Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gears of War: Judgment

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gears of War: Judgment (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 5 5 (2) 299:-

Postad 16 March 2013 - 11:07

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Finns det någon "edition" som kan vara värd att lägga extra pengar på?

Game släpper en läcker steelbook utgåva.
http://www.game.co.u...-edition-202257

Postad 16 March 2013 - 13:29

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Game släpper en läcker steelbook utgåva.
http://www.game.co.u...-edition-202257

Nice!

Har dock förbokat det på Game (butik)
Får då: Alex Brand character skin + Classic Hammerburst!

Eftersom det är ett 3:e persons spel så tycker jag skins är rätt viktigt. då man ser sin character hela tiden!
Älskade alla olika till Gears 3! Blir lite sugen att spela igen ska nog lira ikväll ;)

Postad 16 March 2013 - 15:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det finns många coola skins i Judgement som sagt, men de flesta bra kostar cash.

Ang. att man bara har ett vapen - man kan plocka upp andras + specials så det är inget jätteproblem.

Edit: Boys... overrun sen på 5 pers. Mmmm :)

Redigerat av Zoiler, 17 March 2013 - 00:05.

Postad 17 March 2013 - 16:56

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att läsa din recension imorgon :)

Längtar tills helgen, då man får "gotta" ner sig i Gears igen!

Postad 17 March 2013 - 18:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja, jag har spelat alla lägen nu och skrivit klart recensionen. Ska bli gööött när ni kommer online så vi får kötta tillsammans igen :)

Postad 17 March 2013 - 19:34

fritess
  • fritess
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Taggad som tusan nu. Värmer upp med GoW 3 ikväll, joina om någon är sugen.

Postad 17 March 2013 - 23:46

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Taggad som tusan nu. Värmer upp med GoW 3 ikväll, joina om någon är sugen.

Ah shit såg det nu :/

Fick iaf lite skol saker gjorda så det var nog bra!!

Postad 18 March 2013 - 14:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
MHB:s recension

Äntligen kan man prata om spelet. Ska bli riktigt kul att spela till helgen, köra TDM först lr? Sen måste vi ju lägga upp strategin i OverRun också så vi har ett komplett lag, jag har vant mig vid engineer sen kan det vara bra med en eller två till engineer, medic, soldier för ammo etc. :)

Edit: Jag har testat alla vapen, men fan vad synd att de har nerfat hammerburst. Problemet nu är att det finns inga banor som är öppna, du kan inte stå på ena sidan av banan och skjuta någon på andra som det gick på vissa banor i Gears 3. Där kunde man ju stå på kullen på den ö-banan och bara skjuta allt där nere.

Fast det hade inte funkat ändå för rekylen är alldeles galen på långt avstånd. På mellanavstånd är den bra eftersom man kan döda jäääkligt snabbt bara man har ett bra läge, men i närstrid är den förstås inget att ha och banorna är byggda för närstrid känns det som. Gnasher och retro lancer är de bästa imo, men med gnashern måste man ju först komma nära förstås.

Redigerat av Zoiler, 18 March 2013 - 14:33.

Postad 18 March 2013 - 16:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Shit vad fel jag hade. Trodde detta skulle vara ett riktigt bottennapp. Verkar ju lovande. :)

Inte för att jag betvivlade People Can Fly, Bulletstorm var ju underbart, men premissen att de skulle göra något vettigt av GeoWs värld var tveksam.

Edit:
Spoiler
av Giant Bomb. Sorry, men deras ord väger tyngre.

Redigerat av Unregistered6810b893, 18 March 2013 - 16:28.

Postad 18 March 2013 - 16:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Edit:

Spoiler
av Giant Bomb. Sorry, men deras ord väger tyngre.

Läste hans recension men han tog ju inte upp något om förändringarna till själva spelet så vet inte riktigt vad han tycker om spelet eller varför han gav som han gjorde. SP gillade han tydligen, det är väl därför du spelar? Såg inte dig i TDM-matcher i Gears 3 iaf, möjligtvis horde och då är OverRun bättre. Men han, liksom en del andra, klagar på att det finns för få kartor (finns bara 4 i TDM). Det kan jag hålla med om men jag kommer antagligen köpa season pass och det kommer därmed fler kartor.

