Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp, Airport express

12 svar i tråden

Skickat 11 maj 2012 - 02:53

Har en airport express som jag i dagsläget hade velat köra som en wifibrygga till förstärkaren, då jag helt enkelt inte vill dra en ethernet kabel genom väggar och dylikt.
Själva problemet uppstår vid konfigureringen av Expressen.
Den dyker upp i programmet och jag ställer in allt som det ska va och då ska den starta om. Under omstarten tappar airporten signal och programmet kan ej hitta den igen.
Nu till det knepiga, lampan lyser nämligen grönt efter detta ändå och förstärkaren hamnar i nätverket. Det går nämligen styra den från datorn (står dock att den ligger i ett annat nätverk?) men jag kan inte köra nått via AirPlay :/ och jag vet att dem båda enheterna måste ligga i samma nätverk, men här finns bara ett nätverk hemma så jag fattar inte var förstärkaren i sånna fall skulle få sin nätåktomst :s

Förstärkaren har inbyggd AirPlay.

Fick ingen vidare hjälp av "apple-experten" i butiken som jag köpt Expressen (han bara konstatera att den funka)
Så nu vänder jag mig till er, hoppas och tror att nån har en lösning på mitt problem!

Mvh Robert

Skickat 11 maj 2012 - 13:05

Ingen som vet varför det inte vill funka för mig?

Skickat 11 maj 2012 - 17:40

Har du använt nätverkskabel från datorn till expressen när ställer in den, om inte prova med det.

Skickat 11 maj 2012 - 18:34

Ska du spela grejer via airplay så finns det en ikon under musik i airport express inställningar, den måste vara i bockad.
Sen har jag min i bryggläge, och när man sätter upp en AE så är det bra om man har datorn riktigt nära så det inte tappar signal.

Skickat 12 maj 2012 - 13:39

Tackar, men har redan provat. Får försöka fler gånger. Har fått det och funka en gång innan, men sen vi bytte internetleverantör har jag inte lyckats få det att funka. Men skam den som ger sig!

Skickat 31 maj 2012 - 15:32

ingen som har haft några liknande problem med sin airport?
börjar lessna ganska mkt på airport så snart blir det väl att köpa nått som inte apple tillverkat så ska det förhoppningsvis funka. :angry:

Skickat 31 maj 2012 - 16:14

Har pillat en massa idag och försökt få till det. Som vanligt så lyckas jag komma så långt att förstärkaren får internetuppkoppling, (funkar att lyssna på internetradio och att styra den ifrån datorn). Men kan ändå inte spela upp nått via airplay. (airplay-ikonen dyker inte upp i varken Ipad eller Iphonen)
Frustration!

Någon som har en susning om vad jag kan göra för fel?

/Robert

Skickat 31 maj 2012 - 18:01

• Ecis
  • Lärjunge

• 282 inlägg
Ladda ner en app i AppStore som heter inet (finns i gratisversion) då kan du se alla enheter i nätverket så din express ligger i samma nätverksspann. Kolla vad den får för adress i routen och reservera den som fast ip.
Får du ingen enhet när du kollar enheter i AirPlay på ipaden?

Skickat 04 juni 2012 - 14:04

Dyker inte upp några AirPlay enheter varken i iPaden eller iPhonen. Jag vet inte om det är själva bredbandstypen som ligger till grund till mina problem, (har mobilt bredband via 3). När jag åkte tillbaka till affären för att prova så att airporten funkade så fick killen rätt på den på bara några minuter. Men såfort jag ska koppla den till mitt trådlösa nätverk så kommer felmeddelandet "trådlösa airport-enheten kunde inte hittas efter omstart".
Hade samma problem när vi hade mobilt bredband via tele2, men så en dag fick jag igång allt och kommer f*n inte ihåg hur jag gjorde då.

Men varför kan den koppla upp mot internet via wifit men inte hamna i nätverket? (kan som sagt lyssna på internetradio direkt via förstärkaren) jag blir lite förvirrad som ni kanske förstår :P

Skickat 16 juli 2012 - 20:41

Ingen som har haft samma problem och kommit på en fiffig lösning till det?

Kan det va nått som windows gör för att blocka ?

eller är det så illa att expressen är rent skräp och man ska gå och köpa en annan "wifibrygga"?

Skickat 17 juli 2012 - 22:05

Gör så här:

Reseta Airporten.

Konfiguera inte från datorn utan direkt från iphonen eller ipaden. Efter reset så starta om airporten och vänta en stund. Efter ett tag dyker den upp i iphonen under inställningar wifi. Klicka och konfiguera därifrån istället för det funkar oftast bättre än från airportverktyget i datorn.

Tyvärr är det svag antenn i airporten så se till att du har bra täckning om du ska köra trådlöst och ex spotify online.

Om du bara ska köra spotify offline och streama lagrade låtar direkt från iphonen/ipaden (alltså utan internet) så har jag en bättre lösning. Då skapar du ett nytt näterk istället för att ansluta airport till det befintliga.

Jag sålde min eftersom jag hade två murstockar mellan routern och rummet jag ville ha den i. Funkade men tappade signal hela tiden så spotify online hackade Däremot funkar min apple tv utan problem. Men den står också i samma rum som routern. Kan streama högsta upplösningen från spotify trådlöst utan minsta hack :-)

Skickat 01 september 2012 - 09:59

Jag har redan provat att konfigurera airporten via såväl ipaden som iphonen med samma resultat.
Har kommit en bit på vägen nu. Har bytat internetleverantör och typ. Kör nu på adsl via boxer. Hitills har jag lyckats
konfigurera airporten så att den "ska" funka. tom lyckats streama musik via airplayen då till förstärkaren i ett par sekunder. Men då får jag ett felmeddelande i Airport-verktyget:

"Felkod 10057, ett fel inträffade vid anslutning till den trådlösa airport-enheten. Kontrollera att nätverksanslutningen är rätt inställd och fungerar och försök igen."

Efter detta går det inte längre att spela upp något via airplay eller via internet direkt i förstärkaren.

Några idéer? som sagt fungerar en kort stund till och börja med sen tar det tvärstopp.

Skickat 01 september 2012 - 15:19

Jag hade precis samma problem. Till sist insåg jag att min router var problemet och att den inte fungerade med Bonjour vilket betyder att Airporten kan ansluta till nätverket (därav grön lampa) men att det inte är möjligt att streama till den.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • mikeman
    2013-05-19 10:22:07
  • mikeman
    2013-05-19 10:21:43
  • mikeman
    2013-05-19 10:21:22
  • mikeman
    2013-05-19 10:20:49
  • Hydra 6
    radiuz
    2013-05-18 23:07:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.