SONY HX855 (HX850,853,)
Startad av
gruno, apr 28 2012 19:55
649 svar i tråden
Skickat 15 juli 2012 - 00:23
Mediamarkt i Borås verkar köra kampanj med denna modell nu. Kanske Göteborg med om man pratar med dom, kan inte se det på deras sida. Norrköping kör med så det är kanske på gång. För de pengarna som den körs nu så är det en klar vinnare.
Skickat 15 juli 2012 - 13:19
-
kdid
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Mediamarkt kör mycket lokala kampanjer, då de är lokala handlare. För mig var det lokala Mediamarkt ej intresserade att prismatcha Norrköpings kampanjpris (vilket jag förstår, då det var 7k i skillnad). Kampanjen i Norrköping går ut idag tror jag.
Skickat 16 juli 2012 - 20:54
-
Per S
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Nu sänktes 46HX855 till 14490kr hos elgiganten.
Skickat 16 juli 2012 - 21:39
Är det verkligen ingen mer än jag som blivit störda över att bilden hackar ni spelar 1080p? Kanske var det ett måndagsexemplar som jag lämnade tillbaka?
Samma HD-snuttar som Sonyn inte riktigt orkade med flöt på fint i en Samsung ES8005 när jag testade. Så det kanske motvilligt blir en sådan istället.
Skickat 17 juli 2012 - 09:22
-
kdid
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
stekfett 16 juli 2012 - 21:39 skrev:
Är det verkligen ingen mer än jag som blivit störda över att bilden hackar ni spelar 1080p? Kanske var det ett måndagsexemplar som jag lämnade tillbaka?
Samma HD-snuttar som Sonyn inte riktigt orkade med flöt på fint i en Samsung ES8005 när jag testade. Så det kanske motvilligt blir en sådan istället.
Min står i kartong fortfarande så jag har inte testat. Det du beskriver påminner om hur det blir när 23,976 fps (24p) spelas upp i felaktig uppdateringsfrekvens. Jag har inte hunnit läsa in mig på 24p-läget i Sonyn. Rimligtvis är det en inställningsfråga, även när den interna mediaspelaren används. Jag ska testa min senare idag eller imorgon.
Edit:
24p ska vara aktivt när du kör preset "true cinema". Har du ställt TVn i det läget?
Det här inlägget har ändrats av kdid 17 juli 2012 - 09:39
Skickat 17 juli 2012 - 09:43
-
frav
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
Per S 16 juli 2012 - 20:54 skrev:
Nu sänktes 46HX855 till 14490kr hos elgiganten.
Man kan undra om 55HX855 också kommer sänkas? Eller ska man anse att 19690kr som EG har är ett pris som är okej för den TVn?
Skickat 17 juli 2012 - 11:04
-
Per S
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
frav 17 juli 2012 - 09:43 skrev:
Man kan undra om 55HX855 också kommer sänkas? Eller ska man anse att 19690kr som EG har är ett pris som är okej för den TVn?
Nya "bra köp" nivån för 55HX85 ligger troligen på det pris som mediamarkt Norrköping sålde till för några dagar sedan, dvs under 15000kr. Det priset visar handlarnas utrymme. Det kanske blir en OS kampanj?
Det här inlägget har ändrats av Per S 17 juli 2012 - 11:05
Skickat 17 juli 2012 - 18:48
kdid 17 juli 2012 - 09:22 skrev:
Min står i kartong fortfarande så jag har inte testat. Det du beskriver påminner om hur det blir när 23,976 fps (24p) spelas upp i felaktig uppdateringsfrekvens. Jag har inte hunnit läsa in mig på 24p-läget i Sonyn. Rimligtvis är det en inställningsfråga, även när den interna mediaspelaren används. Jag ska testa min senare idag eller imorgon.
Edit:
24p ska vara aktivt när du kör preset "true cinema". Har du ställt TVn i det läget?
Nej, något 24p inställning lade jag inte märke till så någon sådan har jag inte aktivt valt. Jag är riktigt nyfiken på vad du kommer fram till när du testat tv:n.
