Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ClickOK... Sämsta butiken?

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 May 2012 - 09:03

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Tänkte varna för Clickok,
Dom bryr sig inte om garantiärenden, svarar inte på mail, obefintlig kundtjänst.
Slutade med att jag fick skicka ett solklart garantiärende till europeiska agenturen med dyr frakt som följd.
Aldrig mer Click ok...

Postad 22 May 2012 - 09:37

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Tänkte varna för Clickok,
Dom bryr sig inte om garantiärenden, svarar inte på mail, obefintlig kundtjänst.
Slutade med att jag fick skicka ett solklart garantiärende till europeiska agenturen med dyr frakt som följd.
Aldrig mer Click ok...

Det är ju bara tre snubbar som sitter på Åsögatan på Söder, tror nog man i princip måste dit för att göra sin röst hörd :)
Har själv handlat där (dock bara en gång, på faktura med egen hämtning), och de grejjerna har jag inte (än så länge) haft strul med, men det är ju knappast ClickOKs förtjänst :)

Redigerat av frollic, 22 May 2012 - 09:38.

Postad 22 May 2012 - 09:54

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det är ju bara tre snubbar som sitter på Åsögatan på Söder, tror nog man i princip måste dit för att göra sin röst hörd :)
Har själv handlat där (dock bara en gång, på faktura med egen hämtning), och de grejjerna har jag inte (än så länge) haft strul med, men det är ju knappast ClickOKs förtjänst :)

Dom borde byta yrke, sämsta supporten jag någonsin sett. Och av omdömena att döma så är jag inte ensam.

Postad 02 June 2012 - 18:23

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Samma här.. har beställt 2 saker.. ena gången till ett moderkort som hade ganska speciella egenskaper som dem hadde, en andra gång en axis HD nätverskamera för bra pris.. blivit nöjd båda gångerna.. har dock inte behövt använda dem för garantiärenden...

Postad 29 October 2012 - 12:58

xvikingerx
  • xvikingerx
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
de verkar ta högsta frakten men grejorna kom en vecka efter beställningen, jag tror inte jag kommer att beställa via dem längre ( för en extern HD = 1 kilo ) tog dem 111 kronors frakt.

Postad 12 December 2012 - 00:33

netlut
  • netlut
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag försöker reklamera en håddisk. Enkelt ärende som webhallen sköter på fem minuter. Tagit en månad och inget händer. De svarar inte. Ger inte besked på tre dagar som de skriver att de ska göra. Alltid otrevligt i butiken även när jag bara hämtat ut något.

UNDVIK

Postad 15 December 2012 - 18:33

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 1
För er som tänker handla från ClickOk finns det publicerat en artikel i Göteborgs-Posten, 20121212, som handlar om ClickOk och hur de hanterar sina kunder. Tyvärr finns inte artikeln på Göteborgs-Postens hemsida så det blir biblioteket för er som vill läsa, om ni inte har tillgång till Göteborgs-Posten på annat sätt.
Enligt artikeln följer ClickOk ARNs beslut, enligt ClickOks egna utsago. Enligt uppgift från ARN har ClickOk fram till den 30 november 2012 fått 17 anmälningar på sig hos ARN. Några av dem har ARN avvisat av olika skäl. Ett av skälen är att ClickOk inte brytt sig om att ärenden finns hos ARN och drivit dem till Kronofogden och eventuellt senare Tingsrätten, som i fallet som Göteborgs-Posten skriver om. I och med att ClickOk driver ärendet till Kronofogden avslutar ARN ärendet då Kronfogden är ett beslutande organ medan ARN enbart utför rekommendationer. Det är om detta artikeln i GP handlar.
Kunden har köpt, betalat och fått varor levererade av ClickOk. Samma dag som kunden får varorna meddelar ClickOk att de gjort en felleverans och ber kunden returnera varorna. När kunden kontrollerar varorna stämmer de med beställningen. Kunden meddelar ClickOk att det är rätt varor som levererats.
Då kontrar ClickOk med att deras leverantör höjt priset till ClickOk samma dag som kunden fått varorna och vill ha mer betalt av kunden p.g.a. detta. Kunden vägrar och ClickOk skickar en räkning som de dessutom saltar på ännu mer än de av dem begärda priset vid leveransdagen.
Kunden gör en anmälan till ARN men det struntar ClickOk i. ClickOk driver ärendet till Kronofogden och nu ligger ärendet hos Tingsrätten i Göteborg.
Ett flertal inlägg såväl på Prisjakt som på andra forum på internet påvisar att ClickOk har låga priser på vissa varor på deras hemsida. De levererar inte utan kunderna får besked, när de frågar efter varorna, att priset gått upp och ClickOk vill ha mer betalt om de skall leverera. Sannolikt har ClickOk missat att stoppa leveransen för kunden som Göteborgs-Posten skriver om. Därför driver ClickOk ärendet till domstol för att på så sätt kräva mer betalt för varor som de redan tagit betalt för, kontrollerat att priset stämmer (enligt ClickOks egen utsago här på Prisjakt) samt levererat varorna.
Enligt ARN har kunder också fått rätt mot ClickOk. I 50% av fallen där kunden fått rätt hos ARN struntar ClickOk i ARNs rekommendationer, enligt ARN. Det här är något för er att tänka på som tänker handla från ClickOk.
Med ovanstående information kan man fråga sig hur seriösa ClickOk är och hur de tar hand om sina kunder. Ni som handlar från ClickOk skall ha vetskap om att ni mycket väl kan få krav på mer betalt av ClickOk i efterhand, trots att ni redan betalat och fått era varor.
I mina ögon är ClickOk ett oseriöst företag som med låga priser lockar till köp för att sedan efterdebitera kunden.