I övrigt, läste på Neogaf att maxlvl är 50. Wtf? Då är det inte konstigt att det går så långsamt att lvla upp, jag är redan 31 eller nåt.

Postad 18 March 2013 - 23:21

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Läste precis din recension. Lite tråkigt att många av de sakerna som gjort Gears till ett så bra spel är borttagna...

Men men lär ju bli lite spelande i helgen

Postad 19 March 2013 - 13:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Blir oavsett betyg ett köp, tyvärr får jag invänta spelandet lite då 2v i Thailand är det som står först på schemat

Postad 19 March 2013 - 13:21

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Jag tycker faktiskt att det låter som en rolig förändring i tex overrun att man måste ha olika roller. Fast det kommer att göra det svårare att spela med randoms eftersom det kommer att bli ännu viktigare än tidigare att alla lever upp till sina uppgifter.

Det är klart att det kommer komma fler kartor men det är ju himla drygt att det endast kommer ut 4 st nu för att sedan "tvinga" folk att köpa season pass.

Postad 19 March 2013 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det är klart att det kommer komma fler kartor men det är ju himla drygt att det endast kommer ut 4 st nu för att sedan "tvinga" folk att köpa season pass.

Ja. Det är åtta kartor, men bara fyra för TDM. Och sedan tillkommer en eller två gratis i april, eller redan nu om man köper season pass. Köper man season pass måste man spela i VIP-delen och får alltså inte beblanda sig med vanliga användare, lite dumt att splitta userbasen men förhoppningsvis irrelevant om tillräckligt många spelar. Håller med om att antalet kartor och dess utformning är det sämsta med spelet.

Kartorna är inte lika bra som i Gears 3 dock som sagt, hade varit optimalt om vi fick alla Gears 3-kartorna som gratis DLC.

Blir oavsett betyg ett köp, tyvärr får jag invänta spelandet lite då 2v i Thailand är det som står först på schemat

Stackare ;)

Postad 19 March 2013 - 20:25

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Såg att det kommit ut ett multiplayerdemo idag. Man kanske skulle dra hem det och testa.

Edit:
Det är bara OverRun.

Redigerat av SejLax, 19 March 2013 - 20:45.

Postad 19 March 2013 - 21:42

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
OverRun var minst sagt annorlund, men faktiskt jäkligt roligt. Det gick riktigt bra också. Kändes dock lite enformigt efter några matcher men det var bara en bana i demot så det kan bero på det också.

Redigerat av SejLax, 19 March 2013 - 22:01.

Postad 20 March 2013 - 00:55

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

OverRun var minst sagt annorlund, men faktiskt jäkligt roligt. Det gick riktigt bra också. Kändes dock lite enformigt efter några matcher men det var bara en bana i demot så det kan bero på det också.

Spelade också lite på demot idag! Tog ett tag för att bli van med de nya kontrollerna men fungerade rätt bra

Som du skrev, blev lite enformigt! Hoppas iaf det kommer fler characters för ingen direkt jag fastnade för!
Medic tjejen var rätt skön dock!

Postad 20 March 2013 - 01:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Hmm, ja det är nog inte mycket mer i slutprodukten =P. Jag spelar fortfarande helst TDM eller Domination märker jag, men OverRun blir nog bara roligare om man kör ett helt lag.

Jag tycker ett genomgående problem är att det inte finns någon respawn timer. I både Dominaton och OverRun kan man döda två stycken efter en bra duell, och sedan kommer de bara tillbaka efter några sekunder. Det blir ju rätt knäppt. De borde införa respawn timer igen så alla inte bara anfaller helt huvudstupa. De får ju liksom nya granater också när de respawnar, lätt att hålla ett område i Domination när man blir bombad konstant - not.

Också det att banorna är så trånga och klaustrofobiska/inte öppna. Det gynnar ju verkligen wall bouncers, de hoppar som kaniner mellan väggarna. Kartorna är ett problem, de måste bli fler och bättre, mer klassiska.

Men men, det är kul i vilket fall :)

Postad 20 March 2013 - 11:06

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hmm, ja det är nog inte mycket mer i slutprodukten =P. Jag spelar fortfarande helst TDM eller Domination märker jag, men OverRun blir nog bara roligare om man kör ett helt lag.