Skickat 17 juli 2012 - 22:07
-
kdid
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
stekfett 17 juli 2012 - 18:48 skrev:
Nej, något 24p inställning lade jag inte märke till så någon sådan har jag inte aktivt valt. Jag är riktigt nyfiken på vad du kommer fram till när du testat tv:n.
mkv i 1080p fungerar utmärkt här. Testat med två olika filmer. Inga hack eller artefakter alls vad jag kan se. Testade bland annat med den snabba inledande biljakten i Get The Gringo. Nu är jag väl knappas att betrakta som expert i området, men om man jämför när jag körde 1080p i 60hz tidigare Samsung så såg man tydliga hack i svepande scener.
Har inte labbat speciellt mycket med inställningarna, utan bara testat de förinställda lägena.
Jag gjorde följande (detta är bara ett hastigt testat läge som jag tyckte verkade optimalt):
* Valde HDMI 1
* Options -> Scenval -> Biograf
* Options -> Bild -> Bildinställning -> Biograf 1. Bläddra sedan ner och sätt motion flow på "tydlig" (själva 24p-läget är egentligen det som heter "filmläge" och finns i som "auto 1" samt "auto 2").
* Tryck Return
* Tryck på info-knappen (den ovanför options). Framgår då att det är 1080/24p.
* Min HTPC (som kör OpenELEC med XBMC) var redan satt på att köra upplösning 1920×1080 i 23.976 Hz.
Min TV var först satt i scenval "auto". Receiverns konfigurationssida (med helblå bakgrund och vit text) gjorde att TVn först valde scenval "grafik". När jag sedan växlade till HDMI (i receivern) så det ut som skit. Använd inte auto. Det finns även ett smart scenval som heter "auto (24p sync)". Detta sätter TVn automatiskt i scenval "biograf" när den känner av att den får 24p-signal, men använder "auto" för övriga signaler.
Det här inlägget har ändrats av kdid 17 juli 2012 - 22:09
Skickat 18 juli 2012 - 09:37
-
Qudos
-
Användare
-
-
148 inlägg
stekfett 16 juli 2012 - 21:39 skrev:
Är det verkligen ingen mer Än jag som blivit störda över att bilden hackar ni spelar 1080p? Kanske var det ett måndagsexemplar som jag lÄmnade tillbaka? Samma HD-snuttar som Sonyn inte riktigt orkade med flöt på fint i en Samsung ES8005 nÄr jag testade. Så det kanske motvilligt blir en sådan istÄllet.
Hej!
Funderar starkt på denna TV men kände att jag måste dubbelkolla detta. Är det när du har en film på tex USB som du kör via den inbyggda mediaspelaren som du upplever hack?
Vi får hoppas att denna TV sjunker snart
Kan också passa på att fråga: Jag tänkte montera denna TV på väggen, och som jag förstår så har den dels högtalare i TV:n men även i foten. Dock kommer de i foten inte att användas och jag undrar om det finns någon snygg "ljudlimpa" som kan anslutas till TV:n. Som antingen kommer att monteras under eller stå på bänken nedanför.
Mvh
Qudos
Skickat 18 juli 2012 - 12:39
Kdid,
Mycket intressant läsning. Jag såg inte ens läget "biograf 1" innan jag lämnade tillbaka tv:n ( det är väl inte samma som move 1?). Det vore kul om det var så enkelt att få bukt med släpningarna då jag verkligen gillade bilden i övrigt.
Hur har du det med clouding? Har du gråare partier när du växlar mellan menyer eller ser på eftertexter med svart bakgrund etc?
Qudos,
Ja, jag använde usb rakt in i tv:n och även Plex från IMac.
Ett parti som släpade är ca 11-12 min in i senaste Sherlock Holmes filmen när kameran sveper över en stad, ett hus och ner på en gågata. När jag testade denna schwn på Samsung ES8005 hackade bilden ingenting alls. Synd bara att Samsungens bild, i mina ögon, är en klass sämre.
