Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDMI kablar & Whathifi.com

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 March 2012 - 18:54

kerre91
  • kerre91
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hejsan Allesammans!

Jag har alltid kört Supras HDMI kablar, men eftersom allt är digitalt (Ettor & Nollor) så är det ingen skillnad i kvalitet alls.

Därav så sålde jag Supran, och köpte en billig HDMI av märket Deltaco. Och som förväntat gör den jobbet helt felfritt :)

Det konstiga är att om man går in på Whathifi's hemsida www.whathifi.com
Så har dem recenserat ett flertal HDMI kablar, och påstår/betygsätter att olika kablar av olika märken GER OLIKA RESULTAT!!!!! (dvs. bättre detaljnivå, varmare färger etc.)

Helt befängt anser jag. Antingen ljuger dem rakt av för att marknadsföra, eller så är recensenterna så insnöade att dem själva tror på snacket ????????? eller så kanske det är en viss skillnad, vad vet jag? :P

Vad tycker ni ???

Mvh
Kevin

Postad 26 March 2012 - 18:57

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Prövade en billig skitkabel till projjen vilket resulterade i ingen bild. Nu kör jag med en Supra som funkar fint.

Postad 26 March 2012 - 19:35

kerre91
  • kerre91
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
värt att påpeka att jag använder en 1 meter lång HDMI kabeln mellan min PS3 och min LCD.

Postad 27 March 2012 - 03:36

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Det konstiga är att om man går in på Whathifi's hemsida www.whathifi.com
Så har dem recenserat ett flertal HDMI kablar, och påstår/betygsätter att olika kablar av olika märken GER OLIKA RESULTAT!!!!! (dvs. bättre detaljnivå, varmare färger etc.)

Tidningar och branschen "lever i symbios" och det är sannolikt därför man ser recensioner av den typen. Har själv en billig hdmikabel som WhatHifi i det närmaste sågar som funkar lika bra som de mycket dyrare jag har.

Postad 27 March 2012 - 07:51

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Antingen ljuger dem rakt av för att marknadsföra, eller så är recensenterna så insnöade att dem själva tror på snacket ?????????

Eller lite av varje. Fel är det oavsett. Man blir lite trött på att höra skiten efter ett tag, speciellt från såna som anser sig vara "experter" (baserat på intresse, antal år i "branchen" o.s.v., de har fortfarande inte fattat vad de håller på med).

Prövade en billig skitkabel till projjen vilket resulterade i ingen bild. Nu kör jag med en Supra som funkar fint.

Vilket är en helt annan sak än det som whathifi pratar om. Det du råkade ut för var att signalen dämpades så mycket att projjen inte kunde tolka den. Inte att färgerna blev "kallare".

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.