Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

EPSON EH-TW9000

271 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 November 2012 - 23:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det blir o kontakta Epson på måndag! Har idag sett två avsnitt av den nyare inspelade versionen av V på netflix samt Narnia Kung Caspian och Skeppet Gryningen i 3D. Då funkade allt jätte bra! Men när filmen var slut så satt jag över till datorn o tänkte läsa några trådar här, gissa om projektorn började flacka med ljuset igen... Det flackade ännu värre än tidigare! Om det inte är nåt annat fel på den villsäga. Så ska man ringa dem, eller har de nåt formulär man fyller i? Samt ska man skicka in den gamla lampan?

Ta kontakt med dem på tele först, riktigt bra support så det blir nog inga problem. Dock så tror jag inte på lampan, då skulle problemen finnas där hela tiden. Men hjälp får du! Det fick jag:) P.s Har du provat med datorn på en annan skärm, samma problem där?

Postad 24 November 2012 - 23:53

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Det blev ju även när jag hade ps3an igång idag... Ljuset flackade nåt kopiöst så jag slängde av datorn o gick över till ps3an o lampan fortsatte som sagt att flacka... Nu har jag igång kontroll skärmen i bion o där flackar inte bilden de minsta. Kontroll skärmen är en 32" Andersson tv :blush:

Postad 25 November 2012 - 00:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Då kan nog lamp problemet stämma. Ring dem du, trevliga och hjälpsamma..

Postad 25 November 2012 - 00:31

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Ska jag köpa nytt filter med när jag byter lampa? Samt ska man skicka in den gamla lampan?

Postad 27 November 2012 - 15:49

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Har idag kontaktat Epson support och är jätte nöjd med bemötandet som jag fick :) De skickar hem en ny lampa utan kruseduller. Samt har blivit tillsagd att inte använda enheten fören nya lampan har kommit hem, på grund av implosions risk! Så tänk på det ni andra med att börjar lampan flimra så är det säkrare att beställa ny lampa ifall man skulle ha sån otur att den som sagt imploderar!

Nu håller jag på att beställa ett nytt filter med :)

Edit: Gick åt h...e med beställning av nytt filter... Epson vägrade ta mitt kort vid betalning :huh: Kontrolera kortuppgifter stod de bara <_< Pengar är det ingen brist på! Numret jag angav var rätt och jag kontrolerade innan jag skulle fortsätta! Nåja får prova imorn igen.

Mvh

Redigerat av film-fanatiker, 27 November 2012 - 19:00.

Postad 27 November 2012 - 20:20

kloakdrutt
  • kloakdrutt
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Har idag kontaktat Epson support och är jätte nöjd med bemötandet som jag fick :) De skickar hem en ny lampa utan kruseduller. Samt har blivit tillsagd att inte använda enheten fören nya lampan har kommit hem, på grund av implosions risk! Så tänk på det ni andra med att börjar lampan flimra så är det säkrare att beställa ny lampa ifall man skulle ha sån otur att den som sagt imploderar!

Nu håller jag på att beställa ett nytt filter med :)

Edit: Gick åt h...e med beställning av nytt filter... Epson vägrade ta mitt kort vid betalning :huh: Kontrolera kortuppgifter stod de bara <_< Pengar är det ingen brist på! Numret jag angav var rätt och jag kontrolerade innan jag skulle fortsätta! Nåja får prova imorn igen.

Mvh

Kolla så inte kortet är spärrat för intetnetköp. Kan troligen kollas på internetbanken.

Postad 27 November 2012 - 22:15

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
För att kontrolera kortet så gjrode jag ett köp hos cdon.com för nån timme sen. Det gick igenom så nu väntar jag på Indiana Jones bd-boxen.... Jaja gör ju inget hade tänkt köpa den sen, men fick göra de nu istället. Kom inte på nåt annat o köpa via nätet ikväll. Men kortet funkade att handla via nätet med!