Skickat 19 juli 2012 - 10:42
Har köpt en 46hx855 och är rätt så nöjd. jag upplever också lite grått men det mesta försvinner vid filmtittande,den grå bakgrund som framträder vid kanalbyte eller uppstart är inte samma som sen blir. Dock tror jag den är känslig i inställningarna allra helst kontrast och brightness. Jag har bara haft den i ett par dagar än. Bilden "sätter" sig kanske efter ett par hundra timmars tittande och blir lättare att ställa in (har ingen aning,men det verkar troligt). En nackdel i mitt tycke är de aktiva brillorna,det finns inte mycket utrymme att sitta som man vill, väldigt smalt betraktnigsområde och dessutom spökbilder och överhörningsskuggor,det är jobbigt att se en hel film då man måste sitta blick stilla med fixerat huvud rakt framifrån,sså en 4-5 personers familj får problem att se samtidigt. Jag påtalade detta för supporten så de skall skicka ett par filter,få se vad det blir av det. Min första magkänsla är att ifall 3D är en viktig feature kanske man ska jämföra med andra ,är en bra och skarp och klar tv bild viktigt så står den sig nog väl. En nackdel är de begränsade kalibrerings möjligheterna då varken CMS och 10 eller 20 punkts IRE finns med. (LG har det.)
Det här inlägget har ändrats av Askungen 19 juli 2012 - 10:44
Skickat 19 juli 2012 - 12:00
-
Tönne
-
Användare
-
-
117 inlägg
Vad är det för filter de ska skicka?
Skickat 19 juli 2012 - 12:41
Tönne 19 juli 2012 - 12:00 skrev:
Vad är det för filter de ska skicka?
Jag har inte en aning. Jag fick just svar från dem att de är skickade nu. Men enligt dem skall det hjälpa mot skugg och spökbilderna. Har jag tur kommer de i morrn. Lovar att återkomma direkt när jag fått dem. Men eftersom de har sådana att skicka ut så är det väl lite problem med 3D-avspelningen. ( Man kan ju undra varför de inte modifierat brillorna då eller skickar med filter,brillorna är ju svindyra!)
Skickat 19 juli 2012 - 13:30
EDIT: Borttaget av moderator. Se nedan.
Det här inlägget har ändrats av nima01 19 juli 2012 - 17:16
Inga annonser i inläggen. Det är det vi har Marknaden till.
Skickat 19 juli 2012 - 17:15
@hedline: Inga annonser i inläggen. Det är det vi har Marknaden till.
Skickat 20 juli 2012 - 14:00
Jaha, då har filtrena anlänt. Det är en plastlins som man sätter utanpå glaset. Löstagbart, så man kan byta ifall dom blir repiga eller så. Vad ska jag säga, man har större rörelsefrihet med huvudet men inte gigantisk utan man måste fortfarande sitta hyfsat rakt,men klart bättre. Spökskuggan eller vad man ska kalla det kvarstår emellanåt,syns tydligt vid närbild av ansiktsprofil då t.ex näsan får en skugga. Hos mig till vänster.om bilden. Det är kanske en 3D effekt som uppstår med aktiv 3D. Tilläggas bör att jag har sämre syn på höger öga ( ålderssymptom ,inget synfel som brytning eller så ) Hursomhelst, bättre än innan om än långt ifrån perfekt. ( Upplev enastående 3D som reklamen säger är inte riktigt sant således.) Ni måste uppge vilka brillor ni har eftersom filtren är modellspecifika, kläm gärna till med ett par filter utöver antalet brillor.De är ändå gratis. Sitter man bra är bilden bra, men man är ju familj och då får man sitta ihopklämda. (Kul med Harry Potter på två och en halv timme.)
Skickat 20 juli 2012 - 14:32
Är det så att spökskuggan finns på filmer som är 2D från början? Har du provat en äkta 3D, som Avatar, tex?