Postad 15 December 2012 - 19:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Det där var nog den största och mest massiva vägg av text jag sett hittils....

Postad 01 April 2013 - 12:03

sextio
  • sextio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
ClickOk.se stämde mig i Tingsrätten för ett köp hos dem

http://www.sweclocke...tt-kop-hos-dem/

Postad 01 April 2013 - 21:57

4732372
  • 4732372
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med, handla INTE hos Click OK. De är rena skojare och hotar med höjda priser i efterhand. Varning!

Postad 02 April 2013 - 08:21

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
såg även detta på Aftonbladet:

http://www.aftonblad...icle16518663.ab

Postad 02 April 2013 - 08:36

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Snacka om att dom satt krokben för sig själva, vad tänkte dom med?

Inte för att jag nånsin känt mig sugen på att handla från dom.

Men efter detta har jag svårt att se hur någon överhuvudtaget skulle få för sig att beblanda sig med dom alls.

Postad 09 October 2013 - 17:30

hono
  • hono
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det är nog bara att konstatera att alla som har betalt något är rökta. Från deras websida:

"
Vi har tagit beslutet att stänga av ClickOK webbutik och sälja bolaget vidare.
Alla inneliggande beställningar kommer att levereras som vanligt. Restorder samt beställningar med utgående produkter kommer att krediteras inom 30 dagar eller tidigare enligt turordningen."

Den som tror att det kommer att levereras eller returneras förskott sträcker upp handen.

Postad 09 October 2013 - 17:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1
Lika gott detta, kallas för självsanering av branschen.

Postad 10 October 2013 - 09:51

Umbriel
  • Umbriel
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Det är nog bara att konstatera att alla som har betalt något är rökta. Från deras websida:

"
Vi har tagit beslutet att stänga av ClickOK webbutik och sälja bolaget vidare.
Alla inneliggande beställningar kommer att levereras som vanligt. Restorder samt beställningar med utgående produkter kommer att krediteras inom 30 dagar eller tidigare enligt turordningen."

Den som tror att det kommer att levereras eller returneras förskott sträcker upp handen.

*Räcker upp en hand*

Så länge de inte har gått i konkurs så bör de antingen leverera varor eller kreditera kunder som betalt in pengar och inte fått sina varor...

Postad 16 November 2013 - 21:46

hono
  • hono
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Någon som hört av clickok senaste månaden, eller tror att de tänker göra rätt för sig?

Postad 13 December 2013 - 10:01

Umbriel
  • Umbriel
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag fick till slut svar från clickok att jag skulle få pengarna tillbaka (efter att jag hotade med att anmäla dem till konsumentverket och kräva tillbaka pengarna via min bank).

Därefter hände... ingenting.

Jag mailade igen och då studsade mailen med "permanent failure" adressen finns inte längre...
Så då kontaktade jag min bank, gav dem all information och fick dem att häva transaktionen, fick till slut nu tillbaka pengarna på mitt konto.

Postad 13 December 2013 - 19:58

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Jag fick till slut svar från clickok att jag skulle få pengarna tillbaka (efter att jag hotade med att anmäla dem till konsumentverket och kräva tillbaka pengarna via min bank).

Därefter hände... ingenting.

Jag mailade igen och då studsade mailen med "permanent failure" adressen finns inte längre...
Så då kontaktade jag min bank, gav dem all information och fick dem att häva transaktionen, fick till slut nu tillbaka pengarna på mitt konto.

Grattis! :)

Postad 27 December 2013 - 14:27

ronneby
  • ronneby
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kontakta tingsrätten i Södertörn alla som har problem. Man måste stämma dem för att få tillbaka sina pengar, men det är ganska enkelt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.