Skickat 15 april 2012 - 03:38
Är det någon som vet när eller om dom kommer att släppa hela serien på blåskiva?
Skickat 15 april 2012 - 11:12
Läste på om detta för några år sedan då jag undrade varför dom inte släppte x-files på BD.
Dom skulle behöva göra om alla effekter för serien iom att det som är gjort idag endast var skapat för 480i och därför har dom struntat i det

Men vem vet, något kanske får extra tid över att nyskapa serien åt oss
Dom skulle behöva göra om alla effekter för serien iom att det som är gjort idag endast var skapat för 480i och därför har dom struntat i det
Men vem vet, något kanske får extra tid över att nyskapa serien åt oss
Skickat 15 april 2012 - 15:09
Det kommer mest troligt inte hända. De flesta gamla serier är inspelade lågupplöst och därför är det jäkligt dyrt att göra om dem till dagens format.
Undantaget är väl Star Trek The Next Generation som de gör om nu. Men Star Trek har också en enorm fanbase så det lär löna sig.
Undantaget är väl Star Trek The Next Generation som de gör om nu. Men Star Trek har också en enorm fanbase så det lär löna sig.
Skickat 15 april 2012 - 15:16
Fast jag gillade inte att de gjorde om effekterna till gamla Star trek. Tack och lov kunde man själv välja om man ville se med eller utan effekter. Jag blir inte så imponerad av att de slänger in nya effekter i gamla filmer. Fast det är nog dags att restaurera Star Trek TOS igen. Den är inte riktigt bra restuarerad, tycker jag.
Skickat 20 april 2012 - 22:43
radiozo 15 april 2012 - 15:09 skrev:
Det kommer mest troligt inte hända. De flesta gamla serier är inspelade lågupplöst och därför är det jäkligt dyrt att göra om dem till dagens format.
Nu spelade man inte in på VHS-kameror utan de flesta TV-serier är isnpelade på Film som tex Seinfeld, Friends, That 70's Show och massor av andra. X-files spelades in på 35mm och så länge det inte klipptes på lågupplöst så är det inga problem att få The X-files i HD. Men som tidigare nämnts är effekterna lågupplösta så de kommer ju inte att se för roliga ut.
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
23 bilder
2 annonser
543 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?