Skickat 20 juli 2012 - 14:57
trebban 20 juli 2012 - 14:32 skrev:
Är det så att spökskuggan finns på filmer som är 2D från början? Har du provat en äkta 3D, som Avatar, tex?
Nä, inte med aktiv 3D, jag hade en LG 47LM660T somjag bytte in men den hade passiv 3D och där syns inget. Ska slänga på den nu och kolla. Menar du att många av 3D filmerna är ursprungligen 2D som fuskats till 3D? Dvs inte inspelat i äkta 3D. Återkommer om ett tag.
Skickat 20 juli 2012 - 15:45
Harry Potter syns inga skuggor på,men den är i letterboxformat så jag undrar om den är inspelad i 3D eller efterkonstruerad. Avatar har ju en helt annan bildkvalitet men jag har den endast i vanlig bluray, men 3D-rippen är perfekt. Drive angry är med bra. Jag har kollat nån HSBS-rip och de har skuggor,kanske det är boven i dramat. Men bara att kunna luta och flytta huvudet är guld. Just nu sitter vi lite isär och ser HP och alla har schysst 3D. När man gett det lite tid och vant in sig är själva bildkvallen grym. Retar ihjäl mig bara på letterbox, 25% reducerad bild. Vilket hån! Askungen 20 juli 2012 - 15:44 skrev:
Harry Potter syns inga skuggor på,men den är i letterboxformat så jag undrar om den är inspelad i 3D eller efterkonstruerad. Avatar har ju en helt annan bildkvalitet men jag har den endast i vanlig bluray, men 3D-rippen är perfekt. Drive angry är med bra. Jag har kollat nån HSBS-rip och de har skuggor,kanske det är boven i dramat. Men bara att kunna luta och flytta huvudet är guld. Just nu sitter vi lite isär och ser HP och alla har schysst 3D. När man gett det lite tid och vant in sig är själva bildkvallen grym. Retar ihjäl mig bara på letterbox, 25% reducerad bild. Vilket hån! Men självklart ska ni skicka efter filtrena oavsett.
Skickat 20 juli 2012 - 15:50
Askungen 20 juli 2012 - 15:45 skrev:
Harry Potter syns inga skuggor på,men den är i letterboxformat så jag undrar om den är inspelad i 3D eller efterkonstruerad. Avatar har ju en helt annan bildkvalitet men jag har den endast i vanlig bluray, men 3D-rippen är perfekt. Drive angry är med bra. Jag har kollat nån HSBS-rip och de har skuggor,kanske det är boven i dramat. Men bara att kunna luta och flytta huvudet är guld. Just nu sitter vi lite isär och ser HP och alla har schysst 3D. När man gett det lite tid och vant in sig är själva bildkvallen grym. Retar ihjäl mig bara på letterbox, 25% reducerad bild. Vilket hån!
PS. Flimret försvann också hos mig.
Skickat 25 juli 2012 - 17:53
Har jag missuppfattat något eller följer det inte med några 3d-brillor?
Skickat 25 juli 2012 - 18:47
-
kdid
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
bootstrap 25 juli 2012 - 17:53 skrev:
Har jag missuppfattat något eller följer det inte med några 3d-brillor?
Det medföljer inga glasögon med HX855.
Skickat 25 juli 2012 - 19:16
kdid 25 juli 2012 - 18:47 skrev:
Det medföljer inga glasögon med HX855.
Och tyvärr är de svindyra,egentligen ynkligt och sniket av Sony att inte skicka med 2 par när det är en 3D tv man köper. Så om tv kostar 15 papp sä blir det ju nästan 17 papp med brillor
Skickat 25 juli 2012 - 19:36
Tackar för svar! Jo, det är lite snålt faktiskt.
Skickat 26 juli 2012 - 19:19
Va inne på Sony center i täby idag o kolla in hx855, riktigt snygg tv. Efter en stund o lite snack med han som jobba där så berättade han att till jul släpper Sony sin crystal led 55" och att den ska kosta ca 30tkr. Han lät inte hundra men det känns som att man kan vänta 6mån o spara 10tkr:)
Vad tror ni om Crystal led? Har ni hört lr läst nåt om den?