Jag tycker ett genomgående problem är att det inte finns någon respawn timer. I både Dominaton och OverRun kan man döda två stycken efter en bra duell, och sedan kommer de bara tillbaka efter några sekunder. Det blir ju rätt knäppt. De borde införa respawn timer igen så alla inte bara anfaller helt huvudstupa. De får ju liksom nya granater också när de respawnar, lätt att hålla ett område i Domination när man blir bombad konstant - not.

Också det att banorna är så trånga och klaustrofobiska/inte öppna. Det gynnar ju verkligen wall bouncers, de hoppar som kaniner mellan väggarna. Kartorna är ett problem, de måste bli fler och bättre, mer klassiska.

Men men, det är kul i vilket fall :)

Jag har ju inte spelat hela spelet än, men det känns och ser ut på gameplays att de försöker få ut Gears till en bredare spelargrupp! Tappar lite känslan av Gears på vägen men som sagt ingen tvingar ju mig att köpa spelet så ska väll vara tyst? ;p

Postad 20 March 2013 - 12:14

KingNothing
  • KingNothing
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Har finurlat lite fram och tillbaks om detta ska inhandlas eller ej, men tror jag bestämt mig för att köpa just nu. Får se hur det går med jobb och annat idag och det kommande, men hoppas kunna ha tid att lira ganska snart!

Postad 20 March 2013 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag har ju inte spelat hela spelet än, men det känns och ser ut på gameplays att de försöker få ut Gears till en bredare spelargrupp! Tappar lite känslan av Gears på vägen men som sagt ingen tvingar ju mig att köpa spelet så ska väll vara tyst? ;p

Kanske, men det är fortfarande Gears, bara annorlunda. Har lite svårt att vänja mig vid hur många skott gnashern behöver för att döda nu. Man måste stå mycket närmare för att döda med två skott.

Breechshot är grymt kul när man väl träffar headshots med den (1 hit kill), lite favoritvapen även om jag inte är jättebra med den. Booshkan (granatkastare) kan jag helt enkelt inte träffa med =/.

Vi får köra Domination sen och dela in vårt lag i minigrupper som ska ta hand om två checkpoints var ;)

Postad 20 March 2013 - 15:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

But my issues are...

- The tug of war aspect of the game that makes Gears what it is appears to be gone. That intricate aspect of running through assymetrical maps in order to make a decision on boomshot or torque, perhaps grab frags, etc. THIS IS WHAT GEARS FUCKING IS. The game is ADHD now. Everyone running around in their fruity fucking rainbow suits dropping from heaven.

Yep. While I am enjoying the game quite a bit, you're absolutely spot on about this. The risk/reward gameplay is all but lost. Now it's more of a 'roadie run in a direction chosen at random and- oh, what up, Boomshot?'

It rarely feels as if you're fighting against a team holding their ground, let alone coordinating movements as a team. It's a bit of a mess, but it can still entertain.

Tror ni kommer märka av detta också, spelet går väldigt snabbt nu och känns inte teambaserat på samma sätt som sagt, dvs att man håller en viss plats. En annan grej är ju att även om man tar boomshot, så kan någon annan ta den eftersom den respawnas beroende på hur mycket tid som gått - inte när ammon tar slut för den som använder den.

Som sagt, de har gjort en del klantiga förändringar. Skulle dock kunna lösas enkelt med klassiska kartor och en patch.

Postad 20 March 2013 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jäklar vad bra det gick idag, 23-5, 18-4 osv. Flöt väldigt bra. Det kan bero på att jag börjat lära mig kartorna in i minsta detalj iofs och var alla specialvapen ligger.

Får nog ta tillbaka det lite om specialvapnen, det är bra att gå mot dem. Man behöver iofs inte bevaka dem så hårt men att gå och kolla där de är tjänar man på.

Breechshot är grym som sagt, älskar att ha den och retro lancer då kan man täcka det mesta. Tog 4 pers själv i slutet av en match så vi vann. De står och siktar och går långsamt fram, då headshottar man med Breechshot, sen rushar den andre då byter man till retron. Öht att byta vapen i fighten är väldigt effektivt, kan man plocka upp en gnasher och använda tillsammans med retron så vinner man mycket på det.

Framförallt är folk rätt rushiga av sig så retron är klart bättre än gnashern som huvudvapen imo.

Nu är det snart dags, hoppas ni värmer upp varje dag med demot eller Gears 3 :P

Postad 21 March 2013 - 09:53

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Jag beställde nyss... hoppas jag får mitt spel imorgon.