Om nu inte epson kör med nåt annat system med korten :unsure:

Edit: Kollade nyss upp kortet och det är inte spärrat eller något liknande. Så måste ha vart fel hos Epson innan idag eller så gick nåt fel just när jag skulle betala...

Edit:2

Fick reda på att deras store ligger i Tyskland och att de kan vara problem med vissa kort, o självklart är jag en av dem. Så får bli att beställa ett nån annan stanns.

Redigerat av film-fanatiker, 29 November 2012 - 14:24.

Postad 05 December 2012 - 17:33

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Då var lampan hemkommen o instalerad i projen :) Hon som lämnade den körde fast i snön, så fick skotta lite snö tillsammans med lampan i andra handen ;)

Postad 06 December 2012 - 20:23

kloakdrutt
  • kloakdrutt
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Alla problem är som borttrollade antar jag?

Postad 06 December 2012 - 20:34

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Jajamensan jag är så nöjd o glad nu :) Är riktigt nöjd med Epson supporten och hur de hanterade allt. Det enda som jag fortfarande inte har kunnat göra är att köpa ett nytt filter. Dock sa han på supporten att det inte var nödvändigt ändå! Så länge filtret rengörs med jämna mellanrum ca 100h eller nåt sånt, o det ser fint ut så kan man köra på bara :)

Postad 10 December 2012 - 07:57

Unregisteredcfad008a
  • Unregisteredcfad008a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har länge funderat på denna projector men en sak som oroar mig är fläktljuden i 3D, är det verkligen så störande som folk skriver? Ni som ägen en Epson 9000 hur upplever ni fläktljuden i 3D?

Postad 10 December 2012 - 08:06

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Har länge funderat på denna projector men en sak som oroar mig är fläktljuden i 3D, är det verkligen så störande som folk skriver? Ni som ägen en Epson 9000 hur upplever ni fläktljuden i 3D?

Ja det låter förjävligt om du sitter mindre än kanske 4 meter ifrån den. Jag har den rakt ovanför huvudet så är mkt glad att jag byggt en hushbox runt den som fungerar (gjort tråd om detta).

Postad 10 December 2012 - 11:22

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Den låter högt, men inte ovanligt högt. Min tw2900 som jag har i finrumsbion låter inte mycket mindre om jag ställer den i normalt läge. Jag har min tw9000 strax bakom över huvudet, o när jag ser film så brukar jag ha rätt högt på så då tänker jag endå inte på fläkt ljudet :)

Postad 10 December 2012 - 19:34

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 0
Funderar på det här med inställningar RGBCMY, Nyans,mättnad.ljushet samt gamma kurvor, man kan ju även justera gamma på en given bildpunkt, sen RGB offset o vinst, hur många är där o grejar egentligen, inte reder man ut detta med ögonen, har suttit o lekt med inställningarna, men helt ärligt vem vet vad man gör o vilken skillnad man åstadkommer ?

3d , kan man ladda ner 3d från pirate? jag prova men det blir ingen 3d bild,,, funkar kanske inte ?

Postad 10 December 2012 - 19:53

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Störande ljud är extremt subjektivt, på ett ålderdomshem i Ödeshög lär den kanske framstå som högljud, hos en barnfamilj i Stockholms city lär man uppleva den som ljudlös :) Men visst hörs den en del i maxfläktläge, men för oss som haft projektor mer än 10 år är den ändå ett under av tysthet jämfört med det man hade på den tiden.

Postad 11 December 2012 - 08:41

Unregisteredcfad008a
  • Unregisteredcfad008a
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för alla svar, vart en aning orolig när jag såg att nån tyckte den lät som en hårtork. Har just nu en Mitsubishi HC5500 men är riktigt sugen på en 3D projector, ska även kika lite närmare på Epson 9100 och kolla ifall den har lägre fläktljud än 9000 i 3D.

Postad 11 December 2012 - 08:51

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 0
som en hårtork :blink: en sån tork skulle min fru haft, då skulle jag kunna sova kvar när hon fönar håret, 19db eller 22 är inte så stor skillnad, jag överröstar min 9000 med en ganska tyst fis, de stunder då filmen är hel tyst utan dialog eller musik är oerhört kort

Postad 11 December 2012 - 11:43

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
33 db är ju som en hårtork, typ. Den låter 33 db i 3d läget..

