Att vilja spela ett lagbaserat spelsätt utan att kunna kommunicera tycker jag är märkligt och det är jag nog långt ifrån ensam om att tycka. Men det här verkar vara ett känsligt ämne för dig.
Gears of War: Judgment (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
5
|
(2)
|
299:- |
Postad 05 May 2013 - 12:41
Att vilja spela ett lagbaserat spelsätt utan att kunna kommunicera tycker jag är märkligt och det är jag nog långt ifrån ensam om att tycka. Men det här verkar vara ett känsligt ämne för dig.
Postad 05 May 2013 - 13:20
Så du vill få mig att tro att du på fullt allvar tror att alla världens spelare spelar med mic? Jag har spelat med massa som inte använder det, vilka spelar du med egentligen?Hur frågan om det finns de som spelar utan mick kan vara otrevlig förstår jag inte.
Så måste det vara. Du har trampat på en öm tå.Men det här verkar vara ett känsligt ämne för dig.
http://metrobloggen...._om_du_har_fel/
Låt se hur väl du hanterar när någon ifrågasätter/pikar/inte "förstår" ditt spelsätt gång på gång på gång.
Du gör ju det igen för övrigt:
Att vilja spela ett lagbaserat spelsätt utan att kunna kommunicera tycker jag är märkligt och det är jag nog långt ifrån ensam om att tycka
Jag fattar att du tycker det är märkligt, det är att du tar upp det 100 gånger som är irriterande?
Redigerat av Zoiler, 05 May 2013 - 13:23.
Postad 05 May 2013 - 14:47
Postad 05 May 2013 - 17:01
Självklart finns det de som spelar utan mick, men upplevelsen blir så mycket bättre när man kan prata med sina medspelare. Det är ju ett lagspel.
Jag spelar också utan mic och för mig handlar tv-spel om avkoppling. Jag är nöjd med min upplevelse utan mic och jag har inga problem med dom som spelar med mic.
Postad 05 May 2013 - 17:46
Postad 05 May 2013 - 19:24
Visst, i det läget kopplar jag bort micken också, även om det är extremt sällan jag kör så. Spelar hellre single player i så fall.Mic eller ej beror väl på hur seriöst man tar det. Ska man bara köra med "randoms" så struntar man i mic, är så många som bara snackar skit ändå
.
Men i objektbaserade spelsätt, där lagspelet är viktigt, tycker jag mycket faller bort om ett par personer i partyt inte har mick (det händer ju att de jag spelar med tillfälligtvis inte har mick av olika orsaker, t.ex. att barn sover, att micken gått sönder eller annat).
Postad 05 May 2013 - 23:51
Så eftersom du vet svaret på "finns det de som spelar utan headset?" så kan du väl förklara vad du menade med påståendet från första början? Det var positivt menat va?Självklart finns det de som spelar utan mick
Vi verkar spela i helt skilda världar, de gånger jag spelat med folk som har mic så har jag sällan varit med om att någon pratar lagspel. Så allvarligt tar vi inte på spelandet. Vadå, sitter ni och skriker vart folk är och sånt då eller?Men i objektbaserade spelsätt, där lagspelet är viktigt, tycker jag mycket faller bort om ett par personer i partyt inte har mick
Postad 07 May 2013 - 12:22
Blev inte så motiverad när det gick så dåligt!
Postad 07 May 2013 - 12:30
Men som jag skrev, om man inte spelar på länge så tappar man. Samma sak för mig, måste "träna". Kan bero på motståndet också, de kanske var bra.
Postad 07 May 2013 - 14:54
Precis så gör iaf jag när jag spelar med polare. Annars skiter jag såklart i detVadå, sitter ni och skriker vart folk är och sånt då eller?
Postad 07 May 2013 - 20:41
Jag brukar dock byta game när det är 1) uppenbara ojämna lag som 3 vs 5 när de 5 är bra. Inte särskilt kul att lira 1 mot 2 eller 3 och bli skjuten i ryggen i varenda duell och 2) när det andra laget består enbart av botar.
Postad 08 May 2013 - 05:39
Kul att spela idag men.. ~10 vinster innan jag försiktigt råkar säga "det går ju ganska bra iaf". Sen går det såklart käpprätt åt **** i varenda match efter det.