Skickat 26 juli 2012 - 21:09
Jolly R 26 juli 2012 - 19:19 skrev:
Va inne på Sony center i täby idag o kolla in hx855, riktigt snygg tv. Efter en stund o lite snack med han som jobba där så berättade han att till jul släpper Sony sin crystal led 55" och att den ska kosta ca 30tkr. Han lät inte hundra men det känns som att man kan vänta 6mån o spara 10tkr:)
Vad tror ni om Crystal led? Har ni hört lr läst nåt om den?
Det är nog struntprat, tyvärr...
Skickat 26 juli 2012 - 21:26
Hur lång fram ligger då denna Crystal Led och vad slutar prislappen på? Det kommer bli intressant att se den i verkligheten.
http://www.sony.net/...005E/index.html
Skickat 30 juli 2012 - 19:56
Beställde en KDL-55HX855 precis på Elgiganten för 15390kr! Kändes som ett väldigt bra pris!
http://www.elgigante...-tv-kdl-55hx855
Har hela tiden haft ögonen på denna men budgeten var på 12000 från början och 18-20k kändes för dyrt men för detta pris kunde jag bara inte motstå!
edit: grattis till mig själv för första inlägget! tog bara ca 8år!
Det här inlägget har ändrats av mixxeruz 30 juli 2012 - 20:05
Skickat 30 juli 2012 - 20:24
mixxeruz 30 juli 2012 - 19:56 skrev:
Beställde en KDL-55HX855 precis på Elgiganten för 15390kr! Kändes som ett väldigt bra pris!
http://www.elgigante...-tv-kdl-55hx855
Har hela tiden haft ögonen på denna men budgeten var på 12000 från början och 18-20k kändes för dyrt men för detta pris kunde jag bara inte motstå!
edit: grattis till mig själv för första inlägget! tog bara ca 8år!
Ja grattis för ett riktigt bra köp och första inlägget!
Skickat 30 juli 2012 - 22:04
-
gorby
-
Användare
-
-
107 inlägg
Man undrar ju nu om sänkningen är för att sony märkt att det finns problem med modellen eller om det är nya modeller på gång...
Skickat 30 juli 2012 - 22:36
...eller att de inte sålt tillräckligt många enheter.
Skickat 31 juli 2012 - 00:07
gorby 30 juli 2012 - 22:04 skrev:
Man undrar ju nu om sänkningen är för att sony märkt att det finns problem med modellen eller om det är nya modeller på gång...
Ryktas ju komma en HX95X serie, som ska ersätta HX92X, ganska snart. Vad jag hört har HX85X serien sålt rätt bra.
Skickat 31 juli 2012 - 12:26
-
kdid
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Även Siba kapar priset på 55:an. 46:an borde ju hoppa ner ett par tusenlappar snart också.
Det här inlägget har ändrats av kdid 31 juli 2012 - 12:30
Skickat 31 juli 2012 - 13:25
Nu har även Mediamarkt sänkt 15290:- enligt Prisjakt. Även Electroworld har sänkt till 15390:-
Skickat 31 juli 2012 - 19:16
Börjar bli riktigt sugen på köpa denna nu faktiskt om det inte finns nån annan modell ni rekommendera max 15.5k ej över för detta är smärtgränsen redan. Kollar även på vt50 men den är 5 tum mindre men man får 2 3d glasögon till svårt detta.
Skickat 31 juli 2012 - 19:50
Jag har haft lite otur med dessa apparater. Den första jag hade hemma hade lite för mycket clouding för min smak. Den andra var inte riktigt ihopsatt och ena övre hörnet knarrade och sviktade när jag klämde på den så den lämnade jag tillbaka innan jag provat den.