Postad 11 December 2012 - 14:18

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 0
Du kan inte fråga om ljud, det måste höras, ljud är relativt och upplevs olika, sen har vi detta med db i vilken frekvens ?
http://www.youtube.c...h?v=PvRMgW1VSqs

Postad 11 December 2012 - 22:17

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Du kan inte fråga om ljud, det måste höras, ljud är relativt och upplevs olika, sen har vi detta med db i vilken frekvens ?
http://www.youtube.com/watch?v=PvRMgW1VSqs

Skarpt fläktljud är ingen behaglig frekvens i alla fall. Det är absolut inget dovt fläktljud från denna projektor.

Postad 29 December 2012 - 22:30

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Fråga om denna.

Jag kör idag en enklare TW3200 och funderar på att byta upp mig till denna. Jag kan inte välja en av de enklare då jag behöver lens-shift för placeringen.

En fråga till er som använder den dock. Jag har den i ett vardagsrum, jag kan dock mörklägga helt. Väggarna är inte vita utan mellan beige.

Jag använder en 117" vit kingpin duk. Och vill inte byta den.

Använder nån av er denna projektor i liknande omgivning? Min fundering är nämligen om den kan vara för ljusstark.

/MrStarhouse

Postad 29 December 2012 - 22:49

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Har inte en TW9000 utan en TW3200 men spanade en hel del på dessa modeller i somras inför mitt projektorköp. Var även jag orolig för ljusstyrkan men med betydligt mindre duk och kollade och räknade en hel del då på vad för ljusstyrka jag skulle få tillbaka med olika dukstorlekar etc. Plockade i alla fall fram mina gamla beräkningar på reflekterat ljus (baserat bland annat på info härifrån forumet samt component.se).

Om jag utgår från att projjen lämnat 628 lumens i lågt lampläge och hyfsat korrekt bildläge (enligt test på http://www.projectorreviews.com/) så skulle du på en 1.0 gain (vit) 16:9 duk på 117" (260 cm bred bild) få tillbaka ca 15,3 fl (footlambert) från duken. Den rådande rekomendationen verkar vara att sikta på någonstans 12-16 fl och kanske till och med att lägga sig en smula högre med tanke på att ljusstyrkan försämras med lampans ålder.

Med andra ord borde det inte vara något som helst problem med för ljus bild. Jag skulle snarare säga att din TW3200 säkert ligger en del under rekomendationen på den här fronten.

Edit: ändrade till rätt länk för projectorreviews, bytte felskrivet lumen till fl.

Redigerat av masaba, 30 December 2012 - 11:45.

Postad 30 December 2012 - 00:36

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Har inte en TW9000 utan en TW3200 men spanade en hel del på dessa modeller i somras inför mitt projektorköp. Var även jag orolig för ljusstyrkan men med betydligt mindre duk och kollade och räknade en hel del då på vad för ljusstyrka jag skulle få tillbaka med olika dukstorlekar etc. Plockade i alla fall fram mina gamla beräkningar på reflekterat ljus (baserat bland annat på info härifrån forumet samt component.se).

Om jag utgår från att projjen lämnat 628 lumens i lågt lampläge och hyfsat korrekt bildläge (enligt test på projectorreview.net) så skulle du på en 1.0 gain (vit) 16:9 duk på 117" (260 cm bred bild) få tillbaka ca 15,3 footlambert från duken. Den rådande rekomendationen verkar vara att sikta på någonstans 12-16 lumens och kanske till och med att lägga sig en smula högre med tanke på att ljusstyrkan försämras med lampans ålder.

Med andra ord borde det inte vara något som helst problem med för ljus bild. Jag skulle snarare säga att din TW3200 säkert ligger en del under rekomendationen på den här fronten.