Är inte supertaggad egentligen. Inte som jag var med Gears 2 och Gears 3. När Gears 2 släpptes tog jag ledigt från jobbet för att spela en hel dag. B) Men om vi blir ett gäng så blir det säkert skitkul!

Postad 21 March 2013 - 12:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Beställde?? Du måste ju gå och köpa så du har det i handen till helgen! Ska jag spela med randoms i en helg till? :P . Hoppas någon av er får det på fredag iaf.

Det kommer garanterat bli kul när vi kör lag, du är inte taggad för att du inte kört TDM ännu :)

Postad 21 March 2013 - 12:19

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Beställde?? Du måste ju gå och köpa så du har det i handen till helgen! Ska jag spela med randoms i en helg till? :P . Hoppas någon av er får det på fredag iaf.

Det kommer garanterat bli kul när vi kör lag, du är inte taggad för att du inte kört TDM ännu :)

Jag ska hämta mitt ex imorgon på Game.
Gillar dock inte att det är humans vs humans!

Postad 21 March 2013 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nej det är lite synd, vet att många klagar på det för att man inte ser skillnad. Tycker inte det är så svårt dock. Men visst vill jag ha tillbaka locust.

Postad 21 March 2013 - 13:58

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Valde Expressfrakt från ElectroWorld. Har beställt flera release-spel från dom förut och alltid fått det på releasedagen. Jag har gott hopp om att jag kommer få det imorgon. Men man vet ju aldrig. :)

Redigerat av SejLax, 21 March 2013 - 13:59.

Postad 21 March 2013 - 14:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ah, expressfrakt, då är det en annan femma. Nice.

Postad 21 March 2013 - 22:36

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Spelet är skickat idag så imorgon kväll är jag med största säkerhet inne och spelar! Jag drar gärna igång med multiplayer direkt så är det fler som är sugna vore det kul.

Postad 21 March 2013 - 22:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag kommer in efter matchen runt 22, ska bli kul :)

Har avstått från att spela idag, har kört Walking Dead ist :P

Postad 21 March 2013 - 23:47

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Spelet är skickat idag så imorgon kväll är jag med största säkerhet inne och spelar! Jag drar gärna igång med multiplayer direkt så är det fler som är sugna vore det kul.

Ada mig på live

Gt: Jedihunter226
Lär spela imorgon, tror jag också kommer lira lite mp först

Spelade lite Gears 3 ikväll... Jäkla stor skillnad mot nya judgment demot, får se om fulla spelet kan få mig frälst...

Postad 22 March 2013 - 00:40

fritess
  • fritess
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ska på fest imorgon så jag dyker inte upp förrän på lördag.

Postad 22 March 2013 - 07:45

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Ada mig på live

Gt: Jedihunter226
Lär spela imorgon, tror jag också kommer lira lite mp först

Spelade lite Gears 3 ikväll... Jäkla stor skillnad mot nya judgment demot, får se om fulla spelet kan få mig frälst...

Jag har redan dig på min friendslist. Om du inte tagit bort mig förstås.
GT: Skitarsle

Ska på fest imorgon så jag dyker inte upp förrän på lördag.

Och på lördag ska jag iväg på kalas.

Redigerat av SejLax, 22 March 2013 - 07:48.

Postad 22 March 2013 - 08:06

Black Ice
  • Black Ice
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Hmm, testade MP-demon igår. Tycker spelet kändes lite klumpigt jämfört med gears 3. Upplevde också viss lagg men det kanske bara var på grund av just demon.

Postad 22 March 2013 - 08:35

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Jag håller faktiskt med! Tycker också att det kändes "klumpigt" på nåt sätt. Allt från vapnen till hur man rör sig och när jag skulle wallbounca kändes det liksom klumpigt och trögt på nåt sätt. Jag brydde mig inte så mycket dock för jag har inte spelat Gears på nästan ett år så jag trodde bara att jag var ovan.

Postad 22 March 2013 - 09:07

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Tänkte sticka ut på lunchen och se om elgiganten eller siba säljer den till ett vettigt pris. Gissar att jag också dyker upp ikväll.

edit: då var det inhandlat!

Just det, vet inte ens om jag har live igång. Funkar det att spela om man endast har silver abb?

