Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

D-Links nya router DIR-857

6 svar i tråden
D-Link DIR-857 (Routrar) 0 6,4 (5) 1 190:-

Skickat 15 maj 2012 - 08:54

Hej jag har nu kört D-Links nya router DIR-857 en vecka.
Firmware är 1.00 enligt GUI:t.
Det finns väl några buggar som det brukar göra i en första release, men det som stör mest är att jag inte lyckas logga in in på lagringsservern (storage) via webbläsaren varken lokalt på LAN:et eller från Internet.
Jag får bara Invalid user name or password. Har testat både adminkontot och ett login jag skapade själv...
Jag vet att man kan komma åt filsystemet via \\192.168.1.1 men visst vore det bra om det gick att logga in från webben.
Ja, Enable Web File Access och Enable HTTP Storage Remote Access är ikryssat...
Jag lyckas inte heller få iOS-appen för Shareport att ansluta till routerns lagringsenhet från Internet, dessa options för "Remote access setup" i appen är gråade.

En annan störig sak är att man måste starta om så fort man gjort minsta lilla ändring, till och med för att reservera en IP-adress i DHCP-servern.

Annars är det en kompetent burk. Jämför med Netgears flaggskepp WNDR4500 saknar Netgears burk en hel del grejer, främst när det gäller avancerade inställningsmöjligheter för entusiasten.

Skickat 16 maj 2012 - 06:29

Någon kanske är intresserad av prestandan från US3-porten, med ett Kingston Data Traveler Hyper X 128 GB USB 3.0-minne blev skrivhastigheten vid läs 30 MB/s och skriv 10 MB/s. Detta över gigabit LAN.
En liten egenhet verkar vara att hela disken är delad utan rättigheter, inga problem att ansluta till \\192.168.1.1 utan att behöva logga in. Denna filarea verkar dock vara åtskild från den area där filer från Media Connect från iOS-appen jag skrev om i förra inlägget.
Jag tror denna feature inte var riktigt färdig när D-Link släppte burken?

Skickat 23 maj 2012 - 20:45

frollic 23 maj 2012 - 11:02 skrev:

Nu är det ju skillnad mellan MB och Mb, och har du 225MB/s i läs, kan man kanske tänka sig att den (med lite tur) trycker ut ca 30 Mb/s på kabeln.
Nu blandar du nog ihop Mb & MB... ^_^

Skickat 23 maj 2012 - 21:16

qahwa 23 maj 2012 - 20:45 skrev:

Jo, verkar så <facepalm>

jag döljer en hel drös idiot-inlägg från mig ;)

sorry philipsguy

Det här inlägget har ändrats av frollic 23 maj 2012 - 21:17

Skickat 23 maj 2012 - 21:53

qahwa 23 maj 2012 - 20:45 skrev:

Är inte megabit och megabyte speciellt olyckligt i Sverige vid uttalet, har själv svårt att hålla isär det. För de av oss som behöver en återkommande påminnnelse så är denna länk ett tips http://hotpot.se/Mbps.htm. Under tiden är det bäst att prata lite i skägget när man säger megabit eller megabyte och låtsas som man kan det. Hade det inte varit bra med en ramsa eller liknande för att påminna oss (ungefär som multiplikationstabellen) :D

Skickat 23 maj 2012 - 22:01

frollic 23 maj 2012 - 21:16 skrev:

Jo, verkar så <facepalm>

jag döljer en hel drös idiot-inlägg från mig ;)

sorry philipsguy
Jaha, så om man är moderator så döljer man sina "idiot-inlägg" godtyckligt :blink: Nä du, lägg tillbaka dem och låt inläggen vara, rätt ska va rätt och fel ska synas även om man modererar ett forum... ^_^

Det här inlägget har ändrats av cbtcp 23 maj 2012 - 22:02

Skickat 24 maj 2012 - 08:08

philipsguy 15 maj 2012 - 08:54 skrev:

Hej jag har nu kört D-Links nya router DIR-857 en vecka.
Firmware är 1.00 enligt GUI:t.
Det finns väl några buggar som det brukar göra i en första release, men det som stör mest är att jag inte lyckas logga in in på lagringsservern (storage) via webbläsaren varken lokalt på LAN:et eller från Internet.
Jag får bara Invalid user name or password. Har testat både adminkontot och ett login jag skapade själv...
Jag vet att man kan komma åt filsystemet via \\192.168.1.1 men visst vore det bra om det gick att logga in från webben.
Ja, Enable Web File Access och Enable HTTP Storage Remote Access är ikryssat...
Jag lyckas inte heller få iOS-appen för Shareport att ansluta till routerns lagringsenhet från Internet, dessa options för "Remote access setup" i appen är gråade.

En annan störig sak är att man måste starta om så fort man gjort minsta lilla ändring, till och med för att reservera en IP-adress i DHCP-servern.

Annars är det en kompetent burk. Jämför med Netgears flaggskepp WNDR4500 saknar Netgears burk en hel del grejer, främst när det gäller avancerade inställningsmöjligheter för entusiasten.

Jag laddade ner en firmware från ftp.dlink.ru efter att ha sett det på Sweclockers site, efter det så kunde jag kryssa i de "gråade" rutorna och det kommer även upp en ny flik som heter storage. Detta var den stora skillnaden som jag hittade mellan 1.00 (som jag också hade på när jag köpte routern). Finns en revisionslista där det står att en massa annat också ska vara fixat.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Dressade PB13-Ultra
    cbjorkman
    2013-06-19 12:48:04
  • Krigrik
    2013-06-19 11:40:19
  • Krigrik
    2013-06-19 11:34:02
  • På sin plats!
    MrLelle
    2013-06-18 23:27:56
  • Moddnig klar..
    MrLelle
    2013-06-18 23:24:51
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.