Det låter ju riktigt positivt.
Tack för ett perfekt svar,

Postad 30 December 2012 - 07:31

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Glad to help. :)

Ska kanske tillägga att du säkert kommer uppleva TW9000 som hyfsat mycket ljusare än din TW3200. Med din dukstorlek ska den alltså ändå ligga på de nivåer i ljusstyrka som man önskar.

Som alltid är ju annars tipset att du ger dig ut och kikar själv. Mycket handlar ju om vilken bild du själv gillar såklart. :)

Postad 30 December 2012 - 11:37

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Sen är ju inte att förglömma att tw9000 släcker sina paneler avsevärt bättre. Så mer svärte förmåga finns också, vid rätt förhållanden.

Det är rätt tragiskt när en tv placerad i samma rum får pisk av en projektor o duk... Jag har en 32" lcd tv som kontrollskärm i biorummet, o det är så anpassat som ett rum istortsätt kan bli för bild. Tv´n har avsevärt sämre svärta än projektorn/duken.

Redigerat av film-fanatiker, 30 December 2012 - 11:40.

Postad 30 December 2012 - 11:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Sen är ju inte att förglömma att tw9000 släcker sina paneler avsevärt bättre. Så mer svärte förmåga finns också, vid rätt förhållanden.

Det är rätt tragiskt när en tv placerad i samma rum får pisk av en projektor o duk... Jag har en 32" lcd tv som kontrollskärm i biorummet, o det är så anpassat som ett rum istortsätt kan bli för bild. Tv´n har avsevärt sämre svärta än projektorn/duken.

Vad kör du med för duk? Sedan så har väl du ett ljus kontrollerat rum eller? :)

Postad 30 December 2012 - 11:54

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Jag har en Dreamscreen V4 ProCurve HD 16:9 92"

Finns hos fyndborsen.se

Försökte ge en länk innan men den funkade inte...

Och använder just nu brightwhite materialet som har gain 1.1

Jupp jag har helt ljuskontrolerat rum för både externt o internt ljus :)

Redigerat av film-fanatiker, 30 December 2012 - 12:02.

Postad 30 December 2012 - 18:19

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Jag har också en TW9000 och jag måste säga att för att vara en LCD är svärtan mycket bra!

Postad 30 December 2012 - 18:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Jag har också en TW9000 och jag måste säga att för att vara en LCD är svärtan mycket bra!

Kan bara hålla med, riktigt nöjd. Synd att man inte kan köra 2:35:1 på den, då hade det i mitt fall varit fulländat:)

Jag har en Dreamscreen V4 ProCurve HD 16:9 92"

Finns hos fyndborsen.se

Försökte ge en länk innan men den funkade inte...

Och använder just nu brightwhite materialet som har gain 1.1

Jupp jag har helt ljuskontrolerat rum för både externt o internt ljus :)

Jag hittar inte på V4 den kanske inte finns som elduk. Är du nöjd med den, bra kvalitet?

Postad 30 December 2012 - 20:36

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Jag har ju en ramspänd kurvad duk :) Finns nog inte mer än upp till V3 på rulldukarna, Då som tab-tension version. De vanliga manuella o eldrivna är väl V2 har jag för mig om.

Jag är tok nöjd med duken. Har ju två material till den med så ifall man skulle ha ett ljust rum byter jag bara ut materialet enkelt mot det grå istället :)

Konstruktionen är det absolut bastantaste jag vart med om! 12cm ram runt om, riktigt tjockt aluminium o velour som äter upp nästintill allt ströljus. På mius sidan finns då att duken bygger ut ca 8,5cm i mitten o närmare 22cm på sidorna rakt ut i rummet. Det är fästena som är lite speciella, samt kurvningen som gör att det är så.

Sen måste man ju passa in så att projektorn hamnar innom dukhöjden då duken som sagt är kurvad. Bilden blir dock ändå lite som en :) nertill men väldigt diskret o skiljer max 1-2cm från mitt till kanterna på höjden. Därav ser undersidan ut lite som just en svag smile. Men för bilden anser jag att de ger mer djup.

