Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Separera ljud och video ut - Sony STR-DH720

2 svar i tråden

Skickat 18 april 2012 - 20:13

Hej

Jag har nyligen införskaffat projektor (Epson EH-TW6000) och köpte i samband med det en Sony STR-DH720 receiver för att kunna få in fler bildkällor till projektorn.
Problemet jag nu har stött på är att jag inte lyckas separera bild och ljud ut från receivern.
Jag har sedan tidigare en Cambridge Azur 840A förstärkare kopplad till mina högtalare. Den har jag gärna kvar :).

Exempel på hur jag vill att det ska se ut:

Har en PS3/Dator/Wii/etc. kopplad till STR-DH720, video ska sedan till projektorn via HDMI, ljud ska gå via RCA-kabel till Cambridgen.

Är detta möjligt, eller måste jag tänka om?

Skickat 18 april 2012 - 21:31

Jag vet inte om Ps3 kan skilja ut ljudet från bilden. Ett sätt vore kanske att säga åt den att ljudet ska vara Pcm(optiskt), och bilden Hdmi. Jag har själv aldrig testat. Du får prova.

Skickat 19 april 2012 - 08:09

Visa inläggtrebban 18 april 2012 - 21:31 skrev:

Jag vet inte om Ps3 kan skilja ut ljudet från bilden. Ett sätt vore kanske att säga åt den att ljudet ska vara Pcm(optiskt), och bilden Hdmi. Jag har själv aldrig testat. Du får prova.

PS3an kan separera ljud, det har jag lyckats med förut. Problemet är att jag inte får receivern (DH720), att separera ljud och bild. Just nu skickar den båda signalerna till projektorn, och den kan inte skicka vidare ljudet. Samma sak händer oavsett om jag går via component (wii) hdmi+rca (dator) eller bara hdmi (ps3).

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.