Nu är det såhär, att jag har rationaliserat bort allt utan (för mig) direkt mervärde, och har blivit som en öring eller nåt, på det sättet att alla ansträngningar (och investeringar) ska ge mer tillbaka än vad dom kostar.
Och jag har precis skaffat en etta och behöver ny tv-media-anläggning igen.
Har inte haft något större sug efter detta föränn nu, men som sagt, jag har sonderat marknaden på en musik/media-lösning och behövde spelare och förstärkare och högtalare, och en tv - och med tanke på att jag har en dator på armlängds avstånd så tänkte jag lite strategiskt att det får bli en allt-i-ett-lösning för ljudet och avspelare osv.
Därav denna tråd.
Jag vill såklart ha det bästa som går att finna, för pengarna, och jag har redan lyssnat på en kompis Samsung-paket med pelarhögtalare, vilka egentligen bara är stora stativ.
Det lät absolut minst tillräckligt bra, och jag har inga behov av stora ljudtryck, då Agda -65 (grannen) skulle trilla av pinn om jag krämade av exempelvis ett större sub-sat-system.
Och jag har inga behov av stora plastpelare som stativ heller, hellre en bra enhet och helst symmetriska högtalare, var tanken.
Nu är ju paketet inte exakt symmetriskt, men jag tänkte laborera lite med högtare, när väl tv och mediaenhets-receivern är på plats =)
Systemet är nytt (tror jag, hur jämför det sig?) och verkar ha flätade kevlar-element och mer traditionella talspole-kylare/faspluggar i form av koner, snarare än trubbiga (och snygga) metall-"trattar".
Enheten verkar vara synnerligen välutrustad med wifi- blåtand och blueray samt 3d avkodning och hela faderullan.
Tänkte höra om någon mer har sonderat fram detta paket, och vad som isf sägs om det hela...
Tv:n ifråga kommer bli en 43" Samsung 720p plasma - vid namn PS43D450 - tror jag det är.
Det är fullt medvetet ett val baserat på att jag vill ha bra bild. Punkt.
Har valt fram plasmor till 3 polare för ett gäng år sedan, och än idag så sitter jag förbluffad över bildkvaliteten på all sorts upplösning från dessa tv:s.
Det var också Samsung 720p plasmor och iom att jag mestadels kollar lågupplöst "vanlig" tv och sedan endast har en 43" på rätt avstånd, så finns inte behov av friserade siffror som bara krånglar till det. 3D inräknat.
Bang for the buck - var ordet! =)
Enlighten me...
(Länk till Samsung > http://www.samsung.c...tem/HT-E5500/XE)
Det här inlägget har ändrats av megalomaniac 23 maj 2012 - 23:06
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
0
35 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Hembiobutiken ordnar butiksevent och tävling
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?