Redigerat av Palter, 22 March 2013 - 12:56.

Postad 22 March 2013 - 12:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ni är ovana, det är snabbare än Gears 3. Byta vapen går ju blixtsnabbt. Kasta granater (för snabbt). Wallbouncing, kanske lite klistrigare än förut men inga problem. Man springer snabbare känns det som. Tempot är högre.

Eller iofs, i OverRun som ni väl kör i demot så är det klassbaserat. Det är inga klasser i TDM. Klasserna springer olika fort etc, även COG. Så det är nog det ni märker.

Edit: Matchen börjar 20:45 tydligen så borde väl vara slut runt 22.30 då...

Redigerat av Zoiler, 22 March 2013 - 12:25.

Postad 22 March 2013 - 13:17

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Om det är av intresse för någon så kan jag bekräfta att elgiganten tar 399 för spelet i butik.

Någon som vet om det fortfarande är cheapxboxlivecodes.com som gäller?

Postad 22 March 2013 - 13:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Om det är av intresse för någon så kan jag bekräfta att elgiganten tar 399 för spelet i butik.

Någon som vet om det fortfarande är cheapxboxlivecodes.com som gäller?

Eller electronicfirst.com

Det är samma ställe, men annan webadress. Samma priser (billigt nu när pundet står så lågt).

Postad 22 March 2013 - 14:21

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

edit: då var det inhandlat!

Bra! Jag har fått mitt spel idag också.

Ni är ovana, det är snabbare än Gears 3. Byta vapen går ju blixtsnabbt. Kasta granater (för snabbt). Wallbouncing, kanske lite klistrigare än förut men inga problem. Man springer snabbare känns det som. Tempot är högre.

Eller iofs, i OverRun som ni väl kör i demot så är det klassbaserat. Det är inga klasser i TDM. Klasserna springer olika fort etc, även COG. Så det är nog det ni märker.

Jag tror man kommer in i det rätt fort. Det som kändes mest konstigt var att man numera kastar granat på LB och byter vapen på Y! Det är ju inte Gears of War! Men jag lär mig nog det också. :)

Eller electronicfirst.com

Det är samma ställe, men annan webadress. Samma priser (billigt nu när pundet står så lågt).

Ja, precis. Jag köpte Mspoints där för några veckor sedan. Snabb leverans som vanligt.

Postad 22 March 2013 - 14:23

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Edit: Matchen börjar 20:45 tydligen så borde väl vara slut runt 22.30 då...

Har precis kommit hem från plugget! Ska sova lite sen fotboll sen ska det köttas Gears!!!

Ada mig GT: Jedihunter226

Jag har redan dig på min friendslist. Om du inte tagit bort mig förstås.
GT: Skitarsle

Hehe nej dig har jag kvar, tjejen skrattade åt ditt smeknamn för någon dag sedan när vi glodde fotboll så kom ditt namn upp att du loggade in ;)

Postad 22 March 2013 - 14:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ada mig GT: Jedihunter226

Jag har redan dig vet du väl :) ?

Den enda jag inte har är Black Ice. Undrar vem det är. Du kan få vara med om du har en k/d på över 3.0, det är det enda som krävs för att få medlemskap i MHB Gears :)

Jag tror man kommer in i det rätt fort. Det som kändes mest konstigt var att man numera kastar granat på LB och byter vapen på Y! Det är ju inte Gears of War! Men jag lär mig nog det också. :)

Spela inte för mycket nu innan den officiella teamstarten så du är trött på spelet tills kvällen bara :P

Redigerat av Zoiler, 22 March 2013 - 14:33.

Postad 22 March 2013 - 14:41

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Hehe nej dig har jag kvar, tjejen skrattade åt ditt smeknamn för någon dag sedan när vi glodde fotboll så kom ditt namn upp att du loggade in ;)

Jag har svårt att bli tagen på allvar med det smeknamnet. Ingen respekt!! ;)

Spela inte för mycket nu innan den officiella teamstarten så du är trött på spelet tills kvällen bara :P

Nä fan, det är lugnt, jag jobbar just nu. ;) Var hem en sväng och kollade brevlådan bara.

Redigerat av SejLax, 22 March 2013 - 14:42.