Mvh :)

Redigerat av film-fanatiker, 30 December 2012 - 20:42.

Postad 23 April 2013 - 09:39

Propain
  • Propain
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ska den inte klara att köra 2:35:1 elle 16:10 även om man måste ställa in den manuellt? Jag har för mig att jag läst detta någonstans men hittar det inte.

Kan bara hålla med, riktigt nöjd. Synd att man inte kan köra 2:35:1 på den, då hade det i mitt fall varit fulländat:)

Nu är det så att jag köpt ny Grandview duk och tror att jag fått fel då min projektor inte fyller ut duken helt.

Så jag gissar att jag fått en 16:10 duk istället för en 16:9 som kartongen säger.

Vet någon hur jag kan dra ut bilden på bredden? Jag hittar inga val i menyerna som möjliggör detta.

Det finns en bunt val som är utgråade dock och jag vet inte hur jag kommer åt dessa.

Tacksam för ala hjälp!

Postad 23 April 2013 - 09:56

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
2.35:1 är inte 16:10 det är 21:9. 16:9 är 1.78:1/1.85:1. 16:10 brukar bara vara på presentation projektorer. Klart du kan köra 21:9 eller 2.35:1, 2.40:1 duk men du måste manuellt zooma och lens-shifta då den inte har linsminne.

Postad 23 April 2013 - 11:25

Propain
  • Propain
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

2.35:1 är inte 16:10 det är 21:9. 16:9 är 1.78:1/1.85:1. 16:10 brukar bara vara på presentation projektorer. Klart du kan köra 21:9 eller 2.35:1, 2.40:1 duk men du måste manuellt zooma och lens-shifta då den inte har linsminne.

Ah, där ser man. Jag trodde det var samma. Tack för att du förklarade.

Med manuellt menar du varje gång eller går det att spara?

Jag har kikat i manualen och i menyerna på projen men det verkar som om de menyvalen är utgråade av någon anledning.

Kan det ha med signalen/källan att göra?

Postad 25 April 2013 - 14:08

Propain
  • Propain
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har kollat och duken är 16:9 men jag har trots detta 5-10 cm vitt kvar av duken på vardera sida om bilden.

Har någon en idé vad detta kan vara?

Jag har försökt lens shifta och zooma men utan framgång. Att ändra Aspect hjälper inte heller.

Min källa är en HTPC genom en Onkyo 709 och den fyller ut min TV alldeles utmärkt.

Värt att nämna är också att jag kör Wireless HDMI.

Tips emottaget tacksamt!

Redigerat av Propain, 25 April 2013 - 14:09.

Postad 25 April 2013 - 14:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
En tv kör oftast overscan .. Har du kollat så duken har exakt rätt mått?

Postad 25 April 2013 - 14:44

Propain
  • Propain
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

En tv kör oftast overscan .. Har du kollat så duken har exakt rätt mått?

Ja alltså. Om de inte packat ner fel duk i kartongen så. Den säger 266 x 149

Jag får försöka mäta själva duken.

Postad 25 April 2013 - 15:41

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Vad för grafikkort är det är det amd måste du ändra i overscan inställningarna i catalyst..

Postad 25 April 2013 - 15:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Är det samma både när det gäller skrivbord och när du spelar upp video?

Redigerat av jimjans, 25 April 2013 - 15:46.

Postad 26 April 2013 - 06:50

Propain
  • Propain
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Vad för grafikkort är det är det amd måste du ändra i overscan inställningarna i catalyst..

Är det samma både när det gäller skrivbord och när du spelar upp video?

NU har jag mätt duken och den är 266x149 och är även märkt med 16:9

Grafikkort vet jag inte utan måste kolla. Men jag kör XBMCbuntu så något catalyst har jag inte.

I och med det så är det ju inget skrivbord i den bemärkelsen heller. Men det är alltid samma "fel" att bilden lämnar 5-10 cm av duken på vardera sidan.

Jag har iofs inte testat att köra en annan källa genom Onkyon eller att köra direkt till projen för att se vad som händer.

