Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elac sub med brumljud - hjälp!

1 svar i tråden

Skickat 10 maj 2012 - 18:01

• jpu
  • Amatör

• 50 inlägg
Hej,

min Elac sub har fått ett brumljud i sig plus att det liksom "klipper"/smäller dovt i den med jämna mellanrum. Det här uppstod helt plötsligt från att ha funkat utmärkt. har provat de flesta lekmannatipsen jag sett här med att fasvända osv. men ingen effekt.
Till saken hör att jag dragit subkabeln tillsammans med övriga kablar genom ett hål i väggen till "maskinparken"
förstår inte varit problemet plötsligt uppstått. Men innan jag sätter borren i väggen igen och drar kabeln igenom ett eget hål kanske någon har några bra tips på vad jag kan göra.

tack på förhand!
jpu

Skickat 12 maj 2012 - 11:32

brumljudet vetifan, kanske dålig signal kabel? däremot smällandet kan ja kanske hjälpa dej en bit påvägen kanske. har en polare som hade problem att hans sub small lite då å då. det visa sej att det berodde på en gammal kyl å frys. det blev nån överspänning eller nått i skåpet när kompressorn gick igång (kommer inte på det rätta ordet i skrivande stund). lyssna när kompressorn i kylen går igång om det smäller i subben precis när den går igång. samt har du gamla lysrör så pröva tänd å smäller det då så har du felet där.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Häftigt med Picturedisk
    HeresJ
    2013-05-22 18:50:03
  • Uppdaterad
    Benkke
    2013-05-22 18:36:22
  • Nytt liv
    Benkke
    2013-05-22 16:41:16
  • Min setup!
    beat_strandh
    2013-05-22 16:28:12
  • LS50 Uni-Q element i närbild
    beat_strandh
    2013-05-22 16:26:41
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.