Kommentarer till Byggbilder HiFi / Biorum av PureDigital
Started by
PureDigital, apr 18 2012 12:40
65 replies to this topic
Posted 18 april 2012 - 13:59
Tänkte ta det här projektet i lite lugnare tempo än vad det har blivit. Men var o demade högtalare sen fick man ju kraftig mersmak och ville vara bli färdig 
Kan tillägga att jag kommer sätta ett undertak modell Sombra, tapeter kommer förhoppningsvis upp i helgen sen ska alla uttag etc upp innan golvet ska läggas.
Golvet kommer antingen bli heltäckningsmatta eller parkett, är lite rädd att jag kommer dämpa rummet för mycket om jag lägger heltäckningsmatta. Det som lever får se, ska prova först hur dämpat det känns när taket är uppe.
Kan tillägga att jag kommer sätta ett undertak modell Sombra, tapeter kommer förhoppningsvis upp i helgen sen ska alla uttag etc upp innan golvet ska läggas.
Golvet kommer antingen bli heltäckningsmatta eller parkett, är lite rädd att jag kommer dämpa rummet för mycket om jag lägger heltäckningsmatta. Det som lever får se, ska prova först hur dämpat det känns när taket är uppe.
Posted 07 maj 2012 - 13:14
Här händer det grejer. Lite småfix nu i veckan sen upp med taket på Söndag och in med mattan på måndag, efter det fixa belysningen i taket sen dörrfoder och golvlister. Efter det är det dags att flytta in :) högtalarna kommer nog i början av nästa vecka och surroundarna dyker för hoppningsvis upp nu i veckan :)
Posted 20 maj 2012 - 23:49
Grattis till mig själv som kom hem från USA igår och ska börja jobba imorgon 0700 och det är helt omöjligt att sova ordentligt, sätter mig här en stund istället o ser om det hjälper. Jag är också spänd på högtalarna, de står och väntar på mig och kommer hämtas imorgon efter jobbet om allt klaffar, ska nog försöka få dit alla lister också imorgon så man kan få in soffan och stereon på tisdag eller nåt :)
Posted 23 maj 2012 - 00:04
Taket heter Sombra. Kunde inte hålla mig utan idag packades högtalarna upp och förstärkeriet kopplades in. Har inte rippat ner alla skivor till FLAC ännu men skyndade mig rippa ner In Flames senaste platta för att testa och det verkar lovande, mycket lovande! Högtalarna är för övrigt fantastiskt vackra :)
Posted 25 maj 2012 - 09:56
Alla armaturer jag har i rummet är från Hide a lite.
Nästa vecka ska belysningen i taket göras, på måndag eller tisdag kommer bänken. :)
Duk, projektor, center och subben återstår. Inte bestämt mig om jag ska vänta med bilden tills i höst eller om man ska ta det nu också.
Musiken ska iaf fixas nu iaf, lutar åt en NAS istället för htpc som jag kör idag, och då FLAC såklart, och det tillsammans med naims app n-stream blir det en kanonlösning :)
Nästa vecka ska belysningen i taket göras, på måndag eller tisdag kommer bänken. :)
Duk, projektor, center och subben återstår. Inte bestämt mig om jag ska vänta med bilden tills i höst eller om man ska ta det nu också.
Musiken ska iaf fixas nu iaf, lutar åt en NAS istället för htpc som jag kör idag, och då FLAC såklart, och det tillsammans med naims app n-stream blir det en kanonlösning :)
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
88 bilder
1 annons
58 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?