Man jag tycker det är lite konstigt att TVn har perfekt bild om det nu är förstärkaren som har problem.

Tack för att du försöker hjälpa! Det uppskattas!

Postad 26 April 2013 - 07:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Du kan även göra en kalibrering i xbmc där du sätter storleken på bilden har du gjort den ? TVn kör garanterat overscan och då ser du inte problemet..

Postad 26 April 2013 - 07:51

Propain
  • Propain
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Du kan även göra en kalibrering i xbmc där du sätter storleken på bilden har du gjort den ? TVn kör garanterat overscan och då ser du inte problemet..

Aha! Ja, jag har gjort den men för TVn.Skall testa detta!

Tack!

Postad 14 May 2013 - 22:58

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns några billigare 3d glasögon till den här projektorn än vad Epson själva har? Förutom Pannasonic då. De är ju något billigare men tänkte om det fanns andra alternativ då jag behöver fler, har bara 3 par idag då de är så dyra.

Postad 05 August 2013 - 06:00

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Hej !

Jag har ett problem med att jag inte kan starta projektorn från fjärren ibland, ungefär varannan gång. Då slutar det med att jag får trycka på knappen på projektorn istället och det funkar varje gång.

Någon som har haft samma fel och löst det på något sätt ? ny firmware kanske ?

Jag har V101 på firmware och läst att V106 löser power on/off issue här http://www.avsforum....10-is-ready/330

Någon som har gjort detta själv och hittat firmware V106 ?

Mvh

Redigerat av Natal, 05 August 2013 - 06:14.

Postad 05 August 2013 - 15:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Du kanske har garanti kvar på den, kontakta Epson förklara. När det gäller firmewaren så måste man skicka in den, för att garantin ska gälla i så fall. Men det kanske du redan vet?

Redigerat av mcmike, 05 August 2013 - 15:23.

Postad 05 August 2013 - 21:25

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Du kanske har garanti kvar på den, kontakta Epson förklara. När det gäller firmewaren så måste man skicka in den, för att garantin ska gälla i så fall. Men det kanske du redan vet?

Hej !

Jag ringde Epson idag och dom sa som du säger att man måste skicka in den för uppdatering, dock så skulle han på supporten kolla om det gick att göra hemma men han trodde inte det.

Japp finns garanti kvar den, hade du samma problem som jag med power on från fjärren ?

Mvh

Redigerat av Natal, 05 August 2013 - 21:26.

Postad 05 August 2013 - 21:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hej !

Jag ringde Epson idag och dom sa som du säger att man måste skicka in den för uppdatering, dock så skulle han på supporten kolla om det gick att göra hemma men han trodde inte det.
Japp finns garanti kvar den, hade du samma problem som jag med power on från fjärren ?

Mvh

Jag hade inga problem med min, dock så förekommer det att fjärren krånglar till Epson. Kanon att du hade garanti kvar, då är det lugnt:) Man kan göra uppdatering själv, finns länk någonstans i tråden om jag inte minns fel. Förut var det så att garantin inte gällde om man gjorde den själv, men det kan ju vara ändrat nu. Riktigt bra projje är det:)

Postad 16 August 2013 - 07:33

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Jag har lagt in Firmware 1.08 på eget bevåg nu och hoppas fjärrproblemet löste sig, har fortfarande inte fått något svar från Epson ang uppdateringen.

Postad 19 August 2013 - 14:11

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jag har lagt in Firmware 1.08 på eget bevåg nu och hoppas fjärrproblemet löste sig, har fortfarande inte fått något svar från Epson ang uppdateringen.

Hur uppdaterar man firmware själv?Har du någon trevlig länk mm?

Postad 19 August 2013 - 14:55

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
http://www.avsforum....10-is-ready/360

Postad 20 August 2013 - 07:35

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

http://www.avsforum....10-is-ready/360

Tack! Såg att jag postat i den tråden för ett tag sedan :) Ska läsa på och kolla vilken FW jag har innan jag börjar testa!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.