Den tredje sitter jag framför nu och den flimrar till (myrornas krig blixstnabbt) var 14:onde sekund när jag kör med hdmi från datorn/imac. Detta skedde dock inte på den tidigare apparaten och inte heller på min gamla tv. Detta problem finns dock inte när jag kör från xbox etc... Kan jag ha missat någon inställning?
Bilden är ju annars helt ljuvlig.
Skickat 31 juli 2012 - 20:08
stekfett 31 juli 2012 - 19:50 skrev:
Jag har haft lite otur med dessa apparater. Den första jag hade hemma hade lite för mycket clouding för min smak. Den andra var inte riktigt ihopsatt och ena övre hörnet knarrade och sviktade när jag klämde på den så den lämnade jag tillbaka innan jag provat den.
Den tredje sitter jag framför nu och den flimrar till (myrornas krig blixstnabbt) var 14:onde sekund när jag kör med hdmi från datorn/imac. Detta skedde dock inte på den tidigare apparaten och inte heller på min gamla tv. Detta problem finns dock inte när jag kör från xbox etc... Kan jag ha missat någon inställning?
Bilden är ju annars helt ljuvlig.
Har du gått igenom alla olika scenval? Tidigare apparaten? Menar du den du returnerade för clouding? Ifall så är kan man ju misstänka fel i apparaten. Min har kanonbild ingen clouding och ingen bleeding. Har inte dator inkopplat men skall slänga in min Asus U 31 J (Nvidia 415M) Återkommer om resultatet
Skickat 31 juli 2012 - 20:42
Askungen,
Ja den första returnerade jag för clouding. (Denna fungerade fint tillsammans med Imac.)
Den andra tv:n var inte riktigt hopsatt.
Och nu sitter jag på en tredje som blinkar till var fjortonde sekund när jag använder den som "extraskärm" till min Imac.
Jag har testat alla scenvalen och även olika kablar samt alla hmi-portarna men problemet kvarstår. Xbox och Apple tv fungerar med fint tv:n men det verkar som att det är något med signalen från datorn som tv:n inte gillar. Skumt.
Skickat 01 augusti 2012 - 15:16
Är det någon här som kör använder Imac + mountain lion + hx855?
Jag har varit och testat kombinationen i butik idag och det verkar inte fungera så bra. Snow Leopard fungerade dock fint.
Det här inlägget har ändrats av stekfett 01 augusti 2012 - 15:18
Skickat 01 augusti 2012 - 16:24
stekfett 31 juli 2012 - 20:42 skrev:
Askungen,
Ja den första returnerade jag för clouding. (Denna fungerade fint tillsammans med Imac.)
Den andra tv:n var inte riktigt hopsatt.
Och nu sitter jag på en tredje som blinkar till var fjortonde sekund när jag använder den som "extraskärm" till min Imac.
Jag har testat alla scenvalen och även olika kablar samt alla hmi-portarna men problemet kvarstår. Xbox och Apple tv fungerar med fint tv:n men det verkar som att det är något med signalen från datorn som tv:n inte gillar. Skumt.
Jag kopplade in asusen (se tidigare ) och den flöt fritt!
Skickat 01 augusti 2012 - 18:43
Askungen 01 augusti 2012 - 16:24 skrev:
Jag kopplade in asusen (se tidigare ) och den flöt fritt!
Kanon att den flöt på.
Jag installerade Snow Leopard igen och det fungar fint. Man får väl hoppas på att Sony och Apple ordnar så att Mountain Lion (Imac) och HX855 blir kompatibla framöver.
Det här inlägget har ändrats av stekfett 01 augusti 2012 - 18:44
Skickat 01 augusti 2012 - 19:33
-
Qudos
-
Användare
-
-
148 inlägg
Hej!
Funderar på denna eller LG 55LM760 (som Elgiganten har ensamrätt på?) Säljaren på Elgiganten tyckte att LG:n hade bättre bild samt att Mediadelen var bättre (Jag prioriterar dock bild).
Deras pris på 855 var ca 19000kr (i butik). Var har ni köpt den för 15390kr? På deras sida? (nu kostar den 18790 på hemsidan).