Postad 22 March 2013 - 16:03

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Okej första rundan av TDM avklarat... Sry killar detta är inte Gears :/

Postad 22 March 2013 - 16:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jo, det är det faktiskt, du måste vänja dig fattar du la ;)

Vad är det som är dåligt förresten?

Edit: Åhå, nice!

epic forums members were saying that the dedicated servers go live today.

Redigerat av Zoiler, 22 March 2013 - 16:09.

Postad 22 March 2013 - 16:31

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jo, det är det faktiskt, du måste vänja dig fattar du la ;)

Vad är det som är dåligt förresten?

Edit: Åhå, nice!

Det är inte Gears of War! Jag gillade spelet men är inte lika de andra!

Mina första negativa tankar kring TDM:
active reloads
Humans vs humans
sawed off shotgun 2 skott
Symetriska Banorna, ska vara så att man slåss om special vapnen
De nya vapnen som loadouts
Ingen respawn tid
Få characters

Det jag fick ut första rundorna! Iafmin åsikt! Det är iaf ett bra spel! :)

Redigerat av MackeMack, 22 March 2013 - 16:43.

Postad 22 March 2013 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

sawed off shotgun 2 skott

Äh, den är ju så nerfad att man nästan inte kan dö av den ändå. Ser knappt några som kör med den.

Annars håller jag med förutom de nya vapnen som loadouts. Men jag tycker fortfarande det är Gears i grunden, det är bara modifierat. Det viktigaste är att det är kul dock. Ska bli intressant att se vad de patchar. Det är många som klagar på detta (one-two som det heter):

http://www.youtube.c...h?v=U4QVn0hmWpk

Jag spelade inte MP i de tidigare spelen så jag var inte med om det. I Gears 3 fanns det ju också men inte lika effektivt. Har inte råkat ut för det så mycket själv, de som rushar en retro lancer dör oftast innan de kommer fram, gäller att skaffa sig avstånd när så många använder gnasher. Eller t o m fly till andra medhjälpare.

Och som sagt, jag hade gärna sett några av de klassiska banorna i Judgment. Fler banor behövs i vilket fall och gärna sådana så det blir liknande fighter som i trean om vapnen.

Men du kommer nog vänja dig vid många av förändringarna när du spelat mer. Du har ju precis börjat. Tar ett tag innan man lär sig kartorna.

Postad 23 March 2013 - 01:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja, vad säger man? Nästan skrämmande hur vi dominerade =P. Blir ännu bättre när vi får fullt lag med fritess.

Dock tycker jag inte OR är lika kul eftersom det blir ju lite tjatigt och det stora problemet är att man begränsas till ett vapen (gnasher) som engineer. Medan man i TDM provar massa olika. Jag brukar inte lyckas bra med booshkan men fick till några snygga kills, 5 inom loppet av typ 15 sekunder i sista matchen (1 + 2 + 2) :) .

Jedi, du var rätt grym med Breechshot lr? Tyckte du dödade med den konstant.

Helin är rolig men man utsätter ju sig för livsfara genom att vara där allihopa, då kan det bli multikills som det blev ett par gånger. Alla ägg i samma korg ^_^.

Vi får testa Domination också.

Postad 23 March 2013 - 01:20

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Ja, vad säger man? Nästan skrämmande hur vi dominerade =P. Blir ännu bättre när vi får fullt lag med fritess.

Dock tycker jag inte OR är lika kul eftersom det blir ju lite tjatigt och det stora problemet är att man begränsas till ett vapen (gnasher) som engineer. Medan man i TDM provar massa olika. Jag brukar inte lyckas bra med booshkan men fick till några snygga kills, 5 inom loppet av typ 15 sekunder i sista matchen (1 + 2 + 2) :) .

Jedi, du var rätt grym med Breechshot lr? Tyckte du dödade med den konstant.

Helin är rolig men man utsätter ju sig för livsfara genom att vara där allihopa, då kan det bli multikills som det blev ett par gånger. Alla ägg i samma korg ^_^.

Vi får testa Domination också.

Ja det var skoj att köra! Har saknat Gears kvällarna men är äntligen tillbaka :)

Breechshot var ju så jäkla skön, lyckades rätt bra med den! Ha ett bra team så vi lyckades rätt bra!
OR är ju bara skoj att köra Locust, tickers! Tröttnar rätt snabbt dock!

Domination nästa! Hoppas bara det kommer fler banor, på tog för få!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.