Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kinect vs move

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 May 2012 - 23:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
Har de äldre versionerna av PS 3 och Xbox 360. 360n strular något kopiöst med ethernet-porten och är allmänt högljudd.

Frågan är dock om man ska skaffa något Kinect paket. Alt om man ska investera i move. Problemet med move när jag testat den är att den har haft en hel del lag inbyggt. Jag fick inte alls 1:1 rörelser med Tiger woods såsom jag får med wii motion plus utan det var klar fördröjning. Länge sedan jag testat är det så fortfarande? I övrigt vilka titlar finns det där detta är marginellt störande och där den tillför något över gamepad?

Gällande Kinect där har jag inte testat så mycket. Jag är inte ute efter casuallir utan seriösa lir typ metroid Prime 3, Tiger Woods PGA tour 11 etc där jag ska få så exakt kontroll som möjligt. Allt skänka mer immersion i samband med den reguljära gamepaden.

Inte Dance central och dylika minispel.

Lista gärna titlar där ni tycker det tillför och varför.

Postad 10 May 2012 - 00:46

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Kinect har en fördöjning precis som move men kinecten kräver mindre kalibrering är move så det tycker jag är en stor fördel, finns inga hc lir till kinect som är värda nämnet tyärr och även fast voice activation funkar ganska bra så är det fortfarande lättare att trycka på knappen för granater i tex halo:an

Postad 10 May 2012 - 07:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tycker både move och kinect har misslyckats. Kinect har dock marknadsförts väldigt bra och säljer också bra. Move är typ stendött. Antagligen för att Sony inte bryr sig om att marknadsföra det.

Största problemet med kinect är att det inte får plats överallt. sålde mitt kinect för att jag belv trött på att möblera om varenda gång jag skulle använda det. Man behöver ca 2m mellan sändaren och den som spelar. Ska man spela fler än 2 så behöver man 3m om man inte ska trampa på varandra.

Nästa generation blir förhoppningsvis bättre.

Tyckte inte Move laggade ett dugg mer än wii motion plus. Har iofs bara spelat Killzone 3 med move.

Postad 10 May 2012 - 11:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Har båda och använder move mer än kinect även om ingen av dem är någon succé för mig som gamer. The Shoot var rätt underhållande och Tiger Woods. Ser fram emot Sorcery till move som kanske kan vara ett bra movespel med lite tur.

Postad 10 May 2012 - 12:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Move fungerar bra till lightgunshooters, finns några på PS3. I övrigt tycker jag bara Sports Champions varit bra.

Kinect fungerar bra i träningsspel (Your Shape Fitness tex) men tbh inte i mycket annat.

De förbättrar inte upplevelsen i hardcorespel alls.

Postad 10 May 2012 - 12:27

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 11 May 2012 - 14:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10547 inlägg
  • 0
Tråkigt men inte oväntat :(. Fungerar kinect med Ace of Combat Assault Horizon ex. Tänker då som i form av head tracking? Just flygsimulatorer så är man extremt handikappad utan trackir :)

Postad 11 May 2012 - 14:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nej det gör den knappast.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.