Jag har dock fått erbjudande om att köpa en 855 demoex (varit uppackad i butik i 2v) för 14995 på MediaMarkt. Men efter att ha läst denna tråd så verkar det inte vara så bra?
Men som sagt, frågan är om det går att säga vilken som är bäst mellan 855 och LG´n. MEn får man 855 för runt 15000 (ny) så är det inte så svårt val. Eller?
Mvh
Qudos
Skickat 01 augusti 2012 - 20:35
Såja var den beställd såg den idag i en butik en riktigt snygg tv med grym bild tyckte jag:)
Skickat 01 augusti 2012 - 20:39
Jag had Qudos 01 augusti 2012 - 19:33 skrev:
Hej!
Funderar på denna eller LG 55LM760 (som Elgiganten har ensamrätt på?) Säljaren på Elgiganten tyckte att LG:n hade bättre bild samt att Mediadelen var bättre (Jag prioriterar dock bild).
Deras pris på 855 var ca 19000kr (i butik). Var har ni köpt den för 15390kr? På deras sida? (nu kostar den 18790 på hemsidan).
Jag har dock fått erbjudande om att köpa en 855 demoex (varit uppackad i butik i 2v) för 14995 på MediaMarkt. Men efter att ha läst denna tråd så verkar det inte vara så bra?
Men som sagt, frågan är om det går att säga vilken som är bäst mellan 855 och LG´n. MEn får man 855 för runt 15000 (ny) så är det inte så svårt val. Eller?
Mvh
Qudos
Jag valde Sonyn och tycker att den har en behagligare bild.
3D har jag inte jämfört.
Skickat 01 augusti 2012 - 21:26
Qudos 01 augusti 2012 - 19:33 skrev:
Hej!
Mvh
Qudos
ensamrätt?! Elgigantens modell heter så, har för mig art den "allmänna" beteckningen är LM670.
samma dilemma för mig innan jag köpte 855an. En schysst säljare på Mediamarkt la ner ca 1h på att dema LM670 för mig, bra bild och färgåtergivning, men rörelsehanteringen hade inte en chans mot 855ans.
Dessutom så har 855an ett bättre "djup" i bilden, mer likt plasma. Det som var vassare på LGn var menyerna, webläsaren och att man fick med 4 par 3D glasögon.
Lyka till
Skickat 01 augusti 2012 - 21:31
stekfett 01 augusti 2012 - 20:39 skrev:
Jag valde Sonyn och tycker att den har en behagligare bild.
3D har jag inte jämfört.
LGn harpassiv 3D Sony kör aktiv. Jag föredrar passiv, behagligare bild. Men 99.9% av mitt tv-tittande är i 2D, därav Sony
Skickat 01 augusti 2012 - 23:40
Qudos 01 augusti 2012 - 19:33 skrev:
Hej!
Vilket innebär att Elgiganten kan komma runt "lägsta pris garanti" eftersom ingen annan har "samma modell". Säkert därför säljaren vill sälja just denna till dig + att de har större marginal på den.
Skickat 02 augusti 2012 - 08:42
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
13 707 inlägg
Jolly R 26 juli 2012 - 19:19 skrev:
Efter en stund o lite snack med han som jobba där så berättade han att till jul släpper Sony sin crystal led 55" och att den ska kosta ca 30tkr.

Berätta han historien om grisen som flög oxå?
Skickat 02 augusti 2012 - 12:17
pacman 02 augusti 2012 - 08:42 skrev:

Berätta han historien om grisen som flög oxå? Frågan är i såfall, får man 15000 kr bättre bild? För det är väl det det handlar om,bra bild.
3 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 3 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Bild
- → TV-apparater
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
denna texturen kommer jag använda.
kempa
2013-05-24 16:26:41
-
-
SVS SB13-Ultra vs DD10
stefans
2013-05-24 15:37:29
-
-
Nytt Bord
Wigsten
2013-05-24 12:25:37
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|