Jag brukar dock byta game när det är 1) uppenbara ojämna lag som 3 vs 5 när de 5 är bra. Inte särskilt kul att lira 1 mot 2 eller 3 och bli skjuten i ryggen i varenda duell och 2) när det andra laget består enbart av botar.
Ja det gick ju bra tills vi fick möta dom som pissade på oss. Var nån som hade galet tryck i sin lancer, dog hela tiden.
Vi spelade dock jämt nästa bana när du drog, kändes som att det bytte host eller nåt.
Men som du säger är det trist med botar, jag skulle bara spela nån match till så jag orkade inte hoppa ur och börja om.
Lir ikväll?
Postad 08 May 2013 - 08:01
Postad 08 May 2013 - 12:15
Jo men i så fall efter hockeyn runt 22.30. Ni brukar väl spela tidigare.Lir ikväll?
Postad 08 May 2013 - 12:33
Postad 08 May 2013 - 13:02
Rambostil att bara springa runt och ta närmaste gubbe kan väl fungera, men som nybörjare lär du ju få räkna med att bli överkörd ett tag tills du lärt dig
Postad 08 May 2013 - 13:50
Jo men i så fall efter hockeyn runt 22.30. Ni brukar väl spela tidigare.
Ja fast nu är man ju ledig imorgon så då kan man köra senare. Hockey först, gears sen!
Postad 08 May 2013 - 14:28
Nice, får se om Fritess kan haka på så vi blir minst 4 pers (med fredde).Hockey först, gears sen!
Postad 08 May 2013 - 15:48
Nice, får se om Fritess kan haka på så vi blir minst 4 pers (med fredde).
Han kunde inte idag verkar det som...fredde alltså.
Postad 08 May 2013 - 15:59
Postad 08 May 2013 - 19:03
Å fan, aja, då får vi hoppas på fritess så vi bli iaf 3, kanske Jedi också om han inte bröt sönder skivan sist
Hehe nej den är fortfarande hel
Det är fotboll idag, kommer nog in efter vid 22.30 tiden kanske...
Postad 08 May 2013 - 19:08
Ja det är då vi ska spela så det passar ju perfektDet är fotboll idag, kommer nog in efter vid 22.30 tiden kanske...
Postad 08 May 2013 - 20:54
Postad 08 May 2013 - 21:47
Faxa över ett ex av spelet så kan vi köra hela natten!Lol, det e ju INGEN inne
Postad 08 May 2013 - 21:55
Edit: Fan vad bra det gick idag då, vi förlorade de två första när vi inte var fullt lag och därefter en tretimmars winstreak.
Som sagt, de får nog nerfa oss i nästa patch, lite väl OP
Redigerat av Zoiler, 09 May 2013 - 01:25.
Postad 09 May 2013 - 09:41
Irriterar mig verkligen på när ett helt lag använder Markzan, man blir en måltavla vart man än befinner sig.
Vill verkligen ha nya banor men har ingen lust att betala 1000 för två sketna banor...en av dom verkar ju dessutom vara den vidriga Blood Drive?
Dom borde göra nåt åt "one shot-rummet" på Library, ser inte varför man ska kunna vinna på att gömma sig några stycken i det rummet.
Redigerat av La Cucaracha, 09 May 2013 - 09:42.
Postad 09 May 2013 - 12:17
Banorna som finns är ju inte direkt klassiska som i Gears 3 heller. De lär ju dock återgå till symmetriska banor i Gears 4 efter den feedback de fått.
Granathanteringen är mycket bättre tycker jag dock. Att alla har en granat och att man får av ammoboxar (också en nödvändig grej om man lever länge) är bättre imo än som det var tidigare när man bara hade smoke. Plus att det är klart bättre att slippa byta till den, bara kunna kasta/avbryta på studs. Det hoppas jag de behåller.
Har börjat köra med Torque-bow på det senaste och tränat upp mig lite med den. Lustigt eftersom jag aldrig använde den i trean. Boozhkan känns ju knappt värd att ta längre, bara tre skott och så hemskt lätta att missa.
Redigerat av Zoiler, 09 May 2013 - 12:20.
Postad 09 May 2013 - 13:25
Ja du röjde på bra med torque, har aldrig orkat träna med vare sig den eller snipern. Tycker booshkan är buggig, har lagt flera skott som landat precis brevid fienden utan att döda och man själv har dött av samma grejer åtskilliga gånger. Brukar vara kul att lobba in vid snipern på Streets och vid "rondellen" på Haven men den har ju klart blivit sämre iom 3 skott.
Postad 09 May 2013 - 14:51
Tycker det är bra, det är sällan jag möter någon som utnyttjar två granater medan jag själv gärna håller mig nära ammoboxar, så mig gynnar det.skulle dock gärna se en förändring så man inte kunde ha mer än EN granat åt gången!
Booshkan känns buggig i hit detection, du måste träffa EXAKT på dem. Jag har satt mellan benen på folk eller millimeter ifrån som det känns och missat. Den är inte särskilt bra nu, bara bra om det kommer många för då kan man ju få med sig flera och har större chans att träffa.
Snipern är jag kass med också. De nya snipervapnen är bättre ändå.
Postad 10 May 2013 - 19:55
Edit*
Men jag har tappat all känsla för Gears så första matcherna lär jag svära en del
Redigerat av MackeMack, 10 May 2013 - 19:56.
Postad 10 May 2013 - 20:35
Håll dig där andra spelare är så du får understöd i början när du är rostig så kommer du strax in i det.Men jag har tappat all känsla för Gears så första matcherna lär jag svära en del
Edit: Gick väl bra idag Jedi, hände det något när du droppade ur eller? Var kul att spela 4 st, vi körde ju över motståndet helt klart
Redigerat av Zoiler, 10 May 2013 - 23:25.
Postad 11 May 2013 - 10:29
Förlorade vi ens nån match igår btw?
Postad 11 May 2013 - 12:53
Nån losade vi med 48-50 när vi kom in och låg under med 20 eller nåt, jag dog sista försmädligt efter att ha precis tagit två, så det minns jag. Kanske att vi förlorade nån mer? Men när vi var med från början alla fyra förlorade vi inte en enda match!Förlorade vi ens nån match igår btw?
Jedi, du har ju 3.9 eller nåt i w/l
Postad 12 May 2013 - 00:01
Har alltid sprungit runt mycket solo utan medspelare i tidigare Gears och klarat mig bra, men i detta så får jag så mycket stryk!
Ska inte skylla allt på lagg, men det är en stor del!
Postad 15 May 2013 - 00:04
Postad 15 May 2013 - 04:46
Postad 15 May 2013 - 21:40
Det är så ruskigt dåligt hur matchmakingen fungerar. I början får man schyssta matcher för då har man ingen bra k/d. När man väl börjar få en bra k/d så matchas man in i förlorande laget 80 % av matcherna. Det erkände de dessutom i patch notes att matchmakingen är skillbaserad. Jag kan ta det om laget har en chans att vinna men man ser ju att det aldrig kommer att gå så fort man kommer in...
Edit: Bättre matcher idag eftersom folk inte drog. 2,66 nu. 17-3 i en match, förlorade ändå med 20 pts (mer kills än övriga fyra i laget tillsammans).
Nåväl, är det någon som vet om man förlorar en match ifall man lämnar den? Jag kom in i en match när laget låg under med 30-48 och jag drog direkt. Men när jag kollade efteråt så stod det att jag spelat en match och förlorat den. Det är ju rätt konstigt om det räknas på det sättet. I ranked kan jag förstå, men i quick play och när man inte varit med i mer än nån sekund?
Redigerat av Zoiler, 17 May 2013 - 00:42.
Postad 20 May 2013 - 15:08
Edit: Senaste Army of Two också, tyckte jag kände igen det men visste inte varifrån. Fanns rätt många faktiskt.
http://www.svt.se/ma...en-i-avsnitt-10
Redigerat av Zoiler, 20 May 2013 - 15:10.
Postad 25 July 2013 - 14:17
Microsoft's E3 2013 presser may have been epic, but it wasn't quite Epic - the creators of Gears of War were conspicuous by their absence. Pushed for an explanation, the publisher's Phil Spencer has suggested that the franchise needs to "spend some time" away from the limelight, both for its own good and to make room for new IP.
http://www.oxm.co.uk...says-microsoft/
Postad 25 July 2013 - 14:41
Ugh, verkar som vi kan få vänta ett tag till nästa Gears.
Hade väl varit prima om dom lägger ner extra mycket tid för att verkligen ta Gears next gen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
235 filmer
99 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?