt najs.

Jo det kan jag hålla med om nu i efterhand. Det kändes lite stelt och lealöst och linjärt, men samtidigt får man fråga sig hur många spel som inte är det. De flesta open world-spelen tycker jag är rätt skriptade i sig, man gör inte så mycket för världen omkring en faktiskt.

Sen är det svårt att göra ett nedslag i ett spel som behandlar historisk autencitet, hur bra för serien vore det om man kunde påverka historiska miljöer... Man "ska" väl inte kunna påverka så mycket.

Rollspelsdelen är ganska så trivial och det är synd ja. Homesteaduppdragen och saker till sjöss är dock kul att syssla med, tyckte jag.

Postad 04 January 2013 - 11:40

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Tack för svaren ovan.

Kom på detta med ritningar, de används av de snubbarna man har runt sitt homestead.

Pengar upptäckte jag nu är bra att ha när man fick båten, där kostar uppgraderingar massor

Nu byttes även Connors kläder ut och han ser mer vuxen ut, och har pistol, trampminor, giftpilar etc... OCH han kan vissla!!! Det kunde han inte innan när han såg ut som en valp, då kunde han bara stå bakom hörn och lönnmörda vakter, men kan kunde inte vissla.

Saknar absolut lite mer "egen vilja", speciellt med denns UNDERBARA miljön! HAde gärna sett att man kunde dels på uppdrag eller för egen del undersöka skogar, berg, bäckar (göra provvaskningar på olika ställen t.ex. etc efter mineralfyndigheter, och slå in en "claimed" skylt i marken och bygga upp sin egen gruvverksamhet, skogshuggarläger, jaktstuga etc samt ansvara för att skydda dessa från rovdjur, indianer, annat löst folk. Som det är nu ser man ju bara sitt "lager" med grejor i liggaren, jag hade gärna velat besöka brädgården och sett hur hela skogsavverkningen går till, samt att träden försvinner allt eftersom de huggs ner etc etc etc ja det finns hur mycket som helst de kunde göra för ett mer öppet rollspel. Jag älskar spel där man kan "skapa sin egen lycka" genom utforskning och planering som typ EVE online, men det är väl tyvärr ingen studio som lägger ner tid på att göra dessa spel för single player, utan då blir det en statisk skriptad miljö med väldigt begränsade möjligheter att interagera med omgivningen.

Sen är detta med handel lite märkligt. Går det inte att automatisera detta med stående orders eller dylikt? Och sen verkar det som om alla lager för mina avverkningar stannar på "10", producerar de inte till all oändlighet om inget annat händer? Eller är detta nån gräns? Fick också upp meddelande om att min karavan var under attack, men hittade inget i kartan om VAR denna fanns... hur ska man kunna komma till undsättning då? Efter detta kan jag inte handla mer då jag inte har några konvojer lediga...? Hur gör man då?

/S

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 04 January 2013 - 11:40.

Postad 27 April 2013 - 10:58

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Ok, gjorde slag i sak och köpte till slut AC3. Har spelat ettan och tvåan, men kände mig nöjd med serien efter det och hade inget som helst intresse för varesig Brotherhood eller Revelations. Men efter att ha kikat på lite gameplay från trean så blev jag sugen på att springa runt i 1700-talets Boston. Sagt och gjort, slog till med pc-versionen, det första Ubisoft-spel jag spelat sedan Splinter Cell: Conviction och det första Ubispelet i modern tid på pc (kört de övriga på Xbox). Det var med andra ord dags att installera Uplay.

Men vilket jäkla härke. Installationen och registreringen gick väl förhållandevis smidigt i torsdags, men det tog mig ca en timme innan jag lyckats hitta rätt fil att gå in och trixa i för att få engelska menyer istället för svenska. Det blev med andra ord en hel del starter och avslut av spelet på kvällen. Och varje gång jag startade spelet så laddades det ner en ny patch; v1.01, v1.02, v1.03, v1.04. Varför i h-vete ingår inte alla patchar i den senaste?! Eller åtminstone patcha tills det är klart, inte en i taget varje gång jag skulle starta spelet.

Det var så illa att efter att ha installerat, trixat med patchar och försökt googla mig till att ställa om språket så hade det tagit ca 2 timmar. När jag väl började spela var jag så irriterad att jag var tvungen att sluta efter endast ett par minuter för att inte förstöra spelet för mig med dåligt humör.

Ska det vara så här, Uplay? Det är ju ta mig tusan sämre än Origin med sin usla bandbredd!

Nåväl, var på bättre humör idag och tänkte så smått börja spela en liten stund här på förmiddagen. vad händer? Patch v1.05 laddas förstås ner. :angry:

Det här är ju löjligt! Nån som vet vilken senaste patchen är?

Postad 27 April 2013 - 12:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
1.05 är senast tror jag.

Ska det vara så här, Uplay?

Nejdå, ta det lugnt, PC är väldigt enkelt. Inte tillnärmelsevis så svårt som du beskriver det. Har du tittat i ini-filen? Du behöver bara öppna den och redigera lite text. Hade du datakunskap på högstadiet eller har de tagit bort det nu?

Postad 27 April 2013 - 13:07

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

1.05 är senast tror jag.

Nejdå, ta det lugnt, PC är väldigt enkelt. Inte tillnärmelsevis så svårt som du beskriver det. Har du tittat i ini-filen? Du behöver bara öppna den och redigera lite text. Hade du datakunskap på högstadiet eller har de tagit bort det nu?

Kalas, låter bra! Jo, jag lyckades hitta och ändra filen redan i torsdags, kanske var lite otydlig. Tackar för hjälpen!

Dock tycker jag det är dåligt att de inte ger användaren den möjligheten i spelet, utan att man ska behöva pilla i systemfilerna. Dessutom är det väldigt få grafikinställningar att trixa med, om jag inte missat att aktivera nån funktion. Känns på det hela taget lite slappt. Skulle kunna vara bra för min del, som har en dator från 2008 (grafikkort från 2010-2011 nånting). Men det verkar flyta på fint med "normala" inställningar, så jag ska väl inte gnälla för mycket. Nåväl, ska försöka koncentrera mig på spelet istället för Ubisofts hantering av klienter och valmöjligheter.

OT: Jag hade faktiskt både datorkunskap och maskinskrivning på min tid (tidigt 90-tal). :)

Redigerat av jayreso, 27 April 2013 - 13:12.

Postad 27 April 2013 - 17:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Du skulle bara lirat tvåan och brotherhood. revelations var en sörja och trean en spypåse.

Postad 09 June 2013 - 20:45

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Har kört hela spelet på PS3 och i helgen var jag tvungen att köpa de till min Pc som jag byggt ihop tidigare i vår men jösses vilken skillnad de är på grafiken, jag körde först på normal inställning och redan där så är de bättre, vred upp grafiken på max och nu har jag suttit hela helgen och spelat, grafiken är ju grym, bästa jag spelat någonsin, tänk om Uncharted kunde komma på pc!!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.