Skickat 10 april 2012 - 23:56
Ser fint ut, häftigt att ha ett eget hus för ljud & bild. Angående värmeutvecklingen i Onkyon tror jag inte att det beror på slutstegen. En kompis Onkyo hemmabio reciver blev väldigt varm när den var avstängd, det visade sig att hans son råkat aktivera zon2 (han har inga högtalare inkopplade där).
Skickat 11 april 2012 - 18:48
Fredyr 10 april 2012 - 23:56 skrev:
Ser fint ut, häftigt att ha ett eget hus för ljud & bild. Angående värmeutvecklingen i Onkyon tror jag inte att det beror på slutstegen. En kompis Onkyo hemmabio reciver blev väldigt varm när den var avstängd, det visade sig att hans son råkat aktivera zon2 (han har inga högtalare inkopplade där).
Nja, jag har ju både SurrBack och FrontHigh inkopplat (om man har det så är inte zon2 och zon3 möjligt) så jag tror inte att värmen beror på detta.
Jag har ju läst i forumtråden för 1007/3007/5007 om de problem som många haft efter något års drift, kanske pga värmen som ju skall vara extra mycket från just dessa modeller. Hade en 707 innan, den blev inte alls så varm. Ens när den skyfflade lite ström...
Tack för alla snälla kommentarer! Det värmer. SÅ skönt att äntligen vara klar (nästan)
Skickat 17 april 2012 - 16:28
Vad det blir för vinylsvarv?
Jag har siktet inställt på en TD-160. Missade precis en på Tradera tyvärr.
Kan också tänka mig en 165 eller 166. Hur rankar du dessa MrLelle?
Funderar också på 125 men där vet jag inte riktigt hur den står sig.
Egentligen kan jag nog för lite för att bestämma mig... Tips mottages tacksamt!
Jag har siktet inställt på en TD-160. Missade precis en på Tradera tyvärr.
Kan också tänka mig en 165 eller 166. Hur rankar du dessa MrLelle?
Funderar också på 125 men där vet jag inte riktigt hur den står sig.
Egentligen kan jag nog för lite för att bestämma mig... Tips mottages tacksamt!
Skickat 10 mars 2013 - 20:18
Riktigt fint har ni fått det! Tänkte också först på Onkyo reciver men läste mycket om deras problem med HDMI korten så det blev en Pioneer istället. Men med facit i hand då jag hittade Canton 490:orna så hade kanske en Yama varit att föredra. Yama + Canton verkar ju synka fint.
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
17 bilder
5 filmer
1 annons

Minhembio - Senaste nyheterna
Hembiobutiken ordnar butiksevent